1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] F1 algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 8 jul 2003.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ralf gestraft voor de startcrash. Goede zaak, blinde kip die het is.}:]

    Ralf Schumacher wordt door de Stewards gezien als de veroorzaker van de startcrash. De Duitser, die al werd gestraft omdat hij na bocht één moest uitvallen, zal tijdens de eerstvolgende, waarvoor hij zich kwalificeert, tien plaatsen worden teruggezet op de startgrid. Zeer waarschijnlijk zal dat de Grand Prix van Hongarije zijn.

    Schumacher startte de Grand Prix van Duitsland van tweede positie aan de rechterkant, maar kwam meteen naar links om de ideale lijn te pakken. Barrichello kon echter niet uitwijken omdat achter hem Raikkonen een bliksemstart had en al naast de Braziliaan zat. De drie rijders raakten elkaar, waarbij de Fin hard in de bandenmuur crashte. Voor alledrie was de race voorbij.

    De Stewards hebben na een onderzoek geconcludeerd dat de rijder met auto nummer 4 (Ralf Schumacher) een botsing heeft veroorzaakt, die voorkomen had kunnen worden.

    "Nadat de meningen van de rijders zijn gehoord en de televisiebeelden zijn bestudeerd is het absoluut duidelijk dat Ralf Schumachers auto de auto van Barrichello als eerste raakte, waarna Barrichello de auto van Raikkonen toucheerde. Zij konden geen kant op."

    Ralf Schumacher wordt dus tien plaatsen teruggezet. Een smet voor het team van Williams op de overwinning van Montoya en een zeer slechte zaak voor Ralf Schumacher in de strijd om de wereldtitel.

    Het team van Sauber verving vorig jaar Felipe Massa door Heinz-Harald Frentzen voor de Grand Prix van Amerika, nadat de kleine Braziliaan na de Grand Prix van Italië voor het eerst in de historie van de Formule 1 deze straf kreeg.

    Zover zal het bij Williams niet komen. Het is nog niet bekend of het team in beroep zal gaan tegen de uitspraak.

    bron www.rtlgrandprix.nl
     
  2. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, deels terecht maar ik vind het toch lullig. Ralf kan ook niet alles overzien en had waarschijnlijk niet eens gezien dat Montoya ondertussen al naast Barrichello zat. Zoiets doe je niet met opzet, de camera ziet dingen die je op zo'n moment niet ziet. Het is Ralf's schuld, maar dat weet je pas als je de beelden kijkt. Ralf was zich daar zelf ook niet van bewust op dat moment.


    Benieuwd of Williams het accepteert.
     
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ralf ging vanaf zijn startpositie in een directe lijn naar links, zonder te controleren of er iemand zat. Dat je bij het afwijken van je huidige lijn moet controleren of er iemand naast je zit is zo ongeveer het eerste wat je leert op rijles. Dan mag je ervanuitgaan dat Ralf dit ook wel weet. Maar hij heeft dit niet gedaan, dus lijkt mij terecht dat hij ervoor gestraft wordt. Door zijn achteloosheid heeft hij twee mensen uit de race geramd en Raikkonen zijn kansen op de titel flink beschadigd.

    Hier nog een quote van www.f1crew.com om mijn argumentatie te ondersteunen.

    "Nadat ze de uitleg van iedere coureur aangehoord hebben en de verschillende camerabeelden van het incident hebben bekeken, concluderen de stewards dat R. Schumacher naar links bewoog om een betere racelijn voor de bocht te verkrijgen. R. Schumacher bekende dat hij geen aandacht schonk aan de positie van de andere auto's tijdens deze manoeuvre."
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2003
  4. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ut goed dat de Stewards Ralf hebben gestraft. (was echt dik balen dat Raikonnen er meteen uitlag met die super start van hem)
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik vind het een veels te zware straf voor een race ongeval. ik ben helemaal geen ralph schumacher fan maar dit vind ik onnodig hoog.
    Ralph kan namelijk nooit gezien hebben dat raikonen naast barrichello zat.. zo groot zijn die spiegeltjes niet.. overigens zat alles zo dicht bij elkaar in die start dat je niet en naar voren en tegelijkertijd naar achteren kan kijken.. Dan kunnen ze ook meteen Ralf Firman wel aanpakken voor het aanrijden van Wilson.. of net andersom..
     
