1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij gaat nu van jouw mening een feit maken. Jij zegt nu dat er niks lekkers aan is, en bovendien is roken toch wel heel wat anders dan de geuren van je oma's slip.

    En mijn eerste sigaret vond ik best lekker, het is alleen een beetje leren hoe je moet roken. Maar ik ben er niet verslaafd aan, maar toch vind ik het lekker om af en toe een sigaretje op te roken.
     
  2. Victor

    Victor Guest

    Dit is een idiote uitspraak imo (in het algemeen, niet persoonlijk bedoeld).

    Als we allemaal zo denken, dan is zijn er geen kinderen van je kinderen meer. Als we allemaal lekker keihard gaan scheuren met onze auto's, zoveel mogelijk roken, drinken, snuiven, slikken, spuiten en bossen in brand steken is er niet zoveel meer over van dat leven van je. Je moet genieten, agree, maar zoals het beeld van genieten nu is is verkeerd.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    "Lekker vinden is idd subjectief" en zelfs het indirect belasten van de gezondheidskosten is een niet te voeren discussie (al vind ik van wel). Echter het lastig vallen van anderen en het aantasten van anderen mensen hun gezondheid is imo een keuze die niet bij de roker ligt :)
     
  4. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, de uitspraak is een beetje ongelukkig gekozen hier. Ik bedoel meer van, als iemand wil roken, laat hem dan roken. Als die persoon het lekker vindt? En natuurlijk moet je ook rekening houden met anderen. Maar er zijn zoveel dingen waarmee je mensen of het milieu onnodig belast. En bovendien heb ik het idee is het voor je gezondheid helemaal niet dramatisch als jij een keer in een cafe oid komt waar mensen aan het roken zijn.

    Ik ben het er volkomen mee eens dat er rekening met anderen gehouden moet worden, maar ik vind het ook overdreven om een geheel rookverbod oid in te voeren.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Agree.
    Sowieso is alcohol ook verslavend en kan het dodelijk zijn. Maar nee, daar zet men niet met koeienletters op wat de gevolgen kunnen zijn en dat het dodelijk is. Vind het toch al zo kansloos dat het zo extreem op de pakjes staat. Elke debiel weet de mogelijke gevolgen ervan en denk ook niet dat het veel effect heeft gehad. Ik laat me er iig niet door beïnvloeden.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het interesseert me geen fluit hoe schadelijk het voor jullie is. 80% kans op een ernstige ziekte, 50% kans op vroegtijdig overlijden, jullie probleem. Alleen IK heb van jullie last en dat stoort me :+
     
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Alcohol veroorzaakt meer overlast dan de rokers in een bar. Ik heb 3 jaar in een café gewerkt en meer dan genoeg voorbij zien komen. Ik zie niet in waarom dat een ander verhaal is, als het evengoed een consumptie is binnen een horeca gelegenheid die ook overlast veroorzaakt.

    Ik schiet niet in de defensie, ik kijk er graag objectief tegen aan. Rookruimtes ben ik voor. Horeca gelegenheden die er zelf voor kiezen om rokers de deur te wijzen, vind ik ook prima, en ik zou me er niet door laten tegenhouden om er gewoon rustig binnen te gaan stappen. Restaurants die het niet toestaan vind ik zelfs top. Echter horeca gelegenheden te verbieden om roken toe te staan gaat te ver. Laat mensen zelf de keuze maken.

    @ Walrus - Ja man, roken is vies! Als je het maar hard genoeg roept!

    En precies 2k, helemaal mee eens.
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Overlast is vervelend, maar roken is schadelijk. Dat zijn twee verschillende dingen.

    En ik wordt een beetje moe van de mensen die steeds zeggen dat drank dan ook maar verboden moet worden. Met drank breng je jezelf en NIEMAND ANDERS schade toe. Wordt je wild in een kroeg dan zijn er altijd nog de uitsmijters. Met roken breng je jezelf en IEDEREEN in de nabije omgeving schade toe. Dat zijn twee hele belangrijke verschillen.

    Overigens zijn een paar glazen alcohol (wijn) in de week goed voor je gezondheid.
     
  9. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rook niet maar ik vind een (brandende) sigaret wel lekker ruiken. maar ik vind benzine ook lekker ruiken dus mss ben ik wel raar.
     
  10. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, same here.. benzinegeur:thumbs: .

    Alhoewel.. een brandende sigaret op zich zelf vind ik smerig maar sommigen ruiken best lekker. Zelf heb ik nog nooit gerookt en ben ik ook niet van plan.
    Ik snap niet dat sommigen het verleidelijk vinden om te gaan beginnen roken..
    Ik bedoel bijna de helft van de mensen met wie ik omga rookt.. maar nooit heb ik het gevoel gehad om te gaan roken puur omdat zij dat ook doen. Een jointje vind ik aan de andere wel tempting want dat heb ik dus nooit gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  11. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook...

