1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in bed blijven liggen vanochtend. Maar als ik naar school was gegaan had ik zeker 'gestaakt'. Ik had gehoord dat bij ons op school iedereen op het schoolplein ging enzo. Verder weet ik niet. Maarja ik ben echt tegen die 1040 regel. Ik heb nu al op maandag, dinsdag en woensdag 8 uur les en donderdag en vrijdag ook een heleboel les. En een 9e uur is gewoon te achterlijk. Vooral omdat je gewoon geen zak op school leert. Ze kunnen beter het onderwijs verbeteren dan nog meer nutteloze uren erbij doen.
     
  2. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog meer uur..:confused: Op school doe je al niet zoveel (veel mensen niet) en dan geven ze er nog een paar uur bij zodat je nog minder kan leren....
     
  3. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ik leer inderdaad ook geen ene flikker opschool, neem nou nederlands, we kunnen zowieso alles al, nu krijgen we alleen wat de naam is van dat zinsdeel en iedereen haalt een tussen de 9 en een 10.
    en daar zit ik ik dan 140 uur extra voor 35 weken niks te leren, 4 uur extra per week straf te krijgen, oranje kaarten krijgen, simpelweg omdat ik mijn huiswerk niet wil doen omdat ik er geen godverdomde zak van opsteek, als die 4 uur extra worden ingeroosterd rooster ik 4 spijbel uren bij mezelf in :mad:

    steek godverdomme dan al dat geld in dat ik wel les krijgen voor geschiedenis van een geschiedenis leraar, en dat ik leraren heb die gewoon godverdomme bijna geen woords nederlands kunnen (dit is echt zo, gewoon te triest voor woorden) ik ga hier echt niet mijn "kostbare" vrije tijd voor opofferen. :mad:, justitie van onderwijs sucks
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2007
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Bij mij op school ook wat van gemerkt alhoewel wij in zaanstad als enige (pas) om 1 uur wegmochten. Tegenover mijn school hoorde ik ook allemaal vuurwerk van Compaen en er kwamen ook allemaal van die herrieschoppertjes op ons schoolplein.
    Vond het maar een kansloos gebeuren en ik had er niet eens eerder vrij door :+ ik was al om 1 uur uit.
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat leren ze bij mij in groep 7 al :confused:. Nederlands was bij mij op de middelbare ook onwijs saai en zinsdelen was eigenlijk hetgene wat we juist niet deden. Alleen maar van die gare betogen/beschouwingen/samenvattingen etc. Wat voor opleiding doe je dan?

    Die stakingen vind ik trouwens echt onzin, ik doe nu Pabo en heb het echt een stuk drukker dan op de middelbare, gaan ze dan ook weer staken over 3 jaar omdat het ze dan ook te veel wordt...
     
  6. Mb

    Mb Sakura Tuning.

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons gingen ze ook staken. Had maar 1 uurtje school dus was niet zo erg. Aangezien op onze school het alleen voor VWO geld en ik op Havo zit maakt het voor mij niks uit, maar was wel lachen om het gezicht van de directrice te zien toen ze naar buiten kwam.
    Helaas moesten er van die achterlijke paupers met nitraatjes gaan gooien en prullenbakken enzo op straat zetten.
    Gingen met z'n allen naar verschillende scholen en stonden met meer dan 3000 man bij het stadhuis, best mooi :p
     
  7. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Of de reden nu juist is of niet dat boeit me ff niet... waar ik wel vrolijk van wordt is dat het overal in het land is gebeurd.

    Iedereen loopt te zeiken hier in NL....nl's zijn ook de gene die het meeste geld af moeten staan aan de staat en dat wordt alleen maar meer en meer, je wordt genaaid waar je bij staat.

    Zit nog steeds te wachten dat de volwassen man massaal in heel NL eens de straat op gaat, het is allemaal van dat softe volk geworden. Stelletje ja en amen knikkers hier, ondertussen maar zeiken dat alles kut is hier en voor de rest mooi op je luie reet blijven zitten.

