1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rollerbanken, ze zijn weer overal te bekennen. Wat doen jullie om ze te ontlopen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Go Ahead Eagles, 30 aug 2004.

1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je rijdt toch geen scooter omdat je dan iets te doen hebt? Als je scooter met 40 km/h gaat vervelen dan ga je toch mooi crossmotor rijden?

2. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    En als je nog geen 18 bent ;) . Dan voer je je scoot/brommer mooi op natuurlijk *)

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Je mag al vanaf je 6de crossmotor rijden.

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Kan het heel goed begrijpen dat je je brommer/scooter opvoert. Maar als je dat risico neemt, ga er dan geen probleem van maken dat je een keer gepakt wordt. Het is echt belachelijk om te zien hoe sommige brommers/scooter gebruikers door het verkeer heen jagen (zonder helm). Die mensen spelen gewoon met hun leven, en nog erger, met dat van anderen. Nee, ik sla de scooter mooi over. Kost namelijk ook erg veel geld. Je moet je scooter kopen, je scooter verzekeren, en benzine kopen. Dit geld voor de "normale" scooter/brommer gebruiker. Voer je hem op, heb je extra opvoer kosten en kans op boetes. Zuiniger gaat ie er ook zeker niet van rijden.

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Nu moet je de lijn eens naar een auto doortrekken , dwz mijn wagen gaat ongeveer 200 km / uur .
    Dus als ik in bebouwde kom rijd moet ik mijn snelheid aanpassen aan 50 km/uur , en aan scholen zelfs 30 km/uur .
    En op autostrade mag ik maar maximaal 120 .
    Dus als ik zou zeggen mijn wagen gaat 200 dus wil ik overal 200 rijden , wat zou er dan zoal gebeuren op de wegen.
    Disipline moet er zijn voor auto 's , maar zeker ook voor brommers en scooters .
    Temeer als je een ongeval hebt , en daarbij blijkt dat je scooter veel meer dan de maximale snelheid die toegestaan is kan halen , dan vervalt je verzekering gewoon en kan je zelf voor de kosten opdraaien.
    Hebben jullie daar al eens aan gedacht ?

6. the predator

the predator Vliegent frietje

Leuk Bevonden:
    0
    ikke wel. als ik een ongeluk maakt dan mag je je scooter naar huis neemen, en zet je al je orginele dingen erweer op zodat het lijkt dat die nooit is opgevoerd en is die tog verzekerd

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Als je een ongeluk hebt met gewonden , en de politie komt erbij en vermoedt via de sporen van aanrijding , en of eventuele getuigen dat er iets niet klopt met de snelheid van je voertuig , dan wordt dit gewoon in beslag genomen voor nader onderzoek en dan ben jij het haasje .
    En de rekening zal dan later wel volgen.

8. the predator

the predator Vliegent frietje

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een keer een ongeluk gehad en ik mog mijn scooter gewoon mee naar huis nemen, had ik alles orgineel gemaakt en geen problemen met de verzekering.

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Kerel dan heb je wel geluk gehad , hier in belgie wordt je voertuig in het geval dat ik beschreven heb wel degelijk onderzocht , let wel dit gebeurd alleen als er gewonden vallen

10. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nog in staat bent om je scooter mee naar huis te nemen. Ik heb wel eens voor een vriend van mij z'n scooter weggehaald (voordat de politie er was) van het ongeluk terwijl hij met de ambulance werd afgevoerd. Deze scooter lag wel zo in puin dat zelfs de orginele onderdelen niet meer pasten.

Laatst bewerkt: 4 sep 2004
  11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Dat die mensen zichzelf het ziekenhuis inhelpen omdat ze vinden dat hun scooter 100km/u moet rijden, vind ik nog tot daar aan toe. Maar als je ziet dat ze bijv. andere mensen aanrijden, en dat die ook het ziekenhuis in moeten, en daar soms blijvend letsel aan overhouden vind ik echt lomp. Ze mogen van mij ook die boetes/straffen van opgevoerde brommers veel hoger maken. Heb je hem (veel) harder lopen dan is toegestaan, mogen ze hem meteen innemen.

12. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Lees net de thread door en wat een niveau zeg, onder de mensen die hun scooter opvoeren.
    Kijk; zoals Nemesis al zei; 45 is te langzaam. Je moet even hard als het verkeer om je heen rijden, want anders ontstaat er idd een gevaarlijke situatie.
    Het hele punt is echter dat al die mannetjes die net 16 zijn geworden, labiele verkeer deelnemers zijn. Je moet met het verkeer mee rijden; niet sneller gaan dan het verkeer. Wil je hard rijden? Ga naar een circuit. Die zijn er voor gebouwt. Zal je meteen uitvinden hoe goed je wel niet kan rijden op je scootertje als je in de 1e chicane op je muil gaat. Punt is; als je daar op je muil gaat heb je zelf er alleen last van; geen onschuldige bijstanders.
    Wat mij betreft wordt de minimum leeftijd voor scooters gewoon ook 18 jaar; want de lui van 16 tot 18 kunnen er simpelweg niet mee omgaan (een groot percentage althans).

13. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal moraalridders hier, maar zelf rijden ze met hun auto ook 140 op de snelweg. Het ligt niet aan de leeftijd of scooter van een persoon, maar aan het persoon zelf. Ikzelf heb hem ook 80 rijden, maar ik rem wel af als ik iemand voorbij ga. Het ligt aan het principe. De leeftijd naar 18 verhogen is dan ook je rijnste onzin. Net als die rollerbanken, je krijgt een boete voor het voertuig waar je op rijd, terwijl de politie eigelijk zou moeten letten op hoe snel je op dat ding rijd. Dat is hetzelfde als een boete geven, omdat je in een ferrari rijd die wel 320 kan.

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Zelfde kritiek geld ook voor autorijders die een gevaar op de weg zijn. Het ligt ook wel degelijk aan de leeftijd van de persoon. Waarom 18? Omdat je sowieso weer een stukje volwassener bent, maar het belangrijkste: dan is het status symbool van een scooter weg; en zal hij alleen nog maar worden gebruikt waar hij voor is gemaakt. Als een energie zuinig doch motorisch vervoersmiddel voor in de stad.
    En je kan het nu wel heel stoer verwerpen als; "ach, moraalridder". Maar ik heb al heel wat incidentjes achter de rug met die achterlijke apen op scooters die zich nergens aan houden. Ook zie ik vaak genoeg scooters op de meeste debiele wijze auto's inhalen.
    Die lui rijden niet met het verkeer mee; op een weg waar je 80 mag rijden ze 100 (als dat bromfietsje van hun het houdt).

15. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Als je auto rijd heb je heel wat uurtjes les gehad voordat je zelfstandig mag rijden. Bij scooter rijden is dat wel anders je krijgt wat theorie en dan krijg je je certificaat. Aan alleen wat regeltjes leren heb je niks. In de praktijk is iedere situatie anders en daar zijn veel scooterrijders naar mij mening niet op voorbereid.
    Ook vind ik het een verschil tussen, met een auto 140 rijden waar je 120 mag en geen rekening hoeft te houden met voetganger en/of spelende kinderen of op een scooter 80 en harder rijden waar je 30 of 50 mag en daarbij wel rekening moet houden met voetgangers en vooral kinderen.
    Ik maak vaak genoeg mee dat ik 60 rij waar ik 50 mag (dat is inderdaad 10 km te hard) dat ik dan nog word ingehaald door scooters die soms zelfs de dubbele snelheid rijden. Het is of links of rechts, wat de scooterrijder het beste uitkomt.
    Het is ook heel naief om dit allemaal onzin te vinden want er vallen genoeg zoniet te veel slachtoffers waarbij scooters betrokken zijn.

Laatst bewerkt: 5 sep 2004
  16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ik heb het enige dagen geleden nog meegemaakt in mechelen, daar geldt een algemene snelheidsbeperking van 30 km/u in de binnenstad.
    Rijd ik tegen 35 per uur door een smal binnenstraatje met aan beide kanten van de weg geparkeerde auto's , en dan wil zo een gek op een bromfietsje me proberen in te halen, eerst langs rechts en omdat dat niet lukte probeerde hij het maar langs links.
    Ik kan je zeggen dat je op dat moment meer in je spiegels aan het kijken bent dan voor je omdat je continue die gek achter je in het oog moet houden , om te zien wat hij nu weer wil proberen om je toch maar voorbij te steken.

17. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Als je je scooter niet onbegrenst laat rijden dan kan je ECHT NIET met het verkeer mee, dat heb k namelijk geprobeert. En nu rijd mn brommer dus onbegrends en moet ik die kk xt's de hele te slim af zijn. Ben laatst btw wel gepakt maar die liet me gaan. "gelukkig"
    Ik vindt de regels ivm scooter echt zwaar kut en dom, de regering vult hun zakken van mijn zuurverdiende geld.

Btw: k woon in amsterdam en hier zijn echt vet veel controles, is dit overal zo?

18. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Heel veel scooter rijders zijn onveilige randmongolen, dat is waar. Veel van mijn vrienden namelijk ook.
    Een vriend van me is laatst bijna dood gegaan, niet zijn schuld maar tog als hij geen 70 maar 50 had gereden was t minder erg.

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ik veroordeel niemand niet , omdat hij met een opgevoerde bromfiets rijdt weet je, dit mag best van mij.
    sterker nog , ik heb er vroeger ook een gehad , maar er is een groot punt dat sommige niet willen snappen , en dat is dat je niet moet proberen ten koste wat kost om iemand voorbij te steken , je brengt op die manier vooral je eigen leven in gevaar, en dat van toevallige passanten.
    Als je snel rijdt buiten bebouwde kom , daar kan ik best mee leven , maar binnen stadsgrenzen mag je roekeloze dingen niet uithalen.

20. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf een schakelbrommer en die is ontgrenst en rijdt nu 70 km/h. Dit vind ik snel zat en ik rijd ook zelf altijd met het verkeer mee. Zelf vind ik rollerbanken grote onzin, ze kunnen beter op daadwerkelijke overtredingen controleren niet op vermogen. Ook heb ik vaak zat dat ik op een 50 km weg 70 rijdt en dan nog aan alle kanten voorbij wordt gereden door auto's, daar heb ik geen problemen mee maar als ik maar 45 had gereden dan had ik me flink onveilig gevoeld. Overigens rijdt ik in de bebouwde kom wel gewoon rustig en ik haal nooit onnodig in (ik haal dus zowiezo bijna nooit in). En als ik wil racen dan ga ik idd wel op het circuit met mijn vaders circuit motor :)

Deel Deze Pagina