1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat ook om lesuitval mijn beste!
    Leraren laten te veel lessen uitvallen. Wat resulteert in dat we het nooit kunnen halen. Ook als er uitjes e.d. zijn moeten er leraren mee, en ze moeten ook nog eens bijgeschoold worden. En overigens is een lesuur bij ons op school 50 minuten, wat je dus geen uur kunt noemen. En er ziitten in die lesweken ook nog vrije dagen bij.


    Ik heb me aangemeld voor het staken overigens. Ik ga er niet heen denk ik, omdat ik wel weer weet hoe dat zal gaan aflopen in A'dam... ik ben alleen gewoon wat eerder uit van school zo:+.

    Maar ik zal je even uitleggen Kevf, waar ik voor pleit en andere leerlingen die dus wel een idee hebben van waar ze mee bezig zijn.

    De regering heeft afgesproken met scholen, al jarenlang, wat je misschien dus al was opgevallen btw, dat men op middelbare scholen voor iedere leerling 1040 lesuren vult. Op zich niks mis mee, maar onze school komt bijv. maar aan de 960 uur. Simpelweg omdat ziekteverzuim, schooluitjes en bijscholing van leraren van die 1040 afgaan en wij überhaubt al niet aan ons aantal uren kwamen. (en dat is op iedere school onderand zo) Laten we zeggen dat we er 1000 vullen indien leraren niet verzuimen. (volgens onze onderwijsdirecteur) Meerdere Middelbare scholen komen hier net aan, wij hebben dus ook 2 of 3 toetsweken in een jaar, dat ook nog. Onze school moet dus nog 40 uur zien in te vullen.

    Het feit in mijn ogen is dus eigenlijk dat de overheid en de middelbare scholen gemeenschap allebei gefaald hebben. Scholen zijn imo die afspraken niet nagekomen, die 1040 uur dus (waar eigenlijk onmogelijk aan te komen is) en de overheid heeft lakse controles uitgevoerd, en daar zijn wij nu de dupe van. Het feit dat de regering het opeens al per januari wilt veranderen is al te zot. Maar het feit dat ze scholen uren zelf in willen laten vullen is nog zotter.

    Aangezien er nog steeds een lerarentekort heerst zitten wij op school (en in de praktijk is dat eigenlijk bijna op alle scholen zo) dus met zogenaamde oppasuren waar een ongekwalificeerde leraar toekijkt hoe wij uit ons neus vreten (als er een leraar ziek is oid, pas moest er een naar een begrafenis.. hoppa) ook al is dat het eerste of laatste uur van de dag. Gewoon om aan ons aantal uren te komen. Je zit in een cel met gezellige mensen waar je je tijd moet proberen te verslinden. Met huiswerk in je examenjaar?:+ Nee, en moet je nagaan hoe dat op vmbo scholen aan toe zal gaan. Maar we zullen per januari nog meer van die uren gaan krijgen.

    Maar het is nu al zelfs zo erg dat op andere scholen uren al afgetekend worden...
    Scholen zouden overige tijd ook mogen vullen met activiteiten dus e.d. (waar geen geld voor is eigenlijk.) maar die 40 uren moeten opgevuld worden en het lerarenverzuim dus ook, daar worden wij ook totaal niet beter van op deze manier. Zeker nu onze vrije tijd minder wordt door falen van anderen en wij helemaal niks, maar dan ook niks wijzer worden.
     
  2. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Wij hebben precies hetzelfde, egt gierig. Maar ik hoorde ook dat ze minder vakantie wilden geven?!?

    @Biba: Ik kon niet 2 keuzenvakken kiezen :\
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  3. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het zo doorgaat mag o.a. de minister van onderwijs een bodyguard in dienst nemen gefinancieerd door ons.
    Hoe kun je in godensnaam zoiets opeens doen?
    Minder vakantie?!! Godverdomme, wat heeft die stomme schoolinspectie al die jaren gedaan dan? Allemaal ontslaan die lui en niet meer naar omkijken, die lui moeten maar eens een echt vak gaan leren als ze dit al niet kunnen. Waarom konden ze zoiets voorheen niet organiseren en nu opeens wel?
     
  4. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    *1. Inderdaad, "een beetje lullig". Maar dit soort maatregelen zien we om de 2/3 weken terug. En dan begint het je toch wel zwaar te irriteren, wetende dat het komt door de 1040-norm.
    *2 Dat is het leuke juist, wij hebben er 3 vakken bij moeten kiezen ipv de normale 2 keuze vakken. Alleen door de 1040-norm.
     
  5. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ben morgen vrij in verband met de stakingen. Maandag even een briefje inleveren met de handtekening van mijn ouders erop.
     
  6. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    staken de roc scholen ook ..??
     
  7. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, dan kan ik me inderdaad wel voorstellen dat leerlingen dat niet pikken. Maar als je al dat soort momenten in een heel jaar bij elkaar optelt, heb je misschien wel een paar volle lesdagen die je vrij krijgt. Tel daar bijv. 2e Paas -en Pinksterdag bij op en je hebt een hele vrije week. Daaruit is waarschijnlijk nu afgeleid dat er een week minder vakantie moet komen... Een beetje extreem wat mij betreft. Gek dat je 3 keuzevakken moet kiezen. Ik begin eigenlijk wel wat meer in te zien waarom er zo veel geklaagd wordt. Misschien vind je mij ook wel morgen op het museumplein:+
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    nee

    Als je nog een veels te grote jongen rond ziet lopen met een bruine jas ben ik het:+
     
  9. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0

    Niet naar A'dam gaan, krijg net van iedereen te horen dat Kalsbeek (Bredius, schilderswijk) om 11 uur bij de stijn zijn en dan naar Kerkplein gaan en daar gaan ''staken'' ofso:cool:..

