1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Olympische Spelen 2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 9 aug 2008.

1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Die lijkt me volkomen kansloos in de finale voor een podiumplaats.

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    VDH is 5de.. waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd.
    Bernard werd 1ste.
    deed Phelps niet mee..?
    VDH had wel een snelle tijd. sneller dan de kwart en halve finale

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik zeg: vanmiddag gouden medaile Judo -100kg voor Grol.

4. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja VDH stopt ermee! Weet even niet wat ik moet zeggen..

5. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Phelps gaat zich wellicht op de 100 vrij richten na de OS...
    Hij wil meer disciplines gaan zwemmen...

Grol is inderdaad goed op weg, maakt een prima kans, tot op heden alleen een koka tegengehad na passiviteit...

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wat kut van Grol zeg. Zo maar weer voor brons dan. Hopelijk kan hij zich eroverheen zetten.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Telkens weer dat brons. Ik wil goud! :)

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Brons is ook wel ok :)

Hoewel in het in het geval van Grol, natuurlijk eigenlijk te weinig is.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hij was er zelf ook niet bepaald happy mee.
    Qua zwemmen heeft Nederland betere tijden gekend. Nu moeten ze het van judo hebben, waarmee ze 5 van de 6 plakken binnengehaald hebben.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    We hebben nog die piepende Veldmuis, Anky, Van Der Geest, Theo Bos en Marianne Vos op de baan, als ik even snel de individuele sporten doordenk, die kans maken op een (gouden) medaille.

Verder nog de hockeyers, hockeysters en Schuil-Nummerdor (beachvolleybal).

Vergeet ik wat? Nog wel wat kansen op goud dus.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zeilen (vrouwen 470, liggen eerste) en roeien vrouwen 2.

Het zijn vooral de vrouwen die voor het eremetaal zorgen.

12. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad nog de zeilen 470-klasse, maar ook in de Yngling klasse liggen er Nederlanders goed (plelk twee), met een overbrugbare afstand. In de Tornado klasse (die nog moet komen) zijn er goede kansen op een gouden medaille.
    Verder kan Rutger Smith met kogelstoten wellicht een (gouden) medaille pakken, al zet ik nog in op brons. Hij moet overigens morgen.
    Teun Mulder is op de baan ook erg sterk.
    Van der Geest zie ik geen plak halen. Begint tegen de wereldkampioen morgen, head-to-head is momenteel 9-2 in zijn nadeel helaas. Hij kan dus beter héél veel Conimex eten om wat kans te maken. Wat dat betreft geef ik Carola Uilenhoed morgen meer kans.
    Veldhuis geef ik op de 50m vrij meer kans dan morgenochtendvroeg (05.01) op de 100m vrij. Wordt weer opstaan trouwens. :)
    Anky gaat individueel zeker zilver pakken, het landenteam weet binnen nu en een half uur trouwens ook of het zilver of goud wordt. Duitsland moet 72.918 halen voor goud, alles daaronder is goud voor Nederland. Waarschijnlijk haalt die Duitse dat wel, dus wordt het dan zilver.
    En Van Eupen/Van der Kolk inderdaad bij het roeien.

Hou je inderdaad de hockeymannen/vrouwen over, is het hopen dat Theo Bos/Marianne Vos zijn/haar vorm hervind en dat Nederland de teamsprint wint. :)
    Misschien kunnen Slippens/Stam ook wat op de baan, maar van hun vorm/kansen ben ik niet helemaal op de hoogte.

En je weet maar nooit of de voetballers stunten tegen Argentinië. Kans is niet bijster groot. Zelfde kun je zeggen over de waterpolovrouwen.

Dat zijn ongeveer nog onze resterende medaillekansen. Of ik moet ook wat vergeten.

/edit: Het is dus ook zilver geworden.

1 - 2 - 4 nu. Dat vind ik tegenvallend, al moeten de echte toppers nog komen.

Laatst bewerkt: 14 aug 2008
  13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    't Blijft jammer dat Youri Van Gelder er niet bij is, net als Rens Blom (niet dat ik die goud had zien winnen).

