1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Snavel van eend opgeblazen :(

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 18 nov 2005.

1. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    dat is zeker erg!

maar nog steeds geen reden om hetzelfde terug te willen doen :eek:
    En: [zie eerste deel van stukje Peter R de vries:p]

2. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    BattleCry, jij zegt dus in feiten dat als je 10 moorden pleegt, je een lange straf moet krijgen?
    Anders ben je net zo dom als hun...
    Nee, het gaat hier om hoe het gebeurd. Een eend die zich niet kan verweren tegen van die kansloze mensen... Dat moet toch gestraft worden?
    Waarom moet die eend wel voelen hoe een ontploffend rotje is, en die kansloze mensen niet?

3. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    omdat je dan net zo bezig ben als die 'kansloze mensen'...

En daar moet je boven staan, en iets anders verzinnen. Die mensen moeten zeker wel "voelen" dat ze iets verkeerd hebben gedaan, maar niet zo!

Ik weet dat ze het verdienen, maar toch moet je niet zo zijn als hun :)

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dit doet mij echt verdriet. Net zoals al het andere onrecht mij verdriet aan doet. Ik kan er slecht tegen als mensen dieren, kinderen en bejaarden iets aandoen omdat ze zich "vervelen" of gewoon ziek zijn in hun bovenkamer.

Ik heb toch op die foto geklikt en ik moet daar zowat van janken. Ik weet dat er veel mensen zijn die tot zoiets in staat zijn, maar ik kan het niet begrijpen. Zo'n eendje iets aandoen, waarom in hemelsnaam?

Wanneer ik dit ooit in het echt zie gebeuren, dan gaan die knulletjes een probleem krijgen (ik ook waarschijnlijk, maar dat moet dan maar). Dat zouden meer mensen moeten doen. Als je het ziet gewoon met een mannetje of 10 eropaf lopen en ze ongenadig een pak slaag verkopen.

Sociale controle, dat is het probleem. We letten niet meer op elkaar en zijn alleen maar bezig met onszelf. Ja, we zijn bang, we zeggen niets en doen niets, maar lopen wel te klagen. Dat noemen ze struisvogelpolitiek. Hou toch op, ooggetuigen durven niets te zeggen/doen. Dan zijn die ooggetuigen net zo schuldig als de dader(s). Het tegenargument is dan vaak, ja maar tegenwoordig steken ze je zo neer. Dit is juist, maar stel dan meteen maar een wedervraag: Hoe denk je dat dat komt? Precies, omdat we het zelf laten gebeuren. Je kunt mij niet vertellen dat wanneer er ergens vijf man staan en een groepje van die hufters beroven iemand of mishandelen een dier en diezelfde vijf man gaan erop af dat ze dan wat gaan doen. No way, dat gebeurt niet. Wel wanneer er vier man niets doen en eentje wel...... Dan heb je idd een probleem.

Ik zie een soortgelijke discussie hier vaak voorbij komen en verbaas me over de reacties, iedereen is verontwaardigt en boos. Maar wanneer je zegt dat ze dan iets moeten doen dan roepen ze in koor dat ze wel uitkijken want we willen natuurlijk geen knal voor de kop krijgen of iets veel ergers. Dan ben je niets meer dan een hypocriet en even schuldig. We zijn allemaal schuldig, want we laten het gewoon gebeuren.

Zelf ben ik slachtoffer geweest van een beroving met geweld, met een tiental toeschouwers die niets deden en mij aan mijn lot overlieten. Ja, het was misschien stom van me om de spullen niet te geven en het gevecht aan te gaan, dat heeft ervoor gezorgt dat ik de spullen hield maar wel gewond raakte. Maar in de ochtend kon ik in de spiegel kijken zonder me te hoeven schamen. Want ik heb het niet zomaar laten gebeuren. Ik neem die ooggetuigen het kwalijk dat zij niets gedaan hebben. Net zoals ik het die ooggetuigen in het trieste geval van dat eendje het kwalijk neem niet te hebben gedaan, ook niet nadat het gebeurd was. Jammer, maar de maatschappij gaat naar de kloten, het draait alleen om onszelf. En de naam van dit topic moet niet zijn: Stil van. Schreeuwen van zou beter zijn geweest.... We zijn al te lang stil.

Laatst bewerkt: 19 nov 2005
  5. Celius

Celius Guest

Die jongens verdienen een atoombom in hun bek ! O-)

6. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, die kant gaat het wel op ja.....

