1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    uhm zeg ik niet heel duidelijk dat die vandalen wel idioten zijn? mischien moeten jullie maar die extra uren maken voor begrijpend lezen.

    Tuurlijk heeft het gros gene benul van waar het nou om gaat. Maar als jullie op die leeftijd zoiets meemaakten en leerlingen zouden staken zouden jullie niet lekker profiteren van een dagje vrij dan? lekker schijnheilig.

    WOW JIJ BENT COOL ZEG!

    9e uur is onzin, dat jouw school het invoert maakt het niet de norm en vergelijken met stage/werk is BS want school is geen stage of werk.

    Stelletje chappies hierzo acteren alsof ze modelstudenten zijn. Ik zeg blijf lekker staken zolang 't kan. Beetje kloten op die leeftijd hoort erbij.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  2. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Aah nu snap ik het 8)

    Wij hier op school hebben uiterlijk tot het 8e uur les, 5 over 4 dacht ik. Nog nooit gehad gelukkig.

    Bij ons op school werd er gewoon gestaakt door niet naar de lessen te gaan, gewoon op het schoolplein of een stukje verderop de winkels in, iedereen zat gewoon niets te doen 8)
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik nog op t VMBO zat, had ik het ook wel gedaan.. Maar kijk jij t nieuws? of GeenStijl? of Youtube? Dan zou je zien dat t hier wel verder gaat dan staken.. t vandalisme gaat toch echt te ver.. Ik kwam vandaag onderweg naar school, 5 kapotte bushokjes tegen, zag 4 jongens op auto's lopen, en 7 politie auto's rijden.. in 5 minuten lopen.. Dat klopt niet hoor!
     
  4. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Komop, staken/demonstreren/niet naar de lessen gaan voor een keer, is niet zo'n ramp. Maar dat vernielen is natuurlijk wel achterlijk, waarschijnlijk is iedereen het daar wel over eens hier hoor. Of heeft iemand hier gezegd dat 'ie ook auto's gaat vernielen enzo? Ik heb niet alle berichten gelezen namelijk.
     
  5. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    voor de derde keer, ik heb 't niet over die domme vandalen. serieus mensen, lezen is belangrijk. Maar mensen die zeiken over studenten die 'staken' daar kan ik niet tegen, mensne op dit forum doen altijd zo elitair. Alsof ze boven de rest staan, doe ff normaal alsjeblieft.

    en ik lees geen Geen Stijl, gare site met mensne die zichzelf helemaal geweldig vinden.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  6. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik las idd niet :+
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij voelt jezelf beter dan de mensen van GeenStijl? Hypocriet! :mad:

    :+

    Ach, ga me er verder ook niet mee bemoeien, vind het echt de grootste onzin sinds de uitvinding van het wiel, dusja..
     
  8. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wiel was een erg belangrijke uitvinding hoor! :D
     
  9. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Typisch Nederlands dit, gebeurd er eindelijk eens iets en gelijk wordt het (zooooooooooooooo) breed uitgemeten in de media. Ik vind het aan de ene kant goed dat scholieren actie ondernemen en gezamelijk iets van zich laten horen, maar jammer dat er van zo'n actie dan gelijk weer misbruik gemaakt moet worden. (bijv. vandalisme)

    Echter ik lees hier de nodige negatieve reacties. Zoals veel mensen die zeggen, laat die kinderen maar eens spreken als ze volwassen zijn, 20 uur is niet veel, het zijn allemaal brutale donders sla erop. Ik ben zelf van mening dat geweld vaak weinig oplost. Mensen die met geweld zijn opgevoed zijn zelf ook gewelddadig. Geweld tegen geweld maakt dingen enkel erger. Natuurlijk zijn er klootzakken tussen die niks aan de samenleving bijdragen. Maar het is net als met allochtonen, het kleine groepje aso's verpest het voor de rest. In onze maatschappij worden namelijk enkel de slechte dingen aangeprezen en nooit de goede (enkele uitzonderingen daargelaten).

    Verder moet je eens denken aan je eigen schooltijd? had jij er altijd plezier in? Ikzelf ben 19 en zit parttime op school en voor de rest werk ik. En dat is een stuk makkelijker, minder onvolwassen gedrag, meer duidelijkheid in wat je nou precies moet doen en je krijgt ervoor betaald. School is echt niet de leukste tijd van je leven, zoals geen enkele tijd. Alles heeft zn voor en tegens. En om dus klakkeloos te zeggen dat scholieren het makkelijk hebben is natuurlijk niet waar, het is dan ook volkomen logisch dat ze protesteren, alleen de manier waarop is natuurlijk jammer.

