1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat wij dit niet pikken denk ik...

    De leraren hebben na mijn mening te weinig gedaan om de nieuwe regels te voorkomen.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Bij ons wat het ook raak. Ging nergens over. =(
    Je zag alleen mensen van BK en een klein beetje van TG opdagen. Waarvoor ze staakten? Wisten ze niet. Eén of andere debiel had waarschijnijk 's naar 't nieuws gekeken en dacht: 'Laten we dat ook doen.'
    Er werd met eieren en vuurwerk gegooid, lerearen werden uitgejoeld en uitgescholden. Gaat de bel, stormt de helft naar binnen...
    Omdat er totaal geen aanleiding tot staken was, er verandert namelijk niks, zijn alle leerlingen die niet bij hun lessen aanwezig waren in de computer ingevoerd. Krijgen allemaal 'een vervangend roostertje'. Ze verdienen 't. Ik ben niet eens wezen kijken, gun ze de aandacht niet.
    De reden dat andere scholen dus staakten, waren de 80 extra uur. Die bij ons op school niet worden ingevoerd omdat we daar al lang aan zitten. Geen 9e extra uur. Alsof je 2 uur op je rooster merkt (een schooljaar heeft 40 weken). Vul bij mij 2 tussenuren of ochtenduren die ik vrij heb om en ik heb 2 uur extra.
    Ging nergens over. Zó triest.

    Doe me een lol. :'-( Heb je enig wat er aan de hand is en hoe het onderwijs hier bepaalt word, hier in Nederland?
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    De scholieren komen in opstand tegen de hoge werkdruk en het aantal lesuren van 1040 per jaar. <-- dat?

    Hoge werkdruk? Laat me niet lachen man... Zullen ze later wel achter komen als ze gaan werken of naar bijvoorbeeld een universiteit gaan. Dan zouden ze willen dat ze net zo'n werkdruk hadden als op de middelbare school.

    1040 lesuren? Het lijkt veel, maar dit valt ook wel mee. Jullie hebben bijvoorbeeld tenminste nog een herfstvakantie etc.

    Conclusie: Pure onzin (en nee, ik ben niet hypocriet. Zelf vond ik dat er nou helemaal niet zo'n werkdruk is op de MS) en volslagen onnodig.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Idd, klinklare onzin. De mensen die hier een probleem van maken weten ook niet waar ze een probleem van maken. Ze willen gewoon lekker kloten en niet naar de les gaan, nu hebben daar hun zogezegde reden voor.

    Met een normaal rooster van 32 á 36 uur per week kom je makkelijk aan je uren. Lijkt me sterk dat ze dan tot 4 op school zitten? Hoe vroeg beginnen jullie? En hoe zit het met de pauzes?

    Inderdaad. Bij m'n pa op school waren er leerlingen op politieauto's gaan staan. Zijn gearresteerd en hangt straf boven hun hoofd. Laat het een voorbeeld zijn voor de rest, stelletje leeghoofden. :x

    Heb ik ook. Ik hoor nu ook al berichten over 'nog een keer'. Damn... ik vind dat ze die mensen die voor de 2e keer gaan staken gewoon van school moeten flikkeren. Het was door grote delen van de school merkbaar en daar had ik gewoon last van. Het lijd enorm af, sommige mensen kijken door de ramen en voor een docent is het gewoon veel moeilijker een klas rustig te houden. Ik hoop écht dat 't maandag of volgende week neit weer is. Die mesnen die 'staken' moeten zich zo nodig bewijzen en dan word 't alleen maar erger. Het was nu al eieren en vuurwerk in school, wat word het de volgende keer?

    Ik ook niet. Ben in de pauzes gewoon lekker binnengebleven en heb totaal geen aandacht aan de 'stakers' geschonken.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    De regels worden bepaalt door onze regering, dat weet ik.

    Ik snap wel dat de scholen niet de regels hebben bedacht maar dat wilt nog niet zeggen dat ze geen andere keus hebben.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat bedoel ik dan nog niet eens. Vertel jij mij eens waar je het niet mee eens bent?
     
  7. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Gaat de scholieren vooral om de regel van 1060 in het jaar. Ze zitten in tussen uren op school, waar ze niets doen, terwijl ze thuis willen zitten. en daar gaat het over en niets minder...

    Stelletje...scholieren :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Nou... wel 1060 uur in het jaar. Zijn ze soms vergeten dat ze ook nog 1/3 van het jaar vakantie hebben? :+

    Dan gaan ze huiswerk maken en opdrachten maken. Daarvoor zijn tussenuren behoorlijk geschikt. Ik heb nu op de uni ook nog genoeg 'tussenuren' en dan kan ik ook niet ff snel naar huis, dus ik snap het gezeur niet.

