1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] F1 algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 8 jul 2003.

  1. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    :cool: Het zou wel leuk zijn als Verstappen naar Williams ging. Ik vind in elk geval dat hij net als Wurz ook een tweede kans verdiend.
     
  2. <:.oRoBBeRTo.:>

    <:.oRoBBeRTo.:> .

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    1
    Als montoya naar mclaren gaat ben ik daar geen fan meer van. Alleen die naam al.... Hij rijd egt alsof iemand een punaise op zijn zitje heeft gelegd :mad:
     
  3. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk eerder dat Webber naar Williams gaat dan Jos Verstappen hoor Fissichella!
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat weet ik ook wel, maar ik ging even in op het fantasie verhaaltje van jou, want ik zie Verstappen ook niet Coutlhard bij McLaren vervangen.:)

    Het is trouwens Fisichella:mad: :+
     
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Opmerkelijk bericht:

    bron: Formule1.nl
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2003
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Zucht, waarom Montoya die vent gaat alleen maar voor onrust zorgen. Kan je net zo goed Coulthard houden, is mischien iets minder snel, maar wel een teamplayer. Ik had zelf liever Mark Webber gezien in de Mclaren.
     
  7. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Oeps, dubbele post
     
  8. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Alsof Montoya zo'n onrust stoker is...:{
    Er wordt van Montoya altijd gezegd, dat hij veel fouten maakt, maar ik vind dit onterecht, ok hij maakt zeker wel fouten, maar er wordt altijd gezegd dat hij meer fouten maakt dan bijvoorbeeld Raikkonen of Webber, maar dit is onzin. Ze maken allemaal ongeveer evenveel fouten.

    Fouten van Montoya in 2003:
    1. Australië (race)
    2. Canada (race)
    3. Hongarije (race)

    Fouten Raikkonen in 2003:
    1. Spanje (kwalificatie)
    2. Canada (kwalificatie)

    Fouten van Webber in 2003:
    1. Brazilië (race)
    2. Duitsland (race)
    3. VS (race)

    Qua fouten valt het dus blijkbaar nog wel mee met Montoya, en ik denk dat Montoya bij Williams niet de onrust stoker is, maar Ralf, want hij negeerde in het begin teamorders en het is logisch dat Montoya dit niet pikt.
     
  9. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Raikkonen was een van de weinige coureurs die in de kwali altijd op de limiet reed, waar anderen iets rustiger deden. Het is logisch dat je dan eerder een fout maakt. Die fouten die jij noemt van Montoya heeft hij allemaal gemaakt zonder dat hij op enige wijze onder druk stond. En hij is wel degelijk een onruststoker, hoe vaak heeft hij Ralf zijn race wel niet verpest door hem te blokken, terwijl Ralf een andere strategie had. Hij schaadt op deze wijze het teambelang en zorgt tevens voor spanningen binnen een team. En door irritatie over Montoya, bij Ralf, is Ralf Montoya ook gaan blokken, hetgeen de prestaties nog meer negatief beinvloedt.
     
  10. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    Jongens, het is al paar dagen bekend maar: MONTOYA GAAT NAAR MCLAREN IN 2004!
    Dus is er een plekkie over bij Williams...
    Wie denken jullie dat er in 2005 bij Williams dan gaat rijden?
    Wat vinden jullie van de overstap an Montoya naar MClaren?
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    De eerste die was begonnen met blokken was Ralf, dat was tijdens de GP van Frankrijk in 2001. Ze reden 4e en 5e en Montoya was sneller, Ralf kreeg opdracht aan de kant te gaan, maar hij gaf geen gehoor, terwijl hij op een andere strategie zat dan Montoya:{

    In hetzelfde jaar zei Ralf dat hij voor de tweede plaats zou gaan, en Montoya zei zelfs nog hem daar zoveel mogelijk bij te helpen, dus hij gaf hem zelfs nog een tweede kans.

    En sorry, maar ik kan mij geen race bedenken dat Montoya Ralf aan het blokken was. Er zal er vast wel 1 zijn, maar dat heeft Ralf dan echt aan zichzelf te danken en hij is in mijn ogen de onruststoker en niet Montoya.
     
