1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Snavel van eend opgeblazen :(

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 18 nov 2005.

1. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje ik zie net de startpost... verschrikkelijk dat er zulke zieke mensen op deze wereld kopen. Dan spoor je gewoon niet. :mad:

2. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat nu de zaken wel duidelijk zijn. Moeten we ons niet afvragen wat we met dingen kunnen doen die verholpen konden worden? Ik neem aan dat iedereen tegen mens- of dierenleed is. Wij zijn indirect vaak wel de verantwoordelijken.

Ik denk dat zulke dingen altijd zullen blijven bestaan tenzij we onze natuurdriften dermate kunnen temperen dat wij onszelf niet meer zozeer op de eerste plaats stellen en een hogere staat van sociaal samenleven kunnen bereiken.O-)

Wat wij gewoon nodig hebben is een buitenaardse aanval op aarde. De hele wereld bundelt zijn krachten tegen de dan gezamelijke vijand. We zullen allemaal samen ten onder gaan of zegevieren en ons afvragen waar we ons voor die tijd druk om hebben gemaakt.8)

Laatst bewerkt: 21 nov 2005
  3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dat is het juist, over datgene dat in pakistan gebeurd is heeft niemand hier een tread over aangemaakt waarschijnlijk wegens rampenmoe , of wegens het fenoneem de ver van mijn bed show , maar eerder is men hier geschokt door de verminking van een eend.
    Wat die eend is overkomen is gewoonweg schandalig , maar nog veel erger zijn de grote hoop echt buitensporige reacties hier die vanalles als straf voor de daders suggereren en dit van verminking over levenslang en tot en met de doodstraf.
    Als je over zulke feiten leest die uit een land komen dat verzot is op vuurwerk en onder wie er verschillende gasten zijn die er geen graten in zien om een brievenbus tijdens de overgang van oud op nieuw op te blazen en waarvan er hier op dit forum zitten die dan nog durven te zeggen dat ze daar trots op zijn .
    Wel dan kan je er net zo goed op wachten dat zo een stelletje randdebielen het idee krijgt om hun rotjes op een levende eend uit te proberen .
    En nu wordt er een hoop geschreeuwd om een verminkte eend , en dit in een periode waarin er bij jullie in nederland en bij ons in belgie duizenden dieren worden verminkt en afgeschoten tijdens het jachtseizoen en dit tot plezier en voldoening van een kleine minderheid die het met de regels zo weinig nauwkeurig neemt dat er bij ons al 4 mensen zwaargewond in het ziekenhuis beland zijn door de roekeloosheid van deze heren die onvervaard schieten op alles wat beweegt en daardoor automobilisten en fietsers raken in plaats van het door hun zo begeerde wild.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mwah. Als mensen vinden dat ze om een lolletje zoiets kunnen doen kan het andersom ook wel. Kijken hoe leuk ze het dan vinden. :cool:

Maar ik begin nu aardig in herhaling te vallen geloof ik :+

Jacht voor lol vind ik ook aarig suf, maar dat even terzijde.. Roekeloos schieten op alles wat beweegt is inderdaad niet echt handig geregeld. Geef die mensen gewoon een oude Nintendo met duckhunt ofzo en dat probleempje is ook weer opgelost.. \o/ ;)

5. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wraakgevoelens zijn primitief en daar hoor je als geciviliseerd mens niet aan te denken.

Een straf poneren van die graad is net als voor de doodstraf zijn. In een humanistische samenleving als de onze hoort daar geen plaats voor te zijn. En ja, ik vind de Amerikanen barbaars.

Laatst bewerkt: 22 nov 2005
  6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Blabla.:{ Jij bepaalt niet voor anderen hoe zij 'horen' te denken. Dat geneuzel. Er 'horen' wel meer dingen niet. Criminelen moeten imo juist veel harden aangepakt worden. Dat softe gedoe hebben we nou wel lang genoeg geprobeerd.

En ja, ik vind jou een hippie. :cool:

//edit; ik zit nog eens terug te lezen en wil nog ff reageren op de volgende comment:

Denk dat je dat je dit ook nog voor elkaar krijgt als iemand dit bij je broertje/zusje/hondje doet?? :{

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik heb niet alles gelezen, maar de snavel van een eend opblazen komt op mij wel heel gruwelijk over. zoiets doe je toch niet :'-( :confused:

Nou is niet iedereen altijd braaf.. ik ook niet:
    Zo'n 6/7 jaar geleden heb ik met een vriend ook keer wat gedaan.
    Hij had zo'n luchtbugs.. en er liepen veel padjes rond op zijn erf, dus hebben
    we er twee gepakt en van afstandje op geschoten :'-(
    ook niet echt lief..en nu, zo'n 6/7 jaar later heb ik er nogsteeds spijt van dat ik het heb gedaan. Ik weet niet of dat hiermee te verelijken is, snavel opblazen lijkt me nog wel iets gruwelijker, maarja het gevolg is hetzelfde.
    beessie dood.

8. mark145

mark145 maffiamaffia.nl

Leuk Bevonden:
    0
    dat er mensen zijn die het gezien hebben en niet willen getuigen vind ik veel laffer.

9. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jij mag mij een hippie noemen. Alleen is het een bewezen feit dat zwaarder straffen niks veranderd aan het gedrag van een crimineel. In Amerika worden mensen heel hard aangepakt (zero tollerance) en toch is daar heel erg veel misdaad. Misschien moeten we eens wat meer focussen op preventie in plaats van achter de muziek aan te lopen. De top criminelen kun je ook goed aanpakken, maar dat hoeft niet door zware straffen, maar meer door financiële uitzuiging. Voor de rest stem ik meestal VVD (verbaasd je hé? alhoewel ik de laatste tijd serieus D'66 overweeg). Die vooral op Law and Order is gericht. Als liberaal past de VVD tevens het meest bij mij. Ik vind een efficiënte politie wel erg belangrijk.

Op wat in je edit staat: Zou het niet weten....

@ Lord_Armada: een vriend van mij ging vroeger kikkers opblazen met een rietje. Ik vond het altijd te goor voor woorden om dat soort dingen te doen (vieze handen, jag!) en dus liet ik het maar aan hem over. Eigenlijk best wel gek van mij dat ik daar niks tegen gedaan heb...

10. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    How about both ;)

Maar we dwalen een beetje af denk ik..

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Dan weet je hoe sommigen over je denken en wat ze je toewensen ;) ...

Nee hoor, ik hoop dat je er altijd spijt van blijft houden en netjes doneert aan Greenpeace en minsten 20 asielkatten in huis hebt genomen....

ff serieus nu maar weer.

@Argus, je vertelt het allemaal prachtig, maar het komt een beetje dwingend op mij over. Neem het zinnetje: "wraakgevoelens zijn primitief en daar hoor je als geciviliseerd mens niet aan te denken", alsof dat een klinkende waarheid is. Dat klinkt idd alsof het allemaal eigenlijk zo hoort, maar dat kan niet, je bent immers mens. Je hebt last van emoties, en die zorgen voor wraakgevoel, verdriet, woede en weet ik wat nog meer.

Ik vind het vreemd dat je maar blijft pushen over de rest van de rampen en slechte dingen in de wereld. Tuurlijk is de honger die de kindertjes in Afrika of waar dan ook hebben, erger dan het opblazen van een eendesnavel. Dat lijkt me erg duidelijk. En dat sommigen hier een beetje over the top reageren is een beetje overdreven idd.

Toevallig geef ik heel veel om dieren, ondanks dat ik wel een vleeseter ben. Nogmaals, voor mij is dat een primaire levensbehoefte, ik probeer er wel op te letten wat ik eet, biologisch vlees heeft mijn voorkeur. Maar blijkbaar mag ik het niet erg vinden dat men voor de lol een eend opblaast, immers, ik eet vlees (en die dieren worden stelselmatig slecht behandeld). Als we allemaal zo zouden gaan denken dan hebben idd geen dier meer over straks. Maar ik mag het wel erg vinden dat er kinderen aan de andere kant van de wereld honger hebben, ondanks dat ik zelf wel 3x per dag vrolijk eet? En ja, soms gooi ik een restje weg, is toch ook eigenlijk triest. In Afrika heeft niemand te eten, en ik pleur zo eten voor een heel weeshuis weg! Eigenlijk moet het me ook maar meteen niets schelen dat ze gehele bossen kappen, immers voor mijn huisje zijn vast ook wat bomen weggekapt. Wat een hufter ben ik eigenlijk. Moet ik me schamen omdat ik het geluk heb gehad in een beter werelddeel te zijn geboren? Is het hypocriet dat ik dan geld stort naar diverse instanties die ervoor zorgen dat er iets gebeurd? Doe ik dat om mijn geweten te sussen, en zou ik eigenlijk als het me echt zoveel doet daar gewoon moeten gaan wonen? Nee, dat doe ik niet, en jij ook niet. Dus kom nou niet met dat argument aan, tenzij jezelf in Afrika woont en niets te vreten hebt (dan zou ik mijn pc verkopen als ik jou was).

Ook al die andere onzinvergelijkingen van jagers/sportvissers is echt triest hoor. Ik ben tegen het jagen, ik walg van ons koningshuis als Willem Alexander het stoer vind om eenden e.d. dood te schieten omdat de kroegen nog niet open zijn en meneer zich verveeld. Niemand vraagt mij wat ik vind van jagers/sportvissers, maar er wordt wel gesuggereerd dat ik het niet erg mag vinden dat er een eend wordt opgeblazen omdat een stel klootzakken zich verveeld. Want er gebeuren nog veel meer dingen in de wereld. Sterker, er wordt suggestief gezegd dat wij het niet eens erg MOETEN vinden, zeker als je vlees eet moet je eigenlijk niet reageren op deze thread.

Eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat de hele wereld zo rot is als maar kan, en dat vind ik eigenlijk echt vreselijk. Zo vreselijk dat ik me gelukkig nog altijd kan opwinden als er een eend wordt opgeblazen of er een oud vrouwtje in elkaar wordt getrapt en beroofd. En het doet me goed om te zien dat er nog zoveel mensen wel geven om de kleine dingen in de wereld.

12. Oh alsjeblieft, dit is geen Greenday concert 8)

Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2005
  13. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je hoeft mijn mening niet te delen en misschien kwam mijn mening over sommige straffen wat dwingend over, dat is het echter niet. In mijn eerste post in deze thread heb ik wat genuanceerd gedaan over die eendenmishandeling, waaruit volgens deze discussie volgde (misschien in een ietwat provocerende zin). Emoties zijn menselijk dat klopt, mijn mening is alleen dat het leidt tot een slecht oordeel.

Nu wel, ik heb al aardig wat discussie gevoerd in deze thread en ik voel er niet veel voor om nog eens in discussie te gaan. Voor mij maakt het niet uit of je vlees biologisch is of wat dan ook. Alleen wil ik mensen stimuleren om met mij in discussie te gaan en om dan vervolgens naar een conclusie toe te werken. Dialoog vorm is soms een hele goede manier om tot een standpunt te komen. Zover ik heet zijn forums ook wel bekend als disussieboards, dus daarom uit ik soms mijn meninkje.

Je mag mijn vergelijkingen triest noemen, dat vind ik best. Ik heb het ook niet zozeer over de gemiddeld "Groene Winkel" bezoeker (zoals jij) maar meer over de gemiddelde SBS6-Nederlander die wel overal met z'n oordeel klaar staat en vervolgens voor eigen belang het opeens minder erg vind. Dat is menselijk, maar toch.

Ik luister niet naar die alto figuurtjes. Die zijn nog erger dan de grapjes van André Rieu.

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik waardeer iig jouw mening omdat ik zie dat je er daadwerkelijk over nadenkt, en niet zoals 3/4 van de mensen zomaar iets roept. Deze hele discussie is moeilijk, moeten we nu proberen het gehele plaatje te zien en dus verder te kijken dan deze eend (je zou haast zeggen van wel) met zijn/haar opgeblazen snavel? Je bent snel geneigt om af te dwalen en direct alle problemen van de wereld naar voren te brengen en deze direct op te lossen. Dit kunnen wij natuurlijk wel, maar er moet ook gegamed worden en daarin heb ik al regelmatig de wereld gered, dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.

Deze hele wereld is rot, en soms voel ik me rot omdat ik er niet daadwerkelijk iets aan doe. Ja, ik stort wat centjes aan goede doelen, zodat ik beter kan slapen 's-nachts en vertel mezelf dat het goed is. Ik hoop maar dat het kleine beetje dat ik bijdraag ook daadwerkelijk helpt. Al krijgt er maar een enkel kindje een hapje rijst meer door mijn geld, al wordt er een enkele boom minder gekapt. Natuurlijk is het nonsens en ik vraag mij soms daadwerkelijk af of ik zo'n egoïst ben dat ik het alleen doe om mezelf voor de gek te houden.

Wat mij vooral aangrijpt is dat dit gruwelijk voorval met de eend in kwestie (levenslang verbod op de Donald Duck voor deze dader(s) lijkt me wel het minste), steeds meer synoniem gaat staan voor onze samenleving. En dan heb ik het vooral over onze samenleving, Nederland zelf. Niemand durft meer wat te zeggen of te doen, uit angst om zelf aan de haak te blijven hangen. Dat is logisch, die angst, maar tegelijkertijd is dit ook meteen een van de oorzaken van wat er mis is met de wereld. Is de mens dan van nature zo vernielzuchtig en machtwellustig? Ik zou bijna gaan denken van wel. Neen, ik ben blij dat ik me nog druk maak over zoiets als dit eendje, en ik besef terdege dat er veel meer (ergere) dingen in de wereld gebeuren die niet vergeten mogen worden. Maar vandaag (en gisteren ook al) hou ik me even bezig met deze eend, en binnenkort ga ik me weer al het andere leed van de wereld aantrekken.

15. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Waar gaat dit allemaal heen mensen! Echt te erg voor woorden. Wat hebben die dieren je gedaan? Lekker zwak, pak dan eerder iemand die sterker is dan jou. Ik zou me er bijna voor aan schamen dat ik een mens ben.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Yep , volledig mee eens ,en zeker met je laatste zin.
    Als ze die gasten ooit vatten moeten ze maar een werkstraf uitspreken , zeg maar iets in de orde van 200 uur gemeenschapsdienst waarin ze dan taken zoals afval uit grachten en beemden en voetpaden ruimen onder toezicht, daar hebben ze meer dan genoeg werk mee als je bekijkt wat de gemiddelde automobilist dagelijks aan afval uit zijn raampje kiepert , om nog maar niet te spreken over de schoolgaande jeugd wiens spoor van blikjes en papiertjes je kan volgen op de weg naar de school, en de hondenbezitters die steevast de drol die hun lievelingetje op het voetgangerspad achterlaat vergeten op te ruimen+

@ argus , wraakgevoelens daar mag je wel aan denken aangezien er nog altijd geen verbod op de gedachten van de individuele personen zijn , je mag ze alleen niet luidop verkondigen en of uitvoeren , of anderen daartoe aanzetten.

Laatst bewerkt: 23 nov 2005

Deel Deze Pagina