1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hier zou ik dus wel rekening mee houden. Maar op het werk mag het toch al bijna nergens meer?
     
  2. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist, daarom blijf ik thuis omdat ik geen zin heb om met een rotte stinklucht in m'n kleren en rode, tranende ogen van die smerige rooklucht thuis te komen.

    Precies, zolang we rekening met elkaar houden is het prima, maar bij ons op het werk wordt gewoon vrolijk doorgerookt, ook binnen waar ik m'n boterham aan het eten ben.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Same here. En ja er zijn asociale rokers, net zoals er asociale niet-rokers zijn.

    En vinnie; mij zal je roken niet goed horen praten. Echter vind ik het hypocriet dat mensen zich blindstaren op roken en alle andere dingen maar voor lief nemen. Net als de regering, rokers afzeiken bij het leven maar ondertussen zitten we hier met een enorme luchtvervuiling. Tja..
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Klopt, maar daar had ik het verder ook niet over :) gaat om het principe.

    Valt reuze mee, kijk Amerika waar dit verbod alweer een tijdje geld. Ik vind het precies hetzelfde als roken op de werkplek, je hoeft toch niet non-stop te roken? Voor die ene peuk per uur ga je maar naar buiten. En nogmaals, waarom zou IK dan thuis moeten blijven? Omdat anderen mij verplichten om mee te roken? Als hun zonnodig moeten roken blijven ze maar thuis, willen ze wel uit dan moeten ze maar accepteren dat ze even buiten hun peuk mogen oproken. Vind ik eigenlijk niet eens zo onredelijk wederom...
     
  5. XTM

    XTM Metaal

    Berichten:
    692
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik begon met roken toen ik 14 was, me vrienden en zo wisten de eerste 2 weken nog niets vanaf omdat ik het voor mezelf wilden houden. :p
    Ik rookte toen niet echt veel (Nu ook niet hoor), me eerste sigaret was me broer bij omdat ik aan hem vroeg of dat ik het een keer mocht proberen, me ouders vonden het niet echt geweldig dat ik rookte me ze verbieden het me niet. =]

    Krook zo'n 2 pakjes per week of zo, niet eens. xP
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Die ENORME luchtvervuiling valt in vergelijking nog wel mee, en die hoor je de regering ook niet goedpraten. Die luchtvervuiling is nog steeds maar 1 honderste procent van de schadelijke stoffen die je direct inademt bij het roken of meeroken.

    En sociale rokers zijn er maar ERG weinig dan. Ik zie nooit rokers die hun peuk niet zomaar wegdonderen op de grond, ik zie nooit rokers die niet hun sigaretjes opsteken in de disco, ik zie geen rokers die gewoon niet roken waar andere mensen bijzijn. Als je rookt in het bijzijn van anderen ben je in mijn ogen al een egoist, omdat alleen jou eigen pleziertje je wat kan schelen :)
     
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ach, ik zie het nog niet gebeuren dat het de gezelligheid zal gaan bevoorderen tijdens het uitgaan. Als je als roker even 5 minuten naar buiten moet, en thats it zou het misschien niks uitmaken. Punt is echter dat echter zo'n 50% van het uitgaanspubliek (als het niet meer is) rookt. Wat krijg je dan? Hordes mensen gaan buiten staan sigaretje roken, vervolgens blijven ze daar plakken omdat ze in gesprek zijn, en staan ze toch al gauw de helft van de tijd buiten. Dan komen er mensen die van café naar café verhuizen, die komen er buiten ook gezellig bij staan en vervolgens is het café maar armzalig gezellig. Nog maar niet te spreken over de openbare groepsvorming en alle gevolgen van dien.
    Daar komt bij dat ik nog nooit in de horeca iemand heb horen klagen over de rook, en aangezien het nog altijd stampvol zit lijkt het me ook prima zo. Als ik moet kiezen tussen gezelligheid en die 3 mensen die op een avond zich storen aan de rook, kies ik toch liever voor gezelligheid. En dat is eerder omdat ik sociaal ben, dan dat ik asociaal ben. ;)

    /edit Die enorme luchtvervuiling valt niet bepaald mee, mensen in dichtbevolkte steden in azie lopen niet voor de grap met een mondkapje voor over straat. En Nederland komt al akelig dicht in de buurt van die concentraties. Daar komt bij dat Nederland het niet goedpraat, maar er ook niet zo intensief mee bezig is als met het rokertje pesten.