    Hulde voor de jeugd... jullie maken tenminste duidelijk als je het ergens niet mee eens bent. De ouderen van dit land gaan wel klagen op een verjaardagje ofzo van een kennis/familie, en maar blijven betalen.

    Nogmaals of de scholieren nu gelijk hebben of niet, een massale actie (iig in veel plaatsen) zo kenbaar maken TOP.
     
  8. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees hier allemaal van dit soort reacties; dat de stakingen zijn omdat er teveel uren zijn. Maar volgens mij gaat het daar helemaal niet om.
    Scholen zijn verplicht de leerlingen 1040 uur op school te hebben (les te geven). Niks aan de hand nog. Maar wat blijkt nu: lesuitval is heel erg groot. Dus zitten leerlingen vaak vele uren te niksen, ze mogen niet naar huis want dan halen ze de 1040 uur niet.
    Dat ze dus voor niks vaak op school zitten, is de reden voor het staken.

    Tenminste zo zie ik het. Dat er vele tussenlopen die roepen dat ze te veel les hebben, geeft alleen maar aan dat het een laag niveau is met vele meelopers die van niks afweten. De kern van het staken is het moeten halen van de 1040 uur, dat door het vele uitval van leraren (te kort aan leraren) niet gehaald kan worden.
     
  9. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Gelukkig kunnen we zo goed Nederlands.

    ''buitenlanders'':
    http://www.geenstijl.tv/2007/10/roetger_gaan_naar_vmbo.html

    Nederlandser:
    http://www.geenstijl.tv/2007/10/vmbo_rutger_doet_second_opinio.html

    Ik schaam me diep, heel focking diep als ik dit zie. Breezersletjes en slecht onderwezen buitenlanders die nauwelijks Nederlands kunnen spreken. Ik ben het kots en kots zat dit steeds meer normaal word. Ik ben het meer dan zat, dat er zulke mensen überhaupt mogen bestaan. Kut mongolen!

    Dit is het volk waarvan die stakingen grotendeels uit bestaan. Domme achterlijk volk dat niet beter weet dan zich als schapen in een kudden te gedragen. Ik ben er overtuigt van dat er hier en daar mensen tussen zitten die daadwerkelijk weten waarvoor ze dit doen.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2007
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik zal jouw zinnen maar niet aanhalen maar wat je nou zegt is net iets te veel van het goede :{

    Tuurlijk zijn die mannetjes en vrouwtjes die staken vaak uit op relletjes en 90% zal niet eens weten waarom ze het doen. Erg jammer maar zo gaat het tegenwoordig met alles, staken wordt steeds meer gezien als DE oplossing als je het ergens niet mee eens bent.
     
  11. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Schaap cultuur als in:

    Achter de kudden aanlopen met een herder...Te dom om voor zich zelf te denken...Ach hij doet het waarom doe ik het niet etc.

    Niet op de manier zoals het gelezen KAN worden. Ik zal de tekst veranderen zodat het duidelijker is. Het is niet de bedoeling geweest om iemand te beledigen, kwam er alleen krom uit.

    Edit: Gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2007
  12. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel te hopen. :lol:

    Ik wil trouwens niet muggenziften, maar moet overtuigd niet met een d? :+
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2007
  13. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Fijn dat de jeugd op staat tegen de overheid. Ansich steun ik het doel om ineffectieve en hopeloze regulatie tegen te gaan, echter de manier waarop verpest het dan weer. Naast het feit dat de meerderheid van het domme volk dat er staat waarschijnlijk geen flauw benul heeft waarvoor ze eigenlijk bezig zijn en slechts de groep volgt. Dat dat een paar uur vrij oplevert is dan nog mooi meegenomen.

    Ik wacht op de Nederlandse Ron Paul om ons te verlossen van 'big government'. Maar ja, dat concept is 99% van de Nederlanders vreemd. Het gaat ze er niet om of het geld wordt verdeeld, maar alleen wie welk deel krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2007
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Goed om maar even mijn mening te geven.

