1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    inderdaad ik zag het wel eens aan me vader die was effe gestopt misschien 2 maandjes maar hij werdt zo vet als wat. :{
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik weet niet of je later vrouw en kinderen wilt maar ik denk niet dat je dan nog zo praat.. althans dat hoop ik voor je dan :)
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Ik rook niet, maar van mij mag je roken. Zolang het maar niet in de buurt van niet-rokers is. Bij mij op m'n werk zitten er een paar in de pauzes te roken, soms is dat zo irritant dat ik er van moet hoesten.
    Van mij mag je jezelf naar de pleuris roken, maar betrek daar andere niet bij.

    @ Fable_Halo2Fan,
    Ik vind het een beetje stom dat je zegt dat je ouders het je niet mogen verbieden, omdat ze het zelf ook gedaan hebben. Als je ouders een fout gemaakt hebben, mogen ze toch wel zorgen dat dit jou niet overkomt. Ze mogen toch wel het beste met je voort hebben. Je zegt nu een beetje iets als dit: "Mijn vader heeft vroeger een moord gepleegd, ik wil dat nu ook doen dus hij kan mij niks vertellen." (vat dit niet serieus op, het is alleen een extreem voorbeeld)
     
  4. Smurf

    Smurf Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 40 en rook al vanaf mijn 15e, ik ben super verslaafd, heb al meerdere malen pogingen gedaan om te stoppen zelfs met lasertherapie maar het lukt niet, eigenlijk wil ik niet stoppen maar het luktme niet ook al heb ik al gezondheidsklachten en gele tanden.
    Ik ben echt een junk.
     
  5. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    in plaats van dat ik geld verspil aan sigaretten die de rook opgaan, koom ik liever een xbox spel, heb ik wat meer aan denk ik.

    en van spellen wordt je niet minder vruchtbaar :p
     
  6. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het geen zak aan.
     
  7. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat is een argument om niet te stoppen met roken?
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst wil ik even zeggen dat ik hier niet ben komen posten om roken te promoten....roken is eerder een keuze, zoals alle keuzes, en de keus is aan jezelf of je het wel of niet doet.

    Ik rook vanaf m'n 18e, ben nu 21. Met tussenpauzes heb ik 2 pakjes shag per week gerookt, nu doe ik dat nog steeds. Een shaggie vind ik lekker, hoe dom het ook mag zijn volgens de meesten van jullie. Een shaggie geeft mij rust (of ik DENK dat dat zo is, anyways het WERKT voor mij) in stressvolle situaties, en helaas heb ik nog al eens last van stress. Ik ben gauw over de zeik, dit heeft waarschijnlijk met mijn autisme te maken. Dan lucht een shaggie op, zodat ik daarna weer rustig kan nadenken en alles op een rijtje kan zetten.

    Ik krijg nooit commentaar van mensen die niet roken dat ik "stink", ik vind dit dus wel meevallen (vanuit MIJN beleveving dus). Hier thuis mag gewoon gerookt worden. Ik zal wel altijd proberen rekening te houden met mensen die niet roken, dus bijvoorbeeld als ik een shaggie op wil steken terwijl iemand nog zit te eten vraag ik het ff. Vaak is dit echter geen probleem. Mijn vriendin en veel vrienden van me roken ook, misschien scheelt dat idd. Maar geloof me, als ik met een "vrienden"groep te maken zou hebben die het niet kunnen uitstaan dat ik rook, en ik daar constant commentaar over zou krijgen....dan ga ik er geeneens mee om. Mensen nemen mij maar zoals ik ben, als PERSOON en ook MET dat shaggie. Als dat betekent dat elk niet-rokend meisje op me afknapt omdat ik zogezegd "stink", of dat sowieso alle niet-rokende mensen mij met een scheef gezegd aankijken, het zij zo....niet mijn probleem. Ik pik dan zelf de goeien er wel tussenuit hoor, ofwel de mensen die mij WEL accepteren voor wie ik ben en de gewoontes die ik heb. Iemand als persoon beoordelen omdat ie een of twee slechte gewoontes heeft vind ik (is mijn mening) te ver gaan.

    Tja roken kost geld, zoals alles. Uitgaan kost ook geld, teveel geld als je het mij vraagt (ik verrek het om 2 Euro neer te tellen voor een glas bier als ik thuis een halve krat leeg kan zuipen voor VEEL minder geld in verhouding) daarom ga ik ook niet meer uit.

