Ik dacht ook serieus dat hij een dikke skater was, viel dus toch nog mee
Het meest belangrijk bij een skateboard is de concave(hoe erg de board gevormd is) en de afmetingen. Alien Workshop heeft vaak veel concave, iets wat ik zelf erg prettig vind, de board voelt erg solide aan met veel pop. De afmetingen in de breedte zijn erg verschillend, maar de neus en tail van de board zijn vaak gelijk, en groter dan andere boards. Overall een erg stevig boardje met veel concave en pop.
Zoo York is meer mellow, aldus mijn eigen ervaring, de planken voelen wat minder stevig aan en hebben veel pop alleen in de begin periode dat je erop skate. De boards zijn vaak wat lichter in gewicht, en ik vond ze ook zeer lekker om flip tricks mee te doen. Zoo York is trouwens ook het enige merk dat zo snel is versleten bij mij, en het enige deck dat ik heb gebroken(niet met opzet)
Zelf skate ik voornamelijk op "Girl" decks, voelen wat lichter aan dan die van Alien Workshop, en hebben net wat minder concave, waardoor het flippen wat makkelijker voor mij word. Vaak zit er wel een duidelijk verschil tussen de nose en tail(waarbij de nose van een skateboard ALTIJD de voorkant is), maar bij decks van 7,75 en up zijn beide kanten vaak bijna even groot.
Ik gok als je zelf een board samenstelt je ongeveer 180 euro kwijt bent, en wanneer je een complete koopt 120 euro. Meestal maken lagers/wielen/boutjes&moertjes/griptape weinig uit als je als je nog de basics onder de knie probeert te krijgen. In geen geval een intertoys/barstmit board aanschaffen, want die dingen zijn te slecht voor woorden. Als straat skater neem geen wielen die groter zijn dan 53, prefereerbaar zijn wielen van rond de 51-52.
Trucks ook gewoon low of mids nemen, want anders ga je echt voor park/miniramp/ vert skaten.
Meeste van wat ik heb verteld zal waarschijnlijk niet onbekend zijn in de oren, aangezien je toch al behoorlijk bekend bent met de skateboardmerken/skaters/tricks en weet ik wat
Laatst bewerkt: 16 mrt 2009