1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou toen ik op de skatebaan was had iedereen daar half cabs dus het lijkt me wel :+

@ Lockum: Ik ben niet van de quarterpipe ingedropt.

2. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    hoe ging de mini-ramp dan?

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Indroppen lukt wel alleen verder heb ik niks geprobeerd.

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Je zei ingedropt van de miniramp, een miniramp is een verkleinde halfpipe en bestaat dus in wezen uit 2 tegenover elkaar staande quarterpipes. althans dat versta ik eronder :+ Of alleen van de bank ingedropt, die dingen zijn vreselijk wanneer het uiteinde niet mooi overloopt in de grond :)

5. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    dat heb ik gemerkt, ik ging er voor de grap met nog een paar gasten met onze billen op het board vanaf:9 deed flink auw :+

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    De quarter pipe hier in schijndel is groter dan de miniramp. :p Daarom heeft ie de miniramp gepakt

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    De miniramp is idd lager dan de quarterpipe. Maar bij de miniramp moet je dan gelijk weer sturen en bij de quarterpipe kun je gewoon rechtdoor gaan dus er is wel enig verschil :)

Maar ik ben dus niet van de quarterpipe ingedropt, maar wel van de bank. Hij loopt wel gewoon goed over in de grond, dat is geen probleem. Maar dat ding heeft gewoon iets tegen mij :+ Als ik er dan bovenop sta dan lijkt ie ineens veel hoger en stijler. :+ En ik hing teveel voorover denk ik dat is ook niet goed :+ Volgende keer ga ik gewoon iets meer achterover hangen en dan zoek ik de perfecte balans :p En op een of andere manier is het gewoon raar dat dat ding schuin gaat en niet eerst naar beneden, want dan is het raar met de achterste truck.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ok ik heb nu echt iets fakking vets! Maar eerst ff iets anders: Ik ging net naar die vriend van me die ook skate, dus ik ff een boardslide proberen op een omgekeerde lege plantenbak :+ Het erop ollieën ging best goed alleen toen viel ik en toen wilde ik dus mijn val opvangen met mijn (linker)hand, waar ik dus maandag al op gevallen was. Die was al blauw en dik en nou deed het wel ff flink pijn 8)

Maarja, over naar het fákking vette: Ik was dus maandag op de skatebaan en ik stond ff met Luuk (die uit dat filmpje, die kerel die zo fakking goed is) te praten over de oude skatebaan. Toen zei ik dat ik het jammer vind dat die oude rails weg is (ongeveer 5 of 6 meter lang en 25 cm hoog), maar hij vond dat niet omdat die voor hem te laag is en hij zei dat die rail nu op de gemeentewerf ligt. Dus ik vandaag naar de gemeentewerf. Ik daar aanbellen, moest ik zo'n kerel naar binnen volgen, zegt zo'n andere kerel waar die rails ergens ligt in Schijndel (want hij lag ergens op een of andere plaats) en dat ik maar ff moest gaan kijken of ik hem wilde hebben en dan moest ik morgen maar terugkomen. Ik naar die maat van mij. Ik zeg dat tegen hem, wij de auto in, we rijden daar heen. We zien dat ding liggen en klimmen over het hek waar het prikkeldraad weg was. Dikke rails, super relaxed :D Zien we ineens dat de oude funbox van de vorige skatebaan daar ook nog ligt 8) Dus waarschijnlijk mogen we die dan ook wel meenemen, want die ligt daar al jaren. En samen met die miniramp die we in de zomer gaan bouwen hebben we dan wel ff een flink skatepark bij hem achter :+

Hier ff een plaatje (ff gemaakt in Google Sketchup):

Er staat dus van boven naar beneden, van links naar rechts:

1. Miniramp die we in de zomer gaan bouwen (zie startpost). Afmetingen: 2.40m breed, 1.05m hoog, 7.80m lang.

2. Stuk van funbox

3. Stuk van funbox/spine

4. Hele funbox (even voor de duidelijkheid het is dus of nr 2 + 3 of nr 4)

5. Rails (dubbele rails met poten en een stukje plat metaal tussen de rails)

Die funbox kan dus uit elkaar en het zijn 5 losse onderdelen en die gaan we waarschijnlijk als funbox 2. en spine 3. neerzetten. :) Hij is ongeveer een halve meter hoog en een meter breed en de transition is dan iets langer dan een meter lang (een zo'n onderdeel).

En het is dus gewoon allemaal professioneel spul, want het stond eerst gewoon op de de skatebaan. De zijkanten zijn van staal en het rijoppervlak van kunststof en dan nog een een stuk staal als overgang van de grond naar de funbox. De rail is natuurlijk helemaal van staal.

De miniramp die we gaan bouwen is uiteraard van hout.

Als het allemaal staat zal ik wel een foto schieten (of een filmpje, met de fish eye cam)

Laatst bewerkt: 13 mei 2009
  9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Sketchup=geweldig progje.

Misschien een ideetje om die miniramp wat breder te maken, heb je ook nog de optie om te grinden/sliden op de coping inplaats van alleen maar stalls te doen.

Maar echt cool dat jullie een miniramp gaan bouwen, want hier is er bij mij thuis geen plaats voor, en op de skatebaan is hij na 1 dag al in de fik gestoken, dus tjah.

10. Sanguine

Sanguine Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel vet idd! Jammer dat ik hier geen ruimte heb...

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Allemaal naar schijndel verhuizen hè :+

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Damn Dusky!!!

Als het klaar is kom ik naar schijndel skaten om te boarden aight?

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Je komt maar :p Ik ben trouwens wel blij dat die maat van mij verhuisd is. Want eerst woonde hij bij mij in de straat en nu hebben hun een dik grote tuin. Maar ik ga nu ff naar de gemeentewerf om te checken of we het mee mogen nemen :)

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Oh noes! Het is niet zeker of we de funbox mogen hebben, want degene die er over ging zat in vergadering. En er was blijkbaar ook al iemand anders voor geweest. Maar als dat zo is dan bied ik gewoon geld.

Maar de rail mogen we wel hebben :)

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dusky Demon zit mij aan te dringen om een skateboard te kopen :p Maar mij lijkt bmx e leuker. Heb je daar ook echt grotere ramps voor nodig? Of lukt dit ook wel op kleine.

en waar moet je op letten bij het kopen van een bmx. Want zag op een site een nieuwe voor 135,-. Terwijl ze bij een skateboard winkel 320,- kosten.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hoezo heb je bij locatie Unknown staan :p En geef dan die links dat is duidelijker :) En je moet een skateboard kopen idd ipv een bmx :+

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  18. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    super geil dusky:9 dan gaan we een xbw skatemeeting houden in schijndel:+
    ik ga volgende week denk ik een paar vette half cabjes halen, dan heb ik weer wat geld binnen.
    zometeen maar weer eens ff richting de skatebaan

19. Rutgerboy

Rutgerboy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 14 mei 2009
  20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zijn ze wel meteen fakking duur.

Deel Deze Pagina