1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rollerbanken, ze zijn weer overal te bekennen. Wat doen jullie om ze te ontlopen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Go Ahead Eagles, 30 aug 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik zie die mafkezen soms wel eens 80 rijden op hun scooter. |:- hoe slim ben je dan weet je.. en sommige dan ook nog gewoon zonder helm en met iemand achterop. Dan heb je echt geen hersens ofzo..

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Bewijs het even dan.

3. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat ze alle eagles oppakken.

4. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    die scooters zijn zoiezo aso, iedereen die gepakt wordt op het te hard rijden op brommers moet een levenslang straatverbod krijgen (vooral als ze uit de venter komen)

5. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    30 rijden op een scooter lijkt me ook totaal niet veilig. Je houd het zooitje alleen maar op. 65 km/ uur is de perfecte snelheid. Verder nog geen politie tegengekomen op de wegen en hoop het ook zo te houden. :p

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja die oudjes met een hoed op en een sigaar in de mond , en dan gezeten in een dikke mercedes zijn een gevaar op de weg .
    Die pinken naar rechts ,om vervolgens naar links af te slaan , of nog erger ze laten hun sigaar vallen en gaan er dan al rijdend op zoek achter.

7. flakfazer

flakfazer beeone turbo

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb tot nu toe echt dikke mazzl gehad met rollerbanken, ik rij al een jaar rond door steden als heerhugowaard en alkmaar iets van 50km per dag en ben gewoon nog nooit aangehouden _O_ , terwijl mn brommer flink geluid maakt en 130km/u gaat (@teller),
    ben al wel een stuk of 5x achtervolgd door van die golfjes maar die zijn toch niet zo snel en wendbaar als mn brommer.
    Ik ben zelfs 2x langs een rollerbank gereden maar dan stonden er geen agenten paraat om achter me aan te komen :+

8. The Outsider

The Outsider Know your damn role!

Leuk Bevonden:
    0
    Rollerbanken, ze zijn weer overal te bekennen. Wat doen jullie om ze te ontlopen?

Wat ben ik blij, dat ik mijn rijbewijs al heb :+.

9. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind ook de meeste scooter bestuurders slechte bestuurders, ik vind het helemaal iritant dat die gozers je met 70 inhalen op het fietspad waardoor je helemaal naar de zijkant wordt gedrukt zodat je bijna valt met je fiets, ik ind die controles hartstikke goed, maar aan de andere kant wel jammer, 1.5 jaar geleden zocht ik ook een scooter, 2e hands, maar 1 op de 10 was niet opgevoerd en die kosten een behoorlijk centje meer, dus van die kant begrijp ik het wel!!

Wel humor dat ze voor mijn school ltijd controleren, heerlijk gezicht als je een boze gozer ziet weglopen als hij weer eens een boete moet betalen!!, ik kan bijna niet meer zonder rollerbanken, de humor die het met zich meebrengt en hoe mensen zich er door kunnen irriteren vermaakt mij zeer!!!

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Punt wat je hier wel bij in je achterhoofd moet houden is dat die 45 km regel ingesteld is toen scooters en brommers nog op het fietspad moesten.

Ik heb zelf ook een scootertje en nee die rijd zeker geen 45. Hij rijd ongeveer 65 en dat vind ik ook hard zat.
    Ik kan namelijk mee komen met het verkeer op die manier.
    In de stad maakt het niet zoveel uit maar ik rij ook op stukken waar auto's gemiddeld 60 a 70 rijden en dan vind ik het toch wel heel prettig dat ik daar niet tussen rij met 45 km.

Zelf vind ik ook dat ze de max snelheid van een scooter/brommer op moeten voeren naar zo'n 60 km.
    Maar dan wel alleen op de stukken dat ze op de openbare weg moeten.
    Fietspaden zou een max snelheid van 45 km gelden en dan gewoon dik bekeuren op het moment dat er 1 te hard rijdt.
    En bebouwde kom gewoon 30 net als bij auto's.

Zelf ontloop ik rollenbanken eigenlijk niet, ik heb mazzel dat ik op een route zit waarbij ik ze eigenlijk nooit tegen kom.
    1 keer heeft mijn scooter op de bank gestaan en dat betekende een bekeuring van 70 euro. Maar ik vind mijn eigen veiligheid die 70 euro wel waard.