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ralf heeft zelf toegegeven dat hij niet in zijn spiegels heeft gekeken, en dat hij ervanuitging dat men wel plaats voor hem zou maken. Dat hij dit laatste veronderstelde is al helemaal raar, ik bedoel waren zou men voor Ralf ruim baan maken. :confused: Maar deze twee fouten van ralf hebben tot een crash geleid die tevens twee andere coureurs heeft uitgeschakeld, dus het is niet meer dan terecht dat hij hiervoor wordt aangepakt. En ik ben trouwens van mening dat ook Firman moet worden aangepakt voor die botsing met Wilson. Maar ja Firman 10 plekken terguzetten op de grid wil niet eens.:+
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    aah ok.. dat wist ik dus niet :) Tja daar moet hij idd niet vanuit gaan.. Ik zag het echt als een race ongeluk maar als Ralph dan zoiets zegt zal het idd wel terecht zijn van die stewards. Nou vind ik 10 plaatsen terug nog een zware straf verder, maar ja so be it. Het kampioenschap is er in ieder geval flink spannend door geworden (dat en die lekke band van michael)
    Firman zat helemaal niet op te letten, die reed eerst tegen frentzen op en daarna ook tegen wilson.. (lol.. p.s. valt me mee dat er nog geen "die nieuwe bij minardi was maar 0.1..... langzamer dan jos" opmerkingen zijn geweest :+ )
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dit is erg lullig voor Jos, maar geeft wel de realiteit weer.
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    lol... en welke realiteit is dat?


    ff voor alle duidelijkheid.
    Jos verstappen reed op de harde compound banden. Zijn team genoot (ben zijn naam kwijt) reed op de zachte. Dat is tijdens de kwalificatie een enorm verschil, toch was jos sneller..
    Zou jos ook op de zachte hebben gereden was dat verschil dus aanzienelijk groter.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2003
  10. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je gelijk in en die gast heet Nikolas Kiesa jos had ook tegen hem gezegd dat je geen zachte banden moet nemen omdat je daar sneller blaren op krijgt maar ja kiesa luisterde weer niet.

    p.s. ik weet niet of jullie het al weten maar ong een jaar geleden stond er in de Panorama dat ze aan het denken waren (de Rotterdamse gemeente dacht ik weet ut zo gouw niet meer) om een GP in R'dam te houden en stond een foto in de panorama hoe die er ong uit zou komen te zien en dat zag me er toch kewl uit (ze zijden dat dat dan in 2010 af moest zijn) duz hopelijk gebeurt dat.


    moet je zien wat ik net heb gelezen op www.rtlgrandprix.nl

    RECHTZAAK KOST jORDAN 3 MILJOEN POND

    Jordan staat nu niet bekend als een van de meest welvarende teams op de grid. De toekomst van het team is volgens Eddie Jordan niet in het geding. "De toekomst van het team is zeker en we zijn niet te koop." Bronnen rond het team melden dat Jordan hiervoor middelen had gereserveerd.

    Een team moet naar de rechtbank kunnen stappen als het meent onrechtmatig te zijn behandeld. De uitkomst van de rechtszaak werpt echter wel een interessant licht op de hele discussie rond het fighting fund voor de kleine teams. Ferrari was al niet zo blij dat één van de belangrijkste sponsors door Jordan voor de rechter werd gedaagd. De andere grote jongens zullen daarnaast niet zo blij zijn dat een steunfonds oprichten, waarmee de kleine teams vervolgens proceskosten financieren.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2003
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nikolas Kiesa.. hehe dat was het idd..
    Nou ja dat ie niet luistert ok.. Kijk rookie of niet hij moet in principe zijn eigen weg gaan, aan de andere kant is jos natuurlijk veel meer ervaren. Maar ondanks die slechte bandenkeuze heeft ie toch de race uit kunnen rijden en dat is best knap.

    Dat is zeker te hopen :) maar of het nu nog doorgaat met de huidige economie vraag ik me alleen wel ff af. Want het kost natuurlijk enorm veel geld. Je verdient dat wel terug als de F1 er komt maar die F1 moet er wel komen dan.

    hmm het is idd een beetje krom als het fighting fund gebruikt gaat worden voor proceskosten.... Voor zover dat er komt en doorgaat moet dat geld alleen in de auto's gestoken worden, eventuele processkosten moeten dan maar uit hun eigen zak komen
     
  12. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik was sowieso al geen voorstander van dat fighting fund. Ik ben van mening dat teams voor hun eigen financien moeten zorgen, en als dat niet gaat dan is het jammer maar dan moeten ze verdwijnen. Zo gaat het overal in de wereld.

