1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Kitesurfen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Pimmy, 23 jan 2005.

1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Woei, prachtige golf :D Mooi watersport plekje zo te zien :D

2. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    woot van de zomer ga ik waarschijnlijk naar het como meer. Huisje aan het meer en dicht bij een plaats waar je volgens verschillende kitesurf sites heerlijk kan kitesurfen door de termische wind die r onstaat. Moet wel nog ff een paar weken les nemen eerst:p

3. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    ik doe op dit moment zelf aan power kiten en buggien. Ik hoop binnen kort een kitesurf kite te kunnen kopen om mee te kitesurfen en mountainboarden (een skate bord met grote wielen) Ik ben dus druk aan het sparen om mijn eigen matriaal te kopen, het is alleen zo focking duur.

PS. Dit is een vet filmpje van de onofficiele record langste jump: http://www.015431.dutchweb.nl/airtime2_by_radicool.net_wmv9_320x240.wmv

4. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Die gozer gebruikt gewoon een dikke cheat. Zeker 40 meter hoog.

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    omfg this guy is sick bizar maar echt extreem cool

6. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Om even terug te komen op dit oude topic. Wie heeft uiteindelijk al gelest of zelfs zijn eigen spul aangeschaft. Ik zelf heb nu les gehad en ben de trotse eigenaar van een Slingshot Diesel 11 2005 en een slingshot sx 130 2005 board. Helaas heb ik na de les nog maar 1 keer kunnen kiten. Ik kan inmiddels al een beetje op mijn board staan.

7. Fig0

Fig0 Patrick NL

Leuk Bevonden:
    0
    HELEMAAL MEE EENS :+

8. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga eerst maar gewoon golfsurfen (stukke goedkoper) daarna zie ik wel verder. ik kan iig wel de basis van windsurfen ;)

9. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand die hier dit jaar mee gaat beginnen of weer verder gaat..?

vandaag al even bezig geweest op het land beetje springen en weer ff wennen want ik heb de heele winter niet gekite .
    en het water is ook nog iets te koud vind ik...

10. Jeroensky

Jeroensky Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even nieuw leven in blazen

Goed dat er al een topic bestaat. Het is alleen niet helemaal de juiste =(

Vliegeren suf :confused:

Check hieronder

http://www.youtube.com/watch?v=RM-YtGhTZto

Naast gamen doe ik ook aan vliegeren. De landelijke variant van het kitesurfen: flyboarden. In bovenstaand filmpje heb je wel gezien hoe dat er ongeveer uit moet zien. Zeg er wel bij dat dit wel erg extreem is en dat die gast gewoon erg goed is. Heerlijk om naar te kijken.

Zijn er nog meer jongens die min of meer hetzelfde doen en zich vaak op IJmuiderslag begeven? Misschien dat we gezamenlijk eens een keer iets kunnen organiseren. Ervaringen delen, tips en dat soort dingen. Bent nooit te oud om te leren.

Mijn setup:

PKD Buster II 4.0
    PKD Buster II 5.0
    PKD Twister bar
    HQ trapeze
    Libre Dragonboard

Tot slot heb ik hier nog een 'waarschuwing' voor de mensen die denken het gelijk effe goed te doen door qua uitrusting groots in te kopen. Zie wat er kan gebeuren bij zelfoverschatting. Alhoewel deze jongen wel degelijk wist waar die mee bezig was, maar op z'n zachts gezegd gewoon pech heeft gehad, hehe. Kijk maar eens...

http://www.youtube.com/watch?v=6RuE5t1-H9k

_0/

Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  11. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    had afgelopen jaar jaar op vakantie echt veel kite surfers gezien ( rhodos, baai waar 2 zeeen bij elkaar komen) jaar daarvoor ook op gardameer...
    vind het er echt super vet uit zien alleen jammer dat ik niet echt dicht bij zee woon maarja zou het wel kei graag willen leren... net als boarden op het water achter een speedboat ( naam kwijt van sport)

wat kost deze sport (in het begin) ongeveer ? en zit er veel onderhoud aan?

12. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wake boarden.

Ik zou als je begint met kite altijd 2e hands spullen kopen, of materiaal van een jaar/2 jaar terug. De techniek/ het materiaal veranderd wel steeds, maar om mee te starten is dat goed zat.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wordt hier bij strand horst ook enorm veel gedaan. Zit zo'n watersport center. Ga nog wel vaak kijken, maar wat te duur voor mij.

14. Jeroensky

Jeroensky Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. Op marktplaats staan diverse tubekites of zelfs complete sets voor best wel een redelijke prijs. Als je het voor het eerst wil gaan doen doe je er verstandig aan om te beginnen met een cursus. Deze kosten bedragen tussen de 60 en 120 Euro voor een paar uur. Afhankelijk van wat je al kan en niet kan. Heb je nog nooit een kite in de handen gehad dan begin je natuurlijk met de basis.

15. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inmiddels na de laatste post uit 2006 ben ik enorm opgechoten word inmiddels al gesponsord.
    het ding bij kiteurfen is de vrijheid die je hebt en het is ergens toch wel een extreme sport net zoal paragliden etc maar dan toch weer zodanig toegankelijk dat het voor "normaal " persoon ook gewoon toegankelijk is.
    kwa dure sport heb je ergens wel gelijk maar ik heb een baan bij de albert hein.
    desondanks vaar ik nu wel met 2007 gear.

Je kan natuurlijk altijd overjarig spul kopen maar ga niet kijken naar te oude kites de prijs is mischien weinig maar je moet snappen dat kitesurfen nog niet zolang bestaat en de ontwikkeling elk jaar nogsteeds heel erg veranderen en het materiaal per jaar steeds veiliger word.
    wat wel aan te raden is is dat je les neemt ik moedig niet persé een kiteschool aan kan ook met een vriend die het al kan.
    maar ga AUB niet kiten als je het nog niet kan dit is vaak de oorzaak van berichten in de krant over gewonde kitesurfers.
    kiten is relatief makkelijk (de basis dan) maar als je niet weet waar je mee bezig bent kan het wel eens heel erg verkeerd aflopen...

als je nou vragen hebt kan je vaak terecht op forums zoal www.kitehigh.nl of www.hanglos.nl

ps:kiten suf? http://www.youtube.com/watch?v=cBtlzCck_qM&mode=related&search=

Laatst bewerkt: 8 aug 2007
  16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Holy fuck, behoorlijke sprongen maakt hij. Zoveel wind is er bij strand horst nou ook weer niet 8) (wolderwijd/veluwemeer)

Deel Deze Pagina