[Sport] Snowboarden & Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 24 apr 2008.

1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dude dat is toch juist puur waarom je naar Canada gaat? 8) Poeder rijden.

Nee dat niet. :+ Ik denk dat mijn uitleg beter was. :+ Want ze noemen tricks altijd 'Switch Backside 540' of 'Switch Frontside Boardslide' en noem maar op. Geen fakie dus.

2. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, jij snapt 'm! \o/

Als ik dat echter zou zeggen tegen m'n ouders zouden ze tot ik terug ben geen oog dicht doen.
    Ze zijn nogal bang voor lawines enzo, dus voor hun gemoedstoestand... :cool:

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou ja je moet het ook niet onderschatten natuurlijk. Ik neem aan dat als je echt backcountry gaat, je een cursus gevolgd hebt? Ik heb er van alles over gelezen en er komt echt heel wat bij kijken.

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat mijne beter was :+ Althans dat zegt wikipedia.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fakie

Hoe dan ook: het is vrij verwarrend

5. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Niet specifiek een cursus, wel een jaar of 10 ervaring (plus 20 jaar ski ervaring). :D

Echt backcountry doe ik alleen in gebieden die ik goed ken en met mensen waar ik van weet wat ik aan ze heb, dus veel verder dan een behoorlijk stuk naast de piste zal het dit jaar niet gaan denk ik.

Een mooi onaangeraakt stuk sneeuw en geen gillende kinderen om me heen ben ik ook al blij mee.
    Dat ik dan in de verte af en toe de piste kan zien liggen zal me worst wezen verder. :)

Laatst bewerkt: 13 jan 2011
  6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Je weet dat iedereen wikipedia zomaar kan aanpassen en dat ook een 8-jarige dit erop had kunnen zetten? :+ Of jij, net voordat je deze post maakte. :D Anyway... ik heb het echt nog nóóit gehoord.

7. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daan, welke helm/bril heb jij eigenlijk? Ik zoek nog een vette combinatie :+

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb een donkerblauwe Giro Bad Lieutenant helm en een blauw/groen/paarse Anon Hawkeye 'The Fingerprint' goggle.

Maar ik vind mijn helm niet echt geweldig meer. :+

9. Remco

Remco Guest

Het nadeel van de Bad Lieutenant is dat 'ie vaak niet mooi aansluit op de goggles. Daarom heb ik 'em ook destijds niet genomen. Toffe bril, though! :)

10. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd toffe bril! Ga denk toch vvoor een red helm. Maar wat is het verschil tussen oranje glazen en die weerspiegelende?

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Er zit altijd een oranje lens achter. Die weerspiegelende lenzen heb je in verschillende kleuren. Dat is tegen verschillende weersomstandigheden. De mijne is een beetje allround.

@ Remco: Ja dat vind ik ook. Alleen dat wist ik niet toen ik hem kocht.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Kun je ergens aparte bandjes voor je goggles kopen?
    Mijn Anon Figment is dus broken, maar alleen het bandje. Zou dus graag alleen een nieuw bandje willen kopen aangezien de lens nog goed is.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb een RED HiFi met Anon Hawkeye Vintage goggle :p Kan wel keer foto maken als je wil.

14. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Hupsakee, gisteren teruggekomen uit Serre Chevalier.
    Zoals gewoonlijk geluk met de sneeuw en was het de hele dag prachtig bewolkt en viel er 20+ cm sneeuw. De 3 dagen erna geen piste meer gezien en een aantal keer moeten lopen omdat we te ver in de onbewoonde wereld terecht kwamen :+

Funparks heb ik zoals gewoonlijk vermeden en ben vooral richting ongerept bos gegaan, wat eigenlijk toch een stuk toffer is.

Tevens een prachtige nieuwe aanwinst :cool: met prachtige kutfoto's natuurlijk

Burton Custom 163 icm Burton Custom bindingen:

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat is een flink board. :eek: Maarja voor off piste kan dat idd wel. Hoeveel weeg je dan?

Heb zelf ook nog ff wat gescoord:

Burton Truckstop Beanie:

Voor als ik ga railen, een Demon Back Protector:

Burton Wall Mounts:

16. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Groot board idd, had liever een 161 gehad, scheelt toch een hoop met draaien.
    Ze hadden de 161/162 alleen als wide, wat ik niet wil hebben.
    Maaaar... ik ben 1.88 en 90 kilo, dus het kan wel ;)

Wat kosten die wall-mounts trouwens? Wil m'n board nu mooi ergens hebben hangen eigenlijk, hehe.

iPhone 4 maakt best mooie foto's :eek:

Tevens met de eigenaar van de Burton-shop naar de echte offpiste plekjes geweest, toch handig als je een gids hebt, hadden we eigenlijk wel geluk mee.. Meer foto's volgen als m'n broer stopt met slacken ^^

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waarom geen wide? Volgens mij kun je beter een 161 wide hebben dan een 163 niet wide. Dan heb je toch dat oppervlak voor het boarden, maar ook een stukje korter voor het draaien.

Die wall mounts kosten 11,95. Ze zijn groter dan je op de foto zou verwachten (8 cm lang, 4.5cm breed en 4cm diep).

Vette foto idd.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Schitterend board Pim!
    Ik ga dit jaar btw skiën en niet boarden. Wil het beide kunnen ;).

19. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Ze schelen 3mm in breedte, maar de taillering is te mager voor mij, wat ook weer scheelt bij het draaien.. Daarbij hamerde de shopeigenaar er op dat ik beter de normale kon kopen, en wie kan ik beter geloven dan een kerel die al zijn hele leven snowboard op Burton :)

En ook maar even de mounts bestellen, zal wel tof uitzien.

Yeah, het is voor mijn stijl echt een perfect board; op nummer 2 staat nog altijd mijn antieke Burton Charger though, stijf genoeg voor mijn gewicht 8)
    Waren zelfs fanboys die vanaf de piste "BURTON CUUUSTOOOOOM" schreeuwden wanneer ik in de lift zat, knuppels xD

Skieen heb ik vroeger altijd gedaan, echter echt genoeg van, saaie boel ^^

20. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    WUTTT?? 8)

Heeft iemand hier trouwens de Salomon Lords. Leken mij wel goede skies.

Deel Deze Pagina