1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Snowboarden & Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 24 apr 2008.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Damn awesome!

Wil zelf ook al jaren snowboarden, maar komt er nooit van. En nu voorlopig sowieso nog niet.

2. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vanmiddag naar snowworld in Zoetermeer, maar twijfel of ik mijn eigen board mee moet nemen. Heb namelijk niet zo'n zin om zelf al mijn shit daarnaartoe te moeten slepen.

Heeft iemand ervaring met de huurboards van snowworld? Beetje degelijke kwaliteit?

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gewoon je eigen board meenemen. Huurboards zijn nooit fatsoenlijk. En vooral niet als je je eigen board gewend bent!

4. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Nah, 't is ook niet dat mijn eigen board zo goed is (zeer waarschijnlijk een stuk minder dan de huurboards als je weet hoe die eruit ziet :+), maar meer dat ik toch moet wennen aan zo'n nieuw board.

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat voor board heb je dan :p

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Helmpje gepimpt 8):

Of ik het erop laat zitten weet ik niet, maar zag er wel strak uit :p

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ziet er wel vet uit. Ik zou het laten zitten.

8. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Een hele oude Burton, die ik een keer van een snowboardleraar bij een rol-piste (?) werkte. Compleet afgeragd :+ maar nog wel een degelijke onderkant, de toplaag ziet er alleen niet meer uit.

Maar komend jaar moet er een nieuwe komen.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Fucking ziek:

[yt]2-W-Z8ug4Sk[/yt]

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    [yt]MXw7ZYDbN74[/yt]

Ik heb trouwens mijn rug, nek en een paar ribben gekneusd. :+ Ik ben vrijdag in Skidome geweest, maar ik nam de schans niet goed, dus ik viel vol op mijn rug. =( Misschien moet ik maar eens met een iets kleinere schans beginnen. :+

Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  11. Remco

Remco Guest

geniaal, tijdens mijn weekje wintersport kom ik daar elke dag, ook dat park dat je daarna ziet :)

2 foto's uit 'The Stash':

Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2011
  12. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag ff naar burnside in deventer. Heb nog een nieuwe helm en bril nodig. Misschien ook nog een broek!

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Het is echt wel een supermooi park zeg. Sowieso de piste al, mooi tussen de bomen door en zo. Dat heb ik tot nu toe nog (zowat) niet gezien, hier in Europa. Meer in snowboardfilmpjes die in Amerika zijn opgenomen. Bijvoorbeeld, deze Stash:

[yt]GGhj5ewnZVE[/yt]
    [yt]BuitfFPUN7w[/yt]

EDIT: Ik zie dat er een aantal Stashes zijn over de wereld: http://www.thestash.com/

EDIT2: Ook 1 in Flachau, Oostenrijk zie ik. Maar zo te zien is die in Avoriaz wel een stuk groter en mooier.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    In Flachau heb je er ook 1tje ja, stelt niet veel voor. Ben al 3 jaar naar Flachau geweest ;).

15. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Guys, even een vraagje.

Heb te horen gekregen dat ik toch nog met m'n vriendin en haar familie op wintersport mee mag, godzijdank!!! Wordt een leuk weekje snowboarden. Nu even een vraag over het snowboard zelf:

Hoe kan je je bindingen het beste neer zetten als je zowel met links als met rechts voor wilt snowboarden ten opzichte van het board? 90 graden, of toch iets meer richting 60-70? Hoor graag jullie ervaringen!

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Eerste keer snowboarden?
    FYI, je kan niet met zowel links als rechts tegelijk naar voren snowboarden he :p.
    Dus kies een kant. Tuurlijk kun je wel daarna nog bv rechtsvoor boarden, maar dan ga je gewoon switch.
    90 graden zou ik echt niet aanraden.

17. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Neenee, snowboard al 6 jaar maar ik laat de bindingen altijd staan zoals de winkel ze heeft neergezet. Ik board het best met rechts achter, maar soms kom je dus ook met links voor uit. Vrienden van me hadden het over een "Freestyle Mode" ofzo (zal vast niet de officiele naam zijn) waardoor je een soort V maakt. Dat je dus de linker binding iets naar links zet en de rechter naar rechts.

18. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
  19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Lijkt me niet fantastisch boarden, maar ok je kan het proberen 8)

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik board altijd in duckstance hoor. 15 graden voor, -15 achter. Dan sta je idd in een soort V. Dan kun je makkelijk switch boarden. Een maat van mij board niet eens switch, gewoon regular, maar die vind duckstance toch fijner boarden, dus het kan allemaal.

Deel Deze Pagina