Vandaag wezen mountainbiken in de Drunense Duinen met mijn pa en broertje.
Pluspunten:
- Heerlijk dat er geen voetgangers op de baan mogen.
Bij ons zaten er echt veel voetgangers op het pad. Misschien wel 10 keer dat we voetgangers zijn tegengekomen. Maar goed dat ik een belletje op mijn fiets heb.
- Prachtige omgeving, vooral de stukken met gras en varens langs de paden vind ik vet. Ook rij je een paar keer door een smal 'wortelkloofje', erg vet.
Het parcours was inderdaad supervet. Omgeving was ook mooi, we hebben zelfs nog een wild hert gezien!
- Super onderhouden. De stukken met onmogelijk mul zand hebben matten die ervoor zorgen dat je gewoon normaal kan klimmen. Geen takken die in je gezicht slaan, mul zand wordt gedelft.
Nou ik was blij dat ik een helm ophad, want anders had ik toch een keer flink een tak in m'n gezicht gehad.
- Vanaf restaurant de Rustende Jager een lang redelijk technisch stuk (dacht zo'n 12 km ) waar je leuk kan spelen. Het wordt nooit echt moeilijk. Korte felle klimmetjes, hier en daar een verdwaalde wortel en een aantal sprongen maken het wel erg vermakelijk.
Dat stuk rond de Rustende Jager was inderdaad een vet stuk! Daar waren we ook gestart. Af en toe een drop, een klein sprongetje, snelle afdalinkjes. Echt vet! En aan het einde (voor de rustende jager, had je net voordat je op zo'n zandstuk kwam écht een vet stuk. Daar ging je echt heel snel een stuk naar beneden en daar was dan een redelijk flinke drop, voor Nederlandse begrippen, zeker gezien de snelheid en daarna moest je meteen weer alert reageren omdat er een boomstronk zat en dat soort dingen. Dat was wel het vetste stuk denk ik.
Minpunten (kan er niet heel veel noemen )
- In het middengedeelte een stuk wat totaal geen uitdaging heeft. Miste daar wat wat klim en techniekstukken.
Ik weet niet waar je gestart was, wij bij de Rustende Jager en inderdaad midden in de route zat er echt 10 kilometer zonder hoogteverschil en met weinig uitdagende bochten. Dat vond ik het enige jammere aan de route. Maarja je kunt hier ook gewoon niet 25 kilometer actie achter elkaar verwachten.
- Ik denk dat de route op bepaalde punten erg mul wordt als het hoogzomer is. Ik heb voordeel gehad aan het feit dat de route net is opgedroogd en wat vast vochtig zand had.
Wij hadden precies hetzelfde. En nog hadden we er af en toe last van. In een periode van droogte (paar maanden geleden bijvoorbeeld) is een groot stuk van de route echt niet te doen denk ik.
Al met al erg genoten en tot nu toe zeker de mooiste route waar ik heb gereden
Wie weet maar eens een jaarvergunning aan mijn zadeltje gaan hangen
Klik om te vergroten...