Normaal zou ik zeggen rij parallel aan de curb( met misschien een hele kleine hoek) maar het lijkt mij dat jij niet goed je gewicht verplaatst, oftewel van je tail naar je nose. Wanneer ik een 180 doe is het bijna altijd bij de landing zo dat ik op mijn voorste trucks eerst terecht kom, hierdoor kan ik wanneer het nodig is een klein beetje door schuiven met mijn achterste trucks als ik niet ver genoeg draai. Het punt is doordat ik zo mijn 180's maak ik mijn balans ontzettend makkelijk kan wisselen.
Bij het zetten van een noselide leun ik dus bij de ollie al naar achter en concentreer ik mij volledig op die 180, alleen nu maar 90 graden draaien. Wanneer je goed een 180 kan(beide kanten) kan je ook zonder veel moeite 50-50's, 5-0's boardslides en misschien tailslides zetten omdat je nu echt controle hebt oer hoever je met het bord draait.
Check een paar filmpjes van gasten die redelijk tot pro zijn met skaten, hierbij zie je dat ze bijna altijd eerst op hun voorste trucks landen bij een 180.
Tja zo heb ik ze geleerd
Laatst bewerkt: 29 sep 2009