1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow hier in middelburg (hier vlakbij) was het ook vrij ernstig. Ik hoorde dat er 10 arrestaties waren verricht. Leerlingen werden met wapenstokken geslagen. Niet zo heel gek want ze gooiden met eieren,blikjes en vuurwerk naar de politie.

    Ik vraag me af hoe ze dit voor mekaar hebben gekregen. Hoe kunnen middelbare scholieren zoiets organiseren?

    Leerlingen die meededen voor beter onderwijs kan ik begrijpen.
    Mensen die dingen gaan lopen slopen zijn gewoon zielig.. :confused: Hopen dat er een hardere aanpak komt op scholen.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het begon dus allemaal vorige week vrijdag op het Trevianum in Sittard. Daar staakten de leerlingen tegen een belachelijke regeling waardoor de school de 1040 uur zou halen. Op het Trevianum werd het namelijk verplicht om tijdens alle tussenuren en uitval in een lokaal te zitten met een conciërge als opzichter.

    Daar kan ik best voor inkomen! Maar maandag was het raak op mijn oude middelbare school, het Graaf Huyn College in Geleen. Mijn broertje was helemaal hyper over de staking en ik vroeg hem waarom ze dan hadden geprotesteert, "Ja, we maken te veel uren!" Ik lachte me kapot, zijn rooster is net vakantie. :lol: In een interview op het nieuws ging de discussie ook zo:

    "Waarom staken jullie?""
    - "Om een dag vrij te krijguh!"

    :{ Stelletje verwende nesten.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    De organisatie is heel logisch, met GSM's en MSN, niet zo moeilijk toch?
    Als 'r dan gestaakt word gaat 't mis, lijkt me logisch. Als je kijkt naar wie er mee doen. Die willen allemaal laten zien hoe stoer ze wel neit zijn en gaan gewoon tot het uiterste en daar over, zo blijkt wel.

    Precies, was bij ons ook't geval. 't Kwam aanwaaien en opeens moest heel de school meedoen.. Niet dat dat gebeurde, maar dat was 'het plan'. Zeker omdat ik in the middle of nowhere woon ging 't nergens over. Een paar gekken horen 's wat en dan krijg je dit.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  4. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dan door het hele land? Vind het toch wel behoorlijk wat. Ipv voor minder uren zouden ze moeten staken voor beter onderwijs. Als ze denken dat ze het nu zwaar hebben op de middelbare school dan staat ze nog wat te wachten op mbo - hbo - uni. Dat is toch wel even wat anders dan 2 rijen met woordjes leren...

    Maar het niveau van die gasten: op camera roepen fack de police enzo. Komop dat is echt laag.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hoe 't landelijk kwam? Ik denk dat dat meer toeval was. En 'logisch' denken. Iedereen had 't over gehoord, maar door de weeks staken doen ze niet, anders moeten ze mss die week nog nakomen of krijg ze problemen. Wellicht dachten ze, als we 't op de vrijdag middag doen is't geen probleem?

    ..
     
  6. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dit zo hoor: dan lijkt het dat de scholen er achter staan? : http://www1.nu.tv/home/video/show/8303

    edit:/ ow sorry dit speelde eerder al laat maar :) Het is kennelijk al een hele tijd bezig dat wist ik niet. Dan is het wel wat logischer te verklaren. Steeds wat extremer steeds wat groter.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Volgens mij niet, maar ze wilden die dag geen verdere problemen dus stuurden de leerlingen naar huis. Of bedoel je dat niet?
     
  8. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet wat ze nou willen als ze eerst nadenken en ook omrekenen hoveel uur dat per week was zou ik juist blij zijn, ik zit in 5 HAVO en heb nu 30-32 uur per week. Maar een relletje op school is altijd leuk:D
    Maandag willen ze dus de staking groot aanpakken? als dat zo is heb ik pech want dan ben ik al vrij op 1 uur na, hoezo teveel uur:lol:
    Doe eerder maar school tot 6 uur en om 10 uur beginnen, dat is het enige waar ik over klaag want ik kan echt nooit mijn bed uit komen.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  9. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik moest even lachen toen ik het op het nieuws zag. Allemaal van die trieste irritante kindjes die denken dat ze de wereld kunnen redden. Ba bah.. Ik heb echt een hekel aan dat soort mensen.

    Op de middelbare school krijgen ze sowieso ook gigantisch weinig uren. Vergeleken met een MBO of HBO iig. Daar ben je elke dag rond 5 uur uit. Idd Matrix ze zijn verwend.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  10. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Achja voor mij maakt het toch niet meer uit of er nog extra uren komen want ik hoop dit jaar toch me examen te halen. En aan die 1040 uur komen we al helemaal niet omdat ik eind mei ofzo vakantie heb:9

    En oja, Btw wat is er mis met het VMBO? Netalsof je niet Havo hangjassen hebt die van alles naar de tering schoppen enzo....
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  11. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    1040 uur is helemaal niet veel, je hebt 40 weken les, dus dan is het maar 26 uur per week...
    Toen ik op de middelbare zat.. had je gewoon 32/33 uur les...
    Dus niet zo zeuren want er valt toch eens in de 2 dagen een les uit in het geweldig geregelde onderwijs systeem van Nederland.
     