    Daar komt bij dat als jij iedereen die een peuk opsteekt in het openbaar een egoist vind je echt bij jezelf moet gaan nadenken. Ik vind mensen egoistischer die een scheet laten in een discotheek, simpelweg omdat iedereen in die discotheek dat vind stinken. En mensen die naar zweet stinken vind ik ook ranzig. Mensen die kaas eten, hang ze aub op. Daar komt bij dat die kaasdampen schadelijk zijn voor mijn tere (of was het teer?) longen en ik daar niet mee kan leven. Fondue jezelf aub thuis de tering in!
    PS Relativeren weer vereist. ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Tja ik weet wel hoe het komt dat tegenwoordig merendeel van het uitgaanspubliek rookt... :{
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik zei het omdat de 'regels' nu nou eenmaal nog zo zijn. En als je dat niks vindt, DAN moet je maar thuisblijven. Of het maar accepteren, of gaan protesteren :cool:

    Maar als het wel veranderd zal worden, dan zal ik heus niet minder gaan stappen denk ik. Ik zou dan inderdaad naar buiten gaan.

    @ Vinnie; Dat ze roken terwijl je zit te eten is inderdaad waardeloos. Maar als ik dat zo allemaal lees mag het volgens mij niet eens. Daar was die hele campagne toch voor?

    Dus als je daar wat tegen wilt doen sta je in je recht. Maar aan de andere kant zal het de onderlinge sfeer niet bevorderen. Lekkere sitiuatie heb je.. :eek:

    //edit;

    Mee eens. Ellende.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Yup; net zoals dat iedereen die een alcoholist op straat ziet aan de drank gaat. Of net als iedereen die een heroine junkie op de wc's van een discotheek zien aan de heroine gaan.

    /edit mijn vorige post had trouwens nog een edit die ik iets te laat heb toegevoegt.
     
  11. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Sorry maar roken is toch wel wat sociaal geaccepteerder dan zwerver of heroineverslaaf worden. De meeste roken tijdens het uitgaan omdat iedereen het doet, omdat het zogenaamd gezellig is en omdat je anders toch maar in de rook staat. Dat is in ieder geval de rede die ik van alle zogenaamde gelegenheidsrokers hoor.


    Edit op jou edit: Als iemand een scheet laat alleen maar om hem zelf op te snuiven, ja dan is dat egoistisch, de meeste vinden het zelf echter ook stinken :)
     
  12. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn andere dingen die we helaas voor lief MOETEN nemen zoals luchtvervuiling, daar doe je op dit moment weinig aan. Maar dat ze het roken, te pas en te onpas waar je maar wil, verbieden vind ik een goede zaak. Dat ze het in cafe's en disco's verbieden vind ik dan weer nergens op slaan. Ik heb er last van, maar dan ga ik er ook niet naartoe. Maar als ik in een restaurant zit te eten terwijl iemand in de buurt een dikke sigaar/sigaret opsteekt heb ik het recht om te vragen/eisen om dat te laten. Er zijn natuurlijk ook andere dingen die je kunt doen om mensen b.v de eetlust te bederven, maar ook dan heb je het recht om er iets van te zeggen.
     
  13. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Nou echt niet dus.. sommige rokers zijn best vroeg begonnen en het is behoorlijk moeilijk om daar mee te stoppen lijkt me. Ze roken dus tijdens het uitgaan echt niet omdat het alleen maar gezellig is.. is gewoon een verslaving waar je moeilijk van af komt.Maar zolang je zelf maar niet rookt :)
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    @ Hordo - alsnog is het geen feit dat daarom zoveel mensen roken tijdens het uitgaan. Sowieso zouden er dan veel meer mensen ook op andere locaties roken als roken zoveel gezelliger zou zijn.

    En over het "scheet-voorbeeld"; het blijft asociaal. Ga dan even buiten staan. Je scheept mensen op met die lucht. En zo zijn er nog wel tig storende dingen tijdens het uitgaan. Punt is dat je moet relativeren.

    @ Vinnie - Dat is het punt niet. Punt is dat de regering rokers loopt aan te pakken alsof ze de grootste criminelen zijn, en relatief weinig aan de luchtvervuiling doen.

    @ Iris - ach, als je wilt stoppen heb je daar echt niet eens medicijnen voor. Het is heel simpel; rook niet meer. De ontwenningsverschijnselen zijn hoofdzakelijk geestelijk (ongeveer 2/3 dagen na je laatste sigaret heeft je lichaam zelf geen behoefte meer aan nicotine). En zolang je wilt stoppen is die geestelijke verslaving geen probleem meer. Echter de meeste rokers willen niet stoppen aangezien het te lekker is. :)
     
  15. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0


    Het mag zeker niet, maar daar hebben m'n collega's schijt aan en de baas ook. Als de controleur of wat dan ook komt wordt de baas van te voren ingelicht en komt dan natuurlijk iedereen waarschuwen. Voor de rest is de sfeer op het werk prima hoor, dus zo erg is de situatie ook weer niet. Het is alleen dat mijn collega's zich niet kunnen voorstellen dat ik er last van heb en ik kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk is om het roken te laten.

