1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Snavel van eend opgeblazen :(

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 18 nov 2005.

1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Bah ziekelijk gewoon, kutlui. Echt waar, zulke mensen moet je spontaan in Amsterdam neerzetten met een bordje ''Ik ben een topcrimineel''. Weten ze daar wel raad mee...

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Sure gast , veel heisa maken om een rottige eend , en dit terwijl er duizenden mensen elders in veel ergere omstandigheden omkomen in landen zoals pakistan na de aardbeving , of nog veel erger in centraal afrika waar oorlogsvoering aan de orde van de dag is en men daar niet op een of meerdere mensenlevens kijkt , en dit terwijl wij lui onderuit gezakt in onze zetel zitten en zeggen " africa so what" het is te ver van ons af om ons druk te maken , maar we gaan wel verontlijkt reageren als ze hier een eend te grazen nemen , doed ik vind het persoonlijk ook rottig wat die eend overkomen is , maar de reacties hier ziende schokt het mij veel erger dat men hier meer inzit met een eend dan dat met de ontelbare levens die in afrika en azie verloren gaan door middel van natuurrampen en of oorlogsvoering.

Laatst bewerkt: 20 nov 2005
  3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb even de titel duidelijk gemaakt :) Stil van... zegt natuurlijk weinig

4. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alsjeblieft svennies, hou je mond gewoon! Hij is heus in staat om een paar pagina's terug te lezen wat jij en andere ervan vinden. Wat jij niet echt begrijpt is dat je bij jezelf moet beginnen. Die eend is net zo goed een beest als jij dat bent. Wij moeten nog steeds respectvol met beesten omgaan. Het feit dat jij die verschrikking met die eend blijkbaar "niet erg" vind, maakt je net zo'n lamme zak die in zijn stoel achterover leunt. Of het nu een eend op kleine schaal is of een tsunami op grote schaal, het blijft erg. Als we optreden tegen dit soort kleine zaken zijn we al goed op weg want we lossen een probleem op waar we wat aan kunnen doen. Als er een aardbeving in Pakistan is, kan ik niet meer dan geld sturen en mensen zoals jij duidelijk maken dat opkomen voor buitensporig geweld tegen een eend net zo'n loffelijk streven is als geld sturen naar waar dat nodig is want je toont een beetje menselijkheid. Als we iedereen zo ver krijgen is er ook geen onnodig leed, uitbuiting en wat voor een ander onrecht dan ook meer op deze wereld! Zolang iedereen voor eigen belang leeft en niet voor het gezamelijke hogere doel is het einde zoek als je het mij vraagt.

Laatst bewerkt: 20 nov 2005
  5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

gastje , als er een iemand hier op het forum is dat het eerst bij zichzelf begint , tja dan ben ik dat wel.
    Tegenover die eend wil je wel streng optreden , maar hetgeen gebeurd in pakistan laat je gewoonweg langs je heen gaan aangezien er niemand was die je gevraagd heeft om geld te sturen , en jij dat bijgevolg niet uit eigen beweging gedaan hebt.
    En een eend heeft voor jou toch blijkbaar meer waarde dan een leven in pakistan.
    Dus , wat mij betreft ga vrolijk verder met je onledige leven en als het noodlot jou persoonlijk treft in de vorm van een aardbeving of wat dan ook dan zeg ik je" doed , pech gehad en los het zelf nu maar alleen verder op " en dan hoef je op mijn steun helemaal niet te rekenen.
    En ik vind dat wat er met die eend gebeurd is in tegenstelling tot wat jij vind wel erg , maar er gebeuren veel ergere zaken in de wereld die dagelijks duizenden mensenlevens eisen , maar die voor jou blijkbaar minder erg zijn dan de verminking van een eend.

6. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit gezegd dat ik dat "gewoonweg langs me heen laat gaan". Ik doe wat ik kan doen, dat is geld sturen. Ik kan er helaas niet heen vliegen om te helpen. Die mogelijkheid heb ik niet.
    Ik heb ook niet gezegd dat een eend meer waarde heeft dan een grote ramp in Pakistan. Ik heb alleen gezegd dat een eend ook waarde heeft en dat dat zijn redenen heeft om je hiervoor ook in te zetten. (Ik geloof dat we met jou terug moeten naar begrijpend lezen op de basisschool.)