  12. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0

    Toch moest ik wel even lachen toen ik dat stukje zag waar ze voor dat hek stonden voor in Amsterdam en toen zongen: Ik heb schijt aan de overheid :+
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb het hele topic helemaal niet doorgelezen, omdat ik al wel weet wat voor reacties er staan van oud-scholieren die lopen te zeiken dat 1040 uur niet zoveel is, en van scholieren die gestaakt hebben maar niet weten waarvoor.

    1040 uur is inderdaad niet veel. Het is echter wel teveel als de school dit quotum niet kan halen zonder de meest belachelijke maatregelen te nemen. Als 6VWO'ers hebben we weer een soort van binnen-uren (brugklas huiswerkmaak uren :')), en we krijgen dit jaar geloof ik ook maar een week vrij voor de eindexamens. Halveer de 1040 uren voor mijn part en ga eens echt les geven, ik wil verdomme eens wat leren in een les, dat is de afgelopen zes jaar veel te weinig gebeurd. Daarom ga ik staken op 30 november. Tenminste, ik wil staken. Ik weet alleen nog niet wat de motieven van de andere stakers zijn. Als ze met eieren gaan lopen gooien, of staken om te staken doe ik niet mee. Dat soort mensen verpesten de boodschap alleen maar, en dan word je natuurlijk nooit serieus genomen.
     
  14. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moeten wij dus ook sinds een een maand ofzo. Elk tussenuur in de zogenaamde ''stilte'' ruimte zitten met een concierge en andere lotgenoten.
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Zozo, waarom kom je dan niet op school in belgie , 4 dagen per week van half negen tot vier uur en één dag van half negen tot twaalf uur zonder tussenuren......met één uur rustpauze op de middag...
    Alle dagen thuis na school gemiddeld twee a drie uur huiswerk te maken en lessen te leren voor daags nadien...Bijna wekelijks 1 a 2 tussentijdse toetsen,en géén vrijaf voor de examenperiode om te studeren....
    Welkom dus in belgie,het land waar nog hard moet gestudeerd worden om resultaten te behalen,en dan hebben we het nog maar over het niveau tso aangezien aso nog een graadje of tien erger is...om van de unief nog maar te zwijgen....
    Overigens als al die jonkies zich nu al overbelast voelen...Wat gaan de heren dan later doen als ze écht moeten gaan werken....staken of zo....:cool::+
     
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Stelletje losers die het zijn, in een groepje de boel terroriseren. Snotapen, demonstreren kan ook op een redelijker wijs manier. Er zijn ook prima kooitjes op maat voor deze kinderen hoor.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  17. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het Belgische systeem ook beter. :) Lijkt me veel motiverender.
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Maar ook véél vermoeiender..Weet je dat je hier als je een schriftelijke toets of examen aflegt in véél scholen zelfs minpunten krijgt als je antwoord 100% correct is maar dan blijkt dat er enkele schrijffouten in staan....
    1/2 punt per schrijffout namelijk...als je dan pech hebt kan je bij een tussentijdse toets dan 8 op 10 van het aantal punten halen,ook al had je alles correct ,maar had je te veel schrijffouten....

    Edit:en dan gaat het niet om een verkeerde woordspelling op zich,maar ook om het feit van een vergeten hoofdletter aan het begin van een zin,of een komma vergeten te gebruiken, géén puntje op de i ,of gewoonweg een punt achter een zin vergeten te plaatsen....
    Tja ,hier in belgië zijn ze best wel streng, en als ik al die schrijffouten die ik hier onder ogen krijg moet evalueren en in een belgisch schoolcontext plaatsen.....Tja dan blijkt dat er in de oeroude zuidelijke nederlanden van voor 1830 een véél zuiverder nederlands wordt geschreven dan boven de moerdijk...:+:b:
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2007
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat een zielig gedoe allemaal zeg. Alsof het echt iets uithaalt. Hier zijn er van die slimmeriken die gaan staken in de pauze's. Ja jongens, dat is niet handig he?
     
  20. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Hoorde er bij ons op school ook wat over. Bij ons waren het volgens mij alleen een aantal lui uit de 4 vmbo-t klassen die gingen staken. Op zich vind ik het hele staken best als ik er eerder door uit ben. We doen toch bijna niet meer op school tegenwoordig. De meeste lessen zijn zwaar onder het niveau van de helft van de klas en ze herhalen alles 20 keer omdat 1 iemand iets niet snapt ofzo. Ik heb dit jaar dan het geluk dat ik geen enkel tussenuur heb maar dat was vorig jaar wel anders. Zat ik elke week op school met 10 ingeroosterde tussenuren. Dat is dan wel iets waar je gek van word. Als die 1040 uur nou goed gevulde uren waren waar je echt iets zou leren zou ik er niets op tegen hebben. Het probleem nu is dat dat totaal niet het geval is en we alleen maar een beetje lopen te lamballen in de klas en geen leraar zegt er iets van. Er zijn ook maar een klein aantal leraren die onze klas onder controle kunnen houden of waar wij echt respect voor hebben.
    Deze staking slaat op zich dus nergens op aangezien 9 van de 10 stakers alleen maar mee doen omdat ze dan een reden hebben om stoer te doen en dingen te kunnen slopen. Zo helpt dat "staken" dus helemaal niet en neemt niemand je serieus. Ga handtekeningen inzamelen ofzo maar zo bereik je toch niets. Ze laten je die uren toch wel weer inhalen.
     

Deel Deze Pagina