1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Mensen die mongo steppen wisten vaak niet in de eerste instantie hoe ze op een board moesten staan. Je dominerende voet moet vooraan, want dit is de voet waar je tegelijk ook het meeste controle mee hebt, iets wat je niet snel je andere voet kan aanleren.
    Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar mongo word nu het meest gebashed door de manier waarop het lijkt..onnatuurlijk.

Ik zag trouwens dat ze ook al een dubbele backflip hebben gedaan met extreme motorcross, loop ik dan nu zo achter op die dingen...damn.

2. Remco

Remco Guest

Haha mijn broer skate (verleden tijd) mongo. Fokking gruwelijk man. Hij kon ook heel goed switches en normaal. Echt gewoon alles door elkaar, zag er wel tof uit altijd.

3. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Snap niet dat hij mongo gaat pushen als ie ook normaal kan rijden, en al helemaal niet als die ook goed switch kan rijden. Maargoed, ander onderwerp, volgens mij heeft iedereen hier nu wel zo'n beetje alles over gezegd wat maar kan :p

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Doe gewoon wat je fijn vind.
    Maakt niet uit wat lelijk is.....

5. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt wel uit of het lelijk is of niet...
    Jij ziet toch ook liever iemand die een mooie en cleane kickflip doet, dan iemand die hem laag popt en niet vangt etc... voor mij is het hetzelfde, ik zie liever iemand die regular pusht dan mongo, omdat het mooier is en praktischer.

6. Remco

Remco Guest

Het maakt toch niks uit wat jij praktisch vindt?

Ik vond dat Regular vs. Goofy van Etnies zo heerlijk. Regular FTW\o/

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Op zich is het wel praktischer, daarom probeer ik het ook aan te wennen alleen ik ben mongo gewend van vroeger. Ik sta met veel meer evenwicht als ik mongo push. Alleen het is niet echt handig want het duurt zo lang om je beide voeten goed te hebben staan en het sturen gaat ook niet echt handig.

@ Remco: Ben je er naar toe geweest dan?

8. Remco

Remco Guest

Ook, maar het drong ook gewoon door hierzo. Elke keer 'wedstrijdjes' met Regular vs Goofy bij ons in het parkje. Wij wonnen toch altijd, want ik kon uit de transition van de funbox over 10 decks heen Indy-en 8)

9. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja vorig weekend goofy vs regular van etnies bij area 51 hierzo...
    Niet heengeweest, want betonnen outdoor park 1 minuut van me af was lekker rustig.
    Hoorde ik na de hand dat je oude schoenen (maakt niet uit welke, dus hoefde geen skatemerk te zijn) kon inruilen voor nieuwe Etnies RVL...GRATIS...mssch toch maar heen moeten gaan ^^

10. Remco

Remco Guest

Owjah, dat was vorig weekend inderdaad. Nee, ik was er 2, 3 jaar geleden bij.

11. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Skateboard je dan nu niet meer? als je indy over 10 decks KON.

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    DUDE 10 DECKS!!!!!
    Ik weet niet hoe jij dat hebt gehaald, maar ik neem aan dat je ze niet in elkaar had geschoven, maar gewoon opgestapeld anders lukt je dat niet hoor. Plus als je ze in elkaar had geschoven viel het echt wel om met 10 decks.

Ik neem aan zo:

Anyway Indy is wel cool om te zien, vooral wanneer ze worden geboned.

13. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zegt uit de transition heh, dan raak je een stuk makkelijker aan zo'n hoogte.

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Je zal wel gelijk hebben want zelf kan ik over 5 decks in ekaar geschoven op de grond een ollie doen. Ik had het gevoel dat 10 decks immens hoog zou zijn, maar dat valt opzich best mee, met een transition dan. Nog steeds erg hoor.

15. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie dit topic nu pas.

Heb sinds enkele dagen eindelijk wat controle over de inward heelflip. Eerst kon ik 'm alleen fakie, maar nu dus ook gewoon. Heb er wel behoorlijk verrotte knietjes aan overgehouden. Als 'ie niet lekker meeflipt ben je immers gelijk verzekerd van een fraaie blauwe plek :').

16. Remco

Remco Guest

Ben nu weer begonnen. Ik haal nu 7 decks, maar gewoon op elkaar inderdaad.
    Och, ook uit de transition ziet het er nog steeds hard uit hoor;)

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zo het is mooi weer, ik ga nu maar eens skateboarden :)

EDIT: Toch niet dus het is ineens weer tyfusweer.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Toch maar naar buiten gegaan, het weer viel toch mee :) Maar mijn ollie lukt stilstaand best wel hoog, maar rijdend ga ik ineens raar doen. Dan schiet het board ineens onder mijn voeten uit of dan doe ik de ollie gewoon ineens niet goed. Echt raar. Mrja, veel oefenen.

Trouwens, ik had de bouten van mijn trucks aangedraaid en nu staan ze ineens scheef zodat mijn deck een afwijking heeft. Best irritant. Maar het is best moeilijk om ze gewoon recht te krijgen maar toch vaster.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  19. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh. dat is normaal hoor. Bijna elk deck heeft een afwijking. zolang je er maar geen last van hebt tijdens het rijden, dan moet je m wel een beetje aandraaien.

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Bij rijdend een ollie te doen is het moeilijker om het deck sneller omhoog te laten poppen, dit is gewoon oefenen, ga gewoon redelijk langzaam rijden. Mestal als je nieuwe trucks hebt staan ze redelijk los, dus aandraaien is inderdaad het beste. Het probleem is omdat ze zo nieuw zijn dat ze nog niet zijn ingereden, en hierbij de bushings een beetje gaan vervormen en zorgt dat je deck schuin rijd. Zolang je op je board staat en er geen last van ondervind dan is het niet echt een probleem, en anders het een beetje losser draaien, en langzaam weer vaster.

Deel Deze Pagina