    Het gaat er gewoon puur om dat je het als middelbare scholier gewoon heel makkelijk hebt. Maar dit zullen de meeste pas inzien als ze klaar zijn met de middelbare school en gaan werken of een zware vervolgopleiding krijgen. Dan mogen ze opeens van half 9 tot half 6 op school zitten om daarna te gaan werken om hun kamer,eten andere behoeften te kunnen betalen. Oh, en dan moeten ze ook nog eens huiswerk, practica en projecten maken. Ik zou graag met jullie willen ruilen, scholiertjes!
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo simpel is de wereld helaas niet.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat als we 4 vier uur les hebben ook 4 uur op school zitten. Niks mis mee toch?
     
  11. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste mensen hier zitten denk ik, studeren of werken al.

    Ik zit nu pas in de 3e, en heb al een keer tot het 9e uur. Als onze school zich aan de zogenaamde 1040 uur normering gaat houden moet ik voor een 2e keer in een week tot het 9e uur op school gaan zitten.

    En voor iedereen die niet meer op de middelbare school zit, verplaats je even in ons, ik denk dat jullie ongeveer het zelfde gedaan hadden op die leeftijd.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nee, zeker niet, maar je moet wel aan een aantal uren voldoen. Dat is toch normaal? Dat je gaat staken omdat er uren bij komen snap ik, maar omdat je uren die je gehad moest hebben neit haalt (en eventueel moet inhalen?), dat is toch geen reden tot staken! :eek:
     
  13. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Lachen, man. Zelf zit ik nu in het examenjaar, dus die nieuwe regeling boeit me niet. Het was in ieder geval lekker om in plaats van les met een paar honderd man over de straten te lopen. Bij ons werd er tenminste niets vernield.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Nope.. verplaatst je nu eens in ons ;) Dan ga je opeens niet meer zeuren. Zal ik je eens vertellen hoe het bij mij zit?

    Ten eerste zit ik bijna elke dag (op de maandag na) van half 9 tot half 6 op de uni. Nou, daarna mag je lekker huiswerk gaan doen en aan practica/projecten werken. Dan is er ook nog zoiets leuks als het zelf betalen van ziektekosten etc na je 18e. Daarnaast mag je, bijv als je op kamers woont, ook wel wat geld verdienen voor je behoeften. Nou, ik kan je zeggen dat je het als middelbare scholier niet slecht hebt. Ik wil zelfs graag met je ruilen qua uren en werkdruk ;)
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Uren inhalen? Dus als we les uitval hebben moeten we gewoon in een hok worden opgesloten zodat we een bepaald aantal uren per week halen? We krijgen geen les! Huiswerk willen we maken wanneer het ons uitkomt.
     
  16. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ik geloof best dat je als middelbare scholier best een lekker leventje hebt, maar zou jij in je eentje in de school blijven zitten, terwijl alle andere leerlingen naar buiten gaan? Ik dacht het niet.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Neen, maar ze kunnen best vervangende docenten optrommelen of jullie een andere keer de uren in laten halen. Dat zullen nooit bijster veel uren zijn. Of bij jullie wel?
     
  18. reurminator

    reurminator Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Minder naar school, krijgen we een nog dommere jeugd. Hoe is het mogelijk dat ouders toe staan dat kinderen gaan staken. Over het paard getilde jeugd krijgen we hier door.

    Ouders onderhandelen met hun 3 jarig kind over bedtijd, niet raar dat die kinderen nu onderhandelen over hun schooltijd.

    Het is tijd dat de pedagogische vuist weer gebruikt gaat worden bij het opvoeden. Laten we blij zijn dat er op school nog regels zijn waar je niet over kan onderhandelen.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb standaard 2 a 3 BG-uren per dag. Best veel dus!

    btw,

    BG-uren zijn dus die uren dat je weinig te doen hebt.

    @reurminator:
    Rot op met die pedo-vuist! Jongeren hebben ook rechten en verdienen om naar geluisterd te worden.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap de werkende mensen niet die roepen dat de scholieren niet moeten zeuren want later wordt het nog zwaarder. Dat willen we toch juist zo houden? Genieten van je jeugd ed. Of zullen we anders direct de 40 urige werkweek in de kleuterklas gaan introduceren. 'Wat nou wennen?!' :+
     

Deel Deze Pagina