    Verder is het ook een beetje dom om te zeggen dat mensen onder de <18 geen mening hebben. Natuurlijk zijn ze nog niet volwassen en kunnen ze bepaalde zaken niet juist beoordelen. Maar dat betekend niet dat ze per definitie geen goed punt hebben...

    Tot slot de kwaliteit van het onderwijs, ik heb in de afgelopen jaren heel veel onprofessionele docenten gezien. En dingen waarvan ik dacht, dat gaat echt nergens over (buitenproportioneel strafwerk voor laatkomers, leraren die geen Nederlands kunnen, leraren die nog nooit eerder het vak hebben gegeven dat ze geven, docenten in opleiding, overspannen docenten etc.). Natuurlijk zal de houding van de klas hier ook wel wat mee te maken hebben. Maar zoals met veel dingen, het komt van twee kanten, en wanneer het onderwijs van slechte kwaliteit is hoef je ook geen volledige inzet van de leerlingen te verwachten.

    Om tot een conclusie te komen; alles heeft twee kanten. En het zou fijn zijn als sommige van jullie dit eens beseffen. Opmerkingen zoals 'school is kut', of 'erop slaan met die wapenstok' zijn allebei kortzichtig, en daarbij draag je zelf bij aan het negatieve beeld van de samenleving.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2007
  10. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook niet dat dat niet zo is :+ Ik zeg alleen, dat ik me van daarvoor, niet zo veel kan herinneren dat zinlozer is als deze staking 8)
     
  11. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    -sorry dubbelpost
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2007
  12. Killjoy1984

    Killjoy1984 PSV EINDHOVEN

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Staatssecretaris Van Bijsterveldt roept wethouders op een vuist te maken tegen de scholierenacties. Zij kunnen leerplichtambtenaren de opdracht geven boetes uit te delen aan scholen waarvan veel leerlingen op straat herrie schoppen, zei ze in Pauw en Witteman.

    Zondag versoepelde Van Bijsterveldt de lesurennorm iets om de scholen tegemoet te komen. Desondanks waren er gisteren toch weer acties. Ze wil dat er nu echt een einde komt aan de rellen op straat.

    Dat sommige docenten acties stimuleren noemt Van Bijsterveldt "schandelijk". Ook vindt ze dat ouders hun kinderen beter in het gareel moeten houden.

    Bron NOS.

    Helemaal mee eens! Het is toch te gek voor woorden dat "kinderen" (want dat zijn het tenslotte nog). Grote mensen praktijken over gaan nemen.
    Staken is om iets te verbeteren ( hoger doel te bereiken ) en niet te verslechteren. Het onderwijs is al slecht genoeg. Kei hard tegen optreden! Hoe willen ze de nieuwe generatie anders in godsnaam voorbereiden op de toekomst ( lees 40 uur werken per week ) is 2080 uur per JAAR!! dus het dubbele.

    Daarnaast hebben scholieren niet veel te zeuren met de vele vakanties die ze mogen genieten.
    6/8 weken in de zomer, 1 week in de herfst, 2 in de kerstperiode, 1 in de voorjaars vakantie. komt neer op een slordige 10 weken vakantie!! circa 70 dagen van de 365 is er tijd om helemaal niks te doen. Ik moet het doen met een slordige 35 dagen, dat is weer de helft!!

    Vooral zo doorgaan is goed voor het al zo slechte onderwijs....
    Lekker puberaal " Boehoe sc400l = z0 s@@i" roepen, en dan het liefst met zijn allen!
    Natuurlijk ook ik had een hekel aan school, maar ik haalde het niet in mijn hoofd om te gaan staken, en al helemaal niet als een stel hooligans stoer te gaan doen, Mijn ouders zouden dat nog niet eens pikken....zeker niet voor zo'n achterlijke zaak.

    Daar komt nog bij dat wannabee hooligan gedrag. Gedragen als een hooligan? dan ook EXACT dezelfde aanpak van de ME op deze zielepoten! Kijken of ze dan nog zo flink zijn. En niet gaan janken en naar mama toe rennen als je onderuit geblazen wordt door een waterkanon. Of in je flikk*r wordt gebeten door een duitse herder.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2007
  13. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    So true _O_
     
  14. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0


    + De meivakantie.
     
