1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rollerbanken, ze zijn weer overal te bekennen. Wat doen jullie om ze te ontlopen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Go Ahead Eagles, 30 aug 2004.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    mee eens! maar op de snelweg mag je ook niet onder een bepaalde snelheid rijden.
    Hoe bevorderd het de verkeersveiligheid als je met een scooter/brommer die maar 45 gaat moet rijden op wegen waar auto's 60 mogen (en vaak harder gaan)

Brommers etc die 120 gaan is imo levens gevaarlijk. Maar ik kan wel uit ervaring spreken dat het echt niet prettig rijden is als je niet harder kan als 45 op wegen waar dan auto's harder mogen.

Vandaar ook dat ik vind dat de max snelheid van een brommer hoger mag en dat er dan een strengere controle moet zijn op brommers op het moment dat ze op fietspaden/bebouwde kom rijden.

2. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik sta bekend als Stinkie, dus de politie houd me nooit aan :+

Mja, serieus even. Ik heb geen brommer en ik ben toch wel fors, dus fietsen houd tenminste me gewicht redelijk goed...

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kwou altijd een schakelbrommer gaan kopen alsk 16 werd maar heb maandje terug besloten dat niet te doen. Waarom? Voor het geld van een mooie schakel (die ik leuk vind) ben je inelkgeval meer dan 1000 kwijt en voordat geld kan ik wel wat anders leuks verzinnen. Daarnaast nog kosten van eventueel opvoeren, boetes, helm, verzekering en alles. Nee trekt me niet echt meer, en dan heb je ook nog kans op een enkeltje hemel.

4. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ja ik rijd zelf ook nooit hard. Hier bij ons heb je best veel boeren platteland wegen en daar kan je wel lekker hard over blazen, maar ik kijk altijd goed uit! In de stad kom ik nooit alleen maar in dorpjes :9 maar daar rijd ik oko altijd netjes 30.

Die maloten die daar over een weggetje dik 90 rijden ja das gewoon levensgevaarlijk en ben je ook gewoon gek als je dat doet. Dat zijn de maloten op de weg en die moeten ze dik gaan bekeuren. Maar als je iets van 60/70 rijd vindt ik dat een erg acceptabele snelheid.
    Als ik zelf bij m`n pa in de auto zit dan denk ik ook wel van is wat zijn die scooters/brommers tog donders gevaarlijk.

Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  5. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 4 boetes gehad in mijn leven.
    2 keer zonder helm
    2 te hard
    79km en 94km per uur (waar ik meer zooi mee heb gehad)

nu rijdt ik geen brommer meer =), verzekering werdt ineens duur =)

voor de liefhebbers (mijn oude hobbie, ik heb hem nog wel)

80cc Metrakit (blok dus uitgevreest, mijn 80cc hier een daar getuned)
    21mm Carb. (speciale luchtinlaat)
    Verlichte koppeling, 35 gram per segment (3 segmenten)
    Krukas met wat bijgewerkt, wat zooi in mijn blok gestopt voor hogere druk.
    Tandwiel verhouding weet ik zo ff niet meer, ik weet wel dat ik de eerst paar maanden een verkeerde ketting kocht (meerdere malen), die rekte uit als een gek.
    Zuinig nee, snel ja :).
    topsnelheid: 110, kon wel meer, maar ik werdt steeds luier er aan te sleutelen.

Mijn puchje was wel een scooterkiller :D
    hmm, ik had ergens nog een foto, effe zoeken.

Anyway, ik raad het jullie niet aan, je hebt veel gekloot en ik reedt zonder remmen (toen ik nog langzaam ging, wat bedoel, 20 km per uur, was zo gaar)
    nooit ongeluk gehad.
    ik rem met mijn voeten.

Jullie vinden me nu vast een gek :eek:
    Maar ik reed altijd heel voorzichtig, iedere bocht ging ik 5 km per uur om te zorgen dat ik geen andere auto tegen kwam, alleen als ik naar huis ging (6 km verder op)
    Knalde ik het gas volop open, en ik deed af en toe aan straat races mee waar ik behoorlijk wat geld mee hebt verdient ^^

GreetZ

moraalridder :/
    als je weet waar je mee bezig bent.....

6. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een beta geleend (zonder certificaat maar wel voor auto theorie) met een race uitlaat voor op hoge toeren, en ik vind het wel leuk om midden in het centrum een motor rechts in te halen(en auto's) en vervolgens links de drempel nemen en dan weer tot 75 gaan. Maar ik draag wel altijd een helm. Maar ik zou een omweg nemen naar je school waar het niet druk is. Maar mischien moet je er toch langs om er te komen.

7. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    het enige wat me opvalt is dat de mensen hier zeggen dat ze wel opletten dat ze niet tegen een auto aanrijden of dat ze hun helm ophebben, maar heeft een van jullie er wel eens aangedacht dat er iemand anders wel eens gewond (of erger) kan raken door als een gek te rijden...dat je jezelf dood rijdt moet je helemaal zelf weten, maar denk even aan je familie/vrienden en de mensen die je mee kan slepen.....als ik af en toe zie hoe hier die scootertjes( het zijn altijd scootertjes vreemd genoeg) door de straat heen blazen en ik zie net mijn buurjongetje een minuut van te voren het huis uit rennen, dan schiet er toch even iets door mijn hoofd..
    En ja, ook ik reed vroeger opgevoerd, en hard ook, maar wel op een volledig aangepaste brommer en alleen op een weg waar je totaal overzicht had.....en niet stoep op stoep af links en rechts inhalen enz...
    En even over de rollenbank...in mijn vriendenkring was opvoeren een hobby en een spelletje....als je aangehouden werd en alles werd afgepakt had je het spelletje verloren, als je er mee wegkwam had je gewonnen....en niet k*twout hier en sch**tjuut daar....je weet donders goed waar je mee bezig bent en dat het niet mag en dan moet je niet zeuren als je gepakt wordt....
    Overigens vind ik dat brommers op de weg rijden een erg goed plan (rijden ze mij niet meer omver) maar dan moeten ze wel de auto's bij kunnen houden (max 60km/h), want nu krijg je vaak gevaarlijke situaties....

8. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0

je hebt grotendeels gelijk, ik zie vaak ook van die gasten met scooters, en dan rijden ze volgas door de stad ofzo, daan heb ik echt zoiets van, ben je wel helemaal lekker in je hoofd, stel dat er iemand komt, je rijdt hem voor altijd invalide, das leuk prijskaartje hoor =)

anyway, ik vindt dat de snelheden niet omhoog moeten :)

9. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ja maar ik hoef niet naar school moet alleen naar het station omdat ik moet werken in Deventer. En ze staan er voor de smurfen dus ben ik weer de lul omdat die smurfen weer de boel opvoeren ( ik ook maar ben geen smurf haha ) :9

10. Project_Sharky

Project_Sharky Huh!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een scooter(Aprilia SR 50 Ditech :D ) die rijd nu 95 @ teller. Het enige dat verandert is dat is de varioring die is eruit :) . Standard reed mijn scooter al 85@ teller dus ja die 45 km/h dat klopt gewoon niet

11. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Mijne reed toen 65 km/u, vonkelnieuw uit de winkel... 1ste eigenaar. Daarna ging het met de gameboy opvoeren ofzo? toen was het 80 a 85. 2 maand plezier van gehad en toe is die gejat.... Vuile honden. Daar ben je dan ik weet niet hoe lang voor aan het sparen geweest.

12. Trossarms

Trossarms Guest

Pak gewoon fijn de fiets krijg je ook nog een beetje conditie

13. Project_Sharky

Project_Sharky Huh!

Leuk Bevonden:
    0
    Doe Ik Nu Ook Veel Controles Hier In Zoetermeer Dus Ik Gaat Lekker Fietsen :D

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Huh? heb jij geen verzekering:confused: als je het over zo`n SR / RS hebt mag ik toch wel hopen dat je een diefstal verzekering hebt.

ik ga een normale tomos (standaard) kopen die 25 gaat ofzo.. dat is evenhard als een fietser die flink doortrapt (lees: voor 10 seconden)..

15. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me aangemeld bij 0800 ROADCHECK. Ik krijg een smsje als er controle is :p .

/Mod Laat deze plaatjes achterwege :{ - Orcrist

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2004
  16. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De fietsers moeten toch ook naast de auto's rijden, dat is imo ook geen probleem. Op de meeste wegen binnen de steden en buitenwegen mogen de auto's 50, Dus waarom zal je dan harder rijden?

17. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Veel mensen vragen zich af wat er mis is met 40 km per uur. Nou ga maar is een week met een scooter rijden die 40 km per uur kan. Dit gaat vervelen, je raakt gewend aan de snelheid en je wilt sneller. So simple as that!

18. the predator

the predator Vliegent frietje

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een begrenzer erop zitten, en altijd als ik op de rollerbank moet maak ik foto's als bewijs of die het wel goed doet... als die het niet goed doet lekker bezwaar maaken en/of geen boete of nog een keer controle, maar als ik dan nog een keer controle moet dan is het pas over 2 weeken ofzo en dan ken je hem lkkr nog afvoeren :+

19. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens. Alleen dat scooters op de weg moeten rijden vind ik een kut idee. Waar ik 50 mag rijden vliegen ze me of links of rechts voorbij met 80 of harder. Of van die ouwtjes die slingerend 30 rijden op een weg waar ik 80 mag rijden. Eigenlijk mogen ze daar niet rijden maar doen het toch. Ik snap dat het allemaal leuk is om zo hard te rijden, maar wel erg gevaarlijk. Ik heb zelf nooit een scooter gehad, maar toen ik 18 werd reed ik in een Honda CRX. Dat ding gaat ook best hard en ik dacht dat ik heel goed kon rijden en dat mij niks kon gebeuren, maar ik heb het geweten. In Duitsland hebben ze op bepaalde plekken zonder verlichting en als je na een flauwe bocht in 1 keer een rotonde hebt zit je met een probleem als je te hard rijd.

Laatst bewerkt: 4 sep 2004
  20. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Precies. Toen ik mijn zuiger moest inrijden, mocht ik ook maar 40 das vet kut als je scoot wel 80 kan.

Deel Deze Pagina