    Ik vraag me af of het zoveel zin heeft om echt te staken. Het is in ieder geval bij oorsprong om de lesuren terug te dringen van 1040 naar 960 uren per jaar. Maar sowieso haalt vrijwel elke school dat quotum bij lange niet. Komt bij dat je bij die 1040 uur vaak gewoon om 2 uur vrij bent, en een paar x later en misschien wel eentje vroeger. Dat is toch niet zwaar. Goed ik heb vroeger op de middelbare school weer geklaagd, maar dat ging niet over de lesuren, meer over de kwaliteit van de lessen zelf.

    Enfin, wat mij meer zorgen baart is het doel van deze stakingen dus. Een 80-90% maakt het geen zak uit, maar ziet dit gewoon als een paar uurtjes vrij van school. Kijk door zulk volk zal het kabinet ook niet zwichten, omdat ze wat doelloos daar staan zonder besef waarom ze daar ècht staan en gaan dan maar wat rellen. Hoeveel van die mensen kan het daadwerkelijk wat rotten of die lesuren teruggedrongen worden?

    Maar goed, maandag om 12.00 zijn er weer stakingen. Ik neem maar mijn camera mee als journalist om er even verslag van te doen. Maar goed, vooralsnog: Welkom in de grotemensenwereld scholieren!
     
  15. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Aantal keer staken en dan zodat je elke keer vrij krijgt en dan raak je al een aantal uurtjes kwijt :)
     
  16. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Zit hard van nederland te luisteren hoor ik ineens zo trut zeggen

    Rechten van een kind is dat je onderwijs krijg! Je bent nog geen 18 dus je hebt voor de rest nergens echt recht op. Het is trouwens normaal op hogere scholen dat tegenwoordig de 1040/1060 norm aangehouden word. Maar zie je ons het gemeenten huis naar de tering helpen?
     
  17. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Er mag idd zoals al heel wat keren gezegd wel eens wat meer gestaakt/gezeurd worden over de kwaliteit van het onderwijs. Zo vertaalt onze Engels leraar het woord "pepernoot" met "pepernuts", en de informatica leraar wijst een leeg socket aan en vraagt vervolgens mij waar de processor zit.. Deze 2 voorbeelden zijn dan allebei gister gebeurt.
    1040 uur? Prima, kom maar op, maar dan wil ik wel wat leren op school.
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Staken en zeuren is een wereld van verschil ;)

    Van wat ik hoor en zie (heb zelf VWO gedaan dus kan mij niet gegrond uitlaten over het VMBO en HAVO) is het niveau erg slecht. Nu was het VWO al een lachertje wat betreft leerstof en voorbereiding op het "echte" werk, maar dat soort fouten in jou reactie laat eens en te nimmer zien dat het niveau van de lessen te laag is voor de huidige generatie.
    Zou dit komen omdat de leerstof de kinderen onderschat van betreft kennis??
    Zeggen jullie het maar, ik weet in ieder geval dat degene die staken zelf niet eens weten waar ze voor staken.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2007
  19. Shizzel

    Shizzel Guest

    Pff, zielige kindertjes. Denken ze echt dat ze wat gaan bereiken als ze onnodig dingen gaan vernielen? Het zijn gewoon vandalen, en ik zou het niet erg vinden als er een waterkanon aan te pas kwam. :).
     
  20. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij betreft in dit geval niet. Kinderen bij ons hoor je de hele tijd klagen/zeuren over hoeveel ze wel niet les hebben e.d. Maar diezelfde kinderen voeren elk tussenuur ook geen flikker uit + hebben nooit hun huiswerk af.
    Nu is het precies die groep die wilt gaan staken bij ons.
    Zal absoluut niet op elke school het geval zijn, maar als ze bij ons zouden gaan staken dan is het alleen maar omdat ze een beetje meelopen met de andere scholen. Algemene instelling is "minder werk, wie wilt dat niet:D"
    Overigens hebben wij al sinds begin dit jaar een school studielast van 1040 en zit ik in 4vwo.
     

Deel Deze Pagina