1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    bij ons op school een hele preek wat er ging gebeuren en het kwam er op neer dat alles weer het oude werd alleen ze riepen alleen trug van nou en we gaan toch staken...

    kansloos gewoon.
     
  2. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja precies dat zijn dus die onnozele koters die al eerder genoemd zijn. Deze willen enkel staken om het staken maar hebben totaal geen standpunt. Ze krijgen in eerste instantie hun zin, maar toch gingen ze vandaag alsnog staken.

    Vooral door het feit dat 80-90% van de mensen die "staken" niet weten waar het over gaat en hoe de stand van zaken is. Deze 80-90% willen gewoon niet naar de les en rotzooi trappen.

    Een heel goede manier om te laten merken dat je in feite totaal geen standpunt hebt, maar dat je intellectueel tekort schiet.
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Het gaat ze alleen puur om het "vrij zijn" Ze kunnen even het rebeltje uithangen. Erg triest, maar ach 16 jaar is dan ook een erg onzekere leeftijd waarbij je maar al te graag met mensen meeloopt.
     
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Helemaal mee eens. Goed er kan gestaakt worden, maar zoals Conquistador al zegt, als je lekker de boel gaat slopen, de politie gaat bekogelen met stenen, vuurwerk en weet ik wel niet wat nog maar allemaal dan gaat dat echt van de essentie van het staken af. De regering zal compleet niet zwichten als scholieren in Nederland de boel afbreken.

    Daarmee benadeel je vooral het LAKS mee en de scholieren die echt weten waar ze mee bezig zijn. Je stem laten horen is een goed recht in dit land, en die willen het op een rechtmatige manier laten gelden. Dan heb je nog die grote groep kinderen die het juist voor het LAKS en consorten verpesten om onder het mom ''staken'' gezellig de boel naar de kloten helpen? Mensen die er ècht wat te zoeken hebben, laat die hun stem horen. Pak voor mijn part dat grote deel wat het alleen maar ziet als een vrij middagje om lekker rond te kloten maar op en geef ze een taakstraf.
     
  5. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Godverdomme. Onze school heeft ook wel lef om ons morgen zo'n zogenaamd 'studie-uur' te geven omdat een leraar afwezig is... Juist in deze tijd. Wordt weer een heel uur niks doen dus met een spaanse onderwijsassistente die van ons de nederlandse taal moet leren. Als ik de onderwijsdirecteur moet geloven.
     
  6. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Jullie hebben al een antwoord en dat is wat jullie wilde, minder uren.Jullie hadden het al bereikt voor vandaag. NOS heeft een mooie compilatie gemaakt over deze sukkels!
     
  7. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijgen scholen nu ook het 9e uur les? Zoiets had ik gehoord..
     
  8. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    lol @ diegene die de stakende jongeren triest en weet ik veel wat vinden. Het zijn jongeren, dat hoort er gewoon bij. (dan heb ik het trouwensniet over de vandalen, dat zijn wel idioten)

    Net alsof jullie op die leeftijd altijd braaf voorin de klas zaten.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Daar gaat het toch niet om? Ja ik heb ook wel gespijbeld en nee ik heb ook niet alle regels gevolgd die mn school stelde. Maar je weet toch wel dat 2-3 extra in de week toch ook niet een wereldramp is? Trouwens met het lerarentekort vallen die uren bij de meeste scholen ook gewoon uit.
     
  10. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan worden ze met z'n allen in een hok geflikkert waar ze huiswerk moeten gaan maken zonder begeleiding, daar schiet je toch ook niks mee op?
     
  11. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Oja gelukkig had ik dat nooit...verplicht in de aula zitten zonder dat je naar buiten mocht...4 van zulke les uren in de week.
     
  12. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat had ik vorig jaar het hele jaar op maandag. Het 8e en 9e uur gym.|:- Ik snap dus niet wat het grote probleem is. Later heb je tog ook een baan tot 5 uur of later. :confused:

    Ik ben zelf ook een deel van die jongeren maar dan vind ik die stakers nog steeds diep triest. Ik heb niets tegen het staken opzich maar dan moeten die mensen wel weten waarom ze staken. Iedereen vind het alleen maar leuk om een beetje dingen te slopen en het feit dat ze nu niet naar school moeten. Hier in nijmegen was het vandaag ook aardig raak hoorde ik. Hele groepen van de ene school gingen bij de andere school langs om die met eieren te bekogelen. Dat is tog geen staken meer dat ik gewoon spijbelen met de intentie om onrust te veroorzaken. Later verzamelden deze groepen zich voor het stadhuis en begonnen ze daar ook met eieren en vuurwerk te gooien. Dit gaat toch helemaal nergens meer over. Ze verpesten zo het hele idee achter die stakingen.
    De rector bij ons op school kwam vandaag ook met een heel verhaal over de intercom naar de hele school. Het kwam er dus op neer dat hij snapt waarom sommige mensen staken maar dat het nu nergens meer op slaat aangezien iedereen hier in nijmegen staakt omdat ze dan vrij zijn en alles kunnen slopen. Hij zei ook dat iedereen die niet gewoon naar de les kwam maar ging staken als absent opgeschreven en behandelt werd. Verder was er iets over dat als het LAKS vrijdag een staking zou organiseren wij als school daar wel aan mee zouden doen. Waarom wij daar dan wel aan mee zouden doen is mij nog steeds een raadsel maar ik vind het allemaal wel best. Heb ik teminste iets meer tijd om voor mijn economie toets te leren. Ik zie dus wel hoe het hier afloopt. Verder volg ik het wel allemaal op het nieuws en op internet.
     
  13. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel uren per jaar moeten die scholieren nu nog maken dan? 940 heb ik gehoord?
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nee dat willen ze, vooralsnog blijft het 1000uur. :b:
     
  15. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn jongeren, dus is het logisch dat ze niet vatbaar zijn voor simpele logica? Ze kijken niet eens het nieuws, maar trappen lekker ruitjes in, strepen met eieren etc.

    Ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat. Ik hoop dat de politie nu gaat controleren waar er officieel gestaakt wordt, zodat ze de leerlingen van scholen waar het allemaal buiten de regels gebeurt, lekker sappige boetes kunnen krijgen. Kijken of ze dan nog zo vrolijk met traytjes eieren naar school komen:)
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  16. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik het anders vragen, hoeveel uren moesten we 1 maand geleden maken? 8)
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    1040, en daar hebben de stak(k)ers hun gelijk in gehaalt, de minister heeft het terug gebracht. Maarja lager gaat het denk ik niet...
     
  18. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu snap ik het dus helemaal niet, ik dacht dat die minister het aantal uren dat gehaald moest worden had verhoogd en daarna (Na de afgelopen paar stakingen) weer teruggebracht naar 1000?
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Sinds vrijdag was er 40uur afgehaalt, oftewel waar kom je dan op uit juist ja 1000uur, nu willen de stakers in principe die 940uur maarja of dat gaat gebeuren moeten we ff afwachten.
     
  20. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Oja en wat ziet iedereen te klagen over dat 9e uur? de afgelopen 3 jaar heb ik gewoon elke week 3 dagen van het 1e tot het 9e les gehad, waar de fuck maken jullie een probleem van...? Ze moeten eens stage toevoegen op jullie scholen ofzo dan merk je dat die schooldagen nog wel mee vallen in vergelijk met werken/stage in een bedrijf van half 9 tot kwart over 6..
     

Deel Deze Pagina