1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    niet dat die scholieren ( ben ik ook, maar had vrij vandaag :)) het nu juist hebben maar ik moet zeggen dat ik de meeste mensen hier wel een beetje heilige boontjes zijn, en alles laten wat god verboden heeft.:confused:
     
  2. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    1 centje belastingverhoging over de 19% vind jij dus ook niet erg?

    Ik denk vooral dat vwo leerlingen zich "genaaid" voelen. Ons is namelijk verteld dat die regeling is ingevoerd om de lagere groepen(vmbo) de straat af te halen. Wat echter toch niet lukt met een gatenkaas van een rooster..

    Edit: Overigens keur ik die vernietigingen van o.a. bussen ook schandalig. Als je wilt gaan staken, doe het dan goed...
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.704
    Snap jij een grapje niet? Al helemaal niet als dit 8) erbij staat?
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.855
    Ghehe, op het begin van dit schooljaar hadden ze ons verteld dat we 1040 uur in het jaar moesten halen. Nou, hoe het er nu uit ziet gaan we dat nooit halen. :cool:
     
  5. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Precies. Voor mij waren die "stakingen" niet eens nodig, maar als iedereen naar buiten gaat blijf ik liever niet in m'n eentje in de klas zitten. De eersteklassers kan ik daarentegen best begrijpen, want niemand wil in zijn jonge jaren tot 16:20 op school blijven.

    Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2007
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap zoiezo niet dat men over 1040 uur praat. Bij ons is het 1540 uur, omdat dan de hoeveelheid huiswerk is meegerekend.
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    QFT.

    Plus dat ze (de ellendelingen die rotzooi gaan lopen trappen) van mij nog een x aantal uur taakstraf mogen krijgen.. Nog minder vrije tijd! DAT zal ze leren :cool:

    Best als je het ergens niet mee eens bent, maar als je dat laat blijken door dingen te mollen heb je niet eens meer het recht om gehoord te worden imo. Opbokken.
     
  8. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    He, ben je van de politie ofwat:confused:
    Vannochtend bij ons op school ook een beetje. Niks speciaals gebeurd.
     
  9. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Precies, dingen mollen valt ook niet meer onder "staken".
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Eh nee?

    Ik heb gewoon een schurfthekel aan mongolen die van alles lopen te slopen.
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, bij ons zijn ze ook aan het staken. Vorige week ook al toen ben ik ook eventjes wezen kijken omdat we daardoor eerder uit waren xD En volgens mij komende week weer een staking. Eigenlijk is het allemaal maar doelloos, niet dat ik nou zo veel meer uur naar school moet. Het valt allemaal wel mee, het enige waarom ik naar die staking ga is om eerder uit te zijn :p (Ik doe Havo btw op het Titus Brandsma Lyceum te Oss)
     
  12. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Wie niet? Die lui moeten echt oprotten.
     
  13. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik het hoorde dacht ik dat ze boos waren omdat ze te weinig les hadden, wat blijkt ze willen minder les (?) :confused:

    Ik zal er wel niks van snappen hoor maar je zit toch op school om te leren?
    Hier in nederland moet je een opleiding hebben wil je fatsoenlijk kunnen leven.

    Ik ben echt met stomheid geslagen! Wat zijn die mensen onvoorstelbaar dom.
    Wat nou werkdruk/stress? 1040h delen door 40 lesweken = 26 uur per week!

    Dan heb je zo'n 5 uur per dag les! werkdruk pfff.

    Puur voor de rellen; kan me niet voorstellen dat havo en vwo leerlingen hier aan meededen; ietswat hoger niveau.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat doe jij als ik vragen mag? Want ik vind deze opmerking ook vrij simpel ;)
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    De opmerking is misschien wat kort door de bocht, maar bij ons was er geen één Havo'er of Vwo'er die meedeed. Een aantal zijn 's wezen kijken, maar de meesten moesten niks weten van dat trieste gedrag.
    Ik doe Havo 4 als je 't moet weten btw. :+
     
  16. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^ben havo 3e en ook onze klassen deden mee (najaa 10 mensen maar oke) en ik zit naast het 4e gym. die deden met ze allen mee.. (stelletje sukkels))
     
  17. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe de studie Technische Bedrijfskunde, heb eerst havo gedaan.

    Wat ik met die opmerking bedoel is dat ik van Havo/Vwo verwacht dat ze hun gelijk proberen te halen met woorden. En geen rellen met vernielde auto's en vechtpartijen met politie. Dat wil niet zeggen dat iedereen met een niveau lager dan Havo dit wel doet!
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik zei het omdat ik (toen ik nog op de HAVO zat) de demonstratie (en rellen) om de 2e fase heb meegemaakt. HAVO + VWO ging los.. Tenminste.. in mijn omgeving toen in Den Haag. ;)

    Oh en ja, ik was ook zo'n mongool die daaraan meedeed =(
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Feit blijft gewoon dat het onderwijs vreemde stunts uithaalt met uren en normen van uren die gehaald moeten worden. Mijn zoon (groep zes basisschool) wordt bijvoorbeeld gecompenseerd doordeweeks voor het kerstdiner 8)

    Het onderwijssysteem gaat er niet merkbaar op vooruit en zeker met regels als de school niet mogen verlaten en meer uren gaan invoeren gaat dat ook zeker niet gebeuren. Feit is dat ik van 1992 tot en met 1998 het gymnasium heb gedaan en afgerond en de eerste drie jaar elke dag stipt om 13.50 vrij was. Geen geouwehoer met al die regels die je nu ziet en ik weet zeker dat het niveau van het onderwijs van nu tov toen zeker niet beter is, eerder lager zo getuigen de laatste peilingen.

    Het jammere van deze acties is idd dat 99% zich gedraagt als een lemming (jullie weten wel, uit die videogame...om even op consoleniveau te praten) en geen flauw idee heeft waarom ze de straat op gaan.

    Vrijheid en vrije tijd voor jeugd zijn een groot goed wat in stand moet worden gehouden. Want dat zijn de jaren waarin je je sociaal en sociaal-maatschappelijk het snelst ontwikkelt en keuzes moet maken. Als je in die periode al in (40uurperweek-)keurslijven wordt gedrukt komt die (keuze-)vrijheid/normale ontwikkeling in het gedrang.
     
  20. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het belachelijk dat je in tussenuren niet weg zou mogen van school. Ik zie het ook niet als een logische maatregel aangezien het dan alleen de statistieken van het aantal lesuren omhoog helpt maar het aantal nuttige uren totaal niet zal verhogen. Ik maak ook vaak genoeg mee dat mensen bij mij op school wel moeten blijven tijdens tussenuren omdat zij te ver weg wonen om naar huis te kunnen. Deze mensen zitten dan te pokeren of weet ik veel wat, in ieder geval alles behalve leren. So point being bij het invoeren van deze zooi snap ik niet.
     

Deel Deze Pagina