Hebben we met atletiek verder niks, behalve kogelslingeren? Geen lange afstandslopers ofzo? Camiel Maasen en dat soort gekke dwarrels.

Oh, en Epke Zonderland moet ook nog in de finale toch?? Of was dat vandaag en heb ik dat gemist?

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    We hebben toch die Kiplagat?

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Jap, maar die is niet echt favoriet. Wellicht een soort outsider. Die doet mee aan de 10 kilometer dacht ik.

16. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ook jammer dat die paardrij kerel er niet bij is. Zoer heette die dacht ik.

Als we met voetbal van Argentinie winnen pakken me in iig een medaille want ik zie nederland niet de troostfinale verliezen. maar win maar is van Argentinie en Brazilie..

17. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Van Youri blijft het inderdaad wel heel erg jammer. Belachelijk dat de nummer twee van het WK niet op de Spelen staat. Die wildcard had ook voor hem moeten zijn, maar gaven ze aan een of ander onbekend persoon uit een klein land.
    Anderzijds had hij zich natuurlijk ook wel op eigen kracht moeten kunnen kwalificeren. Maar dan nog zijn de regels wel vaag.

Epke Zonderland moet aanstaande dinsdag de finale turnen. Ook hij is niet meer dan een (erg gevaarlijke) outsider.

Lornah Kiplagat loopt inderdaad de tien kilometer, maar is daar echt hoogstens outsider. Andere Afrikanen zijn beter. De voorbereiding van Kiplagat was niet goed, ze kwalificeerde zich maar ternauwernoord en was veel geblesseerd.

De mannen/vrouwen die ik écht als topkandidaat zie voor goud zijn:
    - Theo Bos op de sprint.
    - Marianne Vos op de puntenkoers.
    - Lobke Berkhout/De Koning in de 470 klasse. Al blijft het bij zeilen lastig voorspellen, want daar kan één race alles op zijn kop gooien. Je ziet altijd een sterk fluctuerend klassement en de medaillerace telt dubbel, maar ze staan er goed voor!
    - De hockeyvrouwen. Mannen zijn niet de topfavoriet in mijn ogen.
    - Wellicht het Nederlands sprintteam op de baan, maar daar ben ik niet helemaal van op de hoogte. In ieder geval heb je met Mulder en Bos twee toppers in de gelederen.
    - Marleen Veldhuis op de 50 vrij en ik verwacht ook een goede prestatie op de 100 vrij.
    - Anky op de individuele dressuur, al was haar Duitse concurrente vandaag iets beter, maar ze blijft echt topfavoriet.

Ik twijfel om Van Eupen/Van der Kolk hier bij te zetten, maar daar verwacht ik zeker ook een medaille van.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Waarom zie je Nederland de troostfinale winnen? Ze kunnen geeneens winnen van Nigeria en USA, dus zo goed zijn ze echt niet hoor.

19. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Vannacht rond een uur of 5 Veldhuis. Hopenlijk zet ik deze keer niet voor niks de wekker en wint ze gewoon "effe" goud.

Btw echt klote dat Grol niet doorging naar de finale. :'-(
    "Zo ben ik, ik gooi mensen te pletter", heerlijke mentaliteit die gozer! Hulde!

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet.. volgensmij heeft het ook met mentale aspecten te maken. In onze groep waren we denk ik wel de favoriet, 2 keer het EK gewonnen. Bij elke wedstrijd waren wij wel het land dat vooraf als winnaar zou worden getipt. Dat is lastig voetballen natuurlijk. Bij Argentinie zal dat weer anders liggen. Onze spelers zullen dan tegen toppers moeten en ik denk dat er dan een heel anders Jong Oranje staat. Bovendien is Argentinie dan het land dat zou moeten winnen en ik weet niet hoe ze met die druk om zullen gaan.

Maar goed, je weet het nooit in voetbal. Argentinie heeft ook nog eens zoveel individuele kwaliteit in de ploeg dat ze de wedstrijd zomaar kunnen beslissen in de laatste minuut ofzo.

Deel Deze Pagina