    Dat ze rokers aanpakken alsof ze de grootste criminelen zijn vind ik ook belachelijk en dat ze te weinig aan de luchtvervuiling vind ik nog belachelijker, daar zijn we het dan wel met elkaar eens. Gelukkig woon ik in een klein dorpje waar relatief weinig verkeer en dus luchtvervuiling is, dus gelukkig heb ik er niet zoveel last van. Het neemt niet weg dat ze er veel meer aan moeten doen om het in de rest van de wereld ook zo te krijgen.

    EDIT: En ja, de luchtvervuiling is op sommige plaatsen erger dan een sigaret roken. Erg genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2005
  16. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    In mijn optiek is dat "Anti Roken" echt een trend van de laatste tijd ofzo. Rook zelf, net zoals mijn ouders en mijn grootouders deden. Heb regelmatig gesprekken met ze en in de tijd dat mijn ouders begonnen met roken (ze zijn nu goed en wel de 50 gepasseerd) kraaide er geen haan naar het rookgedrag van anderen. Nooit werd er commentaar geleverd op rokers dat het zou stinken of dat het asocialen waren. Natuurlijk was men in die tijd (eind jaren 60, begin 70) nog niet zo op de hoogte van de schadelijke effecten die het roken van sigaretten met zich mee kan brengen, maar ik vind het allerminst opmerkelijk dat rokers vandaag de dag asocialen zijn.
    Durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat niemand van de niet-rokers bewust niet bij iemand in een auto stapt alvorens te vragen zijn/haar Ambi Pur luchtverfrisser te verwijderen of de korstjes van een boterham op het bord laat liggen.

    Tevens wordt het drinken van alcohol ook enkele keren naar vorgen gehaald, maar daar wordt met geen negatief woord over gerept. Niet dat ik het niet drink, maar er zijn kennelijk genoeg mensen die er niet tegen kunnen, getuige het glas wat een of andere &%#*$%*#&$% zonder enige aanleiding in mijn gezicht kapot heeft geslagen. Ook niet echt bevorderlijk voor je gezondheid. Niet dat ik nu zielig wil zijn, integendeel, maar geweld door alcohol is inmiddels ook dagelijkse kost, en moet net zo goed in aanmerking komen voor een verbod in openbare gelegenheden lijkt me zo...
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Ff over die scheten:
    Een scheet is maar relatief kort, en het is niet schadelijk voor je gezondheid, de vraag is nog of hij stink.
    Het duurt best lang voordat een sigaret op is, en is hij op, dan pak je een nieuwe, een sigaret is voor zowel de niet-roker als voor de roker schadelijk voor de gezondheid, hij stink zowat altijd.

    En wat Hordo al zei; Een scheet is vies voor beide, een sigaret niet.

    En over dat stomme excuus van luchtvervuiling: Laat ons dan in horeca gelegenheden genieten van een schone lucht. Nu is én de lucht buiten én de lucht binnen vervuild.
     
  18. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand z'n auto is geen openbare plek en mag die persoon dus zelf weten of hij wel of geen Ambi Pur in z'n auto gebruikt.
    Of je bij die gene in de auto stapt is vervolgens je eigen keus en als je het niet wil kun je een alternatief zoeken om van a naar b te komen. Naar en disco of cafe gaan is ook je eigen keus, maar hier zijn geen altrenatieven voor. Dat iemand niet naar die plekken gaat of kan gaan omdat er veel gerookt wordt vind ik dan ook egoistisch van rokers.
    Nogmaals, ik vind het verbod in disco's en cafe erg ver gaan, maar mij zul je er niet vinden omdat ik er last van heb.
    Naar de korstjes van een boterham hoef je niet te kijken en er komt als het goed is geen penetrante geur vanaf en is niet schadelijk voor je gezondheid (als het wel zo is kun je beter op zoek naar een andere bakker). Dit zijn dus vergelijkingen van niks.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  19. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Rook niet vast ofzo maar vind et wel lekker als ik bijv. opstap ben ofzo, dat spul kan er nog wel bij naast dat bier (A)
     
  20. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Anders snap je even totaal niet wat het punt is. :{

    Tevens is een scheet enorm schadelijk voor de gezondheid, de concentratie chemische stoffen die daar in zit is dermate hoog dat het zelfs voor vele percentages bijdraagt aan de luchtvervuiling (gebieden waar een relatief hoge vee concentratie aanwezig is zijn sterk verontreinigt (zowel de lucht als de grond)).

    Anyway; wat vinden jullie de lekkerste rook momenten? :cool: Ik zelf vind het heerlijk om 's ochtends zodra ik uit bed ben er meteen 1 te roken, na het eten vind ik ook heerlijk, en vlak voordat ik naar bed ga. Ook de sigaret die ik rook in combinatie met mijn eerste biertje tijdens het uitgaan kan ik heerlijk van genieten. :)
     

Deel Deze Pagina