1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Snowboarden/Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Svensson, 1 nov 2004.

1. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    maar zoals één van de vorige post al melde, flow's zijn minder stevig als clipbindingen.
    Je bord gaat heus niet wegvliegen maar voor goeie stevigheid, en als startende snowboarder (waar stevigheid aan de enkels zeer belangrijk is) zou ik toch clip's kopen.

Flows zijn vooral voor diep sneeuw, waar je kunt als het ware vliegen over de sneeuw, en als je valt rap je bord kunt uit doen ext.
    Enja flows kun je verstellen ;)

United brans is een zeer goede sportwinkel waar ze goede snowboards hebben, en als je die niet vind kun je terecht bij decatlon...
    Als je een snowboard koopt zal de verkoper je zeker helpen bij het kiezen van de juiste lengte.

Om toch maar super super super stoer te doen; Ik had clip's aan bij -37 graden. :cool:
    Ik had het toen wel koud :p
    Je bindingen zitten dan ook wat vaster maar dat komt wel los ;)

Beste gevoel in de wereld, met 3 vriende van op de top tot in de gluweinbar...

Ik in snowboardpak :)

Laatst bewerkt: 1 nov 2004
  2. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    rrr..een snowboard thread, dat was precies waar ik aan toe ben.

Deze voorjaarsvakantie gaan wij voor de 10e keer op wintersport. En ik ga voor mijn 5e keer snowboarden. Echt geweldig is het, afgelopen vakantie 1 dag naar Botrop geweest, indoor baan in Duitsland (www.alpincenter.nl). Was erg gaaf en kreeg het gevoel weer helemaal terug.

Ik heb van de zomer een Oxbow jas gekocht en zoek nog een mooie broek voor eronder.

@ Svensson (zweedse naam btw ;)): Ik zou ook voor die laatste bindingen gaan, simpelweg omdat je altijd de goede/betere boarders er ook mee ziet, en dat lijkt mij wel een rede om ze te nemen. Ik heb ook 1 jaa met flow bindingen geboard en ze zijn wel fijn, maar je voeten worden dikker met de dag, dus moet je ze weer verstellen. Je board hoort ongeveer tot je schouders te komen..hoe groter je board hoe moeilijker het wordt. Ik denk dat een 156cm groot genoeg is voor jou.

Alleen raad ik je aan om eerst eigen schoenen te kopen en daarna pas een eigen board (als je dit al hebt dan moet je er gewoon overheen lezen). Want mijn ervaring met huurshit, is dat de boards (waar wij al 9 jaar naartoe gaan) prima zijn, zijn altijd redelijk nieuwe Duotone boards, alleen de schoenen zijn minder. Die zijn gewoon te soepel, waardoor je last krijgt en minder gevoel in je board.

Komend jaar ga ik dan ook schoenen kopen en geen board, je hebt er ook onderhoud mee en als je over een flinke steen rijdt (wat in offpiste redelijk wat voorkomt) zit je zelf met de gebakkenperen en niet het bedrijf/skischool waar je het huurt.

Nemen jullie eigenlijk ook les? Ik ga dit jaar denk ik 3 dagen les nemen. Anders ga je allemaal verschillende technieken aanleren als je het zelf doet. De 4 jaar ervoor heb ik altijd 5 dagen les gehad en 3 dagen vrijboarden. Maar dan heb ik 5 dagen vrij-boarden en kan ik eens wat andere pistes in de buurt opzoeken.

grtz bl0kkie ! :cool:

3. Thomas

Thomas Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zeker wel vet wintersport. Ik ga waarschijnlijk dit jaar niet (moet altijd kiezen tussen wintersport of carnaval), maar ben de vorige 3 jaar wel op skivakantie geweest. Verder heb ik ook vaak geskied in het Skidome in Rucphen, vlak bij Roosendaal. (Komt iemand daar weleens?) Laatste 3 keer dat ik naar het Skidome ben geweest heb ik gesnowboard, en dat ik zeker wel vet, alleen wel moeilijker als skiën.

4. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dit jaar (maart) voor het eerst oop wintersport geweest. Met 7 gasten snowboarden in Val Thorens.

we waren er maar 3 dagen (dins. weg, zat. terug) maar betaalde dan ook maar €89,- voor vervoer en accomedatie. nog eens €70,- voor royal class en huur materiaal en gaan maar!

Ik vond het zelf niet zo'n succes, dat boarden, maar dat kwam voornamelijk omdat ik er niks van bakte :) wat wil je in 3 dagen.... En dan ook nog elke dag op pad... nee, volgend jaar gaan we dat anders aanpakken.
    We willen in maart naar Le Cobier in Frankrijk. Dan een week snowboarden en iets minder stappen denk ik :) wel vet, alleen irritant dat ik last van hoogtevrees heb:)
    Val Thorens vond ik heel vet, maar dat kwam meer door het stappen dan door het boarden denk ik.. Nu ga ik ff kijken of ik nou echt zuig en beter niet meer kan gaan of dat ik er toch nog iets van kan maken!

Rally-snow

5. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    ga voor mijn 7de jaar snowboarden en dit jaar voor de tweede keer naar oostenrijk (daarvoor altijd met ouders naar het fantastische engelberg). En waarschijnlijk ook nog een week naar Les Meniures in frankrijk..:)

Hou zelf meer van freeride en van de piste afknallen, maar zo nu en dan lekkere kicker pakken is ook leuk. Vooral pow kickers zijn super, maar dat ik heb nog maar 1x keer gedaan..:confused: Ach ja en een beetje jibben op de piste is ook fun..:)

btw, bindingen die ik waarschijnlijk ga halen:

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wha offpiste is idd echt kicken ja. Heerlijk rustig ook; en die sneeuw is goddelijk. En als je eenmaal een lekker ritme te pakken heb heb je het gevoel alsof je zweeft. :cool:
    Toch vind ik carven over een stel brede pistes (liefst vlakke rode) ook echt genieten. Ongelooflijke snelheid; en dan die heerlijke bochten die vanzelf gaan. :D

Ik verander btw de threadtitel even in; Snowboarden/Skiën. Kunnen wij skiëers ook lekker mee praten over de wintersport. Beetje stom om een Ski én een Board draadje aan te maken. Zeker als deze 2 ook goed samengaan. Mocht u, de threadstarter, er problemen mee hebben stuur dan maar even een pm. :)

7. Rayquaza

Leuk Bevonden:
    0
    gaat inderdaad makelijk samen, beide houden van de sneeuw..:) anyways idd geeft offpiste dat heerlijke zweverige gevoel, of je geen contact hebt met de grond. Alleen in het begin is het zwaar frusterend (vooral als je het geleerd hebt met een freestyle board, zonder enige setback). Kwam toen voortdurend met de nose van mijn board in de sneeuw om vervolgens een koprol door de sneeuw te maken..:p

8. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga snowboarden nr saint sorlin d'arves.
    Nog redelijk goedkoop via www.sportura.be .
    Ik heb een ridetimeless met gewone bindingen.

9. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Vind snowboarden geweldig. Heb alleen zo'n hekel aan die liften. Elke keer moet god mij straffen met die dingen. Dan valt er een of andere arie voel met zijn skiepunten in mijn nek, of komen mijn edele delen tussen het deurtje te zitten. Ik ga voortaan alleen maar snowboarden waar er cabine liften zijn!

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ha; bij offpiste klap ik de eerste rit altijd een paar keer voorover. Altijd even wennen bij mij. Maar daarna gaat het altijd wel lekker. :cool:

En liften.. Tja; als het een lekkere nieuwe lift is; beetje luxe, dan vind ik het echt niet zo heel erg. Maar hij moet wel sneller gaan dan dat de afdaling duurt (iets wat ik zelden mee maak). Altijd zo lullig dat je reistijd in de lift langer duurt dan de afdaling zelf. :)

11. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga met een groep mensen naar Frankrijk, Tignes voor de eerste keer ooit Skiën ! Ik heb er echt zin, ik wil al heeel lang op wintersport. Mooi dat er nu een Thread voor is, dan kan ik af en toe eens een stomme vraag stellen :p ...

12. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga skieen!! in Les 2 Alpes met een groep vrienden van 1 januari t/m 9 januari kan echt niet w8e:D:D super leuk daar ook geweldige apres ski!

13. Rayquaza

Leuk Bevonden:
    0
    les 2 alps..:) vette spot gast, alleen wel erg druk altijd..

14. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    :) ja ik vond het er helemaal geweldig afgelopen februari!! vette apres ski in Yorin FM bar .. Prins van Oranje enz... en Super mooie pistes + erg hoog natuurlijk 1600-3600!

15. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    jibben is altijd leuk, vooral in de buurt van kleine jongetjes op skies, worden ze helemaal nerveus van. dat doe ik altijd bij me neefje als ik voor hem rijd. _O_ }:]

16. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Leg is uit wat jibben is. :)

17. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Indd echt geen flauw idee wat het moet voorstellen... :D

18. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    wie gaan er eigenlijk allemaal deze kerst al?

zullen we doen dat we allemaal een pic plaatsen als we weer terug zijn :D

19. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    ik ga 1 januari :)

20. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    hier 2 januari :)

Deel Deze Pagina