    Op alle pakjes sigaretten staat "Roken is dodelijk", maar dat mogen ze van mij dan ook op auto's en bussen zetten : "Rijden in dit voertuig kan dodelijke afloop hebben"....Met andere woorden (klinkt misschien raar maar dit is mijn visie, mijn "levensbeeld") je kan nog zo gezond leven, en nog zoveel geld sparen voor "later"....je kunt morgen ook worden doodgereden. En dan is het ook einde verhaal. Weg met de gezondheid, weg met je geld.

    Ik leef vandaag, en niet morgen/overmorgen/volgende week/volgende maand/volgend jaar etc. Ik doe dus vandaag de dingen die ik graag doe, hobby's of leuke dingen met mijn vriendin en/of vrienden. Ik kijk hooguit naar de dag van morgen ("wat zal ik morgen eens gaan doen ?"), maar daar houdt het mee op. Waar ik over 10/20/30/40 jaar sta zie ik dan wel weer. Like I said, ik leef NU.
    Dus ik spaar alleen het hoognodige, de rest gaat op aan plezier met alles wat ik daaronder versta voor mij.

    Nogmaals de benadrukking : ik ga niet lopen beweren dat roken goed voor je is, maar het is een KEUZE....en ik vind dat je als mens zijnde de keuzes in dat opzicht van anderen op z'n minst moet kunnen respecteren en accepteren. En heb je er dusdanig last van dat een roker "stinkt", ga er dan niet naast staan. Doe je dat wel ga dan niet lopen klagen in de kroeg bijvoorbeeld. "Oh dus jij wilt zeggen dat ik als niet-roker mijn uitgaansleven maar moet laten bederven omdat er in de kroeg een derde of meer van de mensen wel rookt ?" Nee dat zeg ik niet....maar het is nu eenmaal een feit dat het gebeurt in de maatschappij, so you can deal with it....or not.

    Ik vind nagelbijten ook een walgelijke gewoonte, ik kots van kerels die 3 keer per week naar de sportschool gaan alleen om maar beter in de smaak te vallen bij de vrouwtjes, ik heb een hekel aan mensen die roekelloos in hun auto/op hun scooter etc. door de stad heen razen en nergens naar kijken. Wat ik bedoel te zeggen is : iedereen heeft zijn dingen die die wat minder leuk/lekker/aantrekkelijk vind en iedereen heeft wel wat "slechte gewoontes", maar het zijn allemaal KEUZES. En aan de meesten doe je toch niks, dus wat kan ik doen als ik niet tegen agressief verkeer kan ? Ik kan de deur nie meer uitgaan....is geen optie, ik kijk wel wat meer uit. Wat kunnen de niet-rokers doen om de rooklucht in kroegen te vermijden ? Juist, niet uitgaan....maar das ook geen optie voor die mensen. Ofwel : het is geven en nemen in de maatschappij, en in de dichtere "vriendenkring" als je het voorbeeld dichter bij huis wilt halen.

    Roken is een keuze, net als alle anderen.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ach al dat anti-rook gebeuren, tegenwoordig is het in de mode om weer overdreven gezond te doen en wordt roken als de grootste boosdoener van de gezondheid gezien. Zogenaamde "meerokers" worden helemaal panisch als ze ook maar iemand in een straal van 100 meter een sigaret op zien steken en gaan op hun streep staan. Regeringen komen met absurde maatregelen dat je alleen nog maar op de freakin' maan binnenkort een sigaretje mag opsteken.

    Ik ben dat gezeik een beetje beu. De kans dat een "meeroker" schade krijgt aan zijn gezondheid is niet eens aanwezig. Ieder moment dat je over straat loopt krijg je meer schadelijke stoffen binnen van voorbij rijdende auto's en vee dan van een avondje in het café "meeroken". En dat sommige mensen rokers vinden stinken, ach het is geen feit. Geur is geheel subjectief en ik vind mensen in een café (of mijn kleren de volgende ochtend) totaal niet stinken. Ik heb wel begrip voor mensen die dat wel vinden, maar zet het niet neer als een feit. Ik vind bijvoorbeeld een gevoel van misselijkheid opkomen als ik iemand tegenkom die naar zweet ruikt (kom je nog vaker vtegen tijdens het uitgaan dan rokers zo lijkt het wel). Maar daar hoor ik dan weer niemand over bitchen. Ach, ieder zijn meug.

