1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] F1 algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 8 jul 2003.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ach het WK is nu wel beslist. Het zal voor Raikkonen al heel zwaar worden om te winnen in Japan en dan moet Schumi ook nog eens uitvallen. Ik hoop op Raikkonen, maar als Schumi het wint kan ik er ook wel mee leven. Dit was geloof ik al zijn zevende overwinning, dus dat zou niet meer als terecht zijn. Raikkonen heeft maar 1 keer gewonnen.

    Montoya heeft gisteren maar weer eens aangetoond waarom hij nooit het WK zal winnen. Die vent snapt gewoon niet wanneer hij moet inhouden. Hij spint zo maar in Australie en Canada, hetgeen hem in beide races de winst heeft gekost. Nou ramt ie Barrichello gewoon van de baan en Coulthard bijna. Zolang die Montoya zich zo dom blijft gedragen op het circuit wint hij nooit het WK.
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Als schumacher kampioen wordt (en die kans is natuurlijk heel erg groot) dan heeft hij het gewoon verdient vind ik.
    Wie er ook kampioen word dit jaar hij heeft er hard voor moeten knokken..

    idd als montoya zo blijft rijden wordt ie nooit kampioen. Er zijn tijden waar je er voor moet gaan maar zo zijn er ook tijden dat er met je verstand gereden moet worden. En dat is nou net waar montoya de fout ingaat en waar raikonen en schumacher b.v. het vaak wel goed doen.
    Hoewel ik het leuk had gevonden als montoya kampioen was geworden heeft hij het nu gewoon aan zichzelf te danken dat ie het niet wordt.

    @wouter xbox.. Nee niet omdat het schumacher was, maar omdat ie er al dik er voor zat (halve auto) op het punt waar die vlag gezwaait werd. Door het camera standpunt zag het er voor ons anders uit.
    Alonso b.v. moest wel inhouden omdat hij nog niet voor de ander zat maar er half naast..
     
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Bericht op www.f1crew.com

    Schumi haalde niet in onder geel



    Veel mensen zaten gister vol verbazing naar de TV te kijken, want waarom kreeg Juan Pablo Montoya wel een drive-through penalty voor z'n akkefietje met Barrichello, en Michael Schumacher, die toch duidelijk inhaalde onder het zwaaien van een gele vlag, geen?

    De FIA legt uit: Er is gewoonweg geen straf voor inhalen als je een gele vlag ziet, wel als je dat doet onder geel. Michael zat niet in de gele zone, toen hij Panis inhaalde. Hij haalde hem in vóór de gele zone.

    De FIA hield de Duitser dus geen hand boven het hoofd, en trad dus terecht niet op, al kwam het wel zo over. Het kijkend publiek was niet de enige die er zo over dacht. Ook Ron Dennis ging meteen op hoge poten naar de raceleiding, maar werd naar huis gestuurd met hetzelfde verhaal.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    aaah ok.. zoiets dacht ik al wel een beetje.. En hij zat in de gele zone geloof ik al een halve auto ervoor of was er al helemaal langs.. either way maakt het niet uit..
    Het rotte van de tv is dat het soms vertekend door de camera standpunt..
    En op de baan moet je natuurlijk net weten waar de gele zone is..
    Bij een lang recht stuk zoals op indy, zou je de gele vlag al kunnen zien ver voordat je bij de gele zone bent.. Betekent dat dat je niet in mag halen.. tuurlijk niet..
     
  5. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Idd, maar ik lees net dat Jos een grote concurrent erbij heeft voor een plek bij Jaguar. Het is maar een gerucht, maar toch

    www.rtlgrandprix.nl is de bron

    De overgang van Montoya naar McLaren zou wel eens bij een Engels theekransje kunnen worden geregeld. Natuurlijk is de invloed van buitenlandse partijen bij McLaren, Williams en Jaguar inmiddels heel groot. Jaguar is zelfs eigendom van het Amerikaanse Ford. De oorsprong is echter Engels en daarom wordt Jackie Stewart naar voren geschoven om met Ron Dennis en Frank Williams aan een kopje thee te slurpen en ondertussen de Formule 1-deal van het jaar af te bekokstoven.
    Williams heeft geen zin in een ongemotiveerde Montoya in 2004 en laat de Colombiaan vroegtijdig vertrekken naar McLaren. Dan zit Williams met een gat. Dat kan mooi worden opgevuld door de alom gewaardeerde Mark Webber. Die heeft alleen nog een contract bij Jaguar tot 2005. “Nog een kopje thee, Frank?” zegt Jackie terwijl ze een prijs afspreken voor het openbreken van het contract van Webber.
    Geregeld! Frank kan naar huis. Jackie en Ron gaan nog even naar de pub voor een pint. Jaguar heeft de liquide middelen hard nodig, maar na de deal met Frank heeft Jackie weer wat te besteden en hij wil graag een aansprekende Britse rijder. Wat ga jij eigenlijk met Coulthard doen, vraagt hij aan Ron. "Die probeer ik in de DTM te dumpen," zegt Ron. "Of wil jij hem hebben?" "Nog een biertje, Ron?"

