1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Shady/Aftermath/G-Unit records [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Laat maar dit is een hopeloze discussie. Misschien dat als jullie nog een paar jaar verder luisteren naar hiphop jullie ook nog een keer echte hiphop ontdekken.

2. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, ja kan zeggen wat je wilt. Maar ik luister gewoon naar de Hip Hop die de meeste mensen leuk vinden. Ik luister naar Hip Hop die goed verkoopt. Ik luister ook wel naar Underground shit maar lang niet zo veel als de mensen van Shady/Aftermath etc. Dat klinkt lekker, en ik wil naar iets lekkers luisteren. Als ik wat diepgaandere lyrics wil luister ik wel naar mensen als Nas b.v. Mensen als 50 Cent hebben mischien geen superlyrics maar dat is helemaal niet nodig. Dat komt omdat ze meer tijd in de beat steken etc. waardoor het lekkerder klinkt. Dat kunnen de rappers waar jij van houd gewoon niet zo goed. And it's as simple as that... :)

3. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    ^
    Luister eens naar primo ofzo. Finesse maakt ook geweldige beats vind ik.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    lol, de noobheid (is dat een woord?) druipt er vanaf. Ten eerste, de meeste rappers maken hun eigen beats niet, dus daar kan je niks van zeggen. Ten tweede, sommige vna die populaire rappers schrijven niet eens hun eigen lyrics, en als ze dat wel doen zijn ze vaak wack. Natuurlijk zijn er een aantal uitzonderingen.

Wat ik tegenwoordig zo fout vind aan die hele "urban" troep is dat het om image draait en alleen om de beats. Luister dan naar trance ofzo, als je toch alleen muziek wilt horen. Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt dat als ik tegen zo'n persoon zeg dat ik naar iemand luister die niet op tv komt ofzo ze zeggen dat het toch niet goed kan zijn omdat het niet op tv is. In werkelijkheid zijn die artiesten vele malen beter dan die populaire mannetjes.

En trouwens, in welke tijd leef jij? De underground beats zijn de laatste jaren zo improved dat veel van de beats op albums gewoon al ongelooflijk dicht in de buurt liggen, zo niet beter zijn als/dan die van de mainstream.

5. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik doen. Nog voorstellen?

On:
    Ik hou ook wel van mooie lyrics maar lang niet zo als van Hip Hop met een lekkere beat en dat lekker klinkt etc. Ik heb niet altijd zin om me de hele tijd op de tekst te concertreren... Ik luister liever iets naar iets lekkers. Maar dat weet je nu vast wel al :D

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Jedi Mind Tricks heeft dope beats (ze klinken wat meer klassiek, als in klassieke muziek en zuid amerikaanse muziek, maar wel superkwaliteit)
    Cunninlynguists
    Gangstarr (Primo beats dus)
    laatste O.C. album (starchild, ook al heb ik nu al de allernieuwste Smoke and Mirrors)

om maar wat te noemen

edit: en ohja, wat recenter... Als je hem kan vinden iig: AZ - A.W.O.L.

7. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
  8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    het leuke is: Ik kwam er pas een paar dagen geleden achter dat hij The Message op 2001 van Dre heeft geproduceerd. En lyrically is ie echt ongelooflijk.

9. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik (en misschien spreek ik voor meerdere mensen) luister naar hip hop in plaats van muziek. Vroeger zette ik r kelly op (bijvoorbeeld) en tegenwoordig 50 etc. omdat ik gewoon lekker muziek wil luisteren. Ik luister niet naar hip hop omdat ik vroeger graag gedichten las ofzo.
    Voor mij is hip hop muziek en geen poezie op een beat. Misschien dat ik daarom liever luister naar gunit luister en niet naar de (echte) hip hop.

Wat ik eigenlijk niet snap wat iemand in deze threat doet als ie niet van deze muziek houd. Ik post ook niks in de punk threat omdat ik niks met die shit heb.

10. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    echte hiphop is zoals Common en Talib Kweli

trouwens Crooked I is ook dope , is wel commercieel maar wel 10 keer beter dan die Shady/G Unit HipHop

www.crookedimusic.com

Los Angeles's Nieuwe Koning onder de L.A Rappers (aangezien Snoop Dogg nie meer LA represents lol)

11. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ja kwam er ook best laat achter dat hij dat had gedaan. Maar nog later wist ik dat hij suicial thougts van Big had produced. Lyrically is hij zeker goed ja. Hij past in het straatje van Big L vind ik qua lyrics dan he. Heb net trouwens ook de advance van oc binnen gekregen. klinkt goed.

@ The Game - We hadden het eerst over Fat Joe en 50 dus we hadden wel recht om te posten hoewel we nu wel offtopic gaan. Maar soms praten jullie wat te ophemelend over g-unit enzo.

Laatst bewerkt: 2 sep 2005
  12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    ten eerste, ik ging gewoon in op dit onderwerp, het was de fat joe 50 cent beef geval. Hieruit volgde via wat andere mensen deze discussie.
    Ten tweede, hoe kan jij weten dat de echte hiphop poezie op een beat is? Hoe weet jij dat echte hiphop geen muziek is terwijl je er niet naar luistert? klinkt toch een beetje vaag allemaal.