  12. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed nieuws, Mark Webber praat met Williams!
    Het is nog speculatie, maar wel leuk!
     
  13. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Waren ze vorig jaar de laatste, nu zijn ze de eerste met hun nieuwe auto. De voorkant lijkt wel erg op de auto van vorig jaar, die nooit heeft gereden. De achterkant is wel erg weird. Ik heb zo het gevoel dat 2004 het jaar van McLaren wordt.8)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2003
  14. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Sommige collega's van Montoya vinden dat hij roekeloos rijdt, k vindt die nieuwe Mclaren niet mooi maar et zal vast wel ergens voor goed zijn. Hij gaat dus in 2005 naar Mclaren en niet in Billbox, k zou et namelijk erg raar vinden dat Couldhart in die nieuwe wagen zou gaan rijden. Ik vindt die neus wel erg laag, zijn die regels weer veranderd?
    [​IMG]

    Hier nog wat pics:

    http://www.formula1.nl/f1crew/2003/testenvalencia/25112003/index.php
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2003
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nope als het goed is zijn de voorvleugel regels niet dusdanig gewijzigd dat ze lager mogen met de neus.. Ik denk dat door het model ie zo laag lijkt. Kan natuurlijk ook dat ze testen met een te lage neus.. Staat namelijk niets in de regels dat je niet met een illegale auto mag testen..
    Die achterkant is idd vrij apart.. Denk dat ze op die manier meer downforce van de auto zelf willen genereren. Is op zich natuurlijk wel een goed idee. Hoe meer downforce de body van de auto zelf al aanmaakt des te minder je downforce uit de vleugels moet halen des te meer set up mogelijkheden je heb...
    En de achterkant van de auto bepaald natuurlijk ook hoe de luchtstroom naar de vleugel gaat..
    Vind deze McLaren een intressant apparaat.. ben benieuwd wat de concurentie gaat doen.
    Nadeel van de eerste zijn met een auto is wel dat je anderen de kans geeft om dingen te kopieeren
     
  16. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Die achtervleugel heeft ook maar 2 lagen
    Volgens mij moeten ze die motor ook wel compact gemaakt hebben anders past dat volgens mij nooit.



    Oke, de motor is dus kleiner en die 2 lagen zijn nieuwe regels, dus op zich houden ze zich aan de regels, de auto is ook gekeurt dus die neus/voorvleugel zal ook wel goedgekeurd zijn.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2003
  17. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Die neus lijkt zo laag doordat hij vrij scherp daalt. Op zo een korte termijn valt niet te kopieren voor de concurrentie. Die zullen ook al in een vergevorderd stadium zijn met hun auto en dan kun je niet zo maar wat onderdelen kopieren, misschien wel een klein onderdeel, maar bv niet die hele achterkant.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2003
  18. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat ligt eraan of er ook andere teams zijn die belangrijke onderdelen als motor, bak etc. compact gebouwd hebben, dan is het opzich mogelijk maar nooit meer voor de eerste race denk ik, dan zouden ze eerst moeten designen, windtunnel, testen etc. en dat allemaal voor de eerste race dat kan natuurlijk niet, ik de loop van het jaar wanneer de mclaren succesvol is zouden ze wel kleine aanpassingen kunnen overnemen (bv. zoals de toyota van afgelopen jaar).
     
  19. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraagje,want ik heb er echt lang over na gedacht maar weet dan niet wat ze doen. Als iemand hetzelfde aantal punten heeft dan kijken ze wie de meeste overwinningen heeft en die is dan #1. Maar wat gebeurd er eigenlijk als ik zeg maar Raikonnen (vind hem de beste van allemaal) van de 18 races er 9 wint en en de rest van de races 2de wordt en M. Schumacher de andere 9 races wint en de andere 9 races 2de wordt wat zullen ze dan doen. (oke weet dat ut nooit zal voorkomen maar toch.)
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2003
  20. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat ze dan kijken naar wie het eerste de 9 1e plaatsen gehaald heeft (schumacher):D
     

Deel Deze Pagina