1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Snowboarden & Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 24 apr 2008.

1. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ski vanaf mn 4e :9 Arme ouders... met zo'n klein rotkind de berg op en over een hele kleine blauwe helling een halve dag doen :lol:

Maar helaas gaan we in 2010 niet skieën :x:mad:

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik ga in totaal 2 weken dit jaar.. Sweet!
    Misschien nog een 3e week in maart/april.

3. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Nee, deze
    [yt]-C2b8XWJnfE[/yt]
    :+

Ik ga zelf in december 4 weken met school voor snowboard leraar.
    En dan in de krokusvakantie weer :D

*Heeft er zin in*

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Vet man!

Vandaag wordt denk ik mijn jas bezorgt. \o/

EDIT: Dammit, hij past niet goed. De mouwen zijn te lang en de jas zelf te kort. Hij gaat dus terug.

Laatst bewerkt: 1 sep 2009
  5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Gaat er iemand hier mee naar toe? Of lijkt dit iemand leuk? Mij namelijk wel :D

________________________________________________________________________________________________________________

Kaprun/Zell am See, 13 t/m 20 februari 2010
    Kaprun/Zell am See, 20 t/m 27 februari 2010

Freestyle
    Wat is Freestyle? Dat bepaal jij samen met je coach/leraar in de Freestyle weken, we bieden een breed Freestyle pakket aan voor iedere snowboarder die in ieder geval de basics beheerst. Freestyle is een manier van leven, we doen dit niet alleen in de parken maar ook op de piste, off-piste en op straat. Heb jij al een keer switch poeder gereden of focus je meer op het park, ben je een jibber of die big air gast (chick)? Bij Ripstar gaat het om de methodologie, veiligheid en het lekkere gevoel van nieuwe tricks.

Weet je niet zo goed wat de volgende stap is, wij geven je tips en laten je zelf meedenken over wat je nieuwe trick wordt. We zullen veel rondjes met je meerijden, maar zullen ook ergens midden in het park of bij de backcountry kicker gaan staan met een videocamera om je tricks in slomo te bekijken.

Deze winter hebben we een mooi arsenaal aan parks voor je klaarliggen. Waaronder de 3 parks op de Kitzsteinhorn. Hier vindt je mini kickers en boxes tot prolijnen in het park. Dit biedt de mogelijkheid om iedere tijd van het jaar te trainen op ieders level en Style.

Daarnaast is er een straatgericht park met veel boxes en Rails op de Maiskogel voor de dagen dat het wat kouder is, slecht zicht is of te veel wind op de gletsjer.

Programma
    Op zaterdag avond zal je kennis maken met je coach en de rest van het camp. Je zult hier het programma en de thema’s van de week bespreken. Op de eerste dag zullen we kijken wat het level is van iedere deelnemer. Op basis daarvan maken we samen met jouw wensen een weekprogramma. Waarbij we rekening houden met het weer, het level en de sneeuwomstandigheden. Er zijn in totaal 4 parken waar we gebruik van zullen maken. Deze beginnen op instap level en eindigen bij pro level.

Er wordt in deze week gewerkt aan jouw level dus we maken video analyses en backcountrykickers. Ook zullen we gebruik maken van verschillende stations om op jouw level te kunnen trainen.

Snowboardniveau
    Voor deze week heb je een redelijk basisniveau nodig. Het is handig als je al Freestyle georiënteerd rijdt, maar het is geen noodzaak. We zullen iedereen op zijn eigen level coachen.

Inclusief
    5 dagen coaching (2 uur per dag)
    Appartement o.b.v. logies (7 overnachtingen)
    6-daagse liftpas Europa Sport Region
    Salomon testboards
    Video-analyse
    Ripstar Club Membership

Prijs: € 550,-

Optioneel
    1 extra dag liftpas Salzburgerland €21,-
    Toeslag uitbreiding liftpas Salzburgerland €14,-
    Huur Snowboard & boots €110,-
    Huur Freestyle ski's €110,-
    Huur helm €15,-
    Huur rugbeschermer €15,-
    Alleen les pakket €150,-
    Busreis royal class €149,-

25 euro membership (gratis aanmelden) korting

Faciliteiten
    1, 2 & 3 kamer appartementen
    Geschikt voor resp. 2, 4 en 6 personen
    Badkamer met een bad/douche
    Complete keuken
    Toilet apart (alleen in 3-kamer app.)
    Vloerverwarming
    Balkon of terras
    6-8 persoons sauna aanwezig (€2,- per 20 min.)
    TV
    Wifi (Wireless Internet)
    Skikelder met schoenverwarming

Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dusky wil je mijn jas kopen? 180 euro.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    :eek:

Verkoop je die North Face?
    Die is gruwelijk gek.

Ik heb btw net ff That's It That's All zitten kijken, toch wel heerlijk als de winter eraan komt. Krijg echt zoveel zin om te boarden tering.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    oooh wat heb ik toch weer zin om te gaan boarden:eek:

Vond mn capisjon van mn (board)jas altijd zo vaag groot.
    Ben er eindelijk achter gekomen waarom. Ik kan m op doen als ik een pet op heb, hoe vet is dat:+

Is trouwens zo'n lekkere dunne maar toch warme board jas.
    Vaak zie je op de piste echt mensen met 3 dikke truien, 2 broeken en dan nog sneeuw spullen aan.
    Snap dat echt niet, als ik board heb ik gewoon direct mn boardbroek aan zonder een extra broek eronder ofzo en gewoon een t-shirt en dan mn board jas. En soms dan word het echt fackign warm soms.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @ Rydan: Bedankt voor het aanbod, maar nee. Ik kijk binnenkort bij Duijvestein wel even.

@ Flix: Bij min 10 heb ik toch wel een thermo shirt + trui & jas aan en een thermo broek + snowboardbroek. Anders is dat echt veel te koud. Maar bij 10 graden heb je wel gelijk. Ligt er ook aan hoe de zon schijnt.

En omdat mijn post van de vorige pagina geen laatste plek verdiend: :+

Gaat er iemand hier mee naar toe? Of lijkt dit iemand leuk? Mij namelijk wel :D

________________________________________________________________________________________________________________

Kaprun/Zell am See, 13 t/m 20 februari 2010
    Kaprun/Zell am See, 20 t/m 27 februari 2010

Freestyle
    Wat is Freestyle? Dat bepaal jij samen met je coach/leraar in de Freestyle weken, we bieden een breed Freestyle pakket aan voor iedere snowboarder die in ieder geval de basics beheerst. Freestyle is een manier van leven, we doen dit niet alleen in de parken maar ook op de piste, off-piste en op straat. Heb jij al een keer switch poeder gereden of focus je meer op het park, ben je een jibber of die big air gast (chick)? Bij Ripstar gaat het om de methodologie, veiligheid en het lekkere gevoel van nieuwe tricks.

Weet je niet zo goed wat de volgende stap is, wij geven je tips en laten je zelf meedenken over wat je nieuwe trick wordt. We zullen veel rondjes met je meerijden, maar zullen ook ergens midden in het park of bij de backcountry kicker gaan staan met een videocamera om je tricks in slomo te bekijken.

Deze winter hebben we een mooi arsenaal aan parks voor je klaarliggen. Waaronder de 3 parks op de Kitzsteinhorn. Hier vindt je mini kickers en boxes tot prolijnen in het park. Dit biedt de mogelijkheid om iedere tijd van het jaar te trainen op ieders level en Style.

Daarnaast is er een straatgericht park met veel boxes en Rails op de Maiskogel voor de dagen dat het wat kouder is, slecht zicht is of te veel wind op de gletsjer.

Programma
    Op zaterdag avond zal je kennis maken met je coach en de rest van het camp. Je zult hier het programma en de thema’s van de week bespreken. Op de eerste dag zullen we kijken wat het level is van iedere deelnemer. Op basis daarvan maken we samen met jouw wensen een weekprogramma. Waarbij we rekening houden met het weer, het level en de sneeuwomstandigheden. Er zijn in totaal 4 parken waar we gebruik van zullen maken. Deze beginnen op instap level en eindigen bij pro level.

Er wordt in deze week gewerkt aan jouw level dus we maken video analyses en backcountrykickers. Ook zullen we gebruik maken van verschillende stations om op jouw level te kunnen trainen.

Snowboardniveau
    Voor deze week heb je een redelijk basisniveau nodig. Het is handig als je al Freestyle georiënteerd rijdt, maar het is geen noodzaak. We zullen iedereen op zijn eigen level coachen.

Inclusief
    5 dagen coaching (2 uur per dag)
    Appartement o.b.v. logies (7 overnachtingen)
    6-daagse liftpas Europa Sport Region
    Salomon testboards
    Video-analyse
    Ripstar Club Membership

Prijs: € 550,-

Optioneel
    1 extra dag liftpas Salzburgerland €21,-
    Toeslag uitbreiding liftpas Salzburgerland €14,-
    Huur Snowboard & boots €110,-
    Huur Freestyle ski's €110,-
    Huur helm €15,-
    Huur rugbeschermer €15,-
    Alleen les pakket €150,-
    Busreis royal class €149,-

25 euro membership (gratis aanmelden) korting

Faciliteiten
    1, 2 & 3 kamer appartementen
    Geschikt voor resp. 2, 4 en 6 personen
    Badkamer met een bad/douche
    Complete keuken
    Toilet apart (alleen in 3-kamer app.)
    Vloerverwarming
    Balkon of terras
    6-8 persoons sauna aanwezig (€2,- per 20 min.)
    TV
    Wifi (Wireless Internet)
    Skikelder met schoenverwarming

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Kaprun/Zell am See is een prachtig gebied, zeker aan te raden! :) Het is dat ik dit jaar met mijn studievereniging voor 300 euro een all inclusive vakantie heb anders was ik weer die kant op gegaan :)

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bij min 10 heb ik gewoon mn under armor shirtje en een t-shirt aan over mn jas. In het begin is het idd wel koud en soms als je lang in de lift moet zitten kan het wel koud zijn maar als je eenmaal bezig bent krijg je het gauw zat warm.

