1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Afgelopen weekend ben ik met een vriend naar lutten geweest, is een minidorpje hier niet ver vandaan. Die skatebaan daar was echt ook mini jonge.

2 quartertjes van ongeveer 1 m hoog, zat echt een kut ronding in en een veel te uitstekende coping.
    Er stond een spine, die was wel leuk. Had nog nooit echt op een spine gereden.
    Er stond een roll, bank aan de ene kant, stukje plat, bank aan de andere kant. Die was wel vet, heb ik nog en dikke 180 van af gedaan.
    Verder was er een hele chille curb. Heb ik helemaal gemanualt en ge50-50t, en een flatbar die ik geboardslide heb.

Was wel een leuk dagje.

Donderdag ga ik na school in zwolle skaten met dezelfde gast.

2. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Net in Zwolle geskate, wat een vette skatebaan is dat jonge.
    Echt, was echt supertof.

3. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je fotos van dat skatepark? En je moet echt eens naar Eindhoven komen, zoveel spots, area 51 en kasteellaan parkje etc.

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Foto's van zwolle, wezelanden park:

Dit stuk zit aan de linkerkant van het plaatje hierboven.

Echt hele smoothe baan. Zoals je misschien begrijpt is dat park nu helemaal onder gegraffitit:9

EDIT: Oooeeh dat kasteellaan parkje ziet er tof uit. Van dezelfde makers ook als wezelanden park in zwolle.

Laatst bewerkt: 10 sep 2009
  5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wow dat ziet er wel mooi uit. Zit er vette graffiti op? Anders is dat echt verneukt.

6. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zag ook meteen dat het door dezelfde makers was haha, alle curbs zijn exact hetzelfde :p
    Al is dat park in Zwolle meer als een 'plaza' gebouwd, wel vette bowl zo te zien.
    Enige wat ik echt mis op kasteellaan is manual pad en flatbar, en een miniramp ofzo, ben geen fan van de bowl, dus wat mij betreft mag die weg haha.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wow dit is wel echt lijpe shizzle:

[yt]gqJ5Q8weWCU[/yt]
    [yt]kPutRahE0vM[/yt]
    [yt]slQ8EYSXKXY[/yt]

Het is wel echt zo jammer dat we hier geen EXPN op tv hebben zeg... Alleen ESPN America (en Classic dan maar die telt al helemaal niet) en dat is echt geen fuck aan.

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Vandaag weer en zwolle skaten! Heb er zin in!
    Alleen waarschijnlijk word het wel echt druk....

Gaat iemand nog skaten dit weekend?

9. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maat van mij komt voor de eerste keer naar kasteellaan, dus word leuk.

10. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Zo, net weer terug. Was echt super. het weer was ook eeerg mooi.
    Vriend van me was meteen geslaagd voor een nieuwe complete en daarna lekker geskate op de skatebaan van die foto's hierboven.

Ging erg lekker, ik was zo fucking close met de boardslide op de rail na de bank (zie eerste plaatje^^) ik lande hem wel 2 keer, maar bleef er niet goed opstaan.

11. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe plank gekocht en terug beginnen te skaten na 5 jaar inactief te zijn in de sport.
    Boardslide, pop shove it, smallspin en wat stalls lukken al terug.
    Morgen grindrail lassen en laten verzinken (allemaal op het werk, dus free ;))

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Mooi board, alleen nu moet je me toch echt uitleggen wat een smallspin is8)

13. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    shovit met een bodyvarial in omgekeerde richting

14. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Om preciezer te zijn: 180 shove-it met een 180 bodyvarial in de tegenovergestelde richting ;)

15. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    haha vaag, bigspin is btw ook best easy. Wel ff oefenen maar best te doen.

50-50's gaan lekker en wil nou wat moeilijkere grinds gaan oefenen. 5-0 ofzo.
    Nose slide schijnt ook niet echt erh moeilijk te zijn toch?

Nice board btw, heb nog nooit op een jart deckje gereden...

16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik loop echt achter met al die tricks...
    Noseslide, althans het zetten ervan, is makkelijk wanneer je goed FS 180's kan, zelf pop ik de trick te hoog boven de ledge waardoor ik te hard neer kom en stop met glijden xD

17. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb hem laatst ff geprobeerd maar ik vond het zetten vet kut.
    Je moet precies ingeschatten hoe ver je van de curb moet aankomen rijden, dus zette ik hem heel vaak veel te ver erop. Als een boardslide dus...

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Normaal zou ik zeggen rij parallel aan de curb( met misschien een hele kleine hoek) maar het lijkt mij dat jij niet goed je gewicht verplaatst, oftewel van je tail naar je nose. Wanneer ik een 180 doe is het bijna altijd bij de landing zo dat ik op mijn voorste trucks eerst terecht kom, hierdoor kan ik wanneer het nodig is een klein beetje door schuiven met mijn achterste trucks als ik niet ver genoeg draai. Het punt is doordat ik zo mijn 180's maak ik mijn balans ontzettend makkelijk kan wisselen.

Bij het zetten van een noselide leun ik dus bij de ollie al naar achter en concentreer ik mij volledig op die 180, alleen nu maar 90 graden draaien. Wanneer je goed een 180 kan(beide kanten) kan je ook zonder veel moeite 50-50's, 5-0's boardslides en misschien tailslides zetten omdat je nu echt controle hebt oer hoever je met het bord draait.

Check een paar filmpjes van gasten die redelijk tot pro zijn met skaten, hierbij zie je dat ze bijna altijd eerst op hun voorste trucks landen bij een 180.

Tja zo heb ik ze geleerd8)

Laatst bewerkt: 29 sep 2009
  19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ja 180 doe ik ook zo dat ik mn voorste trucks eerste op de grond zet, heb ik ook zo geleerd. Maar ik vind nose slide echt een diffirent story hoor.

Ach gewoon oefenen, oefenen en oefenen.

Kan jij trouwens veel grinds dan?

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Wat is veel?
    Ik zal ff lijstje maken:
    -fs/bs 50-50
    -fs 5-0
    -fs nosegrind
    -fs/bs boardslide
    -bs noseslide
    -fs tailslide
    -fs lipslide
    -fs smith

Het spreekt voor zich dat ik de één wat beter kan dan de ander, met de laatste 3 niet echt goed helaas, verder kan ik de basis grinds ook nollie/switch(50-50 en 5-0)

Als je bedenkt dat ik begon met skaten zo'n 8 jaar terug is dit héél slecht:+

Deel Deze Pagina