1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soft Airgun.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door killabee, 23 apr 2003.

  1. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Hé Flamingo uit Zwollywood !
    Ik zie dat je oogjes gaan glinsteren nu. Ik moet je teleurstellen hoor. Ik heb het over een plastic Smith & Wesson die je schiet met van die plastic balletjes. Dat ding is trouwens niet op gasdruk maar gewoon in een magazijn met een veer. Je kan er alleen maar mee door een doos schieten en dan houdt het ook wel op. Een gewoon handpistool dus en die schiet ik onderandere ook in het echt.

    Ik dacht dat Killabee dat bedoelde ?!
    Hoor het wel.
     
  2. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Damn :{, ja ik heb er al 1 van metaal (zie pag. 2) dus ik hoef niet nog een handpistool van plastic. Mijn oogjes begonnen idd te glinsteren toen ik dat las "Wat heb je er voor over".
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2003
  3. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Hé Killabee:

    Heb je interesse of niet ?
    Reageer even !
     
  4. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Stuur 'm een pm.
     
  5. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    dit zijn de mijne (ja mn w cam is nie zo best dus vandaar de slecte kwaliteit)

    [​IMG]

    en deze

    [​IMG]

    maar wil ik t liefst deze..moet mischien beter opletten op zo n markt in het buitenland.

    [​IMG]
     
  6. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Damn dat schiet pas op...
     
  7. doerak

    doerak fulltime sweeper

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    M16A2 is +/- 820 dollar
    AK47 is 270 dollars
    authentieke WO2 ThompsonA1 is 800 dollartjes

    zijn de prijzen van een tijdje geleden
     
  8. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Sinds ik met echte schiet (12 jaar) is de gein bij die andere er een beetje vanaf. Ik vind het alleen nog maar grappig om ze te hebben.
     
  9. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Hey Witkees als je lid bent van zo´n schietvereniging dan mag je toch nog niet gelijk een wapen aanschaffen of wel? Of moet je daar eerst een paar jaar lid van zijn?
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik ga in het najaar naar Spanje, met een bus reis.
    Denk dat ik op de terugweg maar zo'n soft air gun tussen m'n handdoeken enzo stop. Lijkt me wel leuk om een beetje met te kloten. (Op niet-levende doelen uiteraard)
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nja, je krijgt het zo gemakkelijk mee.
    je kan zelf die gun tegen het raam plakken van die bus en dan over de grens --> frankrijk --> belgie --> nederland rijden.
    je word toch niet gecontroleerd (Thank you EU!! _O_)

    Ik kwam er trouwens laast achter dat in rosmalen(woon ik) een schietvereninging zit :), ff een foldertje halen :)
     
  12. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is per vereniging verschillend. Als de ballotagecommissie positief beslist over je aanvraag dan mag je een wapen aanschaffen, dit loopt wel via de politie, afdeling bijzondere wetten.

    Onze vereniging laat je verplicht voor 1 wapen minimaal 20 schietbeurten maken (wettelijk hoeft dit maar 12x) en kijkt daarbij naar je vorderingen en je handelingen met een wapen.
    Dus je moet minimaal al 1 jaar lid zijn om je schietbeurten te halen en daarna nog het verzoek doen, dus dat wordt wel 2 jaar.

    Het wapen aanschaffen is de minste moeite, maar de kosten van het schieten, rekening houden met je planning, vergunning, wedstrijden, aparte wapenkast waarbij munitie en wapen gescheiden zijn (politie kan jaarlijks komen controlleren en doen dat ook regelmatig).

    Vandaar dat ik ook mijn "balletjes wapen" wil weg doen. Anders kan het zijn dat de vergunning in gevaar komt.
     
  13. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Thanx voor het antwoord. Mag je dan ook ieder type wapen kopen of zijn er wat dat betreft grenzen in Nederland. Ik neem aan dat je geen machinegeweren mag hebben hier of wel? Dat zou wat zijn om met je eigen AK-47 naar de schietbaan te gaan.
     
  14. (T)r@cer

    (T)r@cer X-box owner

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Om even terug te komen op airsoft. Als je gepakt wordt met zo'n wapen dan ben je de lul... dit valt namelijk gewoon onder de wapenwet. In de hele EU is airsoft legaal, behalve natuurlijk weer in Nederland. Check airsoft.nl als je er meer over wilt weten.
     
  15. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Theoretisch mag je ieder wapen kopen. Je moet bij de club wel eerst ervaring opdoen met een soortgelijk wapen.
    Omdat ik bij de Mariniers alles al heb geschoten, heb ik op de club geen problemen. Ik heb me voor alles ingeschreven klein/grootkaliber, pistool en semi/-automatische wapens.
     
  16. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je niet eerst 18 jaar zijn voordat je een geweer mag hebben?
     
  17. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    De minimum leeftijd om als lid toe te treden is 12 jaar, voor vuurschieten 18 jaar. De schietsport kan zowel met luchtwapens (pistool en geweer) als met kleinkaliber worden beoefend. Leden die 18-jarige leeftijd nog niet hebben bereikt mogen in geen geval van vuurwapens gebruikmaken.

    Dus ... onder de 18 mag je wel een luchtgeweer en luchtpistool hebben, maar niet een klein/-grootkaliber geweer en klein/-grootkaliber pistool hebben.

    En .. een vergunning of een verlof is voor een luchtwapen niet nodig.
     

Deel Deze Pagina