1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] F1 algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 8 jul 2003.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    w00t

    Bericht van www.rtlgrandprix.nl

    Een krant in Montreal claimt dat er zondagavond een fikse ruzie is geweest tussen Kimi Raikkonen en Michael Schumacher. Het incident vond plaats voordat de gebroeders Schumacher met behulp van Olivier Panis een hotelkamer verwoesten.

    Volgens Journal de Montréal zou Kimi op de dronken Duitser afgestapt zijn en hem de volgende woorden toegevoegd hebben: "Jij bent mijn idool, maar ik houd niet van de manier waarop je je nu gedraagt.”

    De Fin zou dit een aantal keer herhaald hebben en toen Schumacher vastgepakt hebben, waarna teamleden van McLaren en Ferrari tussen beiden moesten komen. Later op de avond zaten de beide rijders overigens weer naast elkaar aan tafel en leek de ruzie te zijn bijgelegd.

    |:-
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Vind het wel karakter van die Kimi.. En hij heeft ook gelijk ook vind ik zelf.
    Tenminste mocht dit waar zijn natuurlijk ;)

    Vind het jammer dat dat misdragen van Schumacher waarschijnlijk het enige is wat in het nieuws is over de F1 voorlopig. Ik vind het ook een beetje een smet op een fantastisch race jaar..
     
  3. Mac

    Mac xboxgaming.nl

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jos maar blijft rijden!
     
  4. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Alsof dat zo'n lieverdje is, zijn ook heel wat verhalen over hoor.
    Zo zou hij ooit eens een Belg hebben afgetuigd op een kartingbaan omdat die hem had verslagen met het karten.
    Ach ja, voor mij is Schumacher de terechte wereldkampioen, in het begin van het jaar werd ie al door het slijk gehaald, iedereen beweerde dat hij het niet meer kon, wel ze zaten er allemaal flink naast.
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nou ja flink...:{

    Tuurlijk is Schumacher de beste die ooit in de f1 heeft gereden, maar hij kan ook best mindere tijden hebben, en als daar dan iets van wordt gezegd, dan noem ik dat niet direct door het slijk halen. Montoya heeft ook heel veel commentaar gekregen aan het begin van het seizoen (Ralf net zo), maar het werd duidelijk dat het aan de auto lag en niet aan de twee rijders, want later gingen ze wel presteren en Montoya werd zelfs nog bijna kampioen. Over Raikkonen werd gezegd dat hij niet met de druk kon omgaan en dat hij nog te veel fouten maakt in de kwalificaties, maar hij werd ook nog bijna wk.

    Wat ik dus wil zeggen is dat elke rijder wel commentaar heeft gekregen en niet alleen Schumacher:p
     
  6. Mac

    Mac xboxgaming.nl

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak mij dat uit... Zijn prive leven boeit mij niet ik hou van de sport en niet van hun prive levens!
     
  7. Tazs

    Tazs Small but Dangerous

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    De F1 televisie rechten zijn tot 2006 verkocht aan SBS6. Weet iemand of Olav Mol en de zijnen ook meeverhuizen. Ik hoop het wel, ik vind hun de beste commentators van europa.
    Ik heb namelijk ook op buitenlandse zenders F1 gekeken. Ik hoop echt dat ze meeverhuizen, anders krijgen we misschien een F1 presentatie van Hans Kraaij jr. ofzo :mad:
     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    De kans is zeer groot dat hij blijft:cool:

    www.f1crew.nl
     
  9. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
  10. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Twee mooie berichten op www.f1crew.com

    Christijan Albers test mogelijk McLaren

    Na zijn sterke optreden in het DTM van dit jaar is de kans groot dat Christijan Albers een testrit aangeboden krijgt voor McLaren, komende december.

    Vorig jaar nog wilde Albers de Formule 1 in bij Minardi, echter ketste de deal op het laatste moment af. Albers stapte in bij het DTM en kon daar tot de laatste race meestrijden om het kampioenschap. Uiteindelijk werd hij daar tweede.

