1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Tafelvoetbal

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 dec 2008.

1. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik wil graag een voetbaltafel kopen. Het is allemaal best prijzig wat ik zo op het 1ste oog zie. Ben er achter gekomen dat Garlando de grootste afzet in voetbaltafels heeft. Heeft hier iemand ervaring met een garlando tafel? En heeft iemand toevallig al is op een G-500 gespeeld. Vind hem zonde om 550 euro uit te geven en het blijkt het net niet te zijn!

2. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Tafelvoetbal :D Veel gedaan op de middelbare school. We hadden een regel dat de wanneer de bal in het veld kwam er niet gescoord mocht worden met de middenvelders, omdat dat een zogenaamde homo goal was :')

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Op de Havo ook zo vaak gedaan. Alleen waren die tafels niet altijd "speelbaar". Ook wij hadden de regels dat je eerst moest aannemen en niet mocht draaien etc. Anders bleef iedereen die ballen erin peunen. Dan had je natuurlijk ook nog de klinkers als de bal er weer uit kwam als je scoorde :+ Was altijd tof om te doen :)

4. Remco

Remco Guest

Hmm.. wij hadden thuis heel lang een zelfgemaakte, werkte prima. Leuk voor als je een beetje technisch bent. Voor de rest zou ik er niet teveel geld aan uitgeven, je raakt het vanzelf zat.

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ha, die goeie ouwe kicker......

Dat is alvast een bewijs dat je op een kwalitatief goede tafel speelt....

Voor ons waren klinkers een pest,aangezien het doelpunt dan geeneens telde...

En scoren met het middenveld was ook niet toegestaan...

Ik heb het spelletje zowat 8 jaar gespeeld aangezien het bij ons destijds erorm populair was en er een heuse competitie was opgericht waaraan liefst 20 caféploegen uit de omringende gemeenten deelnamen met elk 6 teams....

Jezus,bij ons ging het er simpelder aan toe...

6 teams aan beide kanten die door de ploegkapiteins werden opgesteld ....

Je speelde 2 x tegen elkaar en de winnaar scoorde 6 doelpunten

Iedere wedstrijd tussen twee reams eindigde dus gewoon op 2-0 of 1-1...

Indien de ploegen na al hun wedstrijden toch nog gelijke punten hadden over de hele avond werd het doelpuntensaldo van alle teams genomen om de uiteindelijke winnaar vast te stellen....

Wie op punten of doelpuntgemiddelde won werd in de rangschikking tussen alle ploegen beloond met twee punten ...

Wie op punten gelijkspeelde,maar verloor door het doelpuntgemiddelde kreeg nog één punt....

Wie op punten verloor kreeg niets....

Op basis daarvan werd de rangschikking in deze competitie over 38 wedstrijdavonden opgemaakt....

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Zegt ie dat het er bij hem simpeler aan toe gaat 8)

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat was een competitie tussen 20 tafelvoetbalclubs,kompleet met uit en thuiswedstrijden...
    En reken maar dat het er telkens stevig aan toeging,en wedstrijden die tot een half uur duurden waren eerder de regel dan de uitzondering....

Ik heb destijds serieus wat zweet gelaten op die kicker....:b:

En als ge zweet dan moet je drinken,dus na de match pinten pakken volonté.....:b::b::b:

En niet vergeten,op het einde van het seizoen ,een dikke beker voor de eerste,een kleinere voor de tweede ,een kleintje voor de derde, en hooggelach voor de laatste in de rangschikking die dan als straf het volgende jaar gedurende het seizoen verplicht waren om een rood geschilderde lantaarn op te hangen als aandenken aan hun smadelijke laatste plaats van het vorig seizoen....