    Ik hoop dus echt niet dat Montoya naar McLaren komt, dan liever webber naar McLaren.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2003
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    lol.. toch zie ik dit niet snel gebeuren..
    Allereerst vraag ik me af of Ron Dennis Montoya wel zo graag wil hebben (zeker na wat montoya deze race heb laten zien). Ik denk dat als Ron Dennis zou moeten kiezen tussen Montoya en Webber dat hij liever Webber heeft.
    Verder vraag ik me af of Williams echt zo graag montoya kwijt wil.. Tuurlijk heeft ie domme fouten gemaakt maar talent heeft ie zeker en als je het voor elkaar krijgt om hem wat meer na te laten denken tijdens het rijden heb je wel degelijk een potentiele F1 kampioen..
    Verder zijn R.Schumacher en Montoya ook erg aan elkaar gewaagd en complimenteren ze elkaar best goed. Montoya en Schumacher werkt.. Montoya en Raikonen denk ik niet.
    Je kan natuurlijk zeggen dat R. Dennis misschien om dezelfde redenen Montoya zou willen hebben die ik net aangeef voor Williams.. Dat denk ik echter niet. Williams weet wat ze aan Montoya hebben, die hebben ervaring met hem. Ron niet, ik denk dus niet dat Ron die investering in Montoya zou willen doen.
    Coulthard naar Jaquar zou ik niet eens zo erg van opkijken.. Maar in plaats van webber???? Dat zou ik een erg domme zet van Jaquar vinden.. Coulthard heeft veel meer ervaring als Webber maar Webber is zonder twijfel de betere coureur van de 2. Coulthard naast webber kan ik me nog wel voorstellen.
    Anyway.. als Ron Dennis het voor elkaar zou kunnen krijgen dat Webber bij hem komt dan heeft ie helemaal een goed team.. Ah toch leuk al die speculatie :)
     
  7. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Waarom vechten al die topteams nou allemaal om Montoya:{ , ik vind het altijd leuk om Montoya te zien racen, maar zo geweldig is hij nu toch ook weer niet. Ik vind Raikkonen en Alonso beter. van Webber is het moeilijk in te schatten hoe goed hij is, want hij heeft wel de beste auto bij Jaguar en hij maakt soms ook nog wat fouten, Duitsland gecrasht en in de VS weer.

    Waarom Montoya wel en Fisichella niet, wat heeft Montoya wel dat Fisichella niet heeft:confused: :+
     
  8. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Talent:+
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    hahaha aah die is vals :)

    Ik hoop eigenlijk voor Fisichella (de coureur niet de member, nou ja hoop het voor Fisichella de member eigenlijk ook :+ ) dat hij bij Jordan weg kan en bij een goed team terecht komt.. Maar ja zo zijn er wel meer goede coureurs die bij achterveld teams zitten..
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Wat voor talent, je zegt zelf altijd dat Montoya nooit wk zal worden:{ :+

    Ja Fisichella maakt de geweldige overstap van Jordan naar Sauber:+ , hij denkt op die manier bij Ferrari terecht te kunnen komen als hij Massa de oren kan wassen.

    Fisico, zo simpel is het niet!!!

    zo en nu maar hopen dat de "echte" Fisichella dit bericht leest en nog Nederlands kan ook:+
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2003
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nou ja.. voorlopig is van Jordan naar Sauber nog steeds een stap vooruit.. Sauber heeft tenminste nog een beetje gepresteerd dit jaar.. Ik denk dat hij daar niet slecht aan doet.. Beter als bij Jordan blijven imo.
     
  12. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Sauber is idd beter dan Jordan, maar hij had ook de mogelijkheid om naar Toyota, BAR of Jaguar te gaan en die zijn alledrie weer beter dan Sauber.

    Fisico had beter naar Toyota kunnen gaan, want dat is een team in opkomst:)
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tja toyota en Jaguar waren dan een beter keuze geweest.. Maar je weet natuurlijk nooit wat er allemaal achter de schermen is afgesproken.. Sauber krijgt natuurlijk wel de motoren van de ferrari van dit jaar.. Dus daar gaan ze ook weer op vooruit.. En je weet natuurlijk nooit wat ferrari en Sauber allemaal hebben afgesproken kwa ondersteuning voor volgend jaar.. Maar ja we merken het wel.. Hoop alleen nog dat Jos naar Jaquar kan ;)
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Lees dit

    misschien gaat Verstappen nog wel naar Jaguar toe, hij blijft in ieder geval niet bij Minardi;)
     
  15. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk denk ik dat Jos nog beter even zijn mondje dicht moet houden. Dadelijk zit hij helemaal zonder team. Ook al geeft hij aan definitief niet verder te willen met Minardi. IMO kun je beter ergens dan nergens rijden.
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik hoop het in ieder geval.. nou ja tijd zal het leren

    @slashhead. Tja aan de ene kant heb je gelijk.. aan de andere kant kan ik het goed begrijpen van Jos.. Het is ook zo dat er geen donder aan die auto gebeurt, dat ze met 3ehands onderdelen rijden.. En Minardi probeert wel zijn best te doen en Stoddard ook maar zonder geld kom je er gewoon niet zomaar..
    En ik snap best dat Jos dan liever thuis zit dan nog zo'n jaar.. Kijk als minardi nou echt een beetje zicht op verbetering had was het misschien anders.. Maar het lijkt mij momenteel erg sterk dat minardi volgend jaar beter gaat als dit jaar.
     
  17. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    True....
    Misschien redeneer ik wel zo omdat ik niet graag onze "Neerlandse Trots" :D uit de formule 1 zie verdwijnen.
     
  18. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Minardi zal idd wel weer niks worden volgend jaar. Dit aangezien ze met die oude arrows willen rijden. Toen die arrows nog nieuw was, was het al een slechte middenmoter. Wat moet het nu, een paar jaar later, wel niet worden met die wagen.
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tuurlijk zou dat zonde zijn. Ik zie dat ook niet graag.
    Maar ik kan snappen waarom Jos dat zegt. En hij doet het tenminste recht door zee, dat kan ik ook wel waarderen.
    In plaats van achteraf terwijl hij al een stoeltje heb Minardi te gaan bashen.
    Maar we zien wel hoe het gaat.. haha het is toch niet aan ons ;)
     
  20. Mac

    Mac xboxgaming.nl

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Jos naar Jag}:]
     

Deel Deze Pagina