1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Met dit bericht zal ik wel een hoop mensen tegen het verkeerde been schoppen maar: Mensen die roken zijn gewoon DOM.Mensen die in het ''nu'' leven zijn de gene die over 20 jaar van die zielige mensen worden.Als je niet na denkt over wat er gaat gebeuren ben je niet goed bezig.

    *Ach kijk een mooi rode knop :). Wat staat er boven? "Niet aankomen k.a.n.k.er verwekkende stoffen komen bij aanraking vrij''.Ach ik hoorde dat de buurjongen ook aan zo knop gekomen is. Nou ja even kijken of mijn ouders het niet zien..Niemand in de buurt, ach nu kan ik teminsten zo vaak op die knop rammen als ik wil.

    Klinkt dit bovenste stuk als iemand die erg slim is? dacht het niet.In mijn ogen, als je al rookt kun je net zogoed door een asbest veld heen baggeren.
     
  2. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Nu ik mag roken voel ik me niet zo prettig het is wel fijn een peuk maar toch voel ik me niet er lekker bij misschien als ik stop dat het beter wordt ik zit in een goeie twijfel fase.
     
  3. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    ik ben 16 rook een pakje sigaretten per week. en 1 joint per avond. bevalt me wel
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Mwa kerel , je schopt niet tegen het verkeerde been maar integendeel schop je juist tegen het goede been.
    Wij rokers weten ook zo wel dat het niet gezond is om te roken , maar wéét je dat er nog véél ongezondere dingen in het leven zijn dan roken.
    Als je in een stad zoals amsterdam woont , dan hoef je niet te roken , nee dan krijg je echt wel zoveel verdorven lucht ingeademt die net zo nefast voor je gezondheid is als het roken op zich zelf.
    En over asbest gesproken , hier bij ons zijn de zogenaamde eternietfabrieken die ook fillialen in het buitenland hebben , onderandere in italie waar meer dan duizend arbeiders zijn gestorven aan de ziekte asbestoise die de longen volledig aantast , en deze mensen hebben de ziekte niet opgelopen door te roken , maar wel door te werken in een compleet ongezonde omgeving waarvan de directie wel op de hoogte was , maar die de arbeiders kompleet in het ongewisse liet over de gevolgen hiervan , aangezien zij hierdoor machtig grote winsten hebben gemaakt.
    En dat is pas de hypocritie ten top.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Wat is erger dan roken dan? Volgens mij kom je meer in de trant van heroïne en andere harddrugs gebruiken in plaats van de stad. Ja uitlaatgassen zijn slecht voor je, maar met je mond aan de uitlaat van een auto hangen is nog slechter, en dan krijg je nog niet eens zoveel schadelijke stoffen binnen als met een sigaret.

    En ik snap je laatste punt niet helemaal. Ja dat is zeker hypocriet dat dat soort dingen verhult blijven, maar wat wil je daarmee zeggen dan? Iedereen weet dat uitlaatgassen schadelijk zijn, nederland is er al mee bezig. De regering zegt hier niet dat die gassen goed voor je zijn of wat dan ook. Van mijn part weren ze trouwens alle auto's uit steden.

    Hypocriet is meer als er met koeienletters op een pakje staat dat je er dood aan gaat en dat je er ANDEREN schade mee beschadigd, en dat je er dan gewoon eentje opsteekt.

    Ik vind trouwens ook dat ze zo snel mogelijk roken in het uitgaansleven moeten verbannen, walgelijke gewoonte. Ga jezelf maar lekker buiten doodroken, of liever nog thuis.
     
  6. Kratos

    Kratos Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker.
    En het stinkt als de tering.
    Bovendien is het asociaal, want als je rookt 'roken andere mee' terwijl ze zelf niks gedaan hebben, geen peuk gerookt enzo.
    Beter dat het verboden zou worden, maar ja, het brengt superveel geld op.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Verboden is een ander uiterste ... omdat het dan in het ilegale circuit terecht komt
     
  8. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ja precies, en dan kunnen mensen veel dieper in de shit zakken.

    "Als roken verboden word, ach, dan probeer ik ook ff die joint.." En dan kom je ergens waar iedereen zit te snuiven, vraagt iemand aan je of je ook moet, ga je het ook proberen..

    Dat is niet ondenkbaar.. Daarom mag de regering die shit niet verbieden. En wat denk je van al die fabrieken die gesloten kunnen worden? Kost ze ook geld..
     
  9. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    denk niet dat ze roken verbieden, ikb edoel wat is het nut ervan, je doet er iemand geen pijn mee ofzo, want je mag al niet meer roken in gebouwen e.d.. en de belasting die ze pakken zijn ze dan ook kwijt.. nee.. roken blijft legaal..

    ik rook trouwens niet..
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Dit is wat roken met je longen doet:
    De linker heeft gerookt, en de rechter heeft nooit een sigaret aangeraakt.

    [​IMG]

    Zowel de linker als de rechter long leefde pas geleden, dus ook de rechter long heeft de betreffende autogassen ingeademt.
     