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
  16. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Die vakanties hebben wij toch ook gehad? Als die gasten zo oud zijn als wij, dan hebben ze die vakanties ook niet meer.

    Dus om dit als excuus te gebruiken dat ze niet zo moeten zeuren vind ik een beetje jammer.

    Ik vind juist wel dat de leerlingen mogen staken, die extra lesuren schiet inderdaad niets op. Verbeter eerst maar de kwaliteit van het onderwijs en niet de kwantiteit, daarna zien we wel verder. Maar de manier waarop gestaakt wordt dat is niet goed te keuren, dat heeft niets met staken te maken. Maarja dat is het zelfde als met hooligans, het is altijd een kleine groep die het voor de rest verpest.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2007
  17. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Zoals ik al eerder zei ze moeten gewoon keihard optreden tegen die pubertjes, zitten gewoon teveel opstokers tussen en gasten die geen scholieren zijn maar gewoon willen rellen. Aanpakken zoals ze dat ook met hooligans doen, de goed bedoeldende kunnen dan gewoon weg, of eens besluiten NIET mee te lopen met de massa, terwijl het tuig wordt afgeranseld en bestookt met traangas.

    Ik hekel altijd dit veel te vriendelijke beleid in Nederland, de wapenstok wordt eens gebruikt en er wordt meteen excuus aangeboden? Terwijl agenten worden bekogeld en de boel wordt afgebroken. Gewoon gelijk een vuist maken, duidelijke regels stellen waarin je gewoon aangeeft dat als er ook maar iemand lollig probeerd te doen of met dingen gaat gooien er hard wordt ingegrepen. En trouwens, stakingen moeten goed geregeld worden, een beetje opeens staken en allemaal verzamelen telt imho niet als staking, die kondig je aan zodat er iets gedaan kan worden en dan ga je met zijn alle ergens heen en demonstreer je vreedzaam. Niet dit soort belachelijke dingen die hier in Nederland nog geaccepteerd worden ook.

    Gaat echt bergafwaarts in dit land, de jeugd is de toekomst zeggen ze dan. Dan gaan we inderdaad donkere dagen tegemoet. Waarom doen die ouders ook niks? Kinderen staan met hun hoofd in de krant, als dat mijn zoon was dan had ik het wel geweten, maar ok, ouders geven blijkbaar ook geen reet meer hierom.
     
  18. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm… Ik vind het ook wat overdreven dat er geklaagd wordt dat men naar de 1040 uur schooltijd zou moeten… Aan de andere kant zijn er signalen dat de kwaliteit van het onderwijs vaak matig tot zelfs slecht is… Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn collega’s op mijn werk geven aan dat de leraren vaak gewoon niet goed genoeg zijn voor het geven van les. Ik weet niet wat er allemaal op de PABO gebeurt, maar blijkbaar sijpelen er meer dan genoeg halfzachte appelflappen door naar het onderwijs… Dat betekent niet dat er geen goede leerkrachten meer zijn… Daar moet volgens mij wat aan gebeuren, maar ook aan de kwaliteit van het onderwijs zelf… Tegenwoordig moeten kinderen “beredeneerd” leren, ik vind dat te belachelijk voor woorden… Het is belangrijker dat ze via logisch denken begrijpen dat 6x7 nooit 50 kan zijn dan dat ze precies uit hun hoofd de tafels van 1 tot 10 leren… Ik weet blindelings dat 6x7=42 ik hoef dan niet tussentijds te beredeneren dat 7+7=14 en dat je dat dan nog eens 3x moet doen om tot 42 te komen… Momenteel hebben ze liever dat je 41 zegt en via logisch beredeneren tot dat getal bent gekomen dan dat je exact op het getal 42 uitkomt… Wat is dit voor een waanzin! Kinderen hebben een nog niet volledig ontwikkelde cortex en moeten mijns inziens de tafels van 10 uit hun kop stampen, daar hebben ze later alleen maar profijt van… Maar nee hoor, ga maar lekker redeneren, terwijl redeneren eigenlijk bedoeld is voor jongeren en volwassenen die beter kunnen redeneren dan een kind…

