1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SP: Hoezo hypocriet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 31 dec 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik vond het grappig, en het viel mij op. Ik probeer alleen die mensen die denken dat de SP perfect is hun ogen te laten openen. Ik wordt gek van die gast, bij elke gebeurtenis of kabinet's plan komt hij ff populistische praat lullen terwijl nu dus blijkt dat zijn partij zelf het er niet echt zo nauw mee neemt als ze eenmaal zelf ondervinden wat duizenden mensen in de grote steden al hebben meegemaakt.

Ik erger me eraan dat de SP met alles altijd in verband wordt gebracht. Gaan we de straat op tegen de oorlog, hup een spandoek met een tomaatje ervoor. Protesteren we tegen zinloos geweld of tegen de kabinetsplannen hup een spankdoek van de SP erbij.

2. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    Nogmaals zal ik het herhalen voor je:

Ten eerste: wat heeft dit alles met de SP te maken?

Ten tweede: Wat heeft dit te maken met linkse politiek?

Ten derde: hij is al afgetreden!!!!

En dan nogmaals, wat is je punt? Wat heeft het met jou leven te maken? Als je zo nodig SP of de linkse politiek wil pakken doe het dan inhoudelijk en niet op deze manier.:confused:

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    ik vraag me af waar je idealen dan zijn, simpel. Beetje laf dat ie nu weggaat ipv er politiek iets aan te doen. Toch?

En wat het met de SP te maken heeft, lijkt me toch wel erg duidelijk :{

4. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    echt he.. als je niet door heeft dat dit iets met de sp te maken heeft.. tja... als je dat al niet door heb.. dan vind ik het niet gek dat je die andere dingen ook niet ziet..

trouwens.. dit doet me denken aan groen links.. ook zo'n partij.. Die wil het altijd (zeggen ze) voor de zwakkeren opnemen.. en dan willen ze mensen die naar de universiteit gaan studeren nog een extra bijdragen gaan laten betalen... sorry hoor.. maar dan stimuleer je de zwakeren helemaal niet..

5. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    Eerste vraag: Waarom laf, lijkt het je misschien niet verstandig? Hetzelfde als een ruzie in een cafe, waar de verstandigste zal weglopen en dan zal het niet escaleren.

Tweede vraag: Wat zou je er dan politiek aan willen doen?

Derde vraag: Leg mij maar is uit wat een verhuizing van een afgetreden gemeentepoliticus te maken heeft met Marijnissen en de SP?

6. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    Voor de zwakkeren opnemen betekent absoluut niet het handje vasthouden. Ooit gehoord van uitkeringen die betaald worden door de afgedragen belasting van de meer verdienende mens?

Groen links probeert Nederland beter te ontwikkelen zodat we over 30 jaar niet allemaal laagopgeleid zijn waardoor het nog veel slechter met ons land zou gaan. Het gaat niet alleen om korte termijn politiek maar juist om de lange termijn die ze voeren.

Linkse politiek wil niet zeggen: als we als land een inkomen hebben van 16 miljoen euro en we hebben 16 miljoen mensen dan krijgt iedereen 1 euro:confused: Het betekent dat we meer oog moeten hebben voor de medemens en daarmee rekening houden in onze beslissingen.

7. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst (al een tijdje geleden) kwam Groen Links anders wel met zo'n klote idee, wouden ze van de 50.000 rijkste Nederlanders 500 euro afnemen en aan de 'armsten' in ons land geven.
    Wat een communistisch idee zeg, Robin Hood aanhangers :).
    Anyway ik ga toch voor het CDA of het VVD als ik zou moeten stemmen, VVD weet tenminste van wanten, hoewel ik het niet met alle ideeen van ze eens ben.
    SP is gewoon een gare partij, ze verdienen daar in die partij ongeveer even veel als een leraar (echt waar).
    En dan willen de meeste rooien ook nog dat een hele begrafenis stoet van die buitenlanders ons land binnen trekt, ik zeg je als Links aan de macht komt hebben we binnenkort 20 miljoen inwoners :D.
    En ze zien trouwens ook niet in dat veel buitenlanders gewoon zorgen voor criminaliteit die we in Nederland niet kunnen gebruiken, ik vind dat als een asielzoeker/buitenlander hier wat verkeerd doet (dus een misdaad begaat) hij DIRECT weer een retourtje kan boeken naar z'n eigen land.

Laatst bewerkt: 1 jan 2004
  8. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Hahaha
    sorry, maar ik heb nog nooit zo hard over iets moeten lachen..

1: Hoe wil groenlinks nederland laten ontwikkelen als ze 'universiteits belasting' willen invoeren? leg me dat eens uit? want dat betekent letterlijk dat de armen niet meer kunnen gaan studeren.. (lees naar universiteiten gaan)

2: Als we 16 mil mensen hebben die samen 16 mil euro verdienen.. dan betekent dat dat diezelfde euro heer veel waard is.. dus een broodje voor 0.0000001 euro ofzo.. ok.. ik moet je toegeven dat dat niet helemaal meer mogelijk is met dat de euro geldig is in meerdere landen maargoed..

3: als iedereen 1 euro verdient.. dan zijn de inkomsten toch perfect gespreid? (ehum.. spelling?, sorry.. ben dislecties..)

9. alroo8

alroo8 Lexus

Leuk Bevonden:
    1
    1. Ik ken deze maatregel niet goed, maar ik denk dat ze er niet als doel mee hebben om armen geen kans meer te geven, want dan zou ik het ook oneens met ze zijn

2 en 3. Dat van die 16 miljoen euro bedoel ik bij wijze van spreken en dat weet je zelf best. Ik bedoel daarmee de inkomensspreiding en zelf weet je ook best dat die eerlijke inkomensspreiding niet mogelijk is dus kan je de linkse partijen er ook niet op aanvallen.

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Jammer dat ik degene ben die met puntsgewijs dingen neerzetten begonnen is ;)

Goed, volgens mij gaan we nu compleet voorbij aan de essentie. Die mnan van de SP wil de zwakkeren helpen, hij is al met dergelijke projecten bezig geweest. Hij heeft echter een conflict met de buren en zijn conclusie is dat hij die problemen niet zal hebben in een wijk met koopwoningen.

Het betekend echter niet dat hij niks meer geeft om de zwakkeren in de samenleving en dat hij ze niet wil steunen. Hij concludeert slechts dat hij zijn huidigfe situatie niet aankan.

Ik ben het met je eens dat het natuurlijk geen goede ontwikkeling is als mensen die gefortuneerd zijn samenklitten in een straat met koopwoningen. Dat is juist iets wat de SP niet goedkeurd en daar zit waarschijnlijk de paradox. Ik denk dat jij de persoonlijke problemen van dit ex SP raadslid verwart met SP beleid.

Het Robin Hood plan sloeg nergens op. Rijken vrijwillig wat cenbtjes laten geven heeft weinig te maken met Robin Hood.

11. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een ironische achternaam heeft die man:

'De overlast begon nadat de vrouw van Kreukniet tijdens het parkeren van de auto tegen de wagen van een bovenbuurman was gebotst.'

Dat verzin je toch niet?

Deel Deze Pagina