1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Tour de France 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sognare, 27 jun 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.642
    Precies. Of zoals na etappe 4: For some guys the Tour already ended.
    Leuk om dat te lezen als je Menchov heet zeg. In Italië heb je die gast verslagen, maar in de Tour moet die alles lekker inwrijven :+.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tjah hij heeft een grote bek. Tot op zekere hoogte ook een tikkie arrogant (amerikaans eigen zou ik bijna zeggen). Maar hij heeft wel gelijk tot op zekere hoogte. Ben het ook echt niet eens met alles wat ie zegt, maar het blijft een groot renner, geweldig om te zien hoe hij het nog steeds doet.

Denk trouwens niet dat ie zwaar door het ijs zakt. Hij heeft niet zomaar top 10 gereden in de giro (waar zijn voorbereiding dramatisch was natuurlijk). Hij kon iedere keer goed meekomen in de bergen. Ik denk niet dat ie de turbo zoals vroeger nog heeft, maar door het ijs zakken of geen weerstand bieden zou mij ernstig verbazen. Maargoed dan nog. Hij verdient er geen cent mee, hij rijd gratis en alle inkomsten zijn voor livestrong. Hij rijd gelukkig niet voor spek bonen en de lol mee, als een echte sportman gaat ie gewoon voor de winst.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.642
    Morgen een Fransman in het geel? Zou wel leuk zijn vind ik. Worden die Fransen weer helemaal gek :D.
    Ik denk niet meer dat ze terug gehaald worden.. 3 minuten voor Riblon moet genoeg zijn.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik denk dat ze die 3 minuten niet meer halen, het loopt nu wel heel snel terug, net nog 8 min en nu alweer 6. Ze zitten er aardig doorheen nu en het peloton maakt goed tempo. Nog niet te vroeg juichen dus.

Edit:// Ok, er komt sowieso een nieuwe gele trui drager :+

5. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Contador _O_

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.642
    He? Ik volg steeds tourdefrance.nl, maar klopt dat niet ofzo? Die zeiden dat Riblon het beste stond gekwalificeerd, maar blijkbaar was dat dus de Italiaan..
    :/

Anyway, leuk dat Contador nog even wegsprong! :D Is dat ook weer rechtgezet.

Mooie overwinning van Feillu btw!

Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat team staat op springen. Contador ging weg wat niet volgens het teamplan was als we Armstrong mogen geloven. Hij wilde even rechtzetten dat hij wel kon en dat hij de baas is, terwijl iedereen ziet dat Armstrong daar de baas. Als dit zo door gaat, gaat Armstrong Contador een keer terughalen bij een aanval, wat gunstig zou zijn voor de concurrentie.

Wel goed om Evans te zien aanvallen, Schlecks vallen me tegen, die hadden Contador moeten bijhouden. Verder viel het gat wat Contador had me ook erg tegen, op een gegeven moment zag het er echt uit alsof hij honderden meters had, bleek het maar om een seconde of 20-25 te gaan. Al met al een teleurstellende etappe, het ging pas los 3 kilometer voor de finish. Ik denk dat ik teveel de Giro gewent ben, waarbij het al op tientallen voor de streep losbarstte. De giro bergritten waar stukken beter totnogtoe.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.642
    Waarom is dat tegen het teamplan? Volgens mij komt alles samen als de kopman van Astana tijd wint op al z'n concurrenten en niemand kan mee. Astana heeft een hele goede slag geslagen vandaag!

9. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En volgens mij blaast de media het ook heel erg op en staat het niet zo op springen.

10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mwah. Denk dat het op lange termijn toch lastig gaat worden, wie voor wie gaat rijden binnen de astana.

11. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Contador is de kopman, maar Armstrong gedraagt zich als een kopman. In het interview na de rit was Armstrong echt niet blij met de demarrage van Contador. Het is natuurlijk ook wel een beetje raar om te demarreren terwijl je eigen ploeggenoten op kop het tempo bepalen niet?

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah denk dat het eerder belangerijk wordt voor wie de knechten willen rijden. Tijdens de ploegen tijdrit heeft Armstrong erg erg sterk gereden. Denk niet dat het erg duidelijk is nog wie er nou wel of niet kopman is.

Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.642
    Tja, Astana reed gewoon op kop om het gros eraf te rijden. Blijkbaar vond Contador het wel geschikt om een plekje te stijgen :)

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd naar jullie mening : Schijnbaar was de tactiek van astana dus om als 1 ploeg te koersen. Hiermee wordt Cancellara weg gereden en zou Armstrong in het geel rijden (even afgezien van de vluchters). Wijst dit er op dat Bruyneel dus toch kiest voor Armstrong ?

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.642
    Eh nee want dat kiest die niet specifiek voor Armstrong, maar voor de gele trui. Hij zou Contador namelijk niet uitvlakken op deze manier.
    Tuurlijk wil die Cancellera eraf rijden, dat is toch logisch als jij iemand op 1 én 2 hebt?
    Er is gewoon geen tactiek te verzinnen waar je Contador boven Armstrong laat eindigen als je als team blijft rijden.
    Oftewel, theorie ontkracht.

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Hij vlakt Contador niet uit. Maar gunt daarmee Armstrong wel de trui, wat imo een signaal opzich is ?. En als er toch niemand wordt uitgevlakt: waarom springt Contador toch weg, waarom houd hij zich niet aan deze tactiek ? (blijft even gissen of het werkelijk zo is of niet).

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.642
    Ja maar hoe zou die het anders moeten doen dan? Je kan als ploegleider niet zeggen, Contador moet in het geel, dus Lance, jij knijpt in je remmen :9.
    Hij houdt zo alle opties open, met de wetenschap dat hij Contador altijd nog kan laten komen in de rest van de Tour.

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tyrant, ga het nou niet krom draaien, het is duidelijk dat de tactiek was met de HELE ploeg naar de finish waardoor Cancelara eraf gereden zal worden en Armstrong het geel zou pakken. Ik denk dat Bruyneel toch wel doorheeft dat Contador het later toch wel zou terugpakken. Blijkbaar was Contador het hier niet mee eens, is weggegaan omdat hij zich goedvoelde met als gevolg dat hij nu boven Armstrong staat. In ieder geval is het duidelijk dat binnen de ploeg niet lekker is wie de baas is. Tja, ik gunde het Armstrong wel een dagje in het geel, hij wint de tour echt niet dit jaar omdat hij nooit van Contador de laatste berg kan winnen.

19. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat de finish niet bergop is.

Televisie:

12.15 - 17.55 Liveverslag Tour de France
    19.30 - 19.55 Tourjournaal ( NED 3 )
    22.35 - 23.25 Studio Sportzomer: Avondetappe

Radio:

14.00 - 18.30 Radio Tour de France

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.642
    Ik ontken toch helemaal niets van wat only ego zegt?
    Alleen ik denk niet dat als je als team gaat rijden, dat je dan meteen expliciet voor Armstrong kiest, maar dan kies je voor Astana. Als Armstrong boven Contador staan, en aan het einde van de rit nog steeds, betekend dat niet dat je voor Armstrong hebt gekozen IMO.

Deel Deze Pagina