ShuttleRun / piepjestest

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ExtraBB, 20 nov 2008.

1. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0

Ik speel het hoogste niveau honkbal in Nederland. (dit hoort bij de topklasse), maar ik loop die shuttle run test niet uit hoor. Ik denk dat de spelers van het Nederlands elftal wel ver komen met voetbal, maar de 20? ik betwijfel het

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Er was ook een jongen die hem bij ons uitliep.

Maar dat zegt totaal niets, gaat echt om de afstand, die is bijna nooit volledig.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    klopt wat tyrant zegt, op mijn vorige school haalde ik hoger namelijk dan op deze school en volgens mij is deze afstand dan ook wel iets langer..

4. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Bij ons was trap 10 het hoogst..

Liep altijd tussen de 8 en de 9, vond ik al voldoende:9.

5. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    :thumbs:

Shuttlerun / piepjestest vond ik altijd wel gaaf. Maar eigenlijk had ik op de middelbare school geen discipline. Waardoor ik bij een 6 (cijfer, want die trappen weet ik niet meer) op de bank ging zitten toekijken.

Laatst bewerkt: 20 nov 2008
  6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Yep, trap 19, in groep acht. En dat was het schoolrecord toen. Ik heb hem ook niet uitgelopen want ik kwam tot de 19. En nogmaals, het was op de basisschool en ik gaf al aan dat de afstand waarschijnlijk heel anders was. Kan je wel stom lachen, maar ik zou niet weten waarom ik daarover zou liegen. Daarbij was ik toen ik 11 was een gratenpakhuis die de hele dag niets anders deed dan sporten. Dus ja, ik kwam tot trap 19 en dat was niet voor niets het schoolrecord :)

Een jaar later op de middelbare school kwam ik niet verder dan 15. Daarmee lijkt het me duidelijk dat ik zelf ook denk dat de afstand niet hetzelfde zal zijn.

Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niet om jou af te vlakken hoor ;) , maar honkbal vind ik qua loopvermogen een andere sport dan bijvoorbeeld voetbal.

Nogmaals, no offence. Waar speel je btw?

8. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    tering wat haat ik die Piepjestest!

altijd net aan een voldoende. ik weet het ik heb gewoon een enorme geiten conditie! maar aan de andere kant heb ik ook altijd zoiets van ''nou met een 6 ik vind het wel goed'' :+

ik zal volgende keer wel wat meer me best proberen te doen.

9. Nethris

Nethris Guest

Trap 12.5 hier, heb ook een beste conditie. (Vanwege het lopen met voetbaltrainig)
    Dat was dit jaar, vorig jaar trap 13.

E:Was echt een duel vorige week. (Shuttle run dus)
    Ik trap 12.5 en hij 12, hij was bijna aan het schuimbekken man.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2008
  10. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Er zijn verschillende testen + verschillende grotes van gymzaal.

Ik zelf had in de 1e: 12, 2e: 11.5, 3e: 12, 4e: 13

Maar ik ben een sprinter en heb totaal geen uithoudingsvermogen. Doe mij maar een 100 meter

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Trap 19/20 of het uitlopen van de test lijkt me echt sterk, zoals eerder vermeld hanteren de meeste scholen niet de juiste afmetingen. Bij een 18m shuttlerun kan je eigenlijk al 3 trappen optellen dan je resultaat van de 20m, zoveel makkelijker is het ;)

Maar goed, ik zal me er niet verder mee bemoeien of zo 8)

12. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, onze zaal is ook maar 18 meter. En er wordt bij ons echt nooit opgelet of je wel werkelijk bij de piep over de lijn bent. Soms zijn er ook van die dodo's die gewoon twee trappen doorlopen terwijl de piep al 3x gegaan is en ze nog niet over de lijn zijn.

Coopertest geeft wat mij betreft het best je conditie weer ;)

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik zou dan eerder voor de Ă„strand test gaan oid alleen is zoiets veel lastiger, conditie is maar een relatief begrip natuurlijk. Je moet dingen terug gaan koppelen naar je Vo2max en dan nog het liefst in een waarde van ml/min/kg.

Als je geen hoge trap haalt bij de shuttlerun betekend niet dat je een slechte conditie hebt, je hebt simpelweg teveel verschillende lichaamstypes om daar allemaal in 1 test rekening mee te houden..

14. RdG

RdG lettss gooo

Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij op school doen we geen 18 meter maar 20 meter en bij ons is het zo als je bij stap 1 bent dan ben je eigenlijk al bij stap 4 dus het is wel wat moeilijker vind ikzelf.

Je hebt ook nog een couper-test ofzo van 2,5 km,dat is eigenlijk wel wat makkelijker vind ik.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    nou trap 1 en trap 4 is wel erg hoog....het verschil wordt exponentieel groter.

Denk dat je pas 3 trappen bij kan gaan denken rond trap 12

16. Ashavan

Ashavan Guest

:D
    Weet je...als je een tijdje tabata's doet krijg je super conditie.

Maar ik herinner me dat die beepjes steeds korter na elkaar kwamen dus op den duur moest je sprintjes trekken om aan de andere kant te komen. Ik was te lui dus na trap 13-14 hield ik het altijd voor gezien.

Gelukkig hadden we ook nog andere "wedstrijden" een km rennen en dan eindigde ik altijd in de top 3.

Conditie is ook maar relatief. Als je vaker rent gaan die spieren efficienter om met zuurstof aanvoer. Ben je meer gericht op fietsen worden je spieren anders aangesproken en worden ze geoptimaliseerd voor die bewegingen. Als je denkt dat je dan heel veel kan fietsen een goede conditie hebt? Think again. Ga maar een tijdje rennen en dan heb je opeens een slechte conditie.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2008
  17. Nethris

Nethris Guest

Dit is moeilijk om te vergelijken, het verschil is gewoon dat de gymzalen kleiner of groter zijn.

Ons record ligt op 14, meerdere mensen hebben dit gehaald maar stopte er direct mee.
    We hebben een vrij grote gymzaal.

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb vorig jaar nog een shuttle run test gehad met de 20 meter afstand. Kwam zelf tot trap 9 en toen vond ik het wel goed. Hij ging overigens tot trap 14 en werd uitgelopen door een marathonloper uit de topsportklas.

19. RdG

RdG lettss gooo

Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij op school doen we elke vrijdag-middag de Shuttle-run test.

Echt relaxt vind ik dat want,het is wel goed voor je conditie en ik vind het eigenlijk best wel leuk!

Bij mij doen we ook de 20meter trouwens.

20. gaming4life

gaming4life yordi

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hadden zo,n piepjes test van lijn naar lijn rennen (de beide achterste lijnen)
    En 4 keer heen en weer rennen was 1 HALVE trap en 8 1 trap
    En vanzelf moet je al sneller rennen dan gaat het piep 5 sec. later piep en dan moet je op zo,n lijn staan
    Erg vermoeiend als je op trap 9 bent dan heb je tering steek ik haalde trap 11 omdat trap 11 al een 10 als cijfer was ben k lekker niet door gegaan
    Had wel even het hoogste van de jklas
    Maar wel logisch zit bij bv veendam en daar train je 4 keer per week+wedstrijd en dat al 7 jaar lang
    Dan is het wel logisch dat je conditie hebt:+:+:+

Deel Deze Pagina