1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[sport] Baseball

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PineaPPle JOE, 21 jun 2009.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Baseball


    [​IMG]


    Honkbal (in het Engels: baseball) is een team- en balsport die vooral populair is in de Verenigde Staten, Mexico, de Caraïben en in grote delen van Azië. Honkbal wordt ook wel America's Favorite Pastime genoemd.

    Honkbal is een van de meest gespeelde sporten ter wereld.

    In Europa is het een van de minder populaire sporten. In Nederland honkballen er ongeveer 25.000 tot 30.000 mensen. In de Verenigde Staten spelen miljoenen mensen honkbal.

    In de Verenigde Staten is honkbal de belangrijkste sport in de zomermaanden. Tegen het einde van september wordt het seizoen afgesloten door de World Series. Na afloop van het honkbalseizoen zijn American football en basketbal, en in mindere mate ijshockey, de belangrijkste sporten.
    Het spel wordt gespeeld door twee teams bestaande uit negen spelers, eventueel aangevuld met een aangewezen slagman.


    [​IMG]


    [​IMG]







    Linkies:
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Mooie sport, alleen zijn er zo weinig faciliteiten voor, verder ook relatief weinig mensen die het willen spelen. Zelf heb ik ook een knuppel/handschoen en wat ballen.
     
  4. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    in nederland helaas wel. al wordt dat steeds meer, sinds ik op honkbal zit zijn er nu geloof ik 5 mensen die via mij ook een keertje kwamen kijken en nu lid zijn geworden. zo wordt het denk ik steeds meer
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Hoop ook dat deze sport wat meer in het ligt komt. Speel het zelf nu al 10 jaar. Speel nu 1ste klasse junioren.

    Iedereen denkt ook altijd dit:

    Honkbal is makkelijk, beetje een bal slaan enzo. Maar als ze dan 1 training volgen, dan zitten ze ineens van, man ik had het toch verkeerd. Vooral omdat er zoveel tactiek achter zit.
     
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    klopt, welke positie speel jij meestal?

    ik sta bijna altijd op 2 en op de heuvel.
    alleen heb ik de laatste week erg last van mijn arm, en gaat dat wat minder.

    in het gebied van het slaan ben ik echt een sure-hit. ik leg de knuppel bijna altijd wel tegen de bal, alleen komt de bal dan wel op de meeste kutte plekken in het veld terecht 8)
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb eerst 6 jaar 2e honk gespeeld. Maar zit nu in een nieuw team, en deze coach snapt het wel beter, en vond mij geen 2e honk man. Sta nu voort altijd mid-field. Omdat ik ongeveer alle ballen die richting mij worden geslagen wel heb. Sta daarom ook altijd in de basis.
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ik wordt er ook altijd ingezet, behalve als ik geblesseerd ben 8)

    heb wel een iets met mijn team, ik ben veel serieuzer met het trainen en het spelen. ik kan er niet tegen als de rest niet zijn best doet. En ik mag ook ineens niet meer pitchen... bijvoorbeeld laatst met mijn trainer, hadden we een wedstrijd tegen de starlights en stonden voor met 6-0 ofzo. toen kregen beide werpers last van hun arm, werd er een kerel ingezet die net een week bij de club zat. dat was dus wijd-bal na wijd-bal. en ik gooi het meeste wel strike enzo, ben snel genoeg. en de reden van de trainer was dat ik niet had ingegooid? krijg steeds meer van die excuusjes, terwijl ik niet snap waarom.
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Jij doet aspiranten toch? Want heb zelf ook bij starlights gehonkbalt. Maar vind dat de coaches daar toch net dat steekje missen van: "Ja ik snap alles". Daarnaast is het beste team van de starlight vorig jaar uit elkaar gegaan, waar ik dus inzat. Gingen er 2 met mij mee naar een andere club. en de rest ging eraf, of naar een senioren team. De trainer/coach die ik nu heb is ongeveer elke avond wel op het honkbalveld te vinden. En als je in de wedstrijd echt een domme fout maakt, is het ook echt meteen van: Ja, ga er maar langs, jij komt erin. En het maakt hem ook niet uit dat mensen het horen.