    Anyway. Ik rook niet want ik vind het niet lekker en zonde van m'n geld. Zelf blow ik als een ketter. Gemiddeld zo'n 5 joints per dag. Dus eigenlijk krijg ik dagelijks ook redelijk wat nicotine binnen van de peuk in m'n joint. Ik ben het wel eens met mensen die het niet vet vinden om in een rokerige ruimte te zitten. Ik hou er zelf dan ook niet van om in iemand z'n rook te zitten. Sigaretten vind ik dan echt smerig en ik kan me echt niet voorstellen om er verslaafd aan te zijn. Maarja, smaken verschillen:cool: Shag vind ik dan nog lekkerder dan peuken.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Over een eerste sigaret:

    Er is niks wat je ertoe brengt een sigaret te nemen. Snoep, ja, een mens hangt naar zoetigheid, puur overlevingsmechanisme van vroeger. Maar een sigaret heeft in eerste instantie niets in zich dat je nodig hebt.

    Mogelijke redenen om een eerste sigaret te nemen: groepsdruk, asociatie met gezelligheid, voorbeeld van de ouders, een ideaalbeeld uit de media, stoer doen en expermimentatiedrang. Die eerste sigaret gaat met hakkelen en stoten erin. Je moet er aan wennen en leren roken? Dat zegt eigenlijk genoeg.

    Nadat je er aan gewend bent, doen de verslavende stoffen de rest. Je raakt afhankelijk van een sigeret en dicht deze eigenschappen toe, die er helemaal niet zijn. Ja asocieert een sigaret bijvoorbeeld met rust, maar eigenlijk is het de drang naar nicotine die je onrustig maakte. Je neemt een sigaret op bepaalde momenten (de pauze op je werk) en het geellig samen buiten staan wordt gekoppeld aan het roken van een sigaret.

    Het mechanisme is nog veel complexer maar daar kun je voor naar de bibliotheek.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Hoe kan ik je serieus nemen als jij durft te stellen dat je met drank niemand anders schade toe doet?
     
  14. Dutch Raven

    Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    1
    LOL hij rookt niet ??? :p

    Wist je dat 1 joint goed is voor 7 á 8 sigaretten ???

    Dat is dus 5 x 7 á 8 = 35 á 40 peuken per dag :)

    Jou longen zullen onderhand wel kleverige vleesballen zijn geworden :)

    En ja ik rook zelf ook, 10 á 15 gedraaide zware shaggy's.
     
  15. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    wist je dat dat van die joint 100% bull shit is? euh ik wel ;)

    en ik rook nu eens in de week, eerst elke dag 2 a 4 dus gwoon niet teveel :)

    (ook niet op school)
     
  16. Dutch Raven

    Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    1
    LOL

    altijd wel een Green Mile User die WEL wakker is :p

    Ik heb dit wel erges gelezen of het waar is..................

    Jij zegt niet, ik zeg wel :p
     
  17. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Bij drank zeker in mindere mate. Je kan pakweg 3 biertjes naar binnen werken en niemand heeft last van je.
    Na de nodige biertjes en mixdranken wordt je wat drukker en daarna ga je allemaal lijp doen wat kan eindigen in kotsen en dergelijke.
    Je kan er om lachen, je kan het vervelend vinden.
    Maar dit begint pas nadat je behoorlijk veel gezopen hebt.

    Bij roken is het anders, dat is altijd vervelend. Elke sigaret muft als de sodemieter en dat begint dus al bij de eerste.
    Zit er iemand naast je te paffen, maakt niet uit hoeveel sigaretten, altijd irritant (zeg ik als niet roker).

    Bier kan dus natuurlijk ook schade toedoen, aan iedereen, maar dat begint later. En roken...bleh.
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Bier is ook slecht voor jezelf. De lever is een zeer belangrijk orgaan, voor het afvoeren van afvalstoffen. Bier drinken brengt anderen echter geen schade toe. Agressieve mensen (door toedoen van bier) zijn gewoon vervelende lui. Als iemand kotst van de drank, of domme dingen zegt schaadt dat mijn geondheid niet. Meeroken wel!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2006
  19. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Heel netjes taalgebruik, mijn complimenten :)
    Natuurlijk is alcohol niet goed voor je, maar wanneer je met mate drinkt is er niet veel aan de hand.
     
  20. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    De gevolgen van drank uiten zich op een andere manier (van irritatie tot 4 man dood in een auto ongeluk na een avondje stappen + drinken), desalniettemin zijn ze er evengoed en reden genoeg voor mij om het hypocriet te vinden om daardoor roken van bovenaf te verbieden in de horeca.
    Ik ben niet tegen een rookvrije kroeg, ik zelf rook toch liever buiten want ik hou ook niet van die benauwde hokken. Ik wil alleen dat de keuze er is, dat we niet in een strafstaat gaan wonen en naar de maatstaven van de regering gaan leven.
     

Deel Deze Pagina