1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging naar het mediapark in hilversum. Ik kwam iedereen tegen want heel hilversum was er ;p
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Eitjes gooien FTW:cool:. We zijn vandaag langs wel 5 andere scholen gegaan om mensen op te halen. Alleen stond de politie al na de 2de school bij elke school op ons te wachten:+.
     
  3. Game-Nerd

    Game-Nerd Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, daar ben ik het nou helemaal mee eens, die kids moeten eens een keertje normaal doen. Alsof wat extra lesuren zo zwaar zijn. Ik denk dat zij niet realiseren hoeveel geluk zij hebben, er zijn genoeg mensen in derde wereldlanden die niet eens les kunnen krijgen
     
  4. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Deze jongeren hebben ook duidelijk niet in de gaten dat we nu met zn alle voor de kosten op mogen draaien. Dus nu betalen we belasting om de vernielde stadshuizen opnieuw in te richten =(
     
  5. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk gewoon dat die extra lesuren weinig nut hebben. Theoretisch kan het natuurlijk wel, maar pracktisch heeft het weinig nut. Je wordt namelijk niet echt fitter na zo'n lange schooldag, daarom denk ik ook dat het niet echt bevordenent is. Ik denk dat ze beter de kwaliteit van de les omhoogkunnen gooien, kleinere klassen etc.
    Btw, ik heb aardig wat keuzevakken gekozen, maar kom nog steeds niet aan de norm en mijn week zit al bijna vol. Een leraar zei wel dat ze dan het huiswerk maken thuis ook rekenen onder de uren. Maar dan nog.
     
  6. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    De mensen bij ons op school werden ook weer vanmiddag opgehaalt door andere scholen om te gaan ''staken'' (het grappige is ook nog dat een van die scholen die er aan mee deed VMBO en Basis gaf), maar goed ze stonden dus allemaal bij ons aan het hek toen onze directeur naar buiten was gerend en alle poorten rond de school op slot had gedraaid. Je kon dus totaal niet weg, dit vond ik wel onzinnig ook mochten we nog niet weg (gewoon als je uit was of in de pauze) terwijl die andere scholen alweer door waren gelopen. Moest ik ff 40 mins wachten voordat ik eindelijk naar huis mocht. :/
     
  7. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Echt wat een kansloos gepeupel. Wilde vandaag in Leiden even boodschappen gaan doen bij de Hoogvliet, waren ze dichtgegaan omdat overal scholieren zogenaamd "demonstreren", en daarbij ruiten ingooien etc. Volgens mij weten ze niet eens waar ze het over hebben, daar zijn ze gewoon te dom voor. Wat een volk... |:- Ze kunnen niet genoeg op school zitten wat mij betreft.
     
  8. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Absoluut, ik zie ook niet de link van vernielingen en minder lesuren.
    Maar wat ik gewoon niet begrijp zijn die 1040 lesuren, dat is toch niet veel. 15 jaar geleden had ik ongeveer 1120 lesuren op de mavo en dat was geen probleem. Het enige probleem toen was de afschaffing van de OV voor middelbare scholieren...
     
  9. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik snap ook wel de reden waarom de scholieren ontevreden zijn, maar dat is toch geen reden om je zo te gedragen? Er worden op sommige plaatsen zelfs autoruiten gesloopt. Als je op zo'n manier ergens voor strijdt dan kun je er wel naar fluiten in mijn ogen. Maar als ze het zo toch voor elkaar krijgen dan zegt dit genoeg over nederland.
     
  10. Vincant

    Vincant KriepKriep!

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    In Leeuwarden was vandaag ook staking. Leerlingen van bijna alle scholen kwamen op het grote plein (Zaailand), en hebben daarna met honderden leerlingen door de stad gelopen.

    Waren volgens mij niet echt veel vernielingen, helaas heb je altijd van die rotkids, die weer problemen gaan zoeken en een beetje met eieren en andere troep gaan gooien, zinloos en ook nog eens flink smerig, zag meerdere mensen een ei op hun hoofd krijgen, al die troep op je en op je kleren.

    Dat is wel echt kinderachtig gedrag, dat troep maken etc. Verder waren er weinig problemen, behalve klas 1-2 vmbo dat dus problemen zocht met alles en iedereen.
     
  11. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    @ AapVader
    Dat ben ik geheel met je eens. Er hoeft helemaal niks gesloopt te worden, dat doet alleen maar afbreuk aan de demonstratie zelf. Maar hier in Enschede was het ook maar een zootje ongeregeld. Ik ging eigenlijk alleen maar mee voor de lol.
     