De maatschappij is de laatste jaren echt op een negatieve manier aan het veranderen. Acties als deze kom je steeds vaker tegen, en die zullen we vast steeds vaker tegenkomen als we er niet eens een keer wat aan doen! Ik ben blij dat mensen hier op dit forum er aandacht aan besteden. Over een paar jaar zal er waarschijnlijk geen aandacht meer aan besteed worden omdat het dan waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld is.....:mad:

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mooie woorden :cool:

Battlecry; tuurlijk gebeuren er ergere dingen in de wereld, maar dat betekend niet dat dit maar automatisch moet worden afgedaan als alleen maar een triest voorval?

Ik ben nog steeds van mening dat deze mensen ook mogen lijden. Hadden ze het maar eerder moeten bedenken. Die paar daagjes in de cel - mits ze gepakt worden - worden ze heus niet beter van.

Ik heb het al eens eerder gezegd in het topic m.b.t. de doodstraf; veel mensen die willen criminelen maar kansen en kansen geven. Ik snap dat nooit. Die mensen verzieken gewoon een maatschappij en dan moeten wij daar maar rekening mee houden? Nee. Ruimen die zooi.

Kun je met een argument komen van "ja maar dan verlaag je jezelf toch tot hun niveau?" Als de maatschappij er beter van wordt, vind ik dat absoluut niet erg.

Oplazeren met die debielen.

8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Straffen met de fluwelen handschoen (dat is zo typisch Nederlands) en foei roepen is niet voldoende. Allang niet meer. Nederland accepteert teveel, zowel de inwoners als de regering, we zijn gewoon een afgestompt land geworden. Het boeit ons niet, zolang het ons maar niet overkomt. We zijn geweldig goed in het hard roepen, maar doen ho maar. Hopelijk komen de uitzonderingen in de meerderheid ooit, want anders gaat dit land echt naar de knoppen.

Ik ben dan ook voor boontje komt om zijn loontje. Straffen moeten harder en hoger worden, tolerantie moet verlaagt worden. Een jonge zieke geest is vaak gedoemd om nog zieker te worden wanneer deze geest de volwassenheid bereikt. Het is moeilijk, want er zijn weldegelijk mensen die hun leven beteren. Moet je die dan ook de kans ontnemen om zich te revancheren en een nuttig en vooral geweldloos onderdeel van de maatschappij te worden? Ik weet het niet, daar zit ik weleens mee. Mijn hart roept dat zo iemand nooit meer deel van onze maatschappij zou mogen uitmaken, mijn verstand zegt dat dat niet geheel fair is. Toch laat ik op dit gebied soms liever mijn hart spreken. Wat heb ik nou liever, een maatschappij die verrot is omdat we de rotte appels maar niet kwijt willen/kunnen raken, of heb ik liever dat er een zooi rotte appels die misschien wel de mogelijkheid hebben om uit te groeien tot een Granny Smith onterecht in de cel wegrotten? Op dit moment kies ik voor het laatste.... Hoe dan ook, er zullen altijd onschuldigen gestraft worden, no matter what you do. Laat dat dan maar de mensen zijn die reeds rotte appels zijn met kans op herstel ipv een hele maatschappij.

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Je zet het wat beter neer dan dat ik deed. Ik sluit me dan ook bij je post aan.

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Nou dan kunnen we hem wel sluiten haha...... Nee, ik kan hier dagen ziek van zijn, dat eendje houdt me nog wel ff bezig. Het doet me goed dat er zoveel mensen mee bezig zijn, ik hoop dat we het morgen nog niet vergeten zijn.

11. Panzerdelta

Panzerdelta Konnichiwa!

Leuk Bevonden:
    0
    ptaten ze anders denk eerder piepen

12. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind het ook belachelijk dat zoiets word gedaan, en ze moeten de daders ook flink hard aanpakken...
    Maar als je zegt dat je vind dat je een rotje in hun bek af wilt laten gaan, ben je zelf dan niet even slecht bezig....

Vind dat ze de daders eens flink hard moeten aanpakken, maar om nou meteen met dat soort dingen te komen (lees bedenken), ben je zelf ook wel fout bezig..

13. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach. Niks verbaast me meer. Nog zieliger: Mensen maken een thread over een eend die z'n smoel verliest door een rotje terwijl er om de haverklap mensen nodeloos sterven aan honger of oorlog. Wat een gezeur toch over een eend. Dan vervolgens die nog meer sneue woorden van sommigen hier. Wat een opgefokte bende. Om een eend. Ik zeg het je, de maatschappij word steeds gekker. We maken een thread omdat een eend z'n bek heeft verloren terwijl in de tijd dat ik dit verhaal typ, een stuk of tien kinderen zijn gestorven door honger. Het maakt me ook niet uit. Zet je gedachten op nul. Doe ik al jaren en ik slaap heerlijk.

Misschien een idee voor populistisch rechts om hier een beloning voor uit te zetten. Twee zetels meer is altijd meegenomen. Ratten.