    Ik heb me ook aangemeld voor dat staken (briefje van mn moeder ingeleverd met dat ik mag gaan staken, klaar) maar heb geen zin om 14,- te betalen voor de trein, alhoewel je tog wel zwart kan gaan rijden omdat er zoveel scholieren staken. Maar veel van mijn school willen liever gewoon in Woerden gaan staken dus denk dat ik maar met bovenstaande mee ga doen.


    Maar waarvoor ik staak is dat het gewoon belachelijk is wat ze allemaal verzinnen in Den Haag.

    Ik lees hier van mensen die werken van, ja die pubers moeten niet zeuren die doen toch niks en ze hebben minder uur dan mensen die werken.

    Maar daar gaat het juist om! Wij doen NIKS. Om aan 1000 uur te komen mag er dus bijna niks uitvallen. Wat doen ze dan dus, ze geven een stip-uur, er komt een leraar het uur overnemen en die zegt als enige ja doe maar iets voor je zelf. En wat heb jij als scholier daar aan ? Niks. Ik haat het gewoon dat als je tot het 8e hebt (4 uur) en het 8e valt uit dat ze je dan dat uur gewoon laten komen en dat je dan niks te doen hebt, terwijl je in die tijd al aan het werk had kunnen gaan op je bijbaantje:confused:


    Misschien verwoord ik mijn mening hier niet goed, maar ik ben het er totaal niet mee eens en trek me ook niks aan van die lompe dreigementen van: ''als je gaat staken kun je een boete krijgen of je word opgepakt, en je naam word doorgegeven bij de leerplichtambtenaar''. Voor zover ik weet heeft iedereen recht om te staken, ook leerlingen.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    @Kefv en Aapvader:

    Mijn berekening is:
    6 lesuren * 5 dagen * 32 weken= 960 uren

    Vroeger had ik ongeveer 31/32 uren per week, dan zou ik met de nieuwe regeling minder uren hebben 8) . Ik zit in mijn laatste jaar dus de 1040 haal ik toch niet ivm examens. Maar ik heb m'n nieuwe rooster gezien en zie overal zevende en achtste uren, WTF?? Ben ik nog later thuis :mad: ...

    Mijn lesuren duren trouwens 50 minuten.
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    mijne ook en heb 3 dagen 2 dagen 8 uur , 1 dag 7, 1 dag 6 en 1 dag 5

    Dat is 34 uur p. week * 32 = 1088 uur :eek:
     
  12. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens die berekenings-methode zou ik 1152 lesuren hebben. Huiswerk, tussenuren en pauzes niet meegerekend.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Daarom willen ze dus die 1040 uur :cool:

    Maar dit kan toch eigenlijk nou voor altijd zo door gaan...kabinet zegt geen nee...en de scholieren geven zich ook niet over...
     
  14. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Whoehoew, morgen naar A'dam.. :D Wie gaat nog meer?
     
  15. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je kijkt naar tijden van de koude oorlog(oké, misschien niet helemaal goed voorbeeld 8) ). Hier werdt ook veel geprotesteerd tegen de regering. Die hebben uiteindelijk toch min of meer toegegeven.

    Mag niet van me Pa hoor ik zonet:mad::'-(
     
  16. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik ga ook mijn school is er 10 min vandaan. :+
     
  17. Dayuum

    Dayuum Guest

    Ik mag wel van school maar ik kan nog steeds een boeten krijgen en ik moet een treinkaartje van dat ik naar amsterdam ben geweest meenemen en ik moet me registreren bij LAKS

    Veel te veel werk =(
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En als je illegaal reist of met de auto wordt gebracht krijg je dus straf :confused: .

    Elke school zou een leraar moeten hebben die mee staakt waar je je eigen kan aanmelden om te laten zien dat je ook echt gestaakt hebt ipv spijbelen. Jouw school is slecht geinformeerd.

    Zelf ga ik niet, kan m'n ouders niet overtuigen en ik moet nog wat inhalen op school. De staking lijkt mij ook nutteloos, het is allemaal veel te netjes.
     
  19. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Staking is zeker niet nutteloos. Bovendien snapt iedereen kennelijk niet dat het 1040 klokuren zijn en niet 1040 lesuren en dat vakantie's ook niet helemaal worden meegerekend. Als je allemaal een simpel rekensommetje volgt loopt dat uit op iedere dag van het 1e tot het 7e lesuur, zonder toetsweken en zonder tusenuren. Is dus meer wat in de poll van een of andere slechte krant is gevraagd, gewoon pure misleiding dit.
     
  20. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Apart ja, bij dat stuk is er gewoon geen controle mogelijk in mijn ogen.
    Je wordt zo gedwongen om met de trein te gaan.
     

Deel Deze Pagina