1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Basketball [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 12 mrt 2012.

1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    All-star game starters revealed:

Eastern Conference
    Carmelo Anthony, New York
    Paul George, Indiana
    Kyrie Irving, Cleveland
    LeBron James, Miami
    Dwyane Wade, Miami
    Head coach: Frank Vogel, Indiana

Western Conference
    Kobe Bryant, L.A. Lakers
    Stephen Curry, Golden State
    Kevin Durant, Oklahoma City
    Blake Griffin, L.A. Clippers
    Kevin Love, Minnesota
    Head coach TBA

Love > Dwight \o/

Laatst bewerkt: 24 jan 2014
  2. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Cp3 zal denk invallen voor kobe?

3. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    CP3 is geblesseerd, denk niet dat hij op tijd fit is.

Wat ik trouwens triest vind is dat CP3 nog via facebook/twitter stemmen ging ronselen x dagen nadat was gebleken dat hij minstens 6 weken uit zou zijn. Gewoon zodat hij een all star-tag naast zijn naam zou hebben. :emo:

Jammer dat het een populariteitswedstrijd is, Aldridge had er in plaats van Griffin moeten staan.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Geen Cousins is ook wel vreemd. Sowieso geen Hibbert en Dwight, einde van de grote centers in AllStar? Al zullen die nog wel worden gekozen. Maar nu zul je zien dat LeBron zeker opeens C gaat spelen 8)

Van mij mogen ze dat East vs. West wel afschaffen trouwens.

5. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Tja domme keuze van de NBA om enkel een onderscheid te maken tussen front en backcourt players. Er zijn teveel elite/superstar SF/PF's die 100x populairder en bekender zijn dan Hibbert of Noah.

Vogel is de headcoach van de eastern conference dus Hibbert wordt sowieso gekozen, Noah hopelijk ook.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24

Mwah, Aldridge is ietsjes beter qua stats, maar voor in de All-Star game kies ik met dat kleine verschil toch echt voor Griffin.

Soms worden dingen heel krom gekozen, het feit dat McGrady vroeger altijd nog zoveel stemmen kreeg terwijl 'ie allang uit z'n prime was, of dit jaar Wade die erin staat en Kobe, dat vind ik oneerlijker dan Blake over Aldridge.

Het blijft altijd een populariteitswedstrijd, maar 't is niet zo dat Blake dit jaar niet echt een all-star is. Hij verdient het wel imo.

Cousins = Kings = geen winning/populair team. En wie zou jij eruit halen voor Cousins?

Ik vind dat nieuwe systeem van frontcourt/backcourt wel goed eigenlijk. De All-Star game is gewoon iets voor de fans en bovendien zijn op dit moment de SF's en PF's gewoon een stuk beter / dominanter over de game dan centers. De game in 't algemeen is veranderd, small ball, minder physical. Minder dominantie dus door centers zoals eerder met Shaq, Robinson, Ewing, Olajuwon, en nog verder terug natuurlijk nog meer (Kareem, Wilt, Russell).

Dat je die verandering qua type spel terugziet in het votingsysteem voor All-Stars vind ik wel O.K. eigenlijk. Wie wil Noah nou weer zien als starter in de all-star game? Ik niet hoor. Hibbert z'n stats: 12.1 ppg en 7.8 rpg…

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Daarom, gewoon East vs West en voten afschaffen, maar gewoon net als bij NFL/Rookie vs Sophimores Shaq en Charles laten kiezen stuk voor stuk :p.

8. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Centers horen nu eenmaal bij het spelletje.

Journalisten en fans gebruiken all star appearances om een punt te maken hoe goed een speler is/was. Vroeger had het nog een zekere betekenis maar nu niet meer omdat het een populariteitswedstrijd is geworden en toch wilt iedere NBA speler er bij horen ook omdat het leuk is. Centers moeten ook de kans en credit krijgen voor hun spel en bijdrage. Noah en Hibbert zijn echt goede en belangrijke spelers, haal ze weg en Chicago en Indiana stellen niks meer voor.