  12. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij vond het zeker wel leuk om 8 uur op school te komen en te horen krijgen dat je 2 tussenuren hebt en een pauze?
    Kom op zeg, je doet geen flikker in die uren, of je gaat een film kijken.
    Laat die uren vallen en je hoort niemand meer.

    En wat is nou het probleem waarom ze het niet aanpassen eigenlijk?
    Zowel de leraren als leerlingen klagen erover |:-
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Serieus wat wil je hiermee bereiken? :{

    Alhoewel ik een paar pagina's terug nog pleitte voor het zoveel mogelijk in stand houden van vrije tijd voor jeugd is het gedrag van een behoorlijk aantal jongeren toch wel aanleiding om ze toch nog maar zoveel mogelijk op school te houden.
     
  14. tomkaman

    tomkaman Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn hele school ging naar het stadhuis waar het flink uit de hand is gelopen.gingen ze zoetermeer hooligans roepen hahaha :lol:
     
  15. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik ook vaak genoeg meegemaakt ja en dat is zeker niet leuk. Maarja ik had al sinds groep 5 een hekel aan naar school gaan, maarja wat doe je eraan, shit happens. In die tussenuren doe je inderdaad niets, maar ik kwam er op mn HBO toch wel achter dat ik misschien in die uren gewoon had moeten werken. Dan was ik iedergeval al een beetje gewend aan de manier van leren op HBO.
    En het was alleen maar een statement, want als je je zo gedraagd dan heb je zeker nog wat te leren.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Er is een verschrikkelijk groot leraren tekort, daar moet wat aan gedaan worden zo kunnen ook die tussenuren opgevult worden. Dit is al jaren zo dat het onderwijs achteruit gaat, en wie is de schuldige? Yep de overheid, die maken lesgeven niet plezieriger erop.

    Maar daar gaat deze demonstratie niet om, het gaat om dat er weinig vrijetijd overblijft blijkbaar. Dat is een verkeerde manier van demonstreren, als ze nou zouden demonstreren voor beter onderwijs tja... dan zou die discussie over die 1040 uur (wat niet veel is) niet tespraken hoeven komen. :) Maar ja das dan mijn interpretatie...
     
  17. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Heerlijk die stakingen, gewoon als die stakkers beginnen naar huis :+ Niemand die je kan naaien!
     
  18. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Trieste boel, 70% van de 'stakers' vind het gewoon een handige reden om eens even lekker te rellen in plaats van op school te zitten. Waarschijnlijk weet een groot deel niet eens waar ze het allemaal voor doen. Als ze wel denken te weten waar ze voor staken, zullen ze als rede vaak (vooral bij het VMBO?) 'Wuh hebbeh veul te veul sgool en ik heb n kkhekell aan sgool' geven. Rellende leerlingen gewoon meteen bestraffen, en beboeten voor het ongeoorloofd missen van lessen. Kijken of die mafkezen dan nog autoruiten kapot slaan in plaats van normaal naar school te gaan, of normaal te staken.
     
  19. robindeb91

    robindeb91 Bier is lekker

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0

    goed maar mijn punt is dat we nu overbodige uren hebben en daarvoor staken. dat er nu een paar ****** zijn die met vuurwerk en eieren gooien is gewoon stom. enne er waren helemaal GEEN vernielingen. ook de politie mag ook wel wat socialer omgaan en niet zomaar er op los rammen. er was geen reden voor om zomaar te gaan slaan. nogmaals IT WASN'T MY IDEA

    ow en ik heb geen 26 uur + huiswerk ik heb sowieso 35 schooluren zonder huiswerk (heb ik geteld) + 5 toetsuren, dus jou berekening klopt niet enne die 1500 uren is ook een beetje overdreven :lol::lol:
    dus doe nou ff niet of je er wat van weet. zorg eerst dat alles klopt en ga dan pas wat zegge=( dat jij veel spijbelde is wel te zien ZEKER VAAK BIJ WISKUNDE:lol::lol::lol:
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  20. robindeb91

    robindeb91 Bier is lekker

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    het is voor de eenderde naar huisgaan eenderde gewoon kloten (waarom al sla je me dood) en eenderde is egt serieus aan het staken.

    /Mod Wil je de volgende keer de edit knop gebruiken, naar school moet je wel aangezien je niet begrijpend kan lezen toen ik het bij je vorige dubbelpost zette. -Conquistador
     

Deel Deze Pagina