1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Waarom ga je niet voor een GoPro camera dan? Die zijn iets goedkoper...

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Omdat deze 100x zo vet zijn. GoPro's zien er niet uit.

Vergelijking:

Contour HD:

GoPro HD:

Zo'n camera boven op je kop, dat ziet er gewoon niet uit.

Fototje van gisteren:

Met dank aan Gdzr.

Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Op dit moment fiets ik op deze leenfiets, Dusky had hem hiervoor, voordat hij een eigen kocht. Hij is van m'n oom, maar fiets nog prima!

4. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de GoPro ook gewoon op je borst monteren. Geeft toffe beelden!

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Maar dat ziet er helemaal dom uit, zo'n hesje.

[yt]Y4znK_XdzUM[/yt]

En ik maar denken dat windsurfen saai is. :eek: Check die gast springen yo!

6. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Jij komt niet echt verder dan dat snowboarden vet is 8)

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik denk dat je iemand anders voor je hebt. :+ Ik sta er toch wel om bekend dat ik zowat álle extreme sports vet vind. :9

Maar wat ik bedoelde is: "Nooit geweten dat het er zo hard aan toe kan gaan bij windsurfen", ik ken het namelijk alleen van een beetje meertjes over varen en aan de kust rondhobbelen.

EDIT: Bovendien, wie heeft dit topic aangemaakt? 8) Als ik het niet vet vond, dan had ik het wel bij het snowboard topic (wat ik ook aangemaakt heb) kunnen laten. En lees dit topic eens door. Ik heb afgelopen zaterdag nog gewakeboard en ik heb een paar weken terug een mountainbike gekocht.

Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    [yt]WIUEQbplbks[/yt]

Holy shit, haha!

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    [yt]9oTOYusAs-I[/yt]

Fuuu, Travis Pastrana heeft z'n enkel en z'n voet gebroken bij Moto X best trick bij z'n Rodeo 720 (Toilet Paper Roll) attempt.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Gelukkig maar, bevestiging dat het ook maar een mens is :p.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    [yt]cUi4_h1RhP8[/yt]

Sick! Let niet op de commentator though. :p

Maar ik had mijn hoop echt op Pastrana gevestigd. Ik dacht dat hij echt alles kon. :p

EDIT:

[yt]Gi7NpaDjFFs[/yt]

WTF. Die gast is 14. :9

Laatst bewerkt: 29 jul 2011
  12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Deze gast geeft echt nooit op, dit stond op Facebook:

The guys made me some hand controls and I'm about to test them to see if I can still Rally!

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag wezen mountainbiken in de Drunense Duinen met mijn pa en broertje.

Pluspunten:
    - Heerlijk dat er geen voetgangers op de baan mogen.
    - Prachtige omgeving, vooral de stukken met gras en varens langs de paden vind ik vet. Ook rij je een paar keer door een smal 'wortelkloofje', erg vet.
    - Super onderhouden. De stukken met onmogelijk mul zand hebben matten die ervoor zorgen dat je gewoon normaal kan klimmen. Geen takken die in je gezicht slaan, mul zand wordt gedelft.
    - Vanaf restaurant de Rustende Jager een lang redelijk technisch stuk (dacht zo'n 12 km ) waar je leuk kan spelen. Het wordt nooit echt moeilijk. Korte felle klimmetjes, hier en daar een verdwaalde wortel en een aantal sprongen maken het wel erg vermakelijk.

Minpunten (kan er niet heel veel noemen )
    - In het middengedeelte een stuk wat totaal geen uitdaging heeft. Miste daar wat wat klim en techniekstukken.
    - Ik denk dat de route op bepaalde punten erg mul wordt als het hoogzomer is. Ik heb voordeel gehad aan het feit dat de route net is opgedroogd en wat vast vochtig zand had.

Al met al erg genoten en tot nu toe zeker de mooiste route waar ik heb gereden :) Wie weet maar eens een jaarvergunning aan mijn zadeltje gaan hangen :D

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Die track wil ik binnenkort ook nog eens rijden. Lijkt me erg vet.

[yt]CEz_aa4bzzk[/yt]
    [yt]MLDzeXJHDA8[/yt]

Damnit! :mad: Ik had zo gehoopt dat ie op het podium kwam. Hij deed het ook echt supergoed tot die crash. Erg jammer.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zijn nu onderweg naar de drunense duinen. Hopen dat het droog blijft

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net samen met Gdzr de route ook gedaan. Wat een vette route zeg. _O_ Petje af. Commentaar staat in de quote.

Al met al was het echt een vette route en snap ik ook goed dat het de best beoordeelde route van Nederland is. Zie hier het verslag van de gereden route.

Maarre, jaarvergunning? Heb jij geen sticker gekocht dan? Zonder sticker mag je er eigenlijk niet op. Niet dat er iemand staat te controleren, maar toch.

Ik heb trouwens net een jaarabonnement op Runkeeper Elite, dus nu kunnen jullie mij voortaan Live volgen terwijl ik fiets. :D

Laatst bewerkt: 7 aug 2011
  17. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook dagvergunningen kopen.. krijg je zo'n papiertje mee. Stickertje heb ik dus (nog) niet. Ben er afgelopen donderdag nog een keertje geweest, was weer vet.

Op het einde voor het zandstuk heb je inderdaad ook een mooi gedeelte. Je bedoelt zeker dat hele snelle steile stuk naar beneden en daarna heel steil weer omhoog. Ik heb al menig biker zien afstappen tijdens dat omhoog rijden. Ik stond boven te wachten op wat familieleden die niet zulke temporijders zijn ( zo jammer af en toe :+) en dan zie je heel wat mooi gestuntel naar beneden/boven komen.

Dat stukje +/- 1 km voorbij de Rustende Jager blijft echter mooier naar mijn mening. Daar moet je gewoon met ongeveer 30 km/u doorheen racen, man wat is dat machtig. Die soort kuipbochtjes met iedere keer sprongen. Zo jammer dat dit maar 1 km is.

Het lijkt er alleen op dat ze veel wortels hebben weggezaagd. Vind dat zelf altijd wel jammer want het is altijd een uitdaging om bovenaan een klim over een wortel te moeten rijden.

Ga je ook ooit aan SPD pedalen denken? Dat rijdt echt goddelijk.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nee dat ga ik niet doen. Dat heb ik gisteren besloten. Want toen ik met weet ik hoeveel kilometer per uur door een bocht racede slipte ik wat, vanwege het losse zand en toen stak ik binnen een halve seconde mijn poot uit, gewoon in een reflex en als ik dat niet had gedaan dan lag ik kéi hard. En met klikpedalen kan (ik) dat gewoon niet. En mijn pedalen hebben van die pinnen aan de bovenkant en ik combinatie mijn mijn Nike 6.0's werkt dat heel goed.

19. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is even wennen inderdaad. Ik heb een reflex ontwikkeld wat bijna net zo snel is als rijden met platformpedalen. Ik heb ook totaal geen angst meer voor technische stukken rijden met SPD. Kwestie van letterlijk vallen en opstaan. Heb er een frontale boomaanrijding voor over moeten hebben :lol:

Bochten met los zand zijn in ieder geval gevaarlijk. Van 100% grip naar 0% in een fractie van een seconde. Vooral als je het niet ziet aankomen.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Jeffer, zullen we deze vakantie nog een keer de MTB Route Drunense Duinen doen?

Deel Deze Pagina