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Het is echt stom wat ze doen, maar ik snap niet dat ze dat kunnen. Dat ze zou iets uithouden: Een eend naar de knoppen helpen omdat je zijn bek laat ontploffen!
    Dan ga je toch meteen over je nek. Maar waarschijnlijk rennen ze snel en lachend weg, zonder de gevolgen te weten.

Hier heb je een heel mooi punt, en dit stelt inderdaad niks voor in vergelijking met wat er verder op de wereld gebeurt.
    Maar je moet aan de andere kant wel bedenken dat dit waarschijnlijk kinderen zijn van onder de 16!
    Dat is toch ook niet normaal?

15. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt wel of er steeds meer 'zieke' mensen op de wereld zijn.

16. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De vraag rijst: Wat is normaal? Kinderen van 8 schieten mekaar ook af zodat ze hun volgende snuif kunnen krijgen (in Afrika zijn bijvoorbeeld kind soldaten). Ik kijk er niet meer van op. Ik denk dat het opblazen van incidenten als dit sowieso een verkeerd beeld geeft. Iedereen heeft een corrupte ziel en als er aan bepaalde parameters voldaan word doen mensen nou eenmaal gekke dingen (zie Abu Graib gevangenis). Dat is dan mijn overtuiging.

Ik vind dan ook dat je een incident als dit wel mag nuanceren. Doe ik al jaren en ik slaap heerlijk.

17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Wat maakt het nou uit dat hier een thread over loopt. Vind die vergelijking ook een beetje raar met stervende mensen aan de honger. Dit was gewoon een kansloze actie van mensen die helemaal geen rotje in de bek van die eend hadden hoeven duwen.

De vergelijking zou pas een beetje in de buurt komen als dat soort mensen een ticket naar Afrika zouen boeken, daar al het eten zouden stelen en weer terug naar hier gaan, zodat ze daar omkomen van de honger.

Het gaat er imo niet om bij wie het is gebeurd, het gaat om wat er is gebeurd en de manier waarop. En dat is gewoon kansloos.

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kinderen die sterven aan honger is totaal wat anders dan een eend die een rotje in zn strot gedouwd krijgt. Een rotje voor een eens is voor een mens een dinamiet staaf, en ik ken weinig mensen bij wie een dinamietstaaf in hun bek gegooid is geworden. (Ja, die zijn dan ook dood, maar je begrijpt wat ik bedoel)

19. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat daar niet om. Je snapt mijn punt niet. Er word zoveel heisa gemaakt over een eend. Ik vind het niet zo schokkend. De vergelijking sloeg op de zogenaamde verontwaardiging over de mishandeling van een eend en de ongevoeligheid voor menselijke kwesties. Ik vind dat raar. Dus we vinden het niet erg dat er elke dag duizenden mensen sterven aan aids, oorlog en honger, die ook veroorzaakt worden door menselijk wangedrag, maar wel dat een eend z'n smoel verliest. Ik kijk er niet meer van op en ik vind dan ook dat je het best mag nuanceren. Ik keur het niet goed, maar hoe ziek zijn wij? Een stukje zelfreflectie vind ik belangrijk.

Het is niet onmenselijk dat je over de kwestie in Afrika genuanceerd denkt ("Ze doen het zichzelf aan" is veelgehoord), maar waarom dan wel die ongenuanceerde houding bij een eend die mishandeld is. Beetje meten met twee maten.

Geert Wilders heeft een beloning uitgeloofd voor degene die de dader van de hond-ophanging aanwijst. Populisme. Ik interesseer me sowieso niet voor de dood van een hond of de mishandeling van een eend. Het is allemaal wel erg maar ach, het is niet mijn lijdensweg. (Nu word het leuk, krijg je reacties en PM's zoals: "omgwtf ik zal y0u een rotje in de bek duwen gnagna") Wat ik sowieso verkeerd vind zijn die reflectiestraffen die hier voorgesteld worden ("We zullen ze een rotje in hun strot duwen"). Die passen we niet eens toe bij mensen. ("Jij hebt iemand vermoord dus nu gaan we jou vermoorden"). Die jongens moeten gewoon naar de psycholoog en die behandeld ze een paar uurtjes en dan is het allemaal weer koek en ei.

@ Joene90. Ik heb liever een stuk dynamiet in m'n mond waarmee ik opgeblazen word, dan dat ik door 4 paarden gevierendeeld word.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hier ben ik het helemaal mee eens, wij kunnen al die ziektes verkomen. Wij hebben het geld, wij hebben de macht, wij hebben de mogelijkheden. Die mensen daar niet. En dan komt er een gigantische opschudding omdat een paar k*tjochies een eend mollen. Tuurlijk is het niet normaal, tuurlijk mag het niet.
    Maar wij zien nog altijd toe hoe al die mensen daar sterven.

Deel Deze Pagina