Omdat jij toevallig een brommerfanboy bent hoeft je scooters nog niet zo af te zeiken. Je zegt dat scooters snel afschrijven. Dat is wel echt onzin, tenzij je op je plaat gaat. Ik heb 3,5 jaar geleden een scooter (puch nrg mc2) gekocht met 4000 km op de teller voor een prijs van 3000 gulden. 10 maanden en 10000 km verder kreeg ik er nog 2800 gulden voor terug bij de eerste de beste fietsenmaker
Daarna heb ik voor 3100 gulden een andere scooter (gilera runner) gekocht met 4000 kilomter op de teller. 12 maanden en 12000 kilomter verder heb ik er nog 3000 gulden voor gekregen
Ik ben het er wel mee eens dat het geluid dat scooters produceren nou niet echt bijzonders, maar janken hoor ik ze toch niet doen. Ik vind het geluid nog steeds het meeste weg hebben van een stofzuiger ofzo. Maar daarom moet je er natuurlijk ook minimaal een terugloper onder leggen dan is het geluid best te harden
Er gaat bijna nooit iets kapot aan scooters (dat baseer ik op mijn eigen ervaring met scooters en die van vrienden) ook al voer je ze flink op.
En als er wat kapot gaat is het sleutelen echt niet moeilijker als bij een (schakel)brommer. Het is wel zo dat alles kort op elkaar gefrot zit, maar haal het blok er even onderuit en je kunt sleutelen zo veel als je wilt.
Laatst bewerkt: 6 aug 2003