    Laatst ook, was iemand uit mijn team, stond als honkloper op 1. en rende naar 2. Was gewoon safe, dacht hij dat er foutbal geroepen werd. dus hij liep terug naar 1. Maar het was niet eens een foutbal. Dus hij werd toen uit getikt. Toen liep die terug naar de dug-out en de coach riep meteen. Ja ga er maar langs zitten, roy ga er maar in. Vind dat echt geweldig. Want hij zit al sinds het begin van dat team erin. En ik speel net dit jaar in dat team.

    Die gast komt ook soms niet trainen, trainen 2 keer in de week, elke training dat je er niet bent, is het een halve wedstrijd erlangs. Spelen meestal 3 uur ofzo. En hij heeft eerst 4 wedstrijden achter elkaar niet gespeeld. :p
     
  10. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ik speel nuenen, aspiranten 3e klasse.
    alleen ben ik van plan om naar PSV toe te gaan zodra ik een scooter heb. en anders ga ik maar met de bus. want het is bijna 12 km.

    edit: over die coach van jou, aan de ene kant is het wel goed. maar als het bij iemand bijvoorbeeld even niet lukt met het gooien of fielden?
    gaat ie er dan ook meteen uit? want zo kan je dan geen wedstrijd ervaring op doen of een kans krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Woon je dan ergens in het buitengebied van eindhoven? Btw. PSV is ook niet super goed. Hebben gisteren met 30-5 gewonnen van het junioren team. xD
    Verander ook ff het logo naar deze:
    [​IMG]

    Is niet zo groot :p
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  12. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ik woon in nuenen, dat is 3km van Eindhoven af.

    ja misschien zijn hun niet zo goed, maar daar hebben ze wel Bixie. dus als je je best doet kan je daar wel heen via PSV. en bij Bixie zitten ook 2 jongens die naar Oranje gaan.

    zou wel mooi zijn als dat zou lukken :9
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Alleen als je na bixie te oud wordt, zeggen ze, zoek het maar uit. :p
     
  14. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    klopt, of je gaat ervoor en je weet de aandacht van andere mensen te trekken.

    er zijn trouwens ook genoeg spelers die ontdekt werden toen ze gewoon op een veldje aan het spelen waren. maarja, 0.00001 % kans dat dat hier in nederland gebeurd.

    Rick van den Hurk die nu bij de Marlins speelt, kwam ook van PSV af.


    edit:

    ik ga trouwens 3 juli naar de World Port tournament in amsterdam :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik ga 4 juli, in Rotterdam .

    En jij gaat ook naar Rotterdam, want alle wedstrijden worden gespeeld in Rotterdam :p

    Ga naar deze wedstrijden:
    14:00 Japan vs Taiwan 5
    19:00 Nederland vs USA 6
     
  16. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    of rotterdam ja :9
    haha zat ff niet op te letten maar ik ga de 3e dus.


    14.00 Japan Vs. Cuba
    19.00 Taiwan vs. Nederland

    helaas kan ik USA niet zien spelen om dat ik voor de rest geen tijd heb
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  17. daantjuh_15

    daantjuh_15 Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    haha grappig, had niet verwacht dat er mensen hier aan honkbal dede:p
    Ik speel nu zelf junioren 1ste klasse en senioren 2de klasse landelijk.
    maar volgend jaar waarschijnlijk naar andere club aangezien ik in het westen ga studeren:)
     
  18. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Hah wat grappig, heb het zelf 8 jaar gedaan bij RCH. Hoor er inderdaad weinig mensen over, ben bijna nooit iemand tegengekomen die ook op honkbal heeft gezeten. Heb nog steeds alle spullen thuis liggen, het lijkt me af en toe wel leuk om het weer te doen maar ik denk niet dat ik ooit nog bij een club ga.
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Bij welke club speel je?
     
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ik wil "hogerop" gaan met honkbal, want ik denk dat ik heel wat in me heb, alleen train ik maar 2 keer in de week. waar ik toch zeker 5x van wil maken.
    hoe kan ik dat het beste doen?
    ik heb wel een train/pitch partner gekocht :9
    http://mlb.imageg.net/graphics/product_images/p4001632dt.jpg zoiets als dit, maar daar kan ik niet mee blijven doorgaan want daar leer je dan toch niets van.
     

Deel Deze Pagina