  11. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ja oke, maar ik bedoel dat je een ander er niet een ander pijn mee doet, want het is je eigen keuze als je die linker long wilt;)
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ten eerste vind ik het heel grappig dat mensen hier de rokers proberen te shockeren met keiharde feiten, en zo vaak mogelijk hier ziektes te laten vallen. Neem van mij aan dat veel rokers beter geinformeert zijn over de schadelijke effecten ervan dan niet rokers.
    Ten tweede mis ik hier nog steeds een zeker respect. Dat jij niet wilt roken, of er last van wilt hebben is een keuze, dat een ander wel wilt roken, en er geen last van heeft is ook een keuze. Respecteer deze keuzes, ik weet dat ik dat doe, en ik zou graag willen dat andere mensen dat ook zouden doen.
    Daar komt bij dat het aanstelgehalte in deze thread weer belachelijk hoog is; uitspraken van het verbieden van roken in de horeca vanwege de schadelijke effecten die je oploopt als meeroker? Neem dan ook maar geen alcoholische versnapering; ga buiten staan in de frisse lucht (als er in een straal van 50 kilometer geen vee, noch motorisch verkeerd in de buurt is), adem niet elkaars lichaams gassen in, zit nergens met je handen aan en ga zeker niet naar het toilet. Nou.. kijken wie dit kan relativeren.

    /edit ik sluit me uiteraard geheel bij svennies aan.
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Roken is voor mietjes, neenee, grapje. Iedereen leeft zijn leven..., als je wilt roken, who gives a fuck? I don't care!
     
  14. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ieder z'n eigen keus, maar ik vind het zielig dat sommige mensen nog geen uur zonder peuk kunnen leven. Vooral nu er op het werk niet meer gerookt mag worden zie je ze in weer en wind buiten aan hun sigaret staan lurken. Ze moeten het zelf weten, maar ik vind het zielig.
     
  15. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik kies er dan nog altijd zelf voor of ik een alcoholische versnapering neem. Ik krijg niet onvrijwillig 80% door mijn strot geduwd. Je hebt NIET de keus om NIET mee te roken. Dat is dus juist het probleem, als je rookt doet iedereen gezellig mee, of ze dat willen of niet. En leuk dat er buiten ook auto's rijden maar volgens mij weet je echt wel dat er een grooooooot verschil zit in die lucht en de lucht van pure rook omdat er binnen in een cafe van de 50 mensen 5 roken. Sorry maar dan is het zeker niet onredelijk om gewoon te verplichten weg te gaan, gezien rokers duidelijk niet zo sociaal zijn om dat uit zichzelf te doen en de niet rokers niet te laten meegenieten.

    En ik respecteer de keuze om te roken, rokers vaker niet onze keuze om niet te roken aangezien ze wel in cafe's en disco's willen blijven paffen. De meeste niet rokers zijn overigens wel zo sociaal om rokers te laten roken als ze vragen of ze mogen roken.
     
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    ik vind die linker toch veel mooier :cool: :+
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat is waar ,vind ik ook. Ik rook niet, heb een jaar geleden zo af en toe als ik op stap ging gerookt gehad, maar dat is lang voorbij, echt, serieuze geld verspilling vind ik het. Maar veel kameraden van mij roken,... en pfff, mij maakt het niet uit,... als zij hun daar beter mee voelen...:) je weet wel. Maarja, het is soms wel zielig ja :D. Wat ook niet fijn is, is als je meisje zou roken, echt hatelijk als je zelf niet rookt!!! Maarja, ik heb respect voor de mensen die roken en niet roken, ieder zijn ding:).
     
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja daar ben ik het volledig mee eens_O_
     
  19. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Zolang de NS zo gigantisch blijft falen ben ik het hier totaal niet mee eens. Daarnaast is het fijn als er een bob is die mij en mijn vrienden bij iemand voor de deur in welke stad dan ook kan droppen.

    Heb je enig idee hoeveel mensen er dan niet meer in die uitgaansgelegenheden komen. Zou lekker zijn, mijn halve vriendengroep rookt en de andere helft niet. Wordt gezellig gescheiden stappen zo :{
    En ik denk dat dit voorbeeldje voor heel veel mensen geldt.

    Vind ik wel. Zie ook bovenstaand antwoord.

    De meesten wel ja. Jij niet blijkbaar. En aangezien er nog steeds gerookt mag worden in bijna alle discotheken en kroegen blijf jij toch gewoon thuis als je het zo erg vindt? ;)
     
  20. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik vind het grappig dat rokers met andere dingen aan komen zetten die ook slecht zijn voor de gezondheid om het roken maar goed te praten.
    Als ik op het werk tussen de peuken die op de grond, tussen het apparatuur, onder m'n neus op een tafel liggen moet werken baal ik er best wel van. Overal ligt as en ruik ik de zure lucht van sigareten die natgezeiverd zijn en al een eeuwigheid liggen te rotten. En als ik er iets van zeg moet ik me niet aanstellen. Over respect gesproken.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005

Deel Deze Pagina