Sadams broers eidenlijk dood, officieel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 24 jul 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mwoah... ik geloof dat er in de loop van de geschiedenis toch genoeg bloederige conflicten zijn geweest wegens het niet kunnen accepteren van een ander geloof. Met name tussen de katholieken en protestanten is behoorlijk wat bloed gevloeid in landen als Frankrijk, Spanje, Engeland en Ierland.

Laatst bewerkt: 8 aug 2003
  2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Tuurlijk, de massa wordt gestimuleerd door het idee 'strijden voor het geloof', maar er zijn maar weinig oorlogen waarbij de zogenaamde leiding het deed voor het geloof. Mensen zijn egoistisch en afgunstig, volgens mij is dat toch nog altijd de reden voor oorlogen.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja, en dat is dus het probleem.
    het is wel gek tegenwoordig, waar oorlog of gedoe is is de Islam de nationale godsdienst (hoeft niet altijd natuurlijk..)

die mensen -bijvoorbeeld Osama BIn laden- zijn gewoon zo geirriteerd dat amerika (zowat) alles heeft en zij niks dat ze aanslagen plegen..

met Saddam Hoessijn gebeurde(t) dat ook, hij wilde (zeker weten!!) meer macht door misschien wel een atoombom op bijvoornbeeld op de VS te sturen (BIJVROOBEELD) en voor onze eigen veiligheid moest dat gewoon gestopt worden..

en dat is gelukkig gebeurt, overgens niet alleen voor onze veiligheid, maar o0ok voor die duizenden irakezen die ruim 30 jaar lang onderdrukt werden, gemartelt werden etc.

en door deze oorlog - met natuurlijk burger slachttoffers - is dat eindelijk afgelopen. deze mensen zijn blij, .
    misscihen zelf die mensen die uit haat aanslagen plegen op de amerikanen..

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Sorry, maar je argumenten maken geen sense. Ten eerste hebben ze geen chemische wapens gevonden. Ten tweede is het land in rep en roer voor meer dan 30 jaar dankzij Saddam die is aangesteld door de VS. Ten derde: de mensen van Irak hebben compleet niks voor het zeggen gehad voor jarenlang. Fijn dat zij een bewind door de strot geduwd kregen waar ze niks tegenin mochten brengen dankzij de VS.
    Ten vierde: de wapens die ze hadden konden Israel niet eens bereiken dus waar heb je het over als je zegt: onze veiligheid? O, je bedoelt terroristen. Nou, die worden dus al jaren gesponsord door de VS. Osama is met honderduizenden VS-dollars tegelijkertijd blij gemaakt door de CIA. Ik kots op deze politiek: instandhouding van dictaturen om er zoveel mogelijk invloed en geld eraan te verdienen.

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Beste Ja JoJo

1.Cijfers zijn overal te verkrijgen, er zijn verscheidene boeken over de gang van zaken in Amerika. Mijn eigen favoriete boek is Stupid White Men, maar die is wel erg gekleurd. How to Win an election is ook erg goed.
    2.De zwendel mag duidelijk zijn er werkte als volgt. In de staat florida is veel mensen ten onrechte het stemrecht ontnomen. Mensen die kleine overtredingen gepleegd hadden en zwart waren, werden toegevoegd aan een lijst van criminelen. het ging hierbij om overtredingen als door het rode licht rijden. Ook werden zwarte mensen die hun voor of achternaam deelden met een seriemoordsenaar, zogezegd voor de zeklerheid, gebanned. Dit werd allemaal gedaan door een onafhakelijk bureau onder de leiding van de nicht van Bush. Wel werden alle overzeese stemmers meegeteld, dit zijn blanke militairen en vaak republikeinen. In de eerste instantie stemden deze niet, maar toen het er om spande liet vriend Bush een bevriende legerleider regelen dat ze nog snel gingen stemmen. De formulieren kwamen te laat binnen maar werden door datzelfde onafhankelijke bureau alsnog meegeteld. Allemaal checkbare feiten.
    3.zie 1.
    4.okay, in Brazilie heb je een huis als je in een doos woont, dus laten we aannemen dat Amerika het grootste aantal daklozen heeft van de landen uit de westerse wereld. Ik was bekrompen en dacht alleen aan de westerse wereld.
    5.in Amerika blijkt 60% van de ter dood veroordeelden onterecht afgemaakt te zijn. Dat is een heel kwalijke zaak. De wetten in het land dat jij noemt vind ik ook rotwaetten, maar dat neemt niet weg dat in Amerika, donder de noemer van een goed rechtsysteem, allemaal onschuldige mensen sterven omdat de politie lui is.
    5.Amerika is het enige land dat ooit atoombommen gebruikte. Als de amerikaanse atoomdreiging er niet was zouden de landen die je noemt niet eens met dergelijke dingen bezig zijn.
    6.haha, drie wereldlanden met de meeste industrie, met op nr.1 Amerika bedoel je zeker. Amerika is groot, en grootvervuiler. Amerika negeert het verdrag van Kyoto en subsidieert auto's die 1 op 1 rijden. Het is een feit dat Amrika de grootste vervuiler is van de wereld. Mede omdat er een cultuur heerst waarbij menigeen het broeikasseffect negeert. oude industrie, tja, misschien sporadisch meer uitstoot, maar per hoofd van de bevolking is er in de VS de meeste vervuiling.
    7.
    -Negeren van de veiligheidsraad, en dus het ondermijnen van het internationaal rechtsysteem.
    -Negeren van het verdrag van Kyoto. Terwijl alle landen bewust bezig het broeikaseffect te stoppen doer Amerika een extra duit in het zakje en vervuild allleen maar meer.
    -Zorgen dat iedereen onder het internationaal recht valt, maar als een Amerikaan berecht moet worden je het recht toedichten om het land binnen te vallen, en dus het internationaal recht te ondermijnen.
    -Een verdrag dat het opleggen van de doodstraf aan minderjarigen en geestelijk gehandicapten verbiedt negeren.
    -Zoek er zelf maar meer, ik geloof dat er nog een honderdtal verdragen zijn die Amerika negeert.