    Het is echter zo goed als zeker dat Albers ook volgend jaar in het DTM te zien zal zijn. Mocht de test bij McLaren in december goed uitpakken, dan kan Albers proberen om in 2005 ziijn pijlen op andere raceklassen te richten. Echt bijzonder is een F1-test niet voor een DTM-coureur; Marcel Fässler werd drie jaar vierde in het DTM en mocht ook eens plaatsnemen in de Silberpfeile.
    :cool:

    Veronica wil F1 zonder reclame

    Op verschillende internetfora overheerste de vrees dat SBS de Formule 1 schade zou aandoen, door races op een minder aantrekkelijke manier uit te zenden. Gelukkig komt SBS de fans nu tegemoet.

    SBS maakte bekend dat de races komend seizoen te zien zullen zijn op Veronica. Marketingtechnisch lijkt dit niet de beste keuze omdat Veronica nog geen landelijke dekking heeft. Wel zal de zender proberen de races niet te onderbreken voor reclame. Door wetgeving mag een Nederlandse zender alleen onderbreken als er een ander programma wordt ingelast. Bij het schaatsen gebeurt dit al middels analyses of korte journaals in de dweilpauzes.

    Verder maakte Veronica bekend dat het wil voortborduren op de kwaliteit die RTL jarenlang de kijkers geboden heeft. Concreet betekent dit, dat er gesprekken gaande zijn met Olav Mol en ook Allard Kalff zou weer terugkomen van weggeweest. Van Mol wordt aangenomen dat zijn overstap zeker is.

    Zeker niet bij het programma betrokken is Hans Kraaij jr.. Kraaij jr. houdt zich komend seizoen alleen bezig met het voetbal als het om de sport gaat. Ook pitreporter Rick Winkelman komt volgend jaar niet terug. Hij maakte bekend in RaceReport dat hij de microfoon aan de wilgen heeft gehangen.
    :cool: --> Alhoewel het natuurlijk afwachten blijft hoe het er echt uit gaat zien.
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nou dit is toch wel goed nieuws.. Mits ze het gaan doen natuurlijk.
    Dan vind ik het toch een stuk minder erg dat SBS nu de rechten hebben.. Maar het blijft afwachten tot het seizoen echt begint of ze deze dingen doorvoeren.
     
  12. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Quote:
    Wel zal de zender proberen de races niet te onderbreken voor reclame. Door wetgeving mag een Nederlandse zender alleen onderbreken als er een ander programma wordt ingelast. Bij het schaatsen gebeurt dit al middels analyses of korte journaals in de dweilpauzes.

    Dit begrijp ik alleen niet helemaal. RTL mocht wel reclame doen omdat het een Luxemburgs bedrijf is en dus niet valt onder de Nederlandse wetgeving. SBS wel en dus mogen ze geen reclame in programma's stoppen. Maar dat doet SBS wel met films enzo:confused: Dan zou deze wetgeving toch ook moeten gelden.
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik geloof dat dat voor commerciele zenders niet geld maar voor zenders als ned1 etc wel..
    Veronica valt geloof ik niet helemaal onder commerciele zender dus zou deze regel idd wel voor veronica gelden.. Maar het precieze weet ik ook eerlijk gezegd niet..
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Beetje vaag deze wet:{

    Misschien maken ze daarom nooit reclame tijdens het DTM, in ieder geval maar hopen dan dat ze nooit reclame gaan uitzenden tijdens een race, want dan is er toch nog iets goed aan deze overname:{
     
  15. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Berichten van www.formule1.nl
    Na het gestuntel van vorig jaar lijkt mclaren de zaken nu beter op orde te hebben met betrekking tot de nieuwe auto.:cool:
    Tweede bericht geeft slecht nieuws voor de Vertappen fans.

    Nieuwe McLaren eind november in actie

    Ron Dennis heeft zijn woord gehouden. De McLaren-teambaas meldde enkele maanden geleden dat de McLaren MP4/19 nog voor het eind van het jaar zijn debuut zou maken. Op 25 november zal het nieuwe McLaren-chassis zijn eerste meters afleggen op het circuit van Valencia. Zijn voorganger, de McLaren MP4/18, gaat daarmee de geschiedenisboeken in als de duurste showauto ooit.

