1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Soft Drugs & Hard Drugs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PromoStyle, 27 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Alcohol is inderdaad een drugs,een soft drugs wel te verstaan.. Het is ookverslavend...

@ Blair.withc paddo's zijn ook harddrugs.. geen soft.. een erg gevaarlijk ook aangezien je er best lang in kan blijven.. en je hebt ookeen redelijk grote kans op een badtrip..

Persoonlijk:ik drink 4/5 dagen in de week alcoholische versnaperingen.. Dat beperkt zich thuis tot 1 biertje/wijntje voor onder het eten.. Maar als ik uitga dan worden dat er dus wel wat meer.. Ik vind het lekker, en ook gewoon fun.. Maar ieder zijn mening over alcoholische dranken, je kan het lekker vinden, je kan het vies vinden.. maakt mij igg niet uit.. Het gaat om wat JIJ er ECHT van vind, en niet wat anderen je wijs maken.. Daarom vind ik het ookzo triest als andere mensen zeggen tegen iemand dat hij weinig op kan..

Blowen doe ik 1 keer in de maand ongeveer.. meestal ook bij het uitgaan als ik en me maten er zin in hebben.. Ik rook mezelf echter niet meer stoned, maar meer gewoon in combi met alcohol, waardoor je als je van allebij niet veelgebruik je heel aangenaam kan voelen..

Ik rook wel, 1 pakje in de drie dagen, valt dus reuze mee.. Ook kan ik er ook zo meestoppen alsik wil, ik rook zo een week niet..

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    paddo's harddrugs, wat een kul! Je kan een trip op elk willekeurig moment stoppen door suiker tot je te nemen. Een mars/snicker of andere chocotroep (is dat niet drugs hmmm) en 5 minuten later voel je je als een jonggeboren kind. Daarnaast is er geen bewijs van lichamelijke of geestelijke verslaafden.

alcohol een softdrug, wat een kul! Alcohol is een roesmiddel wat bij verslaving 1 van de lastigste verslavingen is om ervan af te komen. Bij een beetje alcohol verslaving is normaal funtioneren niet meer aan de orde.

Sowieso is opdelen in soft- en harddrugs gevaarlijk (en stupide). Is ook eigenlijk een Nederlandse vinding om gebruik van cannabis semi-legaal te maken en heeft niet zoveel van doen met de technische archtergronden van de verslaving aan het roesmiddel zelf.

Elke vorm van roesmiddel is tot op zekere hoogte te gebruiken zonder verslavend te werken, je moet je alleen afvragen waarom je je op een wankel evenwicht zou willen begeven voor een korte roes (zelfs de meest bizarre drug zal je een beperkte tijd van je nuchterheid beroven).

3. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Dude, paddo's hebben een extreem effect op je geestelijke toestand dat het wel degelijk een harddrugs is.. En daarmee is het nog gevaarlijk ook omdat het zo inspeelt op je emoties dat je een enorme bad trip ervan kan krijgen.. Daarmee is het ook nog is het geval dat je erin kan blijven..

En suiker tot je neemenen om een drug te stoppen? wat een nonsens.. Lees jij nog maar is een voorlichtingssite door wat een verdovend middel precies met je doet, en wat er gebeurt met je " hersenverkeer" ..

Alcohol is een softdrugs, je moet er relatief veel van innemen om tot een verdovend resultaat te komen, het is niet zwaar verslavend, en als je het gebruikt met mate is het ook niet schadelijk. Ook kan je er niet inblijven.. Paddo's echter brengen ernstige hersenbeschadigingen met zich mee (xtc btw ook, net als alle andere harddrugs), ook bij het gebruik van 1 keer.. Alcohol moet je echter langdurig het gebruiken wil je hersenbeschadigingen er aan over houden, en er ook nog veel van innemen gedurende die tijd..

Maar ik vind op zich dat je geen verschil kan maken tussen soft drugs en hard drugs, verdovende middelen zijn verdovende middelen, en ze hebben allemaal hun eigenschappen, en daarop kan jij bepalen of je het wilt gebruiken of niet.. Desalniettemin is de bepaling van harddrugs wel te gebruiken als ernstig schadelijk op korte termijn of niet..

4. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    ga nou niet lopen wijsneuzen en verdiep jezelf eerst in de materie. Deze site iets voor je? www.trimbos.nl

5. PromoStyle

PromoStyle Guest

Ik zou iedereen eerder Xtc kunnen aanraden dan weed of hasj. Je raakt veel sneller verslaafd aan weed/hasj dan X. Ik snap ook niet waarom ze drank als soft drugs beschouwen. Mensen die drank ophebben zijn eerder een gevaar voor de mensen om hun heen dan mensen met X op.

6. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Paddo's zijn Ecodrugs oftewel Smartdrugs. Dus geen Soft of Hardrugs;)

7. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Misvatting, Hasj, weed en ook X zijn niet verslavend

8. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    (maar er zitten wel verlavende stoffen in, zoals in chocolade :{ wel meer natuurlijk;) maja)

9. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    wat heet meeroken... ?
    en neem dat risico maar..? welk risico neem ik..?
    beetje duidelijkheid in je posts zou misschien handig zijn.

Rally-ho

10. DeltaOne

DeltaOne Guest

haha..idd

en weed en hasj zijn wel degelijk verslavend..maar dan alleen geestelijk..maar dat kan ook zeer vervelend zijn..

*spreekt uit eigen ervaring* :)

11. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    als je zou weten wat ik bdoelde met meeroken.. dan zou je weten waar het op slaat... :{
    iig :
    en dat ach jah neem het risico maar was niet voor jouw bdoelt :{
    maar risico op meer kans voor een ziekte... (voor iedereen die denkt, ach laat ik maar roken, ziektes kan je ook krijgen door niet te roken.. dus whats the problem?)

Laatst bewerkt: 28 okt 2003
  12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    We gaan hier geen drugs lopen aanraden of promoten, want dan gaat dit topic binnen no time dicht. Ik wil deze thread best toestaan, maar dan moeten er geen mensen worden aangezet om drugs te gaan gebruiken, want dat vind ik onacceptabel op dit forum.

Dus nogmaals: een dicsussie over drugs en drugsgebruik mag best, maar dan zonder promopraat en het aanraden van drugs.

13. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    @ badkiller : Dus die man is overleden omdat hij heeft meegerookt. Wat is dat voor slap gelul. Niet iedereen die sterft aan ka**er heeft dat dankzij het roken hoor. En zo breng jij het nu dus wel.

Rally-ho

14. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    HAAAALOOOOOOOOWWWW
    lees mn post toch asjeblieft opnieuw... :{....

15. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    done...?...
    naja nevermind.. ut zal wel aan mij liggen

Rally-ho

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom is drugs in Nederland eigenlijk opgedeeld in harddrugs en softdrugs (die daardoor dus semi-legaal zijn geworden), en wie heeft dat verzonnen?

17. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    dat heeft een of andere minister begin jaren 70 verzonnen....

dat komt omdat mensen hier al eeuwen alcohol drinken.....namelijk bier, het water was toen nog veel te smerig om te drinken, dus dronk iedereen van jongs af aan maar bier...

18. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blow ongeveer 2x in een maand, gewoon voor een lekker ontspannen gevoel, maar vooral om die lachkick te beleven met je vrienden. Je ligt om alles in een deuk.

Maar ik doe het rustig aan, per keer misschien 2 joints. Zo erg is dit nu ook weer niet. Ik hou ook mijn school gewoon goed in de gaten, ik stel prioriteiten, ik weet waar mijn grenzen liggen.

Maar andere kant, ik drink helemaal geen alcohol:+

19. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    ... niks site, waarheid.. geen wijsneuzerij, kom met argumenten.. ;/ Ik weet er voldoende van af, om mijn beweringen hier bij te staan met kloppende argumenten...

@Promostyle, XTC is een van de meest onderschatte drugs op het moment door jongeren.. Als je in het weekend een pil neemt, wordt een tijdelijk een stof aangemaakt door de hersenen.. Deze stof werkt als een antidepresiva, een soort prozac dus.. Na het weekend rond woensdag krijgt dat echter een omgekeerde wending en wordt je depressief.. Dit wordt echter pas goed merkbaar bij langdurig constant gebruik.. 1 nadeel er al van dus..
    2e nadeel.. XTC lijdt tot ernstige hersenbeschadigingen, oa voor het korte termijn geheugen..
    Dit echter kan al veel sneller worden geconstateerd..
    voorbeeldje erbij:
    iemand verteld 1 uur lang informatie.. Na afloop weet iemand die geen xtc heeft gebruikt zo'n 5 tot 10 % er van na te vertellen, een xtc gebruiker echter minder dan 5%..

Verdovende middelen zijn in het algemeen emotieversterkend.. Dus ook XTC.. daarom is een XTC gebruiker onder invloed even "gevaarlijk" als een alcohol gebruiker onder invloed.. Dat maakt dus geen donder uit..

20. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    ik verwijs je naar mijn link. nuff said

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina