1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hey ik verdedigde de rokers hoor ... don't shoot the messenger :{
     
  2. DEHO

    DEHO Dennie dus

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    In Nederland rook ik Marlboro Medium, omdat ik die gewoon het lekkerst vind. Zodra ik in het buitenland kom (dit jaar egypte), rook ik ook Marlboro, al smaken die toch wel stukken anders dan in NL, daarnaast zijn ze vaak wat zwaarder denk ik. Wat me wel opvalt is dat sigaretten in west-europa vaak anders smaken dan als je naar Turkije of bijvoorbeeld Egypte gaat, de kwaliteit lijkt daar wat minder te zijn...

    Wat betreft het rookverbod in restaurants, dat lijkt me geen probleem. Dan rook ik er wel 1 buiten na het eten. Wat ik raar vind zijn die rookzones in restaurants, alsof de rook niet van die zones naar de niet-rook plekken waait |:-

    EDIT: dat weten we Fardo, had het ook over de thread zelf ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2005
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Zoals DEHO al zei; het is niet op jou gericht. :)

    En ik ben het er mee eens dat tijdens het eten er niet gerookt moet worden. Daarom kan ik me er ook geheel in vinden als er in restaurants een rookverbod komt, of een bepaalde afgesloten salon wordt gecreëerd waar mensen kunnen roken. Ik ga ook dan net zo lief buiten staan.

    En inderdaad die oost-europese sigaretten lijken inderdaad net iets grover en zwaarder te zijn. Dat heb ik met "westerse" sigaretten totaal niet, al proef ik daar toch ook degelijk wel smaak verschil tussen onderling.
     
  4. DEHO

    DEHO Dennie dus

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja smaakverschil is er inderdaad wel, maar niet echt storend ofzo. Maar verder ga ik niet klagen over die Oost-europese sigaretten, voor 1,30 euro per pakje vind ik alles prima *)

    Ik vraag me trouwens af wanneer Nederland met van die afbeeldingen op de pakjes komt, dat zat volgens mij wel in de pijpleiding.

    Eindelijk gaat deze thread over roken, zoals de naam :9 En niet over anti-roken ;) Wat vinden jullie trouwens de smerigste sigaretten? Ik heb wel eens West geprobeerd, maar ik kon zuigen wat ik wilde, er kwam niets uit. Daarnaast maak je mij niet echt blij met een Marlboro Light als ik een kater heb, bah! Mijn moeder rookt Gladstone Rood, ook niet te pruimen, evenals die troep zonder filter zoals camel of caballero 8)
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Voor €1,30 zal ik er inderdaad ook niet van wakker liggen. :+

    De smerigste sigaretten vind ik toch wel Camel, Pall Mall en light sigaretten over het algemeen. Daar komt bij dat ik de meeste Lidl/Aldi merken ook totaal niet te pruimen vind. Barclay vind ik ook niet geweldig, met dat tamponachtige filter. :)
     
  6. DEHO

    DEHO Dennie dus

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei, die van de Lidl heb ik ook 1 keer gekocht! Na 2 sigaretten het pakje weggegooid en maar een Marlboro gaan halen! Wat ik ook vies vind is sjag, dan komt al die troep in mond. Niet echt ideaal! En inderdaad Barclay staat ook hoog in de vieze-peuken tot 10 _0/

    Op de kantoren van mijn werk hebben ze trouwens deze dingen:

    [​IMG]

    Mega-apparaten, de rook wordt direct afgevoerd en gefilterd tot lucht die schoner is dan de normale. Daarnaast komt er geen stank vrij of wat dan ook, niet-rokers kunnen er dus gewoon naast staan als ik daar mijn koffie nuttig. Nu nog eentje boven mijn bureau :+
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2005
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    In Ierland is dit al jaren zo, en ik meot je zeggen, ik heb nog nooit iets prettigers gezien dan daar in de kroeg zitten. Het totale cafe-gevoel veranderd wel, dat moet ik zeggen. Maar desalniettemin kan ik toch zeggen dat er niks fijners is dan een lekkere pint te drinken in een rookvrije ruimte waar het gezellig is.
    Al is het een raar gezicht om van die stoere Ieren aan het bier te zien zitten zonder sigaret, en netjes even naar buiten gaan om te roken :+
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bij ons (ABN AMRO) zitten de rokers in een vissenkom :eek:
     
  9. DEHO

    DEHO Dennie dus

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je daar een plaatje van? Van dat aapjeskijken?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ik maak anders wel een foto van de aapjes ;)
     