En die week boarden ziet er best interessant uit moet ik zeggen...

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hm ik zie dat er niet eens halfpension bij zit. Dan ga ik het waarschijnlijk niet doen. Dan ga ik de tweede keer wel met de studievereniging voor 300 (misschien iets meer) euro op wintersport. Want anders komt het toch al gauw op 550 + 170 (150 + 20 voor busreis) + 120 (voor eten) - 25 (membership korting) = 805 euro uit. En dan nog de lunch erbij = veel te duur. Voor die 500 euro verschil ga ik dan wel op ultimate snowboarding summercamp of neem ik een snowworld jaarabbo :+

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ga sowieso heel wat weekendjes richting winterberg. Het is niet super boeiend daar ofzo, alleen het is beter als Snowworld(en nog goedkoper ook:9)

Echt de sneeuwkriebels beginnen weer helemaal te komen8)

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat is winterberg? Duitsland ofzo?

Maar "That's it, That's All" is wel een vette film zeg, echt mooi!

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Duitsland ja. is ongeveer 5 uurtjes rijden vanaf utrecht.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    5 uur 8) Dat is wel ver :+ Maar leg ff uit dan? Wat is het? Wat kost het? Ga je daar dan in een hotel? Meer info plz?

17. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hoe hebben jullie leren snowboarden? :)
    Lijkt me ook is vet om te gaan snowboarden, maar is Snowworld ook iets voor de gene die nog nooit hebben gesnowboard?

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hangt er vanaf wanneer we het bedenken. De ene keer gaan we vrijdag middag na school/werk rijden. En dan gaan we naar het hotel Der Brabander ofzo.. Is een door nederlanders gerund hotel wat super gezellig is. Ook ligt het echt direct aan de voet van de (zij)piste.

Ook stappen we nog wel eens zondag ochtend om 0700 in de auto. Vaak zijn we er dan rond 1100/1130 en dan is het tot 1700 open en gaan we weer naar huis.
    http://www.brabander.de/ Het hotel
    http://www.skiliftkarussell.de/startnl De piste waar wij meestal heengaan.
    Board huur je er voor 15 euro per dag. Het gebied is niet erg groot ofzo maar je kan je er prima een dag/weekend vermaken.

@Ferron: Ik ben ook voor het eerst op een board gestapt in snowworld. Voordeel is dat de afdaling niet zo lang is dus het is niet zo erg.
    Hoe ik heb leren boarden; 3 jaar terug ben ik 2 weken naar frankrijk geweest en heb daar 3 dagen prive les genomen van 11 tot 5. Daarna kon ik gewoon lekker boarden en heb ik zelf mn skills verbeterd.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Nee je moet eerst beginnen op een zwarte piste 8).

Maar als je boarden leuk vind moet je idd ff naar Snowworld.

@Daan: je moet ook ff 'Ready' kijken, ook echt mooie film. Ik hou nooit zo van die park actie, doe mij maar met een heli naar boven en lekker powder :D.
    Ik heb dit jaar februari echt 10 snowboard films gehaald lol.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @ Ferron:

Ik ben een keer met een maat naar snowworld geweest met een maat, meteen 8 uur. Daarna kon ik het (ofja, iig de basis had ik, bochten maken beide kanten op, remmen).

@ Flix:

40 euro voor 2 dagen is idd niet zo duur. Maar wat kost dat hotel dan voor 2 overnachtingen (vrijdag + zaterdag)? Want die lijst is een beetje vaag. In december 129 euro of wat? Dat maakt het meteen wel 5 keer zo duur. 2 of 3 weekendjes weg en je hebt weer een dikke wintersportvakantie.

@ Tyrant:

Ik zal hem eens checken. Maar weet je ook een film met veel park actie? Maar damn zeg, als pro heb je toch wel het grote voordeel dat je niet naar boven hoeft te hiken, maar dat je gewoon met de helikopter gaat :+

Ik heb trouwens mijn snowboard te koop staan, om even te kijken hoeveel ik er voor kan krijgen, of ik er een freestyle board voor kan kopen:

http://link.marktplaats.nl/282317575

[​IMG][​IMG]

Dus als iemand interesse heeft, stuur me maar een PM :) Op marktplaats staat meer info.

Laatst bewerkt: 25 sep 2009

Deel Deze Pagina