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jep, 40km/u is wel erg weinig zeg..
    Vriend van me reed 80, knalde tegen een auto, lag 6 dagen in coma en is helaas overleden. Tering wat is dat stoer! |:-

12. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Idd. veel brommerrijders denken dat ze onkwetsbaar zijn, lekker met 60 km/h binnen de bebouwde kom door rood scheuren, en op het moment dat een automobilist een keer toetert gelijk een grote bek of een middelvinger geven.

Van mij mogen ze nog veel strenger worden en ook punten aan je bromfietscertificaat gaan hangen die meetellen voor je autorijbewijs, als je je niet kan gedragen dan merk je het later wel.

13. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Als je standaard wil gaan rijden voor de rollerbanken kun je beter geen scooter/brommer nemen dan is het namelijk zoooo ontiegelijk saaaaaaaaaaaaaaaai niet aan beginnen. Beste optie is gewoon totaal onbegrenst rijden (85km/h @ minarelli blok) dan heb je wel nog standaard uitlaat/onderdelen en valt er dus niets op, combineer dit met een goeie begrenzer die altijd een ietsje pietsje teveel vermogen levert;) (daar houd je ze tevreden mee) zodat je elke keer of net gematst wordt of 10 euro krijgt of zo:9 op die manier is er niks aan de hand:) zolang ze wat te zeiken hebben zijn ze blij......... Ik rijd nu motor dus ik zoek alle rollerbanken leuk op :D:D

*
    Helemaal mee eens!!!!!!!!!! Mijn verhaal geldt voor de normaal rijdende brommer rijders. Ik reed altijd hard maar veilig en wist waar ik wel/ niet hard kon rijden en stopte bijv. altijd netjes bij een zebrapad O-) mensen wisten niet wat ze zagen :eek: Maar die vermogens banken waar niks van klopt moeten ze eens mee stoppen en ga lekker met de motor opzoek naar Associaal rijdende Scooter rijders die dus over stoepen heen schurren enz... :mad:

Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  14. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Sóóóóóóó :eek:
    Ben jij ff stoer! _O_ _O_ _O_

Ik denk dat je de scooter maar beter over kan slaan en door kan sparen voor een rijbewijs en auto...

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vet man, en dan zo cool achteruit kijken en tegen een een of ander object aanknallen. Lache man!

16. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2

Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde zeggen ;)
    Auto's gaan ook serieus toeteren en gevaarlijke inhaal acties uitvoeren als jij daar met 40/45 over de openbare wegrijdt. En gelijk hebben ze. Ik rij nu al 2 jaar geen brommer meer, maar nu in m'n auto wordt ik er zeker niet blij van als je 40 rijdt achter zo'n scooter waar je 50 mag.

17. ik kan niet meer zeggen dat ik het er 100% eens mee ben :)

18. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tot zo'n 3 jaar geleden ook scooter gereden, en ook de mijne reed flink te hard, maar ik heb me wel altijd normaal gedragen in het verkeer. Dus niet met 85 op fietspaden langs fietsers afknallen of auto's aan de linkerkant inhalen terwijl er tegemoetkomend verkeer aankomt. Daarom heb ik mijn scooter ook verkocht toen ik ruim 17 jaar was. Beleefde er geen lol meer aan en had veel meer interesse in het autorijbewijs.
    Toch, ik woon hier in een buurt waar 50 km/h is toegestaan, maar dat is eigenlijk van de gekke. Woonerf, of hooguit 30 km/h zouden ze hier toe moeten staan. Maar regelmatig komt dezelfde malloot met z'n wedstrijd Puch Zip Sp aanblazen met snelheden boven de 100 km/h in deze woonwijk. Het is slechts nog een kwestie van tijd voordat hij iemand (een kind) ondersteboven rijdt en dan heeft hij dus een serieus probleem. Ik ga hem er iig niet aftrekken want dan wordt het mijn probleem!

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dude, er zijn niet voor niks regels..(ja om te overtreden zeker..)
    jij rijdt max 65.. maar waar ligt de grens? bij 25 of 45 ja!

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Stelletje te hard rijdende maloten! Als jij jezelf dood wilt rijden vind ik dat best, maar om de verkeersveiligheid van anderen te waarborgen mag je de maximum snelheid best in acht nemen!

Deel Deze Pagina