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    @ DEHO - inderdaad shag is al helemaal niet te harden. :+ Mooi apparaat trouwens. :cool:

    @ SIC - mja als je in een rustige kroeg hangt, tja dan maakt het niet zoveel uit. Maar als jij in een discotheek/jongeren café zit dan is het toch redelijk vervelend. En dan staan er toch redelijk veel mensen buiten wat nou ook niet bepaald de sfeer bevordert. En fris ruiken zal het daar nou eenmaal niet aangezien mensen daar ranzig lopen te zuipen en stinken naar van alles en nog wat. :+
     
  12. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb vandaag van een vriendin van me pakje shag gejat voor eene te draaien maar jong dat is friemel werk.
    maar ja was ook nog zware.
    maarja zo zwaar vodn ik hem ook weer niet.
    maar ik rook liever marlboro of een raar merk exlyir of zo iets echt gekke naam.

    heeft iemand een tip hoe ik het beste aan me vader kan vertellen me moeder weet het al. :+.

    Orcrist hoe heb jij het je ouders vertelt of hoe zijn die er achter gekomen?
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2005
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Elyxir hoe ik niet echt van, maar het is niet geheel verkeerd (zeker niet gezien de prijs).

    En mijn ouders wisten het toen ik opeens een peuk opstak. Daarvoor had ik het toentertijd wel is over gehad dat ik wel is rookte op school en tijdens het uitgaan etc.
    Maar je moet er niet wakker van liggen, roken is niet bepaald een big deal behalve als jij dat ervan maakt. Gewoon tegen je ouders zeggen dat je rookt en dan vervolgens er 1 opsteken. Misschien dat ze de eerste keer dat je een hijs neemt wat vreemd naar je kijken, maar daarna is het toch al koek en ei. :)
     
  14. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    okeejs *)

    ik wil een pakje halen maar heb altidj het probleem me moeder weet hoeveel geld in me spaarpot zit 8) en me pa ook :{
     
  15. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    k rook niet, 1x een trekje (van een ander uiteraard) gehad, verder niet.. tis troep imo. 't Kost je veel geld, tis slecht en je schiet er uberhaupt nix mee op; je conditie wordt alsmaar slechter en 't enigste voordeel s dat 't kalmerend werkt. Maar echt gespannen ben k (bijna) nooit, dus ook daarvoor zou 't onnodig voor mij zijn. Nee, k ga niet roken. Ben nog maar 15 en wil dat 'niet-roken' graag volhouden.

    K heb niks tegen mensen die roken, zolang der maar niet in ons huis wordt gerookt (mag ook niet btw, mn broer heeft astma en kan er niet tegen). De rook stinkt, de rokers zelf stinken en als je er in de buurt staat ga je zelf nog stinken. Dus.. geen sigaretten voor mij.
     
  16. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Me vader weet het nu.

    niet door mij maar door me meoder ik had gister een pakje van een vriendin gekregen zaten er nog 2 in.
    en gaf me ma de peuken aan me vader en toen kwam de hele preek.:mad:
     
  17. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    En controleren die gewoon steeds of er iets uit is? Ziek...
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De preek? Wat heb je tegen je pa gezegd?
     
  19. DEHO

    DEHO Dennie dus

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me toch dat je op je 16e wat meer eigen verantwoordelijkheid krijgt wat betreft je spaargeld? Ik bedoel, zodra je een baantje hebt, moet je dan ook je afschriften, loonstrookjes en je pinpas etc inleveren? Dan zou ik als ik jou was maar niet gaan roken. Wordt een problematische boel als je ouders ertegen zijn en jij komt om geld vragen voor een pakkie peuken :+

    BTW: Ik ga er zo maar even 1 doen! Hmmmmmmm!
     
  20. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    nee ik ahd gisteravond tgen me ma gezegt dat ik een pakje in me jas had zitten je heeft ze dat vanmorgen er uitgehaald om het me vader te laten zien.

    ik heb maar gewoon in de stoel gezeten. en me vader laten uit kletsen.

    Ik wordt over 11 dagen 16 en kan ik beginnen met werken. ben al aangenomen enzo. heb gister me bank pasje ontvangen.
    en ik mag maximaal 1 pakje per week kopen niet meer. als me meoder er achetr kotm dat ik er meer heb pakt ze af. maar ik red het rustig met 1 pakje 1 week. :9
    maarja ze waren niet al te blij.
    maar ik wil ook nog de landmacht in of de marine en ga ik nu roken niet echt bepaald slim. :{ :{
     

Deel Deze Pagina