Edit :mad:Viktor ,als wij gewoon tegen een andere team speelden voor de fun was het om ter eerst naar 6 doelpunten,klinkers én middenveld telden niet mee ...
    En als ieder dan één wedstrijd won werd er een belle gespeeld waarvoor dan werd getost om de tafelkant te kiezen...En de verliezers betaalden aan de winnaars een pint...:b::b:

En véél pinten gedronken in die tijd aangezien mijn teamgenoot een crack was die later nog op nationaal vlak heeft gekickert....

Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Nice :cool: er staat bij ons maar 1 tafel, iedereen rent met de pauze er naartoe.
    Als er wordt gespeeld zijn er veel toeschouwers en wanneer je een klinker scoort ben je even het mannetje (dat gaat dus heel moeilijk)

Maar als je de regel hebt dat klinkers niet tellen kan je toch niet hard schieten? dat lijkt me eerder verkrachting van het spel..

9. axi73

axi73 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In Zuid-Limburg is het 'n echte kroegsport met veel teams die in competitie verband spelen onder leiding van 2 Bonden, de NTVB en ZOH. Jarenlang zelf competitie gespeeld op vrijdagavond en op zaterdag avonden toernooien spelen voor geld samen met m'n vaste teammaat. Was toch altijd wel 'n leuk spelletje en op hoog niveau is het vooral 'n spelletje dat je met je kop moet spelen. In de Ereklasse maak je niet 16x dezelfde goal bij je tegenstander, daar moet je steeds wat anders verzinnen. :)

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nét daarom tellen bij ons die doelpunten niet,de bal moet in het doel blijven...
    Vliegt hij terug op de tafel ,tja dan telt dat doelpunt ,hoe mooi het ook gemaakt is niet mee....

En spelregels zijn er nu eenmaal om gevolgd te worden....

O jawel,loeihard zelfs,aangezien in het doel een schuine plank steekt die de ballen naar beneden doen afwijken....
    Alléén als je pech hebt en de bal tijdens je schot iets omhoog gaat en de schuin gemonteerde plank zodoende hoger raakt dan normaal ,heb je dus het risico dat die bal er terug uitkomt....

En dat betekend bij ons dus,eens duchtig vloeken en verder spelen.....:b:

En bij sommige kickers is dit onvoldoende afgewerkt,en dat zijn dan de kickers waarop je nooit speelt wegens niet goed genoeg...:+

11. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Albert Heijn is nu al bezig met een verzamelboek van de beste tafelvoetbalspelersplakplaatjes, dat wordt dus weer massaal gezellig ruilen. :cool:

12. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al een 2tal weken mijn eigen tafel, maar nu heb ik eindelijk het nieuwe glas, mannetjes en baren erin gemonteerd.
    Dit is het resultaat:

Vroeger:

Nu:

Heb er veel werk ingestoken (heb zelfs de houten draagbalk die boven de ballenbak loopt moeten vernieuwen, zelf frezen etc)
    Maar nu speelt hij ZALIG _O_

13. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Zo weinig tafelvoetbalspelers in Nederland?
    Anyway, gisteren avond paar leuke wedstrijden gespeelt tot die ellendig muntenslikker weer al stuk ging.
    Is al de 2de die kapot gaat, en telkens als ik aan de tafel sta in "competitie-mode" 8)

Oh, trouwens spelen jullie in Nederland ook soms met Superflex baren?
    Ik kan er in ieder geval niet zo erg goed op spelen, veel te log...

14. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu al een paar maanden een andere bak:

Jupiter 3* met nieuwe competitie glasplaat, balletjes, spelers en handvaten

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Netjes, mooit tafeltje hoor.
    Is alweer te lang geleden dat ik getafelvoetbalt heb. Vroeger altijd elke dag op school.

Misschien een keer een tafelvoetbalcompetitie organiseren via xbw :9

16. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    thnx
    haha, een xbw tornooi.
    denk niet dat er veel mensen willen meedoen
    maar in september begin ik aan mijn eerste seizoen competitie in 4de regionaal met deel vrienden van me.
    ben benieuwd

Deel Deze Pagina