    McLaren is het eerste team dat een compleet nieuwe auto klaar heeft voor het komend seizoen. Speculaties dat de auto gebaseerd zou zijn op de ‘oude’ MP4/17D waarmee dit seizoen geracet werd worden door Ron Dennis in het blad Autosport naar de prullenmand verwezen. "Als je de nieuwe auto ziet, dan wordt meteen duidelijk dat het een nakomeling van de MP4/18 is." McLarens veelbesproken nummer 18 was het hele seizoen een bron van speculatie. Aanvankelijk zou het team alleen de eerste drie races van 2003 met de hybride MP4/17D rijden.

    Al snel bleek dat de introductie van de MP4/18 ernstige vertraging opliep. Het debuut van de auto werd keer op keer uitgesteld, mede doordat de auto tot drie maal toe niet door de verplichte crashtest van de FIA kwam. Ondertussen bleven testrijders Alex Wurz en Pedro de la Rosa duizenden testkilometers maken met de auto. Uiteindelijk zou alleen David Coulthard vanaf Italië de beschikking krijgen over de MP4/18, terwijl titelkandidaat Kimi Raikkonen het seizoen zou afmaken met het beproefde type 17. Toen dat niet gebeurde kon de hagelnieuwe auto aan het eind van het seizoen het museum in zonder dat er ooit een Grand Prix mee verreden

    Wurz: 'gewild door Jaguar'

    Alexander Wurz maakt zich geen zorgen over zijn toekomst in de Formule 1. De Oostenrijker zegt dat hij zó kan instappen in de tweede Jaguar. "Bij Jaguar sta ik boven aan de lijst en McLaren wil dat ik na mijn testprestaties van het afgelopen jaar blijf", zegt Wurz in de Kleinen Zeitung.

    Wurz gelooft niets van het bericht dat Jacques Villeneuve een testcontract zou zijn aangeboden. Dat verhaal is in de wereld gebracht door diens manager Craig Pollock. "Mij is gezegd dat er op dit moment geen belangstelling bestaat voor zo'n aanstelling. Pollock probeert alleen de naam Villeneuve boven water te houden."

    Volgens Wurz verloopt de ontwikkeling van de nieuwe McLaren voorspoedig. Dat de MP4-18 nooit heeft geracet, is nu een voordeel. "Daardoor hebben we heel vroeg een zeer goede basis voor de auto van 2004."
     
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Gelukkig, wel een direct een nieuwe auto voor McLaren aan de start van het nieuwe seizoen. :cool:

    Ongelofelijk hoe goed ze het nog deden met de gedeeltelijk oude auto dit jaar. Hoop dat we nu een stuk meer overwinningen kunnen gaan zien van Raikonnen! :)
     
  17. Rentaur

    Rentaur Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is daar wel tijd voor. Van mij magtie!

    Hij heeft jammergenoeg steeds net gemist....
     
  18. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb even iets leuks bedacht met betrekking to Jaguar, Jos Verstappen En Alexander Wurz.
    Dit is een feit: Als Alexander Wurz echt naar Jaguar wilt, dan laat Mclaren hem gaan, maar binnen een bepaalde tijd.
    Fictie: Wurz gaat naar Jaquar, Mclaren heeft testrijder nodig, Villeneuve is niet een goede ontwikkelingsrijder maar een racer, dus die valt af, Jos Verstappen daar in tegen is een echte ontwikkelings rijder + een racer.
    DUs Jos word vervanger van Wurz bij MCLAREN.
    COutlhard presteert in 2004 onder de maat, of crasht ergens waardoor hij niet verder mag/kan racen, waardoor JOS hem vervangt!
    Het is een beetje ongeloofwaardig maar het zou kunnen!O-)


    Zolang Raikonnen maar kampioen wordt in 2004 _O_
    EN MICHAEL SCHUMACHER NIET!:mad:
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2003
  19. Rentaur

    Rentaur Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Het idee is goed hoor!
    Nou maar hopen dat het zo uitkomt.
    Maar eigenlijk zie ik Jos liever racen. (bij Jaguar misschien)
     
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Als Wurz naar Jaguar gaat zou het goed kunnen dat ze Cristian Albers laten testen voor McLaren:cool: , en als Coulthard het slecht gaat doen bij McLaren dan zal het mij niet verbazen als Montoya een jaar eerder naar McLaren wordt gehaald. Williams heeft dan een plekje vrij en wie weet komt Jos daar wel terecht (hoewel ik liever Fisico zie gaan_O_ )
     

Deel Deze Pagina