En oja, als jij bijv mijn post onzinnig vind in deze thread, waarom post je dan zelf ook wat onzinnigs over zogenaamde poezie op beats? |:-

En als laatste: leer spellen, het is threaD

en @ what: het is logisch dat ie als big l klinkt, want lord finesse heeft big l ontdekt. :p

13. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dat is wel ontopic. Nu beginnen jullie zelf over Common en Talib etc. waar jullie je eigen topic voor hebben... :{ Maar iig, wat hierboven ook al gezegd was. Ik/we luisteren naar G-Unit, Shady/Aftermath omdat het lekker klinkt. Nu kan je wel zeggen dat er rappers zijn die beide hebben maar die zijn gewoon lang niet zo succesvol. De mensen van G Unit, Shady/Aftermath zijn succesvol, de mensen waar julllie het net (offtopic) over hadden niet. En dat dringt gewoon nog niet door bij de meeste mensen...

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    daar is maar 1 ding over te zeggen: heb je weleens het gemiddelde publiek van TMF gezien? hahahaha

Dat zegt imo al genoeg. Nu iets wat op een generalisatie kan lijken: Waarom vindt zeker driekwart van de hoogopgeleide mensen die ik gesproken heb en ken TMF een kutzender met kutmuziek? daar moet toch een verklaring voor zijn?

15. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    omdat ze hoogopgeleid zijn :)
    weekenden in de studieboeken zitten ipv los te gaan in een club of discotheek op bijv een (het is niet het betse nummer maar in een club ga je er wel los op) Candy shop of een Higher van The game...
    word

16. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je beter kon LEZEN dan had je kunnen LEZEN dat ik niet heb gezegt dat ik jou/jullie posts onzinnig vind. Maar wat IK niet snap is dat je in een threaD gaat posten, terwijl je niks met die muzieksoort hebt. Ik ga nu ook niet naar de punk threaD om te zeggen dat ik hun muziek vind zuigen, terwijl ik dat wel vind.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    uhm... ja, daar is ook geen touw aan vast te knopen. Misschien heb ik met dat van mij ook niet echt een goed voorbeeld gegeven, maar ik wou ff laten zien dat de doelgroep van TMF en dus ook de doelgroep van die artiesten vaak maar de 'domme' massa is.

maarja, ik stop nu met dit flamen, want het heeft geen zin mezelf te verdedigen. En zometeen gaan jullie ook weer zeuren bij de mods dat ik jullie thread vervuil.

en @ the game: wie zegt dat ik niet in deze thread mag posten. Ik post hier gewoon mn mening over die fat joe-50 cent beef en iemand anders post iets over "echte hiphop" waardoor 'een van jullie' daar weer over gaat zeiken. Dus eigenlijk ben ik nou niet echt de schuldige. Ik ben alleen iemand die meedeed over de discussie over die beef. Jullie zijn degenen die door blijven zeiken over dat we weg moeten gaan en dat echte hiphop kut is, ik niet. Ik verdedig alleen mn standpunt.

18. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Dat TMF een k*t zender is ben ik helemaal met je eens! Maar om nu over TMF te beginnen is pas echt fout. Ohja nauurlijk. Op TMF word ook alleen maar Shady/Aftermath uitgezonden, sorry. Nee, maar als er een nummer van Shady/Aftermath word uitgezonden op TMF b.v. zoals een nummer van 50 staat ie wel in de top 3 ;)

/Edit: The Game heeft helemaal gelijk :)

19. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien bedoelt ie het feit dat 50 ontzettend goed op een beat kan rappen, misschienn kutlyrics (vind ik overdreven, tis geen Biggie, maar hee wie wel) maar het klinkt niet alleen lekker vanwege die beat, het is ook degene die er iets mee doet. En 50 kan gewoon heel goed op een beat rappen (zelfde melodie etc waardoor het de plaat lekker gaat klinken. Misschien leg ik dit nietzo goed uit maar ik weet ff niet anders.

En btw, bij Wu Tang Clan gaat het naast lyrics en beats al ruim 10 jaar om image. (ik hou trouwens ook van Wu Tang, ik weet niet of iemand hier het nummer Do you Really kent van het Album The W, wat een plaat is dat zeg _O_ )

Maar het punt is gewoon, ieder luistert naar wat ie leuk vind, en niet naar wat een ander vind dat leuk is. Als jullie naar wat jullie echte hiphop noemen willen luisteren: ik wens je veel plezier, maar laat mij dat dan ook doen.

20. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    wat doen de meeste hier wijs? van ga maar eens echte hip hop luisteren. en van ga je horizon verbreden. voelen jullie jezelf zo stoer? om dat te zeggen. wat een irritant gezwets hier, ik luister ook common, jedi mind tricks cannabis, mf doom. ik luister alles wat dope is. dus ook g-unit omdat ik dat lekker knallen vind en het klinkt gewoon flashy en makkelijk. ik heb niet altijd zin om die shit waarbij je moet nadenken en shit.

dus kom niet biggie praten van. ik weet alles van hiphop jullie zijn hip hop n00b's en die troep. wie shady aftermath luisterd moet dat zelf weten. en ja er is meer achter de horizon maar ik zweer dat iedereen die begon met hiphop, shady aftermath luisterde. en nu ze zogenaamd meer hip hop hebben gecheked gaan ze haten. mainstream hiphop is een toegangskaart tot de bredere horizon van hiphop. dus laat die mensen lekker shady/aftermath luisteren want na een tijdje gaan ze meer dopere rappers checken:)
    en ga ze nie achteraf haten.

want ondanks dat er betere rappers zijn blijf ik g-unit checken en dope vinden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina