Dan weet je hoe sommigen over je denken en wat ze je toewensen
...
Nee hoor, ik hoop dat je er altijd spijt van blijft houden en netjes doneert aan Greenpeace en minsten 20 asielkatten in huis hebt genomen....
ff serieus nu maar weer.
@Argus, je vertelt het allemaal prachtig, maar het komt een beetje dwingend op mij over. Neem het zinnetje: "wraakgevoelens zijn primitief en daar hoor je als geciviliseerd mens niet aan te denken", alsof dat een klinkende waarheid is. Dat klinkt idd alsof het allemaal eigenlijk zo hoort, maar dat kan niet, je bent immers mens. Je hebt last van emoties, en die zorgen voor wraakgevoel, verdriet, woede en weet ik wat nog meer.
Ik vind het vreemd dat je maar blijft pushen over de rest van de rampen en slechte dingen in de wereld. Tuurlijk is de honger die de kindertjes in Afrika of waar dan ook hebben, erger dan het opblazen van een eendesnavel. Dat lijkt me erg duidelijk. En dat sommigen hier een beetje over the top reageren is een beetje overdreven idd.
Toevallig geef ik heel veel om dieren, ondanks dat ik wel een vleeseter ben. Nogmaals, voor mij is dat een primaire levensbehoefte, ik probeer er wel op te letten wat ik eet, biologisch vlees heeft mijn voorkeur. Maar blijkbaar mag ik het niet erg vinden dat men voor de lol een eend opblaast, immers, ik eet vlees (en die dieren worden stelselmatig slecht behandeld). Als we allemaal zo zouden gaan denken dan hebben idd geen dier meer over straks. Maar ik mag het wel erg vinden dat er kinderen aan de andere kant van de wereld honger hebben, ondanks dat ik zelf wel 3x per dag vrolijk eet? En ja, soms gooi ik een restje weg, is toch ook eigenlijk triest. In Afrika heeft niemand te eten, en ik pleur zo eten voor een heel weeshuis weg! Eigenlijk moet het me ook maar meteen niets schelen dat ze gehele bossen kappen, immers voor mijn huisje zijn vast ook wat bomen weggekapt. Wat een hufter ben ik eigenlijk. Moet ik me schamen omdat ik het geluk heb gehad in een beter werelddeel te zijn geboren? Is het hypocriet dat ik dan geld stort naar diverse instanties die ervoor zorgen dat er iets gebeurd? Doe ik dat om mijn geweten te sussen, en zou ik eigenlijk als het me echt zoveel doet daar gewoon moeten gaan wonen? Nee, dat doe ik niet, en jij ook niet. Dus kom nou niet met dat argument aan, tenzij jezelf in Afrika woont en niets te vreten hebt (dan zou ik mijn pc verkopen als ik jou was).
Ook al die andere onzinvergelijkingen van jagers/sportvissers is echt triest hoor. Ik ben tegen het jagen, ik walg van ons koningshuis als Willem Alexander het stoer vind om eenden e.d. dood te schieten omdat de kroegen nog niet open zijn en meneer zich verveeld. Niemand vraagt mij wat ik vind van jagers/sportvissers, maar er wordt wel gesuggereerd dat ik het niet erg mag vinden dat er een eend wordt opgeblazen omdat een stel klootzakken zich verveeld. Want er gebeuren nog veel meer dingen in de wereld. Sterker, er wordt suggestief gezegd dat wij het niet eens erg MOETEN vinden, zeker als je vlees eet moet je eigenlijk niet reageren op deze thread.
Eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat de hele wereld zo rot is als maar kan, en dat vind ik eigenlijk echt vreselijk. Zo vreselijk dat ik me gelukkig nog altijd kan opwinden als er een eend wordt opgeblazen of er een oud vrouwtje in elkaar wordt getrapt en beroofd. En het doet me goed om te zien dat er nog zoveel mensen wel geven om de kleine dingen in de wereld.
Klik om te vergroten...