    Anyway, ik rook dus al zo'n 4/5 jaar lang. Waarom? Omdat ik het heerlijk vind. Heb ook nog geen zin om te stoppen, en ik vind het ook niet zonde van me geld. Al die omreken sommetjes wat je met dat geld kan doen als je niet zo roken vind ik ronduit belachelijk. Zo kan je overal wel op besparen.
    Waarom ik ben begonnen weet ik eigenlijk niet meer. Ging eigenlijk meer vanzelf, en vond het vanaf het begin af aan al lekker. Ben ik verslaafd? Jazeker, ik ben niet bepaald om aan te spreken als ik 2 dagen lang niet heb gerookt. Zit ik daar mee? Totaal niet.

    Als laatste wil ik er nog aan toevoegen dat ik evengoed een hekel heb aan asociale rokers, ik rook dan ook altijd buiten (behalve bij het uitgaan, of bij mensen waarvan ik weet dat ze zelf ook binnen roken/ het niet erg vinden). Tevens vind ik dat er van beide kanten respect voor elkaar moeten hebben en dat wil nog wel is ontbreken.
     
  10. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en weet je ook hoeveel de overheid kwijt is aan mensen die roken?

    Je zegt het zelf al, roken is dodelijk, rijden in dit voertuig kan dodelijk zijn. Over het algemeen is roken dodelijker als je zo begint. Bij een auto-ongeluk heb je het soms zelf in de hand (rijdend onder invloed). Bij roken nauwelijks.
     
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Omg, geindoctrineerd, aren't you?

    1. De overheid verdient jaarlijks tig keer meer aan rokers dan ze ze kwijt zijn aan mensen die roken.
    2. Roken is niet dodelijk, roken kán dodelijk zijn. Als roken dodelijk zou zijn zou per defenitie iedereen die rookte onder de gemiddelde leeftijd sterven. Aangezien dat niet het geval is (rokers hebben zelfs de lat van de hoogst haalbare leeftijd gelegt) kan je niet spreken van een feit dat roken dodelijk is. Er is namelijk maar een káns dat je er een ziekte door oploopt.
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een ongeluk heb ik het niet in de hand want een ongeluk zit in een klein hoekie, ik rijd zelf geen auto en zal het ook nooit gaan doen ook....bij roken heb ik het meer in de hand : ik ben morgen eerder gestopt met roken (als ik dat zou willen) dan dat ik voorkom dat een of andere malloot mij ooit aanrijdt of net wat.

    Anyways....verder sluit ik me aan bij Orcrist :)
    De bullshit die op de pakjes staat van "Roken is dodelijk" moet dan net zo goed aangepast worden naar "Roken kan dodelijk zijn", om die redenen die hij net zelf al noemde.

    Ik ben zelf ook geen "asociale" roker, ik zal (waar het kan) altijd zoveel mogelijk rekening houden met mensen die niet roken. Als er ergens binnen niet gerookt mag worden ? Prima hoor, ik ga wel buiten staan....heb je mij echt nie mee.

    Ik heb er nu mijn laatste woord over gezegd, het is een KEUZE. Roken of niet, roker of anti-roker....het zal mij een worst wezen. Ik steek er ondertussen nog ff lekker 1 op ;)
     
  13. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Economische gevolgen voor de Belgische staat:

    Inkomsten
    Het is algemeen bekend dat de verkoop van tabaksproducten de staat behoorlijk wat opbrengt via taksen en BTW. Van elk gekocht pakje gaat zowat 75% van de verkoopprijs naar de schatkist. In 1990 bedroegen die inkomsten bijna 1 miljard euro, en die stegen nog tot meer dan 2 miljard euro in 2003.

    Kosten
    Maar tabaksgebruik kost de staat uiteraard ook handenvol geld. Niet alleen draagt de overheid bij aan de behandelingskosten van ziektes veroorzaakt door roken, rokers zijn ook vaker ziek dan niet-rokers, en zijn ze vaker afwezig op het werk. Volgens de Wereldbank bedragen de kosten van het roken zelfs 6 tot 15% van de totale ziektekosten. In België kwam dit in 2002 neer op (14,417 miljard euro ziektekosten x 15% =) 2,162 miljard euro.

    Dit bedrag houdt trouwens geen rekening met:
    • de persoonlijke uitgaven van de patiënt die niet door de ziekteverzekering worden terugbetaald;
    • de indirecte kosten zoals werkverzuim e.d.

    Bron

    Het lijkt me dus toch interessant om roken te voorkomen...

