1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schooljaar 09/10

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door EgYoWns, 22 jun 2009.

  1. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,


    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2009
  2. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Marketing en Communicatie?
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    En wat is dan je vraag precies? Of die studies er zijn in/om Nijmegen? Of welke MBO studie je daarvoor moet doen? (Ik zie geen vraagtekens :+)

    *misschien is dit meer iets voor de ASEL.
     
  4. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Erg vervelend voor je. Maarja, hopelijk leer je er ook van: nooit op één paard wedden.;)

    Toch zit je wel in een vervelende situatie. Ik zou je aanraden om te kijken welke scholen er zitten in de regio wat jou voorkeur heeft. Vervolgens bel je die scholen en vraag je of je een decaan kan spreken van de richting die je uit wilt (bijv. economie). Deze mensen kunnen je meestal wel een goed advies geven over de beschikbare mogelijkheden.

    Qua laatste kansen zal het wel meevallen. Meestal kan je je tot eind augustus wel inschrijven. (op het HBO in ieder geval).

    Ik wens je heel veel succes!:)
     
  5. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reactie's, sorry als mijn vraag niet duidelijk is. Ik wil graag namen van MBO opleidingen weten die kort zijn 1 of 2 jaar, waardoor ik wel daarna HBO kan volgen. En liefst in Nijmegen omgeving, omdat ik nog niet in aanmerking ben van een OV.
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Volgens mij is een MBO studie altijd 3 jaar, iig opleidingen op niveau 4 die je nodig hebt om naar het HBO te mogen. Zo was het 5 jaar geleden tenminste toen ik op het MBO zat
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je zou eens naar een MHBO opleiding kunnen kijken.
    dat is een 6 jarige opleiding(2,5 jaar MBO 3,5 jaar HBO). Weet niet of die ook bij jouw in de omgeving zit. En je zou na 3 jaar kunnen stoppen met een MBO diploma.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Die bestaan niet? Alle MBO opleidingen zijn vastgelegd op 3 jaar geloof ik. En een HBO ook 4 jaar. Dus je zit toch echt 7 jaar te studeren, hoe graag je ook zou willen.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Je hebt toch ook versnelde opleidingen?

    Edit:

    Btw, je kan toch ook gewoon Havo 4 en 5 doen en daarna HBO?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat deden er bij mijn school ook heel veel. Minstens 1/4 van mijn klas in de 4e was van VMBO T :)
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Jup, dan wordt er gekeken naar je resultaten. Het is mogelijk om HBO in 3,5 jaar te doen dacht ik.
    En misschien zullen er nog een paar uitzonderingen zijn van 3-jarige HBO opleidingen, maar dit is dus niet standaard.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    nee hoor. ik heb binnen 6 jaar m'n mbo en Hbo diploma:)

    Doe versneld traject MHBO MER
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Zoals ik zei, er zijn uitzonderingen -_-'.
     
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Beste optie lijkt mij om inderdaad Havo 4 en 5 te doen, want zover ik lees lijkt mij een "MHBO" opleiding niet erg breed in hun keuzes voor opleidingen. Misschien zou je versneld de laatste 2 jaar Havo kunnen doen, aangezien er ook versneld VWO is(de laatste 2 jaar in 1 jaar)

    Met je 17 jaar ben je trouwens nog best jong en kan je makkelijk 2 jaar Havo erbij doen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  15. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de propedeuse haalt op een HBO opleiding kun je in veel gevallen naar de universiteit (soms met bepaalde eisen), maar is er niet zoiets voor MBO --> HBO?
     
  16. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan de opleiding Scw gaan doen en dan versneld ben je 1,5 jaar mee bezig. 1 jaar school en een half jaar stage.
     
  17. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee. Wil je met MBO naar het HBO zul je een MBO4 succesvol moeten afronden. HAVO/VWO-diploma kan uiteraard ook. En als oud genoeg bent kun je een Colloquium Doctum doen, maar daar kom jij (Topic Starter) voorlopig niet voor in aanmerking.

    Heb zelf MTS gedaan, MBO4 Autotechniek, en volg momenteel HBO Technische Bedrijfskunde. Sommige HBO-studies hebben een verkort programma. Als je bijvoorbeeld een MBO-vooropleiding hebt gedaan en je HBO is er een verlengde van. Dan kun je vaak ipv 4 jaar er 3,5 jaar over doen. Er vervalt dan een stage. Helaas was dit in mijn geval niet zo.

    Als ik deze opleiding klaar heb, ga ik nog door voor mijn Master :)

    EDIT: Als je zo snel mogelijk naar het HBO wil, raad ik je aan om HAVO te gaan doen (in jouw geval). 2 jaar ipv 4 lijkt me toch de meest verstandige keuze ;)
    Verder heb je dan nog 2 jaar de tijd om goed na te denken over welke opleiding/richting je wil gaan doen. Volgens mij weet je ook nog niet helemaal wat je wil. Op deze manier investeer je de 2 jaar (HAVO) dan toch verstandig. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2009

Deel Deze Pagina