1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zit er ook aan te denken er een aan te schaffen, zijn er toffe sites voor?

Meen je dat serieus? Omdat het niet in je straatje ligt, is het weer een vervelende hype? En waarom zou het hier niet gepost mogen worden? Een fiets zonder remmen is niet extreem genoeg?

Let me know als je toffe sites/adresjes voor fixed gear bikes weet. Hier in Eindhoven ken ik er alvast 1: de shop van kunstenaar Piet Hein Eek verkoopt kant en klare fixed gear bikes.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat meen ik serieus. En niet alleen omdat het niet in mijn straatje ligt, maar vooral ook omdat het níets met extreme sports te maken heeft.

Daar heb je het al. Hippe mensen.

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    And the survey says...

4. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    Ok apart dat je op een mountainbike door een bos rijden extreme vindt, Maar een fiets waarmee je een boel tricks kan doen niet extreme genoeg voor je is...
    En kan nu even nergens op komen Tom. Zal morgen wel even kijken, ben er ook nog niet zo wegwijs in.

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zoals ik al zei, er zijn ook mensen die zonder remmen vol gas door de stad rijden. Vind dat dat toch wel opgevat mag worden als extreem. Het zal niet in het standaard extreme sports lijstje vallen, maar dat hoeft ook niet. Parkour bijv, viel daar eerst ook niet onder, inmiddels wel ..

En die zijn? Vervelend, eng, raar, gevaarlijk? Wat bedoel je precies?

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar zo'n fixed bike. Daar zitten dus geen remmen op?
    Remmen is je pedalen tegen houden?

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je kan zelf kijken of je er een rem of niet op doet. Je kan hem ook kant en klaar kopen, of helemaal zelf bouwen. Eén ding is zeker, het is één vaste versnelling.
    Althans, dat is wat ik erover weet!

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus basicly is mijn oma fiets ook een fixed bike?

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Pfff, lastige vraag, even navragen/opzoeken ;)

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zo'n fixed gear is gewoon niet echt extreme sports. Je hebt wel gelijk in dat het extreem is om volle bak zonder remmen door een stad te fietsen, maar dat maakt het nog geen extreme sports. Snap daarom ook niet dat je Parkour/Free runnen erbij haalt, want dat is gewoon wel degelijk een extreme sport.

11. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wikipedia:

Als die fiets aan die kenmerken voldoet wel denk ik.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is miss niet echt een extreem sport nee, maar ik zou het wel in hetzelfde rijtje noemen als MTB,BMX etc.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    MTB is volgens jou geen extreme sport?

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jawel. BMX ook wel alleen ik zou ze wel in hetzelfde rijtje noemen, niet in hetzelfde vakje plaatsen zegmaar.

Correctie, nu ik er zo over nadenk. MTB heb je in verschillende vormen natuurlijk.
    Je hebt in het bos van giga afdalingen gaan, met boomstronken en shit, dat vind ik wel onder 'extreme sport'
    Maar je hebt bv ook dat parkoers dat ze afstappen en shit en gewoon snel over een padje fietsen, dat zou ik er dan weer niet echt onder plaatsen.

Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja dit is mijn topic. I don't know, maak "Het grote fixed gear topic" aan ofzo.

@ Flix: Ik weet niet hoeveel jij met extreme sports bezig bent, maar ik kan je verzekeren dat fixed gear erg verschilt van BMX of MTB. :+ Die tricks die ze ermee doen die hebben natuurlijk wel wat weg van BMX street, maar dat is gewoon gay. :+ Doe het dan gewoon op een BMX en niet op een wielrenfiets zonder versnellingen.

En 'snel over een padje fietsen' is wielrennen. MTB is bedoeld voor onverhard terrein. Ook al geef ik toe dat Cross Country MTB'en op veel plekken in Nederland niet extreem is. Maar als je naar een goeie MTB route gaat dan zitten er echt wel lompe stukken in. Maar dit is natuurlijk maar een van de zoveel takken van het MTB'en.

Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  16. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat is goed meneer, het spijt me verschrikkelijk. Ik zal ergens anders over simpele stomme fietjes praten!

17. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Nee, want de trappers van een omafiets draaien niet door wanneer je stopt met trappen, maar nog wel vooruit gaat. Met een achteruit traprem zoals op de omafiets trap je ook niet direct op de ketting zegmaar of wel??

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nee precies. Dat zijn blijkbaar dus typische kenmerken van een fixed gear bike.

Ik vind het ook wel tof dat veel mensen hem zelf bouwen, vanaf het frame. Kan je hem helemaal naar wens customizen :)

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat ik dat beter aan jou kan vragen.
    Je hebt natuurlijk verschillende takken van MTB.

Zo heb je mountainbiken;
    [yt]SnY0YksJgag[/yt]
    Extreem sport?
    -Nee

Maar ook Downhill mountainbiken
    [yt]-8tcYeMAJRk[/yt]
    Extreme sport?
    -Ja

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je wel een goede XC track als voorbeeld nemen. Niet die massa wedstrijden in NL.

Deel Deze Pagina