Ik ga inderdaad vrolijk verder, en ga jij dan ook alsjeblieft verder met je ledige leven. Dat is, geloof ik, was je in eerste instantie wilde zeggen.
    Ik ga niet meer verder in op mensen die mijn posts niet goed lezen want je bent pure tijdverspilling voor me.

7. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb ik problemen mee. De hel is of staat voor eeuwig lijden. Dat wens ik niemand toe.

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind al die vergelijkingen met grote rampen een beetje onnodig. Er is gewoon een lompe actie geweest van een stel debielen die het nodig vonden de snavel van een eend eraf te blazen. Daar gaat het over in deze thread. En mensen die komen hier vertellen wat ze daar van vinden.

Er zijn dus mensen ze zeggen dat ze het erg vinden dat er weer zoiets gebeurd en dan komen er anderen die zeggen dat er nog veel meer erge dingen in de wereld gebeuren...

Dat zal allemaal best, maar daar gaat het hier toch niet over?

Ik snap niet dat als iemand hier komt melden dat hij of zij het erg vindt, dat er vervolgens ongeveer een verwijt komt dat je niet met je aandacht bij andere (en misschien wel ergere dingen) zit.

Laatst bewerkt: 21 nov 2005
  9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Amen..... Sorry hoor, maar die gasten die de hele tijd zitten te lullen dat er veel ergere dingen in het leven gebeuren moeten echt ff kappen nu. Alsof je het niet rot mag vinden wat die eend is overkomen. Hou toch op met dat geouwehoer over de dingen die nog veel erger zijn. Dat is niet het punt nu, wie zegt trouwens dat degene die het erg vinden voor die eend, zich niets aantrekken van wat er in de rest van de wereld gebeurt? Bepalen jullie dat? Als jij ligt te creperen van de pijn op straat zal ik je dan maar gewoon laten liggen? Er gebeuren immers veel ergere dingen. Ook hier geldt gewoon, wie het kleine niet eert is het grote niet waard. Ga jij me dus niet vertellen wat ik wel of niet erg vind mag vinden, dat bepaal ik voor mezelf wel..

Ik ben iig blij dat Argus lekker slaapt 's-nachts....... Goed zo jochie....

10. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat de laatste twee posts een beetje opheldering geven. Bedankt voor de aanhang. Dit is wat ik onder meer ook duidelijk probeer te maken maar overtuigen is vaak moeilijk.

11. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dan moet ik toch maar wakker worden, want jij snapt mijn punt niet. Ik beweer niet dat dit niet een erge daad is. Mijn punt is, waarom vind je de ene misbehandeling wel erg en de andere niet. Dus bijvoorbeeld iemand word op straat in elkaar geslagen, vervolgens zeg je er niks van, want dat gebeurt toch elke dag. Iets verderop zie je dat iemand anders in elkaar geslagen word en je zegt er dan wel wat van, want nu gebeurt het onverwachts en is het een incident. Lijkt mij menselijker dat je wat doet aan het constante geweld dan aan het incidentuele.

Dit staat volledig los van de eends zijn/haar lijden. Als ik zou zeggen dat ik het niet zielig voor de eend vind, dan krijg ik boze reacties van andere mensen en PM's zoals "1k z4l joUw bEk eEnS opblasen, st0mmE sukkel". Dus omdat nu de meerderheid van de mensen het zielig vind, moet ik het ook zielig vinden? De meerderheid van de mensen geeft niks om de dagelijkse slachting van dieren (ik ook niet trouwens, maar ik geef ook niet veel om de eend, hoewel het wel zielig is) en op het moment dat ik daar een notie van maak, ben ik een geitenwollensokken type (dat ben ik niet). Neigt naar demagogische hypocrisie.

12. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het al eerder gezegd. Je hoeft dit niet niet erg te vinden. Het is wel erg (hoewel ik er niet veel om geef en het doet me ook niet veel). Ik herken alleen wel een houding die veel mensen nu aannemen en mij doet vermoeden dat veel mensen moe zijn van menselijk leed en naar een SBS6 niveau aan het tuimelen zijn. Dat mag van mij, het is alleen wel SBS6 niveau.

Tevens is het wel een eenrichtingsmening Goiz. Je mag niet zeggen dat je het niet erg vind. Dan ben je fout. Om het eens in populistische termen te plaatsen, ik zou een 'Anne-Frank-eend' zo weer verraden. Terwijl dat helemaal niet zo is, ik vind het alleen niet erg. Als ik dat post krijg ik verwijten van "post dan niet, wij willen gezellig huilen" (of zoiets, allemaal voorspellende fictie of geen exacte citaten). Vind ik een verkeerde sfeer van discussiëren en als je niet wil discussiëren, maak dan een condoleance register voor de eend, ik hoorde dat de mus er ook al een had.

Tevens weten een boel mensen niet eens wat ze de daders toe wensen. Op het moment dat je mensen eeuwig lijden toewenst, ben je zelf erg ziek in je hoofd of je hebt nooit stil gestaan bij wat eeuwig lijden eigenlijk wel niet is. De reacties zijn sowieso geen oplossing en maken mij meer neigen naar een facistische levensovertuiging dan naar een democratische overtuiging, want als dit de toekomst is die onze leiders moeten bewandelen volgens het volk, dan pleeg ik liever zelfmoord dan die tirannie te moeten overzien. Sommige geuitte straffen zijn net zo ziek als de mishandeling van de eend zelf of nog zieker zelfs. Dat zoiets ook maar in je hoofd komt.

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Discussiëren kan best, mijn punt in die post sloeg op de vergelijking die sommigen maken met bijvoorbeeld rampen als die in Pakistan. Als dat allemaal zo belangrijk is voor die mensen maken ze toch gewoon daar een thread over? Heeft voor de rest weinig met deze eend te maken..

Jij kan best je mening hebben en die hier neerzetten en daar sloeg mijn post dus ook niet op, alleen wel op die vergelijking.

En SBS6 niveau? Waarom? Omdat o.a. ik me boos kan maken over het feit dat er mensen rondlopen die het nodig vinden een eend op te blazen? Sorry hoor maar dat vind ik nergens op slaan.

Mensenlijk leed is ook erg, sure. Maar toen ik op deze thread klikte stond er niet in de beginpost dat Frits en/of Jozef en/of Mohammed etc. dood waren gegaan door een natuurramp/ongeluk/moord ofzo.

14. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De eend heeft niet veel met Pakistan te maken. De reacties wel. Ik ga niet weer uitzetten waarom ik dat vind

De vergelijking was misschien wat ver getrokken, daarom heb ik ook later de vergelijking met de vleesverwerkende industrie en sportvisserij gemaakt.

Het gaat erom dat mensen zo emotioneel reageren op een eend en niet meer op menselijk leed (zoals Pakistan). Het kan ook een oppervlakte misvatting zijn natuurlijk.

Je mist mijn punt weer. Het mensenleed is een voorbeeld, daarom heb ik later ook de vergelijking met de vleesverwerkende industrie en sportvisserij getrokken, om het wat substanciëler te maken.

15. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Goed dan maak je die vergelijking. Dus omdat er mensen zijn die vlees eten en/of sportvissen moeten we het ook maar gewoon negeren als er andere beesten worden opgeblazen? Wat is dat nou weer voor onzin.

Ja, er worden beesten geslacht dat is nou eenmaal zo. Maar omdat ik daar niet echt van wakker lig, betekend niet automatisch dat ik het niet belachelijk en triest vind om voor een lolletje -want meer was het niet- beesten te gaan zitten opblazen.

Maar waar ik nu eigenlijk benieuwd naar ben is het volgende; Wat nou als het hier om een onschuldig kind ging waarbij zijn halve gezicht werd weggeblazen? Had je het dan wel erg gevonden?

16. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor het kind zou ik het wel erg vinden. Het zou ziek zijn. Ik zou het alleen wel raar vinden als wij het lijden van een kind vergroten om het grote lijden uit de picture te laten. Ik vind alleen wel dat je dingen in de juiste context moet blijven zien.

Het probleem voor mij zit zo: Het is een gewetenskwestie. Mijn geweten zegt dat ik het lijden van het eendje erg moet vinden. Als ik dat vind, dan kom ik in strijd met een ander deel van mijn geweten dat zegt: "Was die biefstuk van gisteren lekker?" (Ja!). Ik eet vlees, hoe kan ik dat lijden nou ondergeschikt vinden aan het lijden van een eendje? Door mij en soortgenoten worden duizenden dieren schandelijk behandeld! Hoe loste ik dat op? Ik zeg dat ik allebei de daden niet erg vind of ik zeg dat ik allebei de daden erg vind en ik stop met vleeseten. Ik heb gekozen voor het eerste.

Voor het kind is dat anders. Ik zie een substantiël verschil tussen mens en dier. Hoewel een mens een dier is, is een dier geen mens (d'oh, verzamelnaam, maar ik bedoel daarmee dat ik de mens zoveel verder gevorderd zie in evolutie dat het anders is). Ik eet geen mensen op (dat vind ik erg) en ik mishandel ook geen mensen. Ik zou het erg vinden als een mens afgetuigd word, dus ja ik zou jouw voorbeeld als 'erg' bestempelen. (Hoewel ik vind dat de daders van zo'n daad humaan maar wel ferm gestraft moeten worden met een gevangenisstraf en een TBS behandeling). Er is hier geen gewetensconflict, omdat ik een (misschien kunstmatig) verschil tussen mens en dier hanteer.

17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Oké, duidelijk.

Mijn mening in dit geval is dat je helemaal geen onderscheid hoeft te maken. Het lijkt net of je voor jezelf iets hebt gecreëerd waardoor je die keuze moet maken. Waarom zou je je hier niet boos over maken als je vlees eet? Blijft toch gewoon een schandelijke daad. Zo hypocriet vind ik het niet hoor..

Goed dan zit daar nog een verschil tussen jou en mij. Ik zie namelijk een mens niet boven een ander dier. Hiermee bedoel ik te zeggen dat wij mensen heus niet opeens meer bestaansrecht hebben dan dieren alleen maar omdat wij die macht hebben (imho). Ik vind het voor de eend in dit voorbeeld net zo erg als voor een kind waarbij hetzelfde zou gebeuren. Veel mensen zullen dat niet met me eens zijn maar zo denk ik nou eenmaal.

18. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tevens lopen er meerdere discussie's door deze draad namelijk:

Discussie: Zijn vleeseters hypocriet?
    1. Is vlees eten ook meedoen aan dierenmishandeling?
    2. Is het niet hypocriet om wel vlees te eten en vervolgens wel te ageren op deze daad?
    3. Waarom raken we zo emotioneel van deze daad en niet van de mishandeling van 'ons vlees'?

Discussie: Het menselijk leed
    1. Is het leven van een mens meer waard?
    2. Raken we niet moe van menselijk leed als oorlogen en honger en vinden we hapklare nieuwsbrokken als dit niet veel makkelijker?
    3. Is dat slecht?

Discussie: Slaan we niet door met onze emoties?
    1. Moet je jezelf (soms) laten leiden door emoties of door verstand?
    2. Mag je eigenlijk wel mensen eeuwig lijden toewensen?
    3. Verdienen de daders dat wel?
    4. Verdienen vleeseters die straf ook niet?
    5. En sportvissers?

6. Wat vinden we dan wel een gepaste straf voor de daders?
    7. Laten we anderen ook vrij om een oordeel te geven?
    8. Mag je hypocriet zijn in je oordeel?
    (9.) Is jury rechtspraak eigenlijk wel zo'n goed idee?

Discussie: Kunstmatig verschil tussen mens en dier?
    1. Is er een verschil?
    2. Is een kunstmatig verschil eigenlijk wel legitiem?

Veel discussies, die niet zozeer over de eend gaan. Maar goed...

19. Ik denk er eens over na, verschrikkelijk dat mensen dit doen, maar waarom als er een kindje heel erg mishandeld wordt ergens wordt hier geen aandacht aan besteedt? Dat is toch nog veel erger, volgens mij gebeuren dit soort dingen wel dagelijks (hoe ziek het ook is)..

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het toeval wil juist dat er hier in belgie een koppel terechtstaat onder de beschuldiging van doodslag , foltering en zware slagen op hun baby van 7,5 maanden oud .
    Deze baby werd door de ouders aan een been vastgehouden terwijl ze zo door hun huis gingen zodat het hoofd van de baby overal tegenaan geslagen werd , ook werd het meisje door de vader in een kokend bad gedompeld en werd ze vanop afstand in haar bed gegooid .
    Als de baby opgepakt werd door de ouders deden die dat bij voorkeur met een hand waarbij ze de baby bij de keel grepen en zo hoog de lucht instaken .
    Dit is veel en veel erger dan wat er met die eend gebeurd is aangezien deze nog leeft en nog kan geholpen worden , en voor die baby is alles al voorbij.
    Zij worden nog niet eens onder de zwaarste kwalificatie moord maar slechts onder de kwalificatie doodslag in beschuldigng gesteld .
    Nou ja ik zal hier op het einde van de week wel posten welke straf de ouders gekregen hebben en het belgisch rechtssysteem kennende zullen ze er al bij al relatief goedkoop gaan afkomen.

Deel Deze Pagina