    Maar goed, aan de andere kant is de tijd van de vrije opvoeding helemaal uit zijn voegen gegroeid… Ik zie met lede ogen dat veel van de jeugd zich vaak eerder als dieren (sommigen zelfs als beesten) gedragen dan als mensen… Met alle respect, zij worden veel te veel aan hun lot overgelaten, met als gevolg dat ze gaan klieren en dat gaat van kwaad tot erger… Ouders hebben de ambitie om een groot huis te hebben, een carrière en werken in een groot aantal gevallen allebei… Met als gevolg dat het kind opgroeit met vervangende ouders in de vorm van kinderopvang en grootouders… Ik wil niet de vrouw meer achter het aanrecht dwingen, maar het is de vraag of dit allemaal normaal is… Stel je ambities als ouders dan maar wat lager, werk allebei minder uren zodat je beurtelings meer tijd met je kind kunt doorbrengen… Dat gebeurt echter niet, de jeugd krijgt daardoor geen sturing en gaat lopen etteren… Het is de vraag in hoeverre een leraar dat kan doorbreken en orde weet te houden in een klas waar meerdere etterbakken zitten te klieren… Let wel: toen ik jong was, gebeurde er ook genoeg, maar veel minder dan dat nu het geval is… De overheid, de ouders en het onderwijs hebben het nakijken… Ze willen blijkbaar de jeugd langer op school krijgen zonder dat ze weg mogen in tussenuren, omdat er teveel jongelui in een tussenuur er tussenuit knijpen om in een winkelcentrum rotzooi te gaan schoppen… Ik zeg niet dat de oplossing sowieso goed is, maar ze willen blijkbaar iets teweegbrengen, dus sluiten ze jongeren maar op in de school zodat ze niet buiten kunnen gaan lopen rotzooien…

    De jeugd zelf is dodelijk verwend, het is in principe gejank dat ze mekkeren over 1040 uur per jaar school… Ik kan me echter wel voorstellen dat als je daadwerkelijk tussenuren in ledigheid moet doorbrengen omdat er geen structuur is, dat je dat dan klote vindt… Dat zou ik ook niet leuk vinden… Het is de taak van de school om die belachelijke tussenuren te vermijden, het zou verboden moeten worden om tussenuren te plannen, omdat het totaal inefficiënt is… Weg er mee dus… Voortaan gewoon zorgen dat iedere leerling aaneengesloten les heeft, klaar!

    Verder wordt er gepropageerd door de overheid dat er meer leraren moeten komen, omdat ze het niet lukt om de begroting sluitend te krijgen ten aanzien van het aantal leerlingen dat ondergebracht moet worden via het urensysteem… Hoe kan het dan dat je leerlingen 1040 uur op school wil laten komen, zonder te zorgen voor voldoende leerkrachten? Ik vraag me af hoe ze dit gaan regelen, want het lukt dus nu al niet om alles rond te krijgen… Met als gevolg dat er tussenuren vallen in de roosters… En in die tussenuren is het de vraag of leerlingen zelf gaan studeren… Er zullen ongetwijfeld leerlingen zijn die dat doen, maar een groot aantal leerlingen heeft geen zin om op school te zitten in een tussenuur om dan te gaan leren… Men gaat liever kletsen, in de kantine zitten, enzovoort… Ik praat dan uit eigen ervaring van vroeger tijden… Want ook toen waren er regelmatig tussenuren in het rooster… Het wordt tijd dat de overheid zijn zaakjes beter gaat regelen wat betreft het onderwijs… Verder is het zaak dat leerlingen zich eens gaan realiseren dat ze later in de maatschappij moeten functioneren en dat daar een papiertje voor nodig is, een diploma… Zonder diploma kom je nergens, en kun je, als je nog jong bent, vakken gaan vullen bij de supermarkt… Totdat je snel te oud voor dat werk wordt, en dan nemen ze een jonkie voor jou in de plaats… Vervolgens beland je in de WW en/of in de bijstand… En als je in de bijstand terecht komt, gaat de gemeentelijke sociale dienst je op een baan zetten, en dat wordt dan productiewerk en ander saai en vervelend werk waar je geen diploma voor nodig hebt… Vegen, papier prikken van de straat… Is dat je toekomst? :x
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2007
  19. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik vind gewoon dat ze altijd zo elitair doen en daar irriteer ik me aan. Niks hypocriets aan dat.
     
  20. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het bikkel als je gewoon schijt heb aan die 80 uurtjes meer. Ik zit liever langer op school dat ik later goed werk heb dan dat ik een dag ga staken, gezeik krijg en al die andere dingen. K bedoel, je krijgt alleen nog zoveel vakantie als je docent ben. Lang leve school :p (ik ben geen stuud hoor, maar vind het op school wel fijn)
     

Deel Deze Pagina