1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Kitesurfen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Pimmy, 23 jan 2005.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Mja maar de herfst en winter is juist het meest gunstige om te doen. Wel leuk als er af en toe namelijk een zuchtje wind staat. :)

2. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het op vakantie op bonaire dit jaar waarschijnlijk doen..maar 5x3 uur les komt al op 1200 dollar neer..3x3 uur is al ruim 900 dollar..vind ik toch wel veel

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nogmaals, ik bedoelde ook meer dat het niet echt bekend is op het forum. Stelletje voetballers dat het zijn :+

Bedankt voor de info. Is die 1500 euro voor 2e hands spullen of nieuwe spullen? Ik ben van plan om voor 2e hands te gaan. Doe jij het ook in de winter of echt alleen in de zomer? En als laatste wou ik nog weten hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt voordat je op jezelf kan gaan oefenen.

Alvast bedankt ;)

4. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben zelf echt een watersporter (ik duik, windsurf en hou gewoon van water)...
    kiten lijkt mij ook wel leuk om te doen, maar ik kan het gewoon niet aan vanwege de prijs, net als bij duiken. maar ik doe liever windsurfen, is nog een beetje rustig en materiaal ligt ook wat goedkoper. ik heb nog geen materiaal (alleen schoentjes), maar ik kan het wel, dus als ik zin heb huur ik het gewoon. ik heb het geleerd bij www.eurofun.nl ,zij geven kitesurflessen en windsurflessen :)

ik doe het momenteel niet zo heel veel, maar ik zou het graag weer doen als ik meer tijd en geld dus heb...

5. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Die 1500 is wel voor nieuwe gear, ik denk dat je met 750 een eind komt voor een mooi 2e hands setje. Ik doe het momenteel alleen echt in de zomer, dit omdat ik ook een kouwkleum ben maar ook omdat er altijd iemand mee moet om je te helpen met het oplaten en neerhalen. En meestal wil er niemand mee in de winter.
    Hoeveel lessen je nodig hebt ligt een beetje aan jezelf, als je het goed kan gaat t natuurlijk sneller maar je hebt ook al kite ervaring dus dat scheelt. Ik denk zo'n lesje of 5 dat moet wel genoeg zijn.

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ok bedankt, ik denk dat ik dan als ik op vakantie in turkije ben probeer lessen te nemen als er een school is en anders doe ik het hier in de buurt wel een keertje. Duurt nog ff alleen :mad:

7. Zuka_'Zamamee

Zuka_'Zamamee Ready when you are

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, op de Noord Aa geven ze geloof ik geen lessen ook al is er wel een surfschool. Er wordt wel gekite, maar de wind is erg moeilijk om te kiten en dus als er gekite wordt dan zijn het ervaren gasten.

8. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kan toch wel alleen maar kiten als er veel wind staat? En je hebt hoge golven nodig toch.

9. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Veel wind??? Dat valt wel mee hoor, je kan al met een windkracht 2 a 3 t water op. Je hebt namelijk diverse maten kites, je varierend van 6 tot wel 20m2. En dus kan je je aanpassen aan de windkracht, veel wind kleine kite, weinig wind grote kite.
    En dat van golven snap ik ook niet helemaal, waarvoor heb je die nodig dan?

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat weet ik maar kvroeg me af of het zowiezo toegestaan is. Ik zal wel op de Noord AA moeten want om nu iedere dag naar scheveningen ofzo te gaan...

11. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Ook al is er laag geen wind, het gaat erom dat er hoog waar je parachute zit wind zit..op een open meer is dat meestal wel zo ;)

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Op het strand helemaal en bij weinig wind neem je gewoon een grote kite die meer wind vangt.

13. Rolf85000

Rolf85000 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je slaat de spijker op zijn kop. die stunts zien er vergeleken met andere extreme sports zeker suf uit. ze worden ver omhoog getrokken door de wind en ja, dan maken ze in mijn ogen wat slordige bewegingen, omdat ze toch tijd zat hebben in de lucht.

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    GEloof niet dat jij een goed id hebt van kitesurfe.er Ooit aan gedacht het draaien etc moeite kost.Jij zou nog geen 1 sec lijven staan.Laat staan zulke jumps.Verder snap ik dit niet helemaal "je slaat de spijker op de kop" hij vraagt zich af waarom je dat niet vind.Hij bevistigd het niet

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, ik snap hem ook niet :confused: ? En het gaat niet echt om hoe het eruit ziet maar om hoe het voelt als je het doet. Gewoon die kick om zo snel te sjeezen over het water en hoog te springen vind ik al voldoende. Me bord af doen en mee jongleren hoeft van mij niet :+

Ik heb trouwens ff wat gemailt met die gasten van eurofun en weet nu dat je bij hun geen ervaring hoeft te hebben met powerkiten, als je een beetje talent hebt is 5 a 6 uur genoeg voor de basis en het seizoen begint zo'n beetje eind april weer.

EDIT: Als je DIT er gaar uit vind zien ben je niet goed bij je kop :D

Laatst bewerkt: 26 jan 2005
  16. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    idd gaat het bij deze sport vooral om het rippen, je kite enorm laag houden en dan vette kiteloops eruit gooien, handepasses etc. Het is niet zo'n sport als snowboarden waar style juist alles is. Je kan wel een cab 900 sticken, maar als iemand anders een mooie bs 540 met een mooie grab sticked krijgt hij van de jury toch meer punten.

Ik was het deze zommer ook van plan te gaan doen, maar ik heb gewoon geen geld ervoor (als je ook al snowboard). Misschien deze zomer als ik het geld heb, mjah het blijft enorm duur (+/- 600 euro voor kite only, en je hebt altijd wel twee maatjes nodig voor verschillende weersomstandigheden, en dan nog je board a 600/700 euro, kortom duur:p)

Daarnaast is het niet een moeilijk sport, het is veel gemakkelijker dan windsurfen oid.

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Zo duur is het nu ook niet ik heb nog ff rond gekeken en voor 200 euro kan je 2ehands een board krijgen, voor 300 een 2e hands kite, en dan heb je nog de assecoires nodig dus je blijft zeker onder de 1000.

18. Rolf85000

Rolf85000 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk kost draaien moeite maar minder moeite dan bijvoorbeeld snowboarden of skateboarden en daarom zeg dat het de sufste van de extreme sporten is. verder zei pimmy (spottend welliswaar) dat de stunts bij kitesurfen gaar zijn. mijn antwoord daarop was je slaat de spijker op zijn kop, en als je even nadenkt weet je dat ik daarmee bedoel dat ik de stunts van kitesurfen gaar vind.

19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    mwah hij vraagt zich af waarom je ze gaar vind.Dus omdat het draaien minder gaat is het gaar :confused:.En ik snap (begrijp snappen doe ik het niet) dat je de stunts gaar vind.Maar je hebt nog geen enkele echt goeie reden gegeven imo

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb helemaal niet gezegt dat de stunts gaar zijn. Ik vraag waarom die stunts gaar zijn. Gaar == suf snapske? Maar we willen dat je onderbouwd waarom die stunts gaar zijn, als je bijv. dat filmpje wat ik net gaf ziet dan ziet dat er (mening) beter uit dan een snowboard jump. Misschien dat jij wat idioten wanhopig hebt zien proberen te stunten... maar je hebt ook genoeg wanhopige snowboarders die proberen te stunten en maar een beetje op en neer met hun benen gaan enzo...

Deel Deze Pagina