    En het is dus zeker niet 'tig' meer.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  14. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik niet _0/
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ah een bron van een anti-rook site. Laten we ook meteen even aan Bin Laden objectieve info vragen over de Westerse samenleving.
    Tevens vind ik uitspraken van "rokers zijn ook vaker ziek dan niet-rokers" een belachelijke uitspraak. Ik wil dit graag onderbouwt zien worden met meerdere biologisch verantwoorde argumenten ten opzichte van rokers, en alle andere mensen die er ogenschijnlijk andere gebruiken op na houden die eventueel geld kunnen kosten van de staat.
     
  16. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    De cijfers spreken voor zich lijkt me. En als je het niet geloofd, deze site is de bron voor die andere site. Ik heb geen cijfers voor de situatie in Nederland kunnen vinden, maar ik weet dat ook in Nederland de kosten hoger zijn dan de accijnzen opleveren.
     
  17. Alex RS

    Alex RS Green HJ Pub DJ

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik zelf een beetje te vetgedrukt. Overeden worden kan natuurlijk altijd gebeuren maar dat heeft verder niks te maken met als je wel of niet rookt. Je gaat er natuurlijk niet vanuit dat je overreden word. je kan erzelf ook rekening mee houden en je rijgedrag aan passen etc. Jij begint aan iets wat dodelijk is. Dat helpt om je stress tegen te gaan is mooi maar aan de andere kant ook weer niet.

    En dat van die waarschuwingen. Waarom zouden ze erop zetten van: Roken kan dodelijk zijn. Roken is dodelijk schrikt veel meer af. Net ofdat je mensen aanspoort te gaan roken.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2005
  18. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    ik rook van men 14 jaar, in het begin een pakje om de 1.5 weken en nu rook ik ondertussen al 4 jaar en koop ik gemiddeld 2 a 3 pakjes in de week +nog 2 tijdens het weekend, ik kan niet uitgaan zonder een sigaret in men hand te hebben, ook kan ik veel makkelijker dansen met een sigaret in men hand |:- echt raar... Zeker nu tijdens het werk tussen de pauzes rook ik 3 sigaretten op een half uur, gewoon omdat de collegas het ook doen en uit verveling. Ik zou niet zo makkelijk kunnen/willen stoppen denk ik, zeker niet tijdens het weekend als ik uitga
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ow in 2003 hebben ze dus 162 miljoen euro méér uitgegeven aan de behandeling van ziektes veroorzaakt door roken .
    Zo een konklusie is snel getrokken als men gemakshalve alle k.a.n.k.e.rgevallen aan de factor roken toeschrijft , mijn zus rookte nooit in haar leven een sigaret en toch was ze net 52 jaar oud toen ze stierf aan k.a.n.k.e.r.
    En wat denk je van al die oudjes die momenteel in de ocmw bejaardenhuizen zitten.
    Hoeveel miljarden per jaar denk je dat er nodig is om deze oudjes de nodige
    gezondheidszorg te geven aangezien zij lijden aan een veelvoud van ouderdomskwalen die ook een intensieve verzorging eisen en aan hoeveel bejaardenhuizen er nodig zijn mét bijbehorend medisch personeel om aan deze verzorging te kunnen voldoen aangezien er in belgie niét te veel mensen zich een prive-bejaardenhuis kunnen permitteren gezien de hoge prijs per maand veelal hun pensioeninkomen overstijgt .
    Daarbij komt dat dus zogezegd de niet rokende mensen ouder worden dan de wel rokende mensen betekend dus dat de niet- rokers véél langer ten laste van de staat blijven als ze gepensioneerd zijn , langere verzorging in bejaardenhuis en langere uitbetaling van pensioenen.
    En uiteindelijk gaat iederéén dood , zowel de rokers als de niet-rokers en de medische kosten verbonden aan de laatste levensfase ligt voor beide kategorieén nagenoeg even hoog.
     
  20. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus de conculsie is ALLES IS OP VANDAAG DODELIJK!!!.

    maarja me handen ruiken wel eens naar rook.
    dat vind ik geen probleem sommige mensen zeggen je tanden worden geel.
    ik zeg je de mijne zijn nog wit ligt er aan hoe je verzorgt ik ken een jongen die rookt niet die heeft vieze gore gele tanden.

    maarja wou het vandaag tegen me vader vertellen ik wilde wel maar kon het gewoon niet.

    iemand tips???
     

Deel Deze Pagina