1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Snowboarden/Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Svensson, 1 nov 2004.

1. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Oei, niet zo heel slim !

Volgende keer maar gewoon een leraar erbij nemen, scheelt je geld. Maar de kosten die je hieruit maakt zijn wel wat hoger, en je krijgt er uiteindelijk ook meer plezier van (betere techniek enzo, en je wordt niet uitgelachen door andere snowboarders).

Ik ben al 11 jaar op wintersport zonder breuken of wat dan ook *)

2. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maandag nog eens wezen skiën op de indoorpiste in Peer (België), rn daar heb je zo'n indoor snowpark waar ik dan heel de tijd bezig ben. Het plan was om eindelijk eens enkele 540's te doen. Ik denk van ik zal maar opwarmen met wat 360's. 3x ging dat goed, maar de vierde keer begin ik te snel met draaien, was nog niet goed en wel van grond, kap met de achterkant van m'n linkerski in de sneeuw, probeer nog een beetje goe neer te komen, maar land toch in de meest ongemakkelijke positie ooit. Resultaat: Knie verdraaid en en een mooie kap op de glimmende bovenlaag van m'n ski's |:-. Knie viel al bij al nog mee, maar ik heb dus maar 10 minuten skiplezier gehad.

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ooit gehoord van een warming-up ? Het mag dan wel -5 zijn in een vrieskist, maar wanneer je met snowboarden of in dit geval Skiën begint, en beetje tricks uithaald is het uiterst belangrijk dat je spieren goed warm zijn !

4. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik ben de vakantie naar Laax/zwitserland geweest. Ik kom daar al sinds me geboorte en skie ook vanaf me 3e daar. Ik wou eerst gaan snowboarden, maar aangezien ik al zo lang skie en dat ik dat nu gewoon goed kan heb ik geen zin meer om eerst weer op het oefenweitje te beginnen.

5. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk heb ik daar ooit van gehoord, ik doe dan ook voor ik die hal binnenga uitgebreid rek-en strekoefeningen, speciaal om deze dingen niet voor te hebben. Heel, ik ben zelfs gaan loslopen op de parking, en dan maar vies aangekeken worden door al die coole snowboardjochies van tien die dan door die hal keihard naar hun maatjes liggen te schreeuwen dat ze bijna die of die grab deden terwijl ze gewoon amper van grond kwamen.

6. SnackNL

SnackNL Vroeger: Gamer2005

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb precies t zelfde, ook vanaf me 3e maar dan in Oostenrijk en nu kan ik eindelijk skieen,heb ik geen zin om helemaal opnieuw te beginnen:)

7. SnackNL

SnackNL Vroeger: Gamer2005

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb precies t zelfde, ook vanaf me 3e maar dan in Oostenrijk en nu kan ik eindelijk skieen,heb ik geen zin om helemaal opnieuw te beginnen:)

8. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Lol vanaf je 3e?? Mijn ouders zeiden altijd tegen ons ('de kinderen') dat ze liever een grote verre zomervakantie hadden en in de herfst en kerst op vakantie dan een dure wintersport en zomervakantie(liefst dan ook nog weg met kerst)
    Oftewel geen geld :+

Gelukkig ben ik nu vrij van mijn ouders en ben ik al 2 keer op wintersport geweest , 2 keer naar Tsjechië wat tenmiste betaalbaar is voor een student. Volgend jaar gaan we met een veel grotere groep naar Oostenrijk Zell am See in zo'n chalet. Ben van plan na de zomer beginnen met sparen 8) Dat zal echt wel meer dan 1000 euro worden voor 10 dagen.

/edit

ik heb nog een leuke 'in actie' -foto :D

Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2006
  9. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey dat is in Harrachov is het niet? Bij het begin van de rode piste *) ..
    Was echt vet druk jongen daar, overbevolkt met die arrogante Nederlanders :+ ..
    Ik was ook voor de 2e x in Tjechie.
    Ik ergerde me wel dat het druk was, maar dat is overal zo helaas.
    Wintersport owned _O_ !

10. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben vanmorgen terug van een wintersport met 7 vrienden in oostenrijk, en het was heel vet
    wat footage van mezelf bij het 4e week snowboarden

http://media.putfile.com/scheef12
    wel vet maar je moet je hooft scheef houden:+

http://media.putfile.com/auto42
    ik eerst en daarna een vriend

http://media.putfile.com/gewone-indi
    gewoon een sprong

http://media.putfile.com/nose-grab50
    http://media.putfile.com/nose-grab72
    nose grabs:+

en deze is van mijn 3e week snowboarden: http://video.google.com/videoplay?docid=-4060194256065173657&q=

Laatst bewerkt: 4 mrt 2006
  11. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Je bent voor de 4e week aan het snowboarden, je gaat nu al springen, terwijl je volgens mij, aan je filmpjes te zien, nog een beetje moeite hebt met snowboarden. Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het gewoon niet slim, wintersporten is een zeer gevaarlijke sport, en je moet ook vrij geduldig zijn. En vooral niet te hard van stapel lopen. Verder aardige sprongen, ik zie alleen geen nosegrab bij die filmpjes maar toe maar.

12. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :+, ik sprong in me eerste week al, maar toen maakte ik alleen nog maar indie's op wat kleinere schanzen, nu neem ik alle schanzen in de funparks, en dan heb ik zoiets van boeien als ik val, en als je mij ziet snowboarden dan denk je waarscijnlijk wel anders over mijn gewone snowboarden want ik neem alle piste's met gemak op een hoge snelheid zonder te vallen met soepele bochtjes:)

mischien kom ik wat teveel over mezelflovend over, maar ik wilde gewoon even duidelijk maken dat ik zeker geen groentje meer ben op het snowboard gebied

edit: nosebrab is toch dat je je board aan de voorkant even vastpakt toch?

Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja das een nosegrab. Je 'nose' is de punt van je board. Een grab is wel vastpakken, niet aantikken, misschien dat SplinterX dat bedoelt. Ik vind het er trouwens netjes uitzien hoor, ik doe het je niet na. ;)

@Morpeuß: nice action foto.

14. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    zonder dat ik de filmpjes heb gezien van die andere gozer, maar ik wil even toevoegen dat een kennis van mij een nekwervel had gebroken tijdens een sprong bij de eerste keer snowboarden....voor 3 maand met zo'n nekding met steundingen tot je navel rondlopen..

15. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Dat bedoel ik inderdaad ja, jaren terug vond ik ook altijd vet tof, en zei ik ook, ik heb nosegrab, terwijl ik gewoon aan tikte, tegenwoordig doe ik serieus, de meeste grabs kan ik. Draaien nog niet. Vergeet niet, mijn ervaring op wintersport loopt al vanaf me 3e/4e.

Ik denk sowieso dat ''alle schanzen in de funparks'' nemen, en serieus een trick mee doen om zo even te benoemen, 2 verschillende dingen zijn. Want je kan mij niet overtuigen, met je 4e week snowboarden dat jij een schans neemt, en een serieuse trick maakt, en dat in funpark, waar de ''Table''(zo noem je als me niet vergis) toch makkelijk kunnen oplopen tot stukken van 12 meter of meer.
    Table = Einde schans tot aan de begin van landing.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vanmiddag bij de perry sport in utrecht een burton air gekocht.
    afgeprijsd van 430 voor 300:)
    heeft iemand ervaring met dit type board? het is een board voor de wat gevorderde boarder en was het ''beste'' board wat ze hadden.

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik ga binnenkort ook even nieuwe ski's halen, ga volgend schooljaar namelijk beginnen voor NSL en Anwerter :cool:. Echt super gaaf dat dat mogelijk is op mijn opleiding \o/

18. Sander Sander

Sander Sander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ik ben ook weer klaar voor deze winter.. Net nieuwe Salomon Scrambler 8's gekocht en had al een tijdje de Technica Diablo boots! Volgens mij moet het daarmee dit jaar wel lukken!O-)

Iemand misschien ervaringen met de Scramblers? Schijnen erg alround ski's te zijn.. Zogenaamde 'all mountain' ski's. Kan niet wachten om ze uit te proberen!:D

Gr. Sander

19. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport .. in oostenrijk \o/ werd tijd onderhand want ik ben zelf 17 :9 en ik wil gaan leren boarden want skieen lijkt me langer niet zo leuk als boarden en ja ik weet dat boarden ook moeilijker is :9

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    boarden is makkelijker ;)

Deel Deze Pagina