Zo wordt het eerder een exhibition game met de harlem globetrotters.

Net zoals bij de Ballon d'Or, nadruk ligt op aanvallers, spelers die veel scoren terwijl een verdediger zoals Kompany net zo belangrijk is of kan zijn voor een team enkel scoort hij niet 50 keer per seizoen.

9. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zou het ook tof vinden als we weer naar de speelstijl gingen waarbij centers de game domineerden, maar dat is nu gewoon eenmaal niet meer zo. Dingen veranderen.

Centers horen niet meer zo bij het spelletje als eerder. Reigning champions, 2 keer op rij, Miami Heat, hoort een center (echte center, geen PF dus) bij hun spelletje?

Het is kortaf om te zeggen: centers horen nu eenmaal bij het spelletje.

10. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Wouw. Zo's score gun ik Melo wel!!
    http://nos.nl/artikel/601941-recordscore-anthony-voor-new-york.html

Wat bedoelen ze in dat artikel met:
    "Anthony kwam ook dicht bij het NBA-record, dat sinds 2007 met 65 punten in handen is van Kobe Bryant."
    ?
    Kobe heeft toch eens 81 gescoord en Wilt Chamberlain 100.

EDIT: Ah ze bedoel dat hij dan het record zou hebben sinds 2007. Maar Kobe's 81 was in 2006 dus zoveel maakt dat niet uit..

Laatst bewerkt: 25 jan 2014
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    NOS lult maar wat. Als hij het NBA record had kunnen pakken had hij het 4e kwart ook wel uitgespeeld :D

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Doet me hieraan denken:

62 in 3 quarters :9 Ja, ik ben een Kobe fanboy :+

13. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Hoezo is dat kortaf om te zeggen?

Miami is een uitzondering, niet elk team kan dit en small ball hou je ook niet vol. Miami zou zo graag een echte center willen hebben want dat zou hun rebound problemen oplossen waardoor ze een wedstrijd compleet kunnen domineren. Dan kunnen Lebron en Bosh zich op hun taken concentreren. Kijk naar de keren dat Miami tegen Indiana en Chicago speelde, ze verliezen die wedstrijden omdat Chicago hun outrebound.

Stel dat Indiana toch wist te winnen in de playoffs van Miami of dat Ginobili die free throws wist te maken dan was Miami 1/3 in de finals en had niemand het er over gehad hoe ze wisten te winnen met een small line up.

Plus je hebt te maken met de influx van spelers. In de jaren 80/90 had je erg veel grote PF/C's. De laatste x jaar is het een guard dominated league. Kijk maar eens hoeveel goede PG's er zijn, je kunt er makkelijk 15-20 opnoemen en er zijn maar 30 teams. Daar kun je niks aan veranderen. Over x jaar heb je misschien weer een tekort aan PG's, het gaat op en neer.

Laatst bewerkt: 25 jan 2014
  14. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
  15. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Bedoel je: hoezo is dat niet kortaf om te zeggen? (refererende naar het dikgedrukte)? Het is iig een iets zwakker statement om te zeggen dat de rol van de center veranderd is en dus niet meer zo erg bij het spelletje hoort als eerder dan om gewoon te zeggen: centers horen nou eenmaal bij het spelletje. Just my opinion.

Wat je zegt over PG's, dat is mijn punt juist. De nadruk ligt op kleiner spelen.

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    51 voor Terence Ross.. wtf :9

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Indiana gaat niet echt lekker laatste tijd :p

Raptors blijven vet team hoor. Die mogen van mij wel de playoffs halen.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Straks Heat vs Spurs, toffe game hoop ik.

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Nice, predictions?

Spurs en Heat zijn beide niet op hun top atm, ben echt benieuwd wie 'em gaat pakken.

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als je live wilt kijken zijn is er via SopCast redelijk goed beeld. Is wel Arabisch commentaar :9

Deel Deze Pagina