De Atoombom op Japan was een vergeldingsactie, een dwaze vergeldingsactie. Net als de deelname aan de eerste wereldoorlog door Amerika. Vele onschuldigen zijn destijds gestorven. Ik zeg niet dat Japan geen flink pak slaag verdiende, maar de atoombom in de vorm van een holocaust in dertig seconden, in combinatie met de effecten op lange termijn gaan heel ver.

6. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Heb t alleen nog gevolgd, deze thread van post 1 tot 25 maar verder niet meer, waar gaat t nu allemaal over. Heb geen zin om dit allemaal door te gaan lezen duurt veel te lang. Zeg t ff dan ben ik ook weer op de hoogte en kan ik ook mee discusieren

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het gaat om mensen die feiten niet kennen en dan claimen dat het geen feiten zijn en vragen om een bron omdat ze niet geloven dat America niet is wat Hollywood beweerd ;).

8. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    8) 8) 8) 8) En nu ff over de inhoud van discussie

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel ik me verder niet meer met deze discussie wens te bemoeien wil ik toch even op deze punten betreffende de atoombom terug komen.

Historische feitjes: Nazi-Duitsland was verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de atoombom. Toen bleek dat Nazi-Duitsland verloren was werd er een onderzeeer naar Japan gestuurd met de ontwerpen en onderdelen van de atoombom om iig geval Japan de kans te geven om de oorlog op deze manier te winnen. Dit mislukte en Amerika kwam in het bezit van de gegevens en ontwikkelde toen zelf de atoombom en gebruikte deze om Japan tot overgave te dwingen en daarmee de Tweede Wereldoorlog te beeindigen. Stel je nu eens voor dat Nazi-Duitsland of Japan als eerste de atoombom had kunnen gebruiken. :eek: Niet zo'n leuke gedachte of wel?

Laatst bewerkt: 11 aug 2003
  10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, Duitsland had ook de eerste straaljager. Liever Amerika die die bom in handen had dan Nazi Duitsland. Maar zowel Duitsland als Amerika werkten aan een atoombom. Gezien Nazi Duitsland gebaseerd was op de oorlogs industrie, werden daar allerlei "geweldige" vindingen gedaan.

Ironisch dat het uranium uit een Duitse onderzeer gebruikt werd voor de gebruikte atoombommen. Uraniunm dat waarschijnlijk op weg was naar Japan.

Neemt niet weg dat Amerika de enige is die een dergelijk wapen gebruikt heeft en er vele onschuldige burgens mee heeft getroffen.

We mogen overigens van geluk spreken dat de oorlog niet veel langer geduurd heeft want de ontwikkelingen in duitsland gingen razendsnel. Bovendien was Hitlers politiek destructief, de zaken die de oorlog rechtvaardigden leken bij de oorlog bedacht te zijn in plaats van andersom.

Deel Deze Pagina