    Als je de kleine teams nou geld geeft om te overleven, dan kun je er zeker van zijn dat ze volgend jaar weer geld zullen willen hebben.
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ik ben dan wel een voorstander ervoor.. Maar het moet idd niet zo zijn dat het elk jaar weer terug zou komen... In principe zou het een soort lening idee moeten zijn.
    In het fighting fund wordt geld gestopt door de grote teams, kleine teams mogen een x-aantal daaruit halen.. het jaar daarna is het bedrag wat zo'n zelfde team eruit mag halen kleiner. Op die manier gaat het door tot een team zelfstandig is en ook in het fighting fund geld gaat stoppen.. Het bedrag wat ze dan zelf erin moeten stoppen is dan hetzelfde als die van andere teams + een aflossing..
     
  14. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Als het fighting fund een lening zou worden in plaats van een gift dan zou ik er wel positief tegenover staan.
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Het zou wel eerlijker wezen.. En ik denk ook best dat het mogelijk zou zijn.. Uiteindelijk bevorder je daarmee de concurentie en je geeft ook weer andere kleine teams de mogelijkheid om in de F1 te komen en wat te bereiken.

    Maar ja als het Fighting Fund een mogelijkheid is om een nog betere concurentie tussen de teams te krijgen en om het nog spannender te maken ben ik er zeker voor.. En als het een lening systeem is zie ik er eigenlijk helemaal geen probleem in.
     
  16. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Verstappen fans opgelet:
    bron: f1crew.nl

    "Jos Verstappen genoemd bij BAR


    Jos Verstappens naam is genoemd als mogelijk tweede rijder van het team voor 2004. Nu Jenson Button al een zitje heeft voor volgend jaar en de tweede plaats niet bevestigd is, rijst de vraag wie er dan gaat racen voor het team. De verwachting is dat Jacques Villeneuve niet zal terugkeren.

    Een bron van het team zegt dat er nog niets besloten is voor 2004, en dat er verscheidene namen de ronde doen. Een daarvan is dus Verstappen, maar ook Alexander Wurz, Takuma Sato en zelfs nog Jacques Villeneuve kunnen genoteerd worden als kanshebber.

    Van Verstappen is verwacht dat hij door de nieuwe investeerders ongeveer $7.05 mee kan nemen naar BAR. Als Jos komt, levert het vertrek van Villeneuve nog een hoop geld op, waardoor het teamkapitaal zal stijgen met zo'n 13%.

    Terwijl teambaas David Richard en marketingdirector Hugh Chambers bezig zijn om een eind te maken aan het leeglopen bij BAR, baart het wegblijven van nieuwe sponsoren hen zorgen. Aan het begin van het seizoen waren er slechts vijf sponsoren bestickerd op de bolide, alhoewel de situatie nu iets verbeterd is. De tijd zal leren wat 2004 moge brengen."
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat zou dus wel erg goed zijn,.. Ok het is niet zo'n mooie stap als Wilson had maar nog BAR is niet top momenteel maar zo slecht zijn ze ook weer niet. Het is een middenveld team in principe. Either way is het zeker een stap omhoog vanaf minardi, en elke stap omhoog is een goede..
    Maar ja eerst ff afwachten :) Wurz en Sato zijn ook erg goede coureurs en zolang Villeneuve twijfelachtig is, is nog niets duidelijk..
     
  18. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Sato vind ik niet echt een goede coureur, maar ik weet niet hoe zijn banden met honda zijn. Als die erg goed zijn kan hij een streepje voor hebben. Mijn idee is dat Jos volgend jaar weer bij minardi rijd, maar het silly season is alweer ff bezig he. :)
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ik vind Sato helemaal niet zo slecht.. Ik schat Wurz wel beter in maar ik denk dat je Sato een beetje onderschat.
    Maar ja we zien wel hoe het gaat, het zou wel mooi zijn natuurlijk
     
  20. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, Jos zeikt altijd over zijn auto. Daar moet ie eens mee OPHOUDEN. ik wed dat ALS jos bij ferrari zou rijden, ie noch zou klagen over het kleinste beetje overstuur dat ie zou hebben. Die man moet ophouden!

    SCHUMI THE BEST!
     

Deel Deze Pagina