1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[SOPA] Stop Online Piracy Act

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 18 jan 2012.

1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Eindelijk! :9
    Gisteren was ik Megaupload weer nodig, maar toen realiseerde ik me dat ie nog down was.:+

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt nu toch dat engelse jochie dat een site had dat linkte naar een site als Megaupload oid. Die willen ze nu uitgeleverd krijgen zodat ie 10 jaar kan brommen.
    Ook heb je dat geval van die moeder die geen cent te makken heeft, die heeft 24 liedjes van Kazaa gedownload, die word nu voor 1.5mil aangeklaagd oid.

Zal even kijken of ik die bronnen nog kan vinden.

Kan momenteel alleen de fok link vinden.
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/492847/1/1/50/brit-mag-om-linksite-aan-vs-uitgeleverd-worden.html
    Maar was laatst ook op het journaal.

En de moeder;
    http://webwereld.nl/nieuws/48179/alleenstaande-moeder-moet-twee-ton-betalen-in-kazaa-rechtszaak.html
    Is iets minder als 1.5 mil maar alsnog een flink bedrag en stamt dus al uit 2007!

Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  3. Seh

Seh Guest

Mijn opmerking was sarcastisch he. :+ Maar SOPA hebben ze helemaal niet nodig joh om wat te doen. Alleen als het er eenmaal door komt zorgt het na verloop van tijd voor minder gezeur denk ik als ze weer zoiets doen.

Overigens ben ik bang dat groeperingen als Annonymous het symbool worden om het internet meer te onderdrukken, het wordt namelijk al internet terrorisme genoemd wat zij doen. Een woordje wat meestal niet zomaar gebruikt wordt... Terwijl het hele SOPA/megaupload gebeuren meer weg heeft van terrorisme (of hoe je het ook noemen wilt) dan wat Annon doet, namelijk protesteren en een beetje tegengas geven.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2012
  4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet zeggen dat ik er niet helemaal tegen ben.
    Het is ook gewoon een vorm van diefstal alleen er waren gewoon nog niet echt goede alternatieven voor het downloaden.
    Nu heb ik absoluut geen medelijden met de uitgevers/record labels etc omdat ze genoeg verdienen, hoewel dat geen geldig argument is. Ik loop ook niet de MediaMarkt binnen, loop naar de tv's en loop er met een onder mn armen naar buiten omdat ze 10mil winst hebben gehad vorig jaar.

Zo vind ik de prijzen van films en muziek wel wat aan de hoge kant. Nu betaal ik voor een cd van een artiest waar ik fan van ben best 16-25 euro voor alleen er zijn ook artiesten waar ik maar 2/3 nummers chill van vind.
    Nu beginnen er voor muziek goede alternatieven te komen in de vorm van Spotify en dat 99cent op iTunes maar voor films is er nog niet echt iets.

5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    AnonymousIRC gaat nu wel helemaal los. CBS, Braziliaanse en Poolse overheid.

6. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    En terecht :mad: Staat amper nog een downloadsite online.

Zolang Rapidshare er blijft, ben ik tevreden overigens :)

En @flix: denk je nu echt dat iedereen over gaat stappen op de 'oudere/eerlijke' manier? Ik ben van mening dat het nu alleen maar geheimzinniger gaat gebeuren, maar zal het downloaden echt niet weggaan. Uiteindelijk wordt er wel een nieuwe weg ingeslagen.

Daarnaast zou ik het wel grappig vinden als iedereen vast komt te zitten en moet gaan dokken :+ Als iemand voor 24 liedjes al een miljoen moet betalen, zit ik echt in de miljarden :lol:

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Natuurlijk zullen ze niet iedereen gaan aanklagen/schade vergoeding claimen.
    Wat ik wel zie gebeuren is dat ze voorbeeld gevallen willen gaan creeren, zo ook met die alleen staande moeder.
    Om als boodschap door te geven het maakt niet uit wie je bent, we kunnen je pakken.
    Dit zal toch een hoop mensen aan het denken zetten en dat is het doel.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jup, dat klopt. Want als ze iedereen gaan aanpakken komen mensen in opstand. Pak je een paar, zijn ze alleen maar bang en boek je resultaat.

Man, dat is fucking kwaadaardig! :mad:

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Artiesten klagen al sinds 1982 dat de industrie kapot gaat door piraterij.
    Anno 2011 zijn er meer artiesten dan ooit en gaan er miljoenen in om. Dus dat de industrie instort is je reinste bullshit.

Laat ze eens een goed verdienmodel uitwerken bij de filmindustrie in plaats van dit bizar verouderde systeem wat we nu hebben. We moeten godverdomme 10 weken wachten na de release van de film tot we hem lekker rustig vanaf de bank kunnen kijken.
    Ik zou 5 euro betalen om films te kijken zodra ze in de bioscoop zijn vanaf mijn luie bank op m'n 40inch LED scherm. Zonder idioten die me storen.

Daarnaast zijn bioscopen de grootste oplichters. 3,50 voor een biertje, zonder schaamte. Tel daarbij nog eens 10€ voor het kaartje en een bakkie popcorn voor 5 euro en je zit bijna aan 20 fucking euro voor 2 uur entertainment. Ze mogen nog blij zijn dat er in 2011 meer bezoekers waren dan in 2010!

10. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Dat denk ik ook. Ze zullen wel een andere manier vinden, om alsnog te kunnen downloaden.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Is logisch toch? Aangezien bioscopen geen winst maken op de kaartjes. Daarnaast betaal je ook voor het opruimen van je teringzooi. Ik vind het wel goed zo.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Nu denk jij vanuit het bedrijf.
    Terwijl in een gezonde economie men vanuit de klant kijkt.
    In ieder geval probeert met tot een samenwerking te komen. Hier totaal niet.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar het probleem wordt toch niet veroorzaakt door de bioscopen? Het is juist de filmindustrie die je 2 uur entertainment zo duur maken.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eensch.
    En natuurlijk zal de industrie niet kapot gaan, maar wel lopen ze miljarden mis.
    Ik download ook liever alles gratis maar vanuit hun standpunt snap ik het ook wel. Desondanks hoeven we echt geen medelijden te hebben met ze.

Ze moeten inderdaad met een nieuwe verdienmodel komen.
    Spotify en een NetFlix zijn een stap in de goede richting wat dat betreft maar er valt zoveel meer uit te halen.

Ook Steam is hier een goed voorbeeld van op game gebied.
    Daar heb je soms de nieuwste games van 1/2 maandjes oud al voor de helft v/d prijs voor 24 uur.
    Onlangs heb ik daar TDU2, welke net een half jaarje oud is ofzo voor 5 euro vandaan gehaald.
    Weet zeker dat er een hele grote groep is die best bereid is te betalen voor een film/album alleen momenteel krijg je naar mijn mening gewoon niet genoeg waar voor je geld.
    Blijft uitstellen van het probleem.
    En dat is ook het ding met het internet. Je laat altijd wel een vingerafdruk achter waardoor ze er heel snel achter zijn wie wat doet.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Jup, het is dat ik geen PC gamer ben anders was Steam een fantastische uitkomst.
    Er waren tijden dat ik games ging importeren uit Singapore omdat dat 20 euro scheelde. Dat kan toch niet anno 2012 8)

Spotify heb ik al en vind ik ook een mooie iniatief. Alleen is dat net ff wat anders aangezien je voor een vast bedrag toegang hebt tot ALLES.
    Zoiets gaat helaas niet werken voor films (tenzij het 50 euro per maand wordt ofzo?)

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het is geen diefstal! Doordat mensen zo krom blijven denken krijgt het internet niet een aparte behandeling die het wel verdient

Ik neem niks weg van een ander, ik dupliceer het product en maak het voor mezelf beschikbaar. Natuurlijk moet je je afvragen of dat zo maar mag. Maar het begint bij het correct definiëren van het probleem. Verderop in een post denk je weer op de oude en in mijn optiek compleet verkeerde manier

'ze lopen natuurlijk wel miljarden mis'

Waar baseer je dat op? Ik luister meer muziek dan ooit door downloaden, kijk meer films dan ooit door downloaden etc. Gevolg: ik ga naar filmfestivals, de bioscoop, concerten en koop cd's.

Daarnaast is dit nog nieuw, zijn we op dit gebied aan het pionieren. Dat moet je niet teveel willen beperkend door daar oude wetgeving etc op los te willen maken. En idd dan met nieuwe verdienmodellen komen zoals Spotify, Mubi, Netflix en ga zo maar door.

Hier een mooi stuk over het definieren van het probleem

https://plus.google.com/107033731246200681024/posts/BEDukdz2B1r

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Probleem is dat entertainment veel te duur is geworden. Het is een sector die het moet hebben van innovativiteit maar is overgenomen door de commercie. Ik speel liever indy titels waar developers nog orgineel durven en vooral kunnen zijn dan de uitgemelkte IP's waar miljardenomzat moet worden gedraaid om alleen de promotie terug te verdienen.

Mijn voorkeur gaat uit naar het vrije internet. Waarin een dikke Zweed zijn game voor iedereen beschikbaar kan stellen. De game bereikt haar publiek vanzelf wel aangezien het wordt opgepikt door internetmedia.

Doordat we alles gratis kunnen binnenhalen ontdek je veel meer en wordt toffe innovatie veel sneller opgepikt. Ik heb gewoon geen zin meer om de grote corporaties te steunen. Ik heb ze veel geld gegeven en krijg er op langer termijn alleen maar commerciële bagger ervoor terug. Fuck de oude industrie, laat me maar crimineel zijn.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Probleem is dat de techniek zo complex is geworden dat een simpel projectje van 4 ton van dusdanig niveau is dat niemand het wil.
    Kijk naar de budgetten van topgames en topfilms, allemaal tientallen miljoenen. Dan kun je als indy gameproducent geen risico nemen en moet je groot zijn.

Alhoewel ik ook gewoon dingen download (geen games) vind ik dat argument van jou wel bullshit. Je haat de industrie dus ga je lekker illegaal downloaden. 8)

19. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.047
    Amen, dat is zo in het kort ook wel hoe ik erover denk. Wil best betalen voor veel gemak en goede kwaliteit. Maar geen 25 euro meer voor een fysieke DVD (heb niet eens meer DVD speler) terwijl je hem nooit meer een 2e keer kijkt. Bijna alle onderzoeken wijzen uit dat mensen dan meer gaan betalen dan nu.

Herinner je deze nog? Was tientallen jaren terug ook een beschuldiging vanuit de muziekindustrie (wat ook nog eens zwaar gelogen was, illegaal is het nooit geweest).

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Neuh, ik koop alleen de stuff die ik tof vindt. En heb geen medelijden met de partij die roept dat ze bestolen worden. Maken alleen maar rotzooi. Games die ik download ben ik al na 2 uur beu.

Deel Deze Pagina