1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Scooters] Opvoeren wat mag wel, en wat niet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Biscuitje, 12 jul 2003.

1. valetinek

valetinek --> X-BOX

Leuk Bevonden:
    0
    0.6 zou het wel niet zijn, het is in pk (paardenkracht) en o.6 is wel heel weinig

2. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    is waar
    bij ons Purmerend, lijkt het wel een organisatie
    Iedereen weet dat op die dag politie controleert (06 is een uitvinding joh) en je ziet ze allemaal met scooter aan de hand

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Haha, dat dacht jij. Een mooie Yamaha Aerox mag er dan wel zo snel en sterk uitzien. Maar touwtrekken met een paart wint ie niet :p
    Wat ik daarmee wil zeggen is dat het wel degelijk PK's zijn. Volgensmij 0,6 PK de max ja.

4. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Een scooter mag volgens de wet maximaal 0,5 KW (1 KW is 1,36 PK) dit wordt gemeten op een rollerbank en dan dan omgezet in km per uur en dat is de constructie snelheid die mag maximaal 45 km/uur zijn. Kom je daar boven dan krijg je een bekeuring. Je moet wel opletten dat bij scooters/brommers de aangegeven snelheid op de teller meestal lang niet klopt met de werkelijk gereden snelheid (de teller geeft een veel hogere snelheid aan).

Als je andere onderdelen er op wilt zetten mag dat zolang je maar niet over de grens van 0,5 kw heen gaat. Je kunt er dus best een andere uitlaat onderzetten maar dat verhoogt in 90% van de gevallen het vermogen en de snelheid. Als je zorgt dat je alleen sneller kunt op trekken moet je het vermogen verhogen, je komt dus boven de 0,5 KW ook al is je werkelijke snelheid lager als de maximaal toegestane 45 km/h. Maar daar houden ze geen rekening mee dus krijg je ook een bekeuring

P.s 1 PK heeft niks te maken dat je kunt winnen met touwtrekken van een paard hiervoor zijn meerdere factoren van belang.
    Het vermogen wordt bij een rollerbank op het wiel gemeten dus niet op de motor en die heeft een veel groter vermogen als 0,5 KW.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dus als er onder een scooter 120 cc zit ben je de lul,
    een vriend van me heeft een derbi cross model en daar heb ie 120cc onder

6. valetinek

valetinek --> X-BOX

Leuk Bevonden:
    0
    dat is geen scooter.......dat is een schakelbrommer/ motor!
    Als je een aprillia rs 125 neemt...... dat is een schakelbrommer ...daar mag tog je ook op rijden als je een brommer certificaat heb hoor

7. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

Als ik jou was zal ik eerst eens ff wat aan je km-teller doen, want dat ding heeft een afwijking van 18,24% (normaal is ongeveer 5%)! Dan denk je dat je über-hard over de straat racet, ga je 20:cool:

Maar ik ga ook een brommer kopen (Gilera Citta), als ik van vakantie terug kom. Eerst ff me brommercertificaat halen...ga vanmiddag ff zo'n boekje huren bij de bibliotheek!

8. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag met je brommercertificaat echt niet op een aprillia rs 125 rijden hoor!!
    Het is wel zo dat de aprillia rs 125 vrijwel identiek is aan de rs met 50 cc, maar die heeft dus een grotere cilinderinhoud en is gewoon een motor!!

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, hij is een Belg he (net als ik)

In Belgie zit het zo:
    Een snorfiets(klasse a): max 25 km/u en max 50cc, vanaf 16 jaar, geen rijbewijs nodig

Een brommer/scooter (klasse b): max.45km/u (tot 55 wordt idd getolereerd) en max. 50 cc, vanaf 16 jaar, theoretisch rijbewijs a1 ofzoiets.

Al de rest (scooterstot 125 cc, moto's,...) zijn vanaf 18 jaar, behalve zware motoren, die zijn vanaf 21 jaar.

10. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is er niks toegestaan om te verander aan een brommer. Zelfs tandwiel verhouding niet. Je mag er wel nieuwe ori onderdeelen op zetten.

Maar koop geen scooter dat zijn lelijk plastik doosjes. Koop gewoon een brommer. Ik heb geen scooter gekocht omdat ze lelijk zijn, ze een tering geluid maaken(dat gejank), Ze als je nieuw koopt gewoon kapietaal vernitiging is omdat ze zo snel afschrijfen. Koop gewoon een leuke brommer. Als je 2ehands wil koopen koop dan een Honda bv een MT, MTX, MB, MTX-sh of NSR.
    Je kan het beste een honda koopen omdat daar een overvloed aan is aan onderdeelen. Koop GEEN hond MBX want dat zijn duitse brommers en die zijn ilegaal in nederland als je ongeluk krijgt kan je groote probleemen krijgen.

Ik heb zelf een MTX pracht ding en suppermakkelijk om zelf aan tesleutelen eenvoud den top

11. gt_pro

gt_pro GTA rulezz

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een aprilia RS50 die loopt 140!!!!!! :)op de brommer teller

dus dan kan ik maar beter uitkijken :confused:

maar ik moet toch nog eerst 16 worden hehe

12. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat jij toevallig een brommerfanboy ;) bent hoeft je scooters nog niet zo af te zeiken. Je zegt dat scooters snel afschrijven. Dat is wel echt onzin, tenzij je op je plaat gaat. Ik heb 3,5 jaar geleden een scooter (puch nrg mc2) gekocht met 4000 km op de teller voor een prijs van 3000 gulden. 10 maanden en 10000 km verder kreeg ik er nog 2800 gulden voor terug bij de eerste de beste fietsenmaker 8)
    Daarna heb ik voor 3100 gulden een andere scooter (gilera runner) gekocht met 4000 kilomter op de teller. 12 maanden en 12000 kilomter verder heb ik er nog 3000 gulden voor gekregen :D

Ik ben het er wel mee eens dat het geluid dat scooters produceren nou niet echt bijzonders, maar janken hoor ik ze toch niet doen. Ik vind het geluid nog steeds het meeste weg hebben van een stofzuiger ofzo. Maar daarom moet je er natuurlijk ook minimaal een terugloper onder leggen dan is het geluid best te harden :+

Er gaat bijna nooit iets kapot aan scooters (dat baseer ik op mijn eigen ervaring met scooters en die van vrienden) ook al voer je ze flink op.
    En als er wat kapot gaat is het sleutelen echt niet moeilijker als bij een (schakel)brommer. Het is wel zo dat alles kort op elkaar gefrot zit, maar haal het blok er even onderuit en je kunt sleutelen zo veel als je wilt.

Laatst bewerkt: 6 aug 2003
  13. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als je met een scooter op je bek gaat heb je wel wat meer problemen als je met een brommer op je bek gaat. Die plastic kappen bijvoorbeeld zijn zo kapot en enorm duur.

Ik vind de meeste scooters ook niet lekker rijden. Een brommer rijdt veel lekkerder en kan meestal ook platter door de bocht. Onderdelen zijn ook goedkoper. Ik weet nog wel dat een originele aerox uitlaat 600 euro was.

Je bent toch eigenlijk gek als je een dure nieuwe scooter gaat kopen van 3000 euro waar je vervolgens 2 jaartjes op rijd om vervolgens daarna auto of motor te rijden. Als je hem een beetje opvoert heb je nog veel meer kosten van onderdelen en boetes en kon je van dit geld makkelijk een auto of motor kopen.;)

14. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch ook als je nieuw koopt dan schrijft het als de tering af. En brommer houden het over het algemeen langer uit op ouder leeftijd. Mijn MTX is van 3 jan 1984 ik kocht hem in ori lak er zat allen roest op de plekken die beschadicht waaren door een val partij op het frame. En de frames van scooter houde het denk ik niet zo lang

Vriend van mij heeft areox jaguar bij dealer 2 hands gekocht voor 1250 eurie dat ding koste nieuwe 3000 nog wat. Hij is nog geen jaar oud. Dat vind ik hard afschrijfing. Maar ja ik ga er zelf ook aan meedoen aan de geld verspiller rij gaan namerlijk waarschijlijk derbi gpr koopen.

Laatst bewerkt: 7 aug 2003
  15. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb een RS50... heb hiervoor een Aerox en SR gehad...

Maar schakelbrommers zijn echt wel leuker hoor. Alleen het probleem is dat ze standaard (begrenst!) al 1.5 KW hebben... best wel genaait dus als je gepakt word. Ik ben paar dagen terug aangehouden en moest op de rollerbank, hij ging het tellertje uit (die gaat tot de 2 kW) en heb een boete van 225 euro gekregen... Maar ik ga bezwaar maken want die lul schakelde maar tot de 3e versnelling (en ik heb er 5) en ging op een gegeven moment STAAN (terwijl hij moet blijven zitten...)!

Dus... ik ga dat geld niet betalen. :)
    Maar ja, ik zou geen scooter kopen. Automaatje ben je zo zat.

16. el powkoz

el powkoz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd sooter ben je rapper beu maar is wel makkelijker voor een afstelling op te zette met remcode!!!! ik heb een nsr 50cc en die rijd ongeveer 90km per u maar heb daar alleen de ring uit de pijp moet hale. maar voor alle duidelijkheid moet je dan wel gaan lopen als het controle is!!!!! want ik heb geen afstelling. anders hang je zwaar aan. maar die jaguars airox of hoe noemt die gaat wel standaart tege de 100 als je de ring uit de pijp haalt.

17. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    In your dreams buddy|:-

Ik weet uit ervaring, dat dat niet zo is.

18. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    maby op je scoot tellertje ja maar ga dan maar uit van 80 echte km

19. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aan die boete kun je vrijwel zeker niets doen, ook al is het zo oneerlijk als wat.
    Ik heb 2 jaar geleden dit meegemaakt.
    Ik reed op een originele scooter van een vriend van mij, zat gewoon rustig te cruisen met 30km/h (was ook de eerste keer ;) ) en had mijn helm op. Werd ik aangehouden door een motorwout. Hij moest alles hebben (verzekeringspapieren, certificaat e.d.) en alles was goed. Originele uitlaat enzo zat er ook onder dus hij kon mij niks maken. Maar raad eens.... Zegt hij dat ik mijn kindbandje niet gesloten had en daar een boete kreeg. Ik dacht WTF8)
    Maar ja, ik kon lullen wat ik wilde, kon toch mijn gelijk niet meer halen omdat ik de helm af had gezet toen ik aangehouden was. 2 maanden later boete ontvangen van 50 gulden (ja de gulden nog :) ) protest enzo ingediend, maar je krijgt je gelijk toch niet...

20. scooterx

scooterx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ey je mag zo i zo met een scooter cetificaat geen cilinder bove de 50 cc .. dus 70 cc mag je zo i zo niet.. en ik wou iets vrage ik wil een Yamaha tzr50 hale en die is schakel .. ik wou vrage of iemand me meer info er over kan geven of het leuk is om tot 50km/h